5 پیشنهاد برای لذت بردن از تفریحات شبانه استانبول

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 13 اکتبر 2021
Loading...

در شهر استانبول خواب ممنوع! اینجا مکانی است که حتی در نیمه‌های شب هم از جنب‌وجوش نمی‌افتد. در واقع می‌توان گفت زندگی در استانبول تازه بعد از غروب آفتاب شروع می‌شود. پس اگر می‌خواهید همه چیز را درباره تفریحات شبانه استانبول بدانید و محله‌های مهیج برای شب‌گردی‌های این شهر همیشه بیدار را بشناسید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

“نمی‌شود به استانبول سفر کرد و بدون لذت بردن از تفریحات شبانه این شهر زیبا به خانه برگشت” این جمله بسیاری از گردشگرانی ‌ست که تجربه سفر به استانبول را داشته‌اند. مطمئن باشید شما هم با قدم زدن در کنار تنگه بسفر در حالی که نمایشی خارق‌العاده از بازی رقص و نور در مقابلتان در حال اجرا است، دیدن گروه‌های موسیقی خیابانی و همراه شدن با آن‌ها یا حتی تجربه یک شام عالی در رستوران‌های لوکس، این جمله را تایید کرده و عاشق تفریحات شبانه استانبول خواهید شد. (خرید تور استانبول)

تفریحات شبانه استانبول

.

۱- یک شب لوکس را در کشتی‌های کروز بگذارانید

۲- در کنار تنگه بسفر قدم بزنید

 در معرفی تفریحات شبانه استانبول به قدم زدن در کنار تنگه بسفر می‌رسیم. پشنهادی که برای سپری کردن یک شب عالی توصیه می‌شود. در اینکه تنگه بسفر یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های استانبول است شکی نیست اما با دیدن مناظر این تنگه زیبا در شب بیش از پیش شیفته آن خواهید شد.

بسفر مرز بین دنیای جدید و قدیم استانبول است. تلاقی زیبا که استانبول آسیایی و اروپایی را به هم پیوند می‌دهد و دنیایی متفاوت با سایر مناطق استانبول دارد. شب‌های این منطقه منحصربه‌فرد با نورپردازی‌های خلاقانه تزیین شده و دیدن نور کشتی‌هایی که بر روی بسفر در حال رفت‌وآمد هستند جلوه‌ای رویایی به آن بخشیده است. با این توصیفات قدم زدن شبانه در کنار تنگه بسفر تجربه‌ایست که به هیچ عنوان نباید از دست داد.

همچنین رستوران‌ها و کافه‌هایی با فضاهای شاد و صمیمی و مغازه‌های رنگارنگی که سوغاتی‌های جذاب ترکیه را در خود دارند از دیگر جاذبه‌هایی هستند که قدم زدن در بسفر را بعد از غروب آفتاب لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

۳- پیاده‌روی شبانه در خیابان استقلال را از دست ندهید

 خیابان استقلال از معروفترین و محبوب‌ترین خیابان‌های استانبول برای گشت‌وگذار و خرید است و البته خبر خوب اینکه این خیابان حتی در نیمه‌های شب هم از تکاپو و جنب‌وجوش نمی‌افتد. پس قدم زدن در خیابان استقلال را هم به لیست تفریحات شبانه استانبول اضافه کنید.

این خیابان سه کیلومتری مملو است از کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خریدی که خواب ندارند و حضور همیشگی گردشگران و محلی‌ها، خیابان استقلال را حتی در نیمه‌های شب هم زنده و پر انرژی نگه می‌دارد. نکته جالب اینکه برای لذت بردن از تفریحات خیابان استقلال نیازی نیست حتما جیبی پر از پول داشته باشید. چرا که این خیابان برای تمام افراد با هر بودجه و سلیقه‌ای سورپرایزی ویژه دارد.

می‌توانید یکی از رستوران‌های لوکس را برای صرف شام انتخاب کرده یا اینکه غذاهای لذیذ خیابانی را که عطر و طعمشان خواه و ناخواه هرکسی را به سمت دکه‌های کوچک و خوش رنگ و لعاب می‌کشاند امتحان کنید.

گروه‌های موسیقی خیابانی از دیگر جاذبه‌هایی هستند که قدم زدن در استقلال را به تفریحی با یادماندنی تبدیل می‌کنند. آهنگ‌های شاد این گروه‌ها خواب را حسابی از سرتان پرانده و به شما انرژی مضاعف می‌دهند. حتی می‌توانید با این گروه‌ها همراه شده و شب را با خاطره‌ای خوش به پایان برسانید.

۴- به دیدن پل گالاتا بروید

ماهیگیری در شب لذتی ست منحصربه‌فرد که بازدید از پل گالاتا به گردشگران تور استانبول هدیه می‌دهد. این پل پس از غروب آفتاب جانی تازه گرفته و میزبان صیادانی است که قلاب در آب انداخته و صبورانه در حالی که از مناظر زیبا لذت می‌برند در انتظار صید خود هستند. شما نیز با خرید قلاب ماهیگیری و طعمه می‌توانید به آن‌ها ملحق شده یا پس از پیاده‌روی شبانه با نوشیدن یک فنجان قهوه ترک در کافه‌هایی که چشم‌اندازی زیبا از دریا دارند خستگیتان را به در کنید.

رستوران‌های اطراف گالاتا از دیگر جاذبه‌های این منطقه زیبا هستند. این رستوران‌ها بهترین و لذیذترین غذاهای دریایی را در استانبول سرو کرده و میزبان گردشگرانی هستند که می‌خواهند استانبول گردی را با طعم دریا را و چشم‌اندازی بی‌نظیر از پل گالاتا به پایان رسانند.

۵- شب خود را در شهربازی‌های استانبول هیجان‌انگیزتر کنید

اهل تفریحات هیجان‌انگیز هستید؟ می‌خواهید توانایی‌هایتان را به چالش بکشید؟ شهربازی‌های استانبول با انواع بازی‌های مهیج آماده‌اند تا حسابی شما را به چالش کشیده و غافلگیرتان کنند. چه با خانواده سفر می‌کنید و چه مجردی با رفتن به شهربازی‌های استانبول یک شب پر از استرس و البته هیجان‌انگیز را با همراهان خود سپری خواهید کرد.

شهر بازی‌های استانبول بسیار مدرن و مجهز هستند و پیشرفته‌ترین امکانات و تکنولوژی‌های روز دنیا را در ساخت وسایل خود به کار برده‌اند. پس در کمال آرامش و در امنیت کامل می‎توانید جرات خود را به رخ بکشید. ترن‌های هوایی که در مسیری پر از چالش شما را به مقصد می‌رسانند، رنجرهایی که مسافران خود را بین زمین و آسمان معلق نگه می‌دارند، تونل‌های وحشتی که ترس را به معنای واقعی در پیچ و خم‌های خود دارند و چرخ‌وفلک‌هایی که عظمت و زیبایی استانبول در شب را به نمایش می‌گذارند و … از تفریحاتی هستند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

مقررات سفر به استانبول در دوره کرونا

  • تمامی مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به ترکیه باید حداکثر ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت تست PCR انجام دهند.
  • نتیجه منفی تست بایستی به زبان انگلیسی بوده و در فرودگاه ارائه شود.
  • مسافران بالای ۶ سال قبل از پرواز باید با مراجعه به وب سایت https://register.health.gov.tr ثبت نام کرده و QR کد دریافت کنند.

سوالات متداول استانبول

تنگه بسفر کجاست؟

تنگه بسفر یک مسیر آبی بین‌المللی است که در شمال غربی ترکیه قرار گرفته و مرز بین قاره آسیا و اروپا در شهر استانبول به شمار می‌رود.

پرطرفدارترین جاذبه های استانبول کدامند؟

پیاده‌روی در خیابان استقلال، پیاده روی در میدان تکسیم، کافه‌ و رستوران‌گردی، خرید، تماشای غروب آفتاب، کروزهای بسفر و بازدید از جاذبه های تاریخی همه وهمه از پرطرفدارترین جاذبه ها و تفریحات استانبول هستند.

بهترین هتل های استانبول کدامند؟

از بهترین هتل های استانبول می‌توان به هتل مارمارا، هیلتون، تایتانیک داون تاون بی‌اغلو، الایت ورلد، دیوان، اینتر کانتیننتال، پارما، پارک بسفرس، گراند حایات و ریکسوس پرا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید… 

معرفی بهترین بازارهای محلی استانبول

ارزان‌ترین مراکز خرید استانبول

دیدنی‌ترین خیابان‌های استانبول را می‌شناسید؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید