مراکز خرید دهلی در هند، جاذبه‌ای رنگارنگ و متنوع

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 17 آگوست 2020
Loading...

چه وسایل تزیینی بخواهید، چه کیف و کفش و لباس یا هر وسیله دیگر در بازار دهلی به راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید. پایتخت هند پر است از مراکز خریدی که همه چیز در آن‌ها یافت می‌شود و این تنوع چه برای عاشقان خرید و چه افرادی که فقط برای گشت‌وگذار قدم در این بازارها می‌گذارند دیدنی و لذت‌بخش خواهد بود. در ادامه بهترین مراکز خرید دهلی را معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید دهلی به اندازه‌ای زیبا، جذاب و متنوع هستند که آن‌ها را می‌توان در لیست جاذبه‌های گردشگری تور هند قرار داد. در این بازارها همه چیز از اجناس ارزان قیمت تا لباس‌هایی از معتبرترین برندهای دنیا پیدا می‌شود. پس اگر عازم این شهر شلوغ و پرجنب‌وجوش هستید خود را برای یک خریدگردی حسابی آماده کرده و قبل از سفر نام بهترین مراکز خرید دهلی را به خاطر بسپارید. (بلیط تهران دهلی)

آنچه در این مطلب می‌خوانید

بهترین مراکز خرید دهلی

.

بازار ساوت اکستنشن (South Extension)

ساوت اکستنشن مکانی است که با جیب‌های پر از پول به آن وارد شده و با جیب‌های خالی اما دستی پر از اجناس زیبا از آن خارج می‌شوید. این بازار یکی از شیک‌ترین مراکز خرید دهلی است که فروشگاه‌هایی از معتبرترین برندهای بین‌المللی در آن فعالیت می‌کنند.

بازار ساوت اکستنشن دو قسمت به نام‌های EX-1  و EX-11 دارد که هر دو از نظر محصولات و دکوراسیون از فروشگاه‌های تک و منحصربه‌فرد هند هستند. در این بازار می‌توانید از پوشاک تا کیف و کفش، عطر، عینک و ساعت را با بهترین کیفیت خریداری کنید. همچنین اجناس با برندهای معتبر هندی از دیگر محصولاتی هستند که در بازار سورت اکستنشن به فروش می‌رسند.

بازار سورت اکستنشن در بخش جنوبی شهر دهلی و در نزدیکی انستیتوی علوم پزشکی هندوستان قرار گرفته است. این مرکز خرید به واسطه اجناس با کیفتی که به فروش می‌رساند در تمامی روزها و ساعات هفته پر است از گردشگرانی که بسیار خوش ذوق بوده و به خرید اجناس برند علاقه دارند.

مرکز خرید دیلی هات (DILLI HAAT)

بدون بازدید از دیلی هات شهر دهلی را ترک نکنید! این بازار شهر فرنگی از صنایع دستی و سوغاتی‌های هند است و فضایی بسیار پر جنب‌وجوش دارد. از این رو بسیاری دیلی هات را در میان بهترین مراکز خرید دهلی قرار می‌دهند.

مرکز خرید دیلی هات معماری با فضایی باز دارد و غرفه‌های متعدد در آن فعالیت می‌کنند. نکته جالب در مورد دیلی هات این است که غرفه‌های آن هر ۱۵ روز یک بار تغییر کرده و جای خود را به افراد دیگر با اجناس جدیدتر می‌دهند.

انواع صنایع دستی، سنگ‌های قیمتی، اکسسوری‌های هندی، مهره‌های رنگارنگ، انواع صندل، کفش‌های متنوع و صنایع دستی هندوستان از اجناسی هستند که در دیلی هات به فروش می‌رسند. این مرکز خرید دارای دو شعبه در شهر دهلی می‌باشد که یکی در منطقه پیتامپورا و دیگری در بازار INA قرار گرفته است. دیلی هات از نظر قیمتی جز مراکز خرید ارزان دهلی به شمار می‌رود. فراموش نکنید که برای ورود به بازار دیلی هات بایستی بلیط تهیه کنید.

بازار خان (Khan Market)

در نزدیکی دروازه دهلی یکی از زیباترین و گران‌ترین مراکز خرید دهلی را می‌توان دید. این بازار جهت بزرگداشت شخصی به نام عبدالجبار خان ساخته شده و در همین راستا به نام بازار خان نام گرفت.

بازار خان معماری بسیار جالب دارد و بیشتر محل رفت و آمد مهاراجه‌های هندی و اشخاص طبقه متمول دهلی می‌باشد. لباس‌های فاخر هندی، وسایل ورزشی از برندهای معروف، لوازم خانگی، ساعت، عینک، عطر و ادکلن از اجناسی هستند که در بازار خان می‌توان خریداری کرد. همچنین معروفترین فروشگاه‌های هندی از جمله فروشگاه راج، سانجیو مهرا و مسیر ۰۴ از محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین فروشگاه‌های بازار خان به شمار می‌روند.

این بازار علاوه بر فروشگاه‌های بزرگ با برندهای معتبر بین‌المللی مرکزی برای فعالیت رستوران‌های لوکس نیز به شمار می‌رود. کافه بازار، کافه بیگ چیل، کافه زفیرو، کافه باریستا و رستوران بین‌المللی مک دونالد در بازار خان شعبه دارند و با غذاهای لذیذ و متنوع از گردشگران پذیرایی می‌کنند.

بازار کارول باگ (Karol Bagh Market)

اگر به فرهنگ و لباس‌های هندی علاقه دارید بازدید از بازار کارول باگ را در برنامه سفر خود به دهلی قرار دهید. این بازار با محصولات رنگارنگی که دارد علاوه بر یک مرکز خرید از جاذبه‌های شهر دهلی نیز به شمار می‌رود.

گشت‌وگذار در بازار کارول باگ حتی برای افرادی که قصد خرید هم ندارند بسیار جالب و مهیج خواهد بود. چرا که این بازار کلکسیونی از زیباترین لباس‌ها و سوغاتی‌های هندوستان را در خود دارد. انواع محصولات آرایشی، کفش و صندل، و لوازم الکترونیکی با قیمت‌های مناسب از محصولات بازار کارول باگ هستند.

مرکز خرید کارول باگ در یکی از مناطق قدیمی دهلی قرار گرفته و علاوه بر خود بازار، خیابان‌های معروف اجمل خان، غفار و آریا سماج نیز با لباس‌های باکیفیت و ارزانی که دارند در میان جاذبه‌های بازار کارول باگ قرار می‌گیرند.

بازار جان پات (Janpath Market)

جان پات بازار مورد علاقه جوانان دهلی است. این بازار از قدیمی‌ترین مراکز خرید دهلی می‌باشد و زمانی با نام مسیر ملکه معروف بود. اما امروزه به عنوان مرکزی برای خرید لباس‌های مد روز با قیمت‌های مناسب شناخته می‌شود. از این رو بسیاری از جوانان اهل مد دهلی این بازار را برای خرید اجناس مورد علاقه خود انتخاب می‌کنند.

انواع جواهر، زیور آلات بدلی، لباس‌های مدرن و کفش‌های زیبا از محصولاتی هستند که در فروشگاه‌های جان پات می‌توان دید. جذابیت جان پات به حدی است که علاوه بر ساکنان دهلی برای گردشگران نیز جالب می‌باشد. هنگام خرید در این بازار چانه زدن را فراموش نکنید.

مطالب مرتبط

گشت‌وگذار در دهلی، پایتخت اعجاب‌انگیز هند

راهنمای دریافت ویزای هند

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید