با شهر سویل در اسپانیا و دیدنی‌های آن آشنا شوید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 12 آگوست 2020
Loading...

می‌گویند شهر سویل را هرکول، اسطوره یونان باستان بنا کرده است! این شهر تاریخی شگفت‌انگیز دارد و معماری‌های خارق‌العاده‌اش گواهی بر تایید این ادعا هستند. حتی کریستف کلمب، کاشف قاره امریکا هم سویل را برای آرامگاه ابدی خود انتخاب کرده است. در این مطلب با دیدنی‌ها و جاذبه‌های حیرت‌انگیز سویل، شهر جادویی اسپانیا آشنا می‌شویم.

شهر سویل در منطقه خودمختار اندلس در کشور اسپانیا قرار گرفته است. سویا و سبیا نام‌های دیگری هستند که به این شهر زیبا نسبت داده شده‌اند. وجود قلعه‌های باشکوه، کافه‌های قدیمی، کلیساهایی با معماری‌های حیرت‌انگیز و بافت شهری منحصربه‌‌فرد باعث شده تا گردشگران از لحظه لحظه اقامت در این شهر لذت ببرند. سویل شهری بی‌نقص است که توانسته در میان پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در تور اسپانیا جای گیرد و سالانه میزبان هزاران گردشگر از اقصی نقاط دنیا باشد. (بلیط تهران سویل)

کلیسای جامع سویل

کلیسای جامع سویل متعلق به ۱۵۱۷ میلادی است و با ابعاد ۱۲۶ متر طول و ۸۳ متر عرض از بزرگترین سازه‌های دنیا به شمار می‌آید. این بنا به سبک معماری گوتیک ساخته شده و ظریف‌کاری‌هایی خارق‌العاده دارد.

نمای بیرونی کلیسا معماری خیره ‌کننده دارد و برج ناقوس بسیار بزرگی که به آن گیرالدا می‌گویند بر روی آن خودنمایی می‌کند. به محض ورود به کلیسا معماری کلاسیک و تزیینات بی‌نظیر آن شما را شگفت زده خواهد کرد.  تمامی دیوارها و سقف کلیسا با طرح‌های عجیب‌وغریب و منحصربه‌فرد تزیین شده است اما این محراب کلیسا است که بیش از هر جای دیگر توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. محراب کلیسا توسط شخصی به نام پیر دانکارت ساخته شده و طبق گفته‌های تاریخی در ساخت آن از چندین تن طلا استفاده شده است.

۸۰ نمازخانه کوچک در اطراف کلیسا، طولانی‌ترین nave اسپانیا و تابوت سنگی کریستف کلمب کاشف معروف از دیگر جاذبه‌هایی است که در کلیسای جامع سویل خواهید دید.

کاخ سلطنتی آلکازار

کاخ سلطنتی آلکازار قدیمی‌ترین کاخ اروپایی است که همچنان به عنوان سکونتگاه خانواده سلطنتی استفاده می‌شود. این کاخ یادگاری به جا مانده از قرن دهم میلادی است که داستانی دور و دراز دارد. ساخت کاخ آلکازا دو قرن به طول انجامیده و بارها و بارها ویران شده و مجددا توسط پادشاهان وقت مورد بازسازی قرار گرفته است.  وجود سه سبک معماری موری، رنسانسی و مودخار شاهدی بر فراز و نشیب‌هایی ست که ساختمان کاخ در دوره‌های مختلف پشت سر گذاشته است.

کاخ آلکازار پس ازپیروزی مسیحیان و در محلی که پیشتر مسجد بوده بنا شده است. نمای بیرونی کاخ را دیوارها و ستون‌های قهوه‌ای رنگ تشکیل می‌دهند و در قسمتی از آن طراحی‌های اسلامی همچنان به چشم می‌خورد. معماری بی‌نهایت زیبای کاخ باعث شده تا نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت برسد.

این کاخ زیبا محل اقامت چندین نسل از پادشاهان اسپانیا بوده و دیوارهای آن روایت گر رویدادهای مهم تاریخی اسپانیا هستند. در حال حاضر نیز خانوده سلطنتی سویل در طبقه دوم قصر ساکن هستند.

منطقه تریانا

در کنار رودخانه سویل یکی از فانتزی‌ترین محله‌های شهر را می‌توان دید. این محله زیبا تریانا نام دارد و خانه‌های رنگارنگ با معماری‌های منحصربه‌فرد آن را به یکی از خاصترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری در سویل تبدیل کرده است.

تمام خانه‌های این محله در دو طبقه ساخته شده و با رنگ‌های شاد رنگامیزی شده‌اند. کوچه‌های محله تریانا نیز از جاذبه‌های آن به شمار می‌روند. خیابان‌های این منطقه به صورت پیچ در پیچ طراحی شده و با سنگفرش تزیین شده‌اند. با قدم زدن در این خیابان‎‌ها می‌توانید از مناظر زیبای رودخانه سویل و معماری خانه‌ها لذت ببرید.

کارگاه‌های خیابانی سفال نیز در کنار کوچه‌های سنگفرش شده به منطقه تریانا جلوه‌ای خاص بخشیده‌اند.

تمامی هنرمندان سویل در تریانا جمع شده و صنایع دستی ساخته شده از سفال شامل ظروف وسرامیک‌های اندلوسی را برای فروش به نمایش می‌گذارند. اگر به دنبال خرید سوغاتی با حال و هوای شهر  سویل هستید این ظروف بهترین انتخاب هستند.

موزه رقص فلامنکو

فلامنکو از رقص‌های محلی و سنتی اسپانیا است که از کولی‌های این سرزمین تاثیر گرفته، همچنین ریشه‌هایی از موسیقی ایرانی، عربی و لاتین هم در فلامنکو به وضوح دیده می‌شود. شهر سو‌یل یکی از مراکز این موسیقی زیبا و محلی است. از این رو هنگام قدم زدن در خیابان‌های شهر گروه‌های موسیقی خیابانی زیادی را خواهید دید که رقص فلامنکو به همراه موسیقی مخصوص آن را به اجرا می‌گذارند.

اگر به رقص و موسیقی فلامنکو علاقه دارید برای کشف ریشه این موسیقی و آشنایی با تمام حرکات و مضمون‌های رقص به موزه رقص فلامنکو بروید. این موزه در قرن هجدهم و بر روی یک معبد رومی ساخته شد. انواع آلات موسیقی، لباس‌ها و کفش‌های مخصوص به همراه نت‌های موسیقی از جاذبه‌هایی هستند که در این موزه به نمایش عموم گذاشته شده‌اند. علاوه بر این هنگام بازدید از موزه می‌توانید از اجرای اختصاصی رقص محلی فلامنکو لذت ببرید.

منطقه پلازای اسپانیا

منطقه پلازای اسپانیا از زیباترین جاذبه‌های شهر سویل است و به دلیل ساختار خاص خود به ونیز اسپانیا شهرت پیدا کرده، این پلازای جذاب در یک فضای پنجاه هزار متر مربعی قرار گرفته و کانالی بسیار زیبا در دل آن می‌گذرد. قایق سواری در میان کانال و دیدن مناطر زیبا از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که در سفر به سویل می‌توانید انجام دهید.

در پلازای اسپانیا ۴۸ آلاچیق بسیار زیبا وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به عنوان نماینده استان‌های اسپانیا هستند و جلوه‌ای خاص به فضای پلازا بخشیده‌اند.

مطالب مرتبط

۵ شهر زیبا وجذاب اسپانیا

معرفی شگفت‌انگیزترین سواحل اسپانیا

قبل از سفر به اسپانیا بخوانید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید