اینجا جایی ست که می‌توان به طبیعت و حیات وحش عشق ورزید و به دور از هر چه که در دنیا می‌گذرد چند ساعتی را در دل آرام طبیعت گذراند. سریلانکا، یکی از سرسبزترین کشورهای جهان پارک‌های ملی خارق‌العاده‌ای دارد که گردشگران و طبیعت‌دوستان را شیفته خود کرده و با پوشش جانوری و گیاهی متنوعی که دارد توانسته به یکی از بهترین مناطق دنیا برای دیدن حیات ‌وحش تبدیل شود. برای آشنایی با زیباترین پارک‌های ملی سریلانکا و جاذبه‌های آن آماده هستید؟

جنگل‌های سرسبز، تفریحات ساحلی، حیات‌وحش حیرت‌انگیز و مزارع برنج بسیار زیبا از جاذبه‌های تور سریلانکا هستند. این کشور تمام زیبایی‌های دنیا را در خود جمع کرده و آماده ساختن سفری پر از خاطرات خوش برای گردشگران می‌باشد. برای آشنایی با پارک‌های ملی سریلانکا و حیات وحش استثنایی این کشور با ما همراه باشید. (بلیط تهران کلمبو)

آنچه در این مطلب می‌خوانید

معروف‌ترین پارک‌های ملی سریلانکا

.

پارک ملی یالا (Yala)

پارک ملی یالا در سال ۱۹۳۸ به لیست پارک‌های ملی سریلانکا اضافه شده و با داشتن گونه‌های جانوری متنوع به یکی از زیباترین و و محبوب‌ترین پارک‌های ملی این کشور تبدیل شد. این پارک در فاصله ۶ ساعته از شهر کلمبو و در کناره اقیانوس هند قرار گرفته است.

حیوانات زیبایی از جمله فیل‌ها، پلنگ‌ها، خرس تنبل، بوفالوی آبی، آهوی قهوه‌ای، گوزن خالدار، طاووس‌ها و لک لک‌ها در این پارک عظیم و سرسبز زندگی می‌کنند. پارک یالا از ۵ بخش مختلف تشکیل شده است اما تنها ۲ بخش آن برای مشاهده این حیوانات زیبا در اختیار گردشگران قرار گرفته است.

در این پارک می‌توانید با ماشین‌های سافاری همراه شده و در گشتی هیجان‌انگیز میمون‌ها را در حال بازی بر روی درختان ببینید، از دیدن فیل‌ها در حال استراحت و پلنگ‌هایی که تمام تلاششان را برای شکار انجام می‌دهند لذت برده و حتی گروه‌های لک‌لک‌ها و طاووس‌ها را در کنار برکه‌ها تماشا کنید.

پس از بازدید از پارک ملی یالا می‌توانید به کنار خلیج آرگون رفته و از موج سواری در ساحل این خلیج لذت ببرید.

پارک ملی سینهارجا (Sinharja)

سینهارجا در زیباترین جنگل‌های بارانی سریلانکا قرار گرفته و طبیعتی بسیار خارق‌العاده و حیرت‌انگیز دارد. این پارک با شهر کلمبو ۵ ساعت فاصله دارد و هر سالانه پذیرای هزاران گردشگر دوستدار حیات وحش و محیط زیست می‌باشد.

سینهارا در سال ۱۹۷۸ در لیست پارک‌های ملی سریلانکا قرار گرفت و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. انواع گونه‌های پستانداران در سینهارا زندگی می‌کنند اما این پارک بیش از هر چیز به داشتن پرندگان بسیار زیبا و کمیاب معروف است.

وجود پوشش گیاهی منحصربه‌فرد با درختان سربه فلک کشیده فضای سینهارا را به تصویری رویایی تبدیل کرده‌اند. شما می‌توانید در میان درختان سرسبز قدم زده و در حالی که پرندگان رنگارنگ بر فراز درختان در حال پرواز هستند از صدای موسیقی طبیعی این حیوانات دوست‌داشتنی لذت ببرید.

دیدن لاک‌پشت‌ها و در کنار سواحل میریسا و انواع تفریحات آبی از دیگر جاذبه‌های پارک ملی سینهارا هستند.

پارک ملی ویلپاتو (Wilppatu)

ویلپاتو یکی از مهیج‌ترین سافاری‌های سریلانکا را دارد. این پارک ملی در سال ۱۹۳۸ به پارک‌های ملی سریلانکا پیوست. پارک ملی ویلپاتو با شهر کلمبو تنها ۴ ساعت فاصله دارد و از این رو بسیاری از گردشگران یک روز از سفر خود را به گشت‌و‌گذار در ویلپاتو و همراه با حیوانات دوس‌داشتنی این منطقه حفاظت شده سپری می‌کنند.

طبق گفته تاریخ شناسان ویلپاتو در هزاران سال قبل محل زندگی خاندان پادشاهی سینهالی بوده است. درختی مقدس یادگاری دوهزارساله از شهر باستانی اونرادهاپورا سندی زنده است که نشان از زندگی انسان‌ها در منطقه ویلپاتو دارد.

انواع پرندگان و پستانداران در پارک ویلپاتو زندگی می‌کنند اما معروف‌ترین حیوان این پارک خرس‌های تنبل هستند که توانسته‌اند گردشگران بسیاری جذب کنند. بعد از گشت‌وگذار در پارک اگر خواستید می‌توانید شب را در کمپ‌های جنگلی سپری کرده و صبح را با موسیقی زنده پرندگان آغازکنید.

پارک ملی اوداوالاوه (Udawalawe)

 فیل‌های آسیایی غول پیکر که در حال بازی کردن با بچه‌ فیل‌های دوست داشتنی هستند بیشترین و البته لذت‌بخش‌ترین صحنه‌ای است که در پارک ملی اوداوالاوه خواهید دید. این پارک با ماشین حدودا ۴ ساعت از کلمبو، پایتخت سریلانکا دارد و اطراف آن با مزارع سرسبز چایی احاطه شده است.

بیش از ۳۰۰ فیل وحشی در پارک ملی اوداوالاوه زندگی می‌کنند که گردشگران شانس دیدن آن‌ها را حتی در یک سافاری کوتاه هم پیدا می‌کنند. پرنده‌های بی‌نظیری مانند انواع عقاب، طاووس و حیواناتی از جمله آهو‌های وحشی و گرازها از دیگر پستانداران اوداوالاوه هستند و سافاری در این پارک را هیجان‌انگیزتر می‌کنند.

پارک ملی مینریا (Minneriya)

در شمال کلمبو و به فاصله ۵ ساعته از این شهر یکی دیگر از معروف‌ترین پارک‌های ملی سریلانکا قرار دارد که به محل تجمع فیل‌های آسیایی معروف است. این پارک زیبا “مینریا” نام دارد و در سال ۱۹۹۷ به عنوان منطقه حافظت شده در لیست پارک‌‌های ملی سریلانکا قرار گرفت.

مینریا علاوه بر پارک ملی یکی از بزرگترین مخازن آب باران در سریلانکا است. از این رو فضایی بسیار زیبا و سرسبز را برای زندگی ساکنان خود محیا کرده است. از آنجایی که بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند بعد سافاری و دیدن حیوانات شب را در مینریا اقامت داشته باشند، اردوگاه‌های این منطقه برقراری کمپ شبانه را برای میهمانان مینریا فراهم کرده‌اند.

بازدید از کاخ‌های شهر باستانی پولونارووا که در نزدیکی مینریا قرار دارد از دیگر جاذبه‌های این پارک ملی خارق‌العاده است.

مطالب مرتبط

معروف‌ترین سوغاتی‌های سریلانکا

۵ دلیل برای سفر به بنتوتا، ساحلی زیبا در سریلانکا

قبل از سفر به سریلانکا بخوانید!

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید