8 جاذبه که در سفر به صربستان باید دید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 7 اکتبر 2024
Loading...

طبیعت سرسبز و بی‌نظیر، بناهای تاریخی با شاهکارهای معماری، مردمی شاد و میهمان‌نواز با فرهنگ غنی، تنها بخشی از جذابیت‌هایی است که در سفر به صربستان خواهید دید. این کشور زیبا که در جنوب شرقی اروپا قرار دارد مملو است از مناظری که شما را شیفته خود خواهد کرد. صربستان با تمام زیبایی‌هایش فرصتی مناسب برای داشتن یک سفر ارزان به اروپا، سرسبزترین قاره جهان در اختیارتان قرار می‌دهد. در ادامه معروفترین جاهای دیدنی صربستان را معرفی کرده‌ایم.

جاذبه‌های طبیعی صربستان

کشور صربستان طبیعتی سرسبز و حیرت انگیز دارد. پارک‌های ملی سراسر کشور را احاطه کرده و تصویری کارت پستالی از صربستان را ارائه می‌دهند. در ادامه با طبیعت بکر و جاهای دیدنی صربستان آشنا می‌شویم:

کوه میروک (Miroc mountain) از بکرترین جاهای دیدنی صربستان

کوهستان میروک با طبیعتی بکر و سرسبز یکی از پارک‌های ملی کشور صربستان است. رودخانه‌ی زیبا و معروف دانوب از میان این کوه عبور می‌کند و منظره‌ای فوق‌العاده را پیش روی بیننده قرار می‌دهد. اگر در تور صربستان می‌خواهید هیجان‌انگیزترین سفر خود را تجربه کنید، لذت ماهیگیری و قایق‌سواری در غارهای کوه میروک را از دست ندهید.

تور های ویژه ستاره ونک: تور پوکت

پارک ملی تارا (Tara)

پارک ملی تارا از زیباترین جاهای دیدنی صربستان به شمار می‌رود. پارکی تشکیل شده از دریاچه‌ها و آبشارهای طبیعی که مناظری خارق العاده را ارائه می‌دهد. پارک تارا در غربی‌ترین قسمت کشور صربستان قرار دارد و با داشتن هوای پاک، دریاچه‌ها، معابد و جنگل‌های خود آرامشی بی‌نظیر را به شما هدیه می‌دهد.

چشمه کروپا (Krupaja Spring) از زیباترین جاهای دیدنی صربستان

کروپا رودخانه‌ای است که از قله‌ی Beljanica سرچشمه می‌گیرد و به چشمه‌ی کروپا معروف شده است. این چشمه با داشتن پرندگان منحصربه‌فرد، آب زلال و جنگل‌های سرسبز مکانی محبوب برای کسانی است که عاشق طبیعت‌گردی در صربستان هستند.

 کوه کوپائونیک (Kopaonik)

کوه کوپائونیک با زیبایی استثنایی خودش به عنوان یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری صربستان شناخته می‌شود. در فصل بهار طبیعت بکر و سرسبز آن خودنمایی می‌کند. علاوه بر آن کوپائونیک در فصل زمستان میعادگاه عاشقان ورزش اسکی و تفریحات زمستانی در سرتاسر دنیاست.

بیشتر بخوانید: بهترین فستیوال ‌های موسیقی اروپا در ۲۰۲۴

جاهای تاریخی و دیدنی صربستان

مکان‌های تاریخی زیادی برای دیدن در صربستان وجود دارد. این کشور مملو از کلیساها و قلعه‌های قدیمی با معماری‌های خارق‌العاده است. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری صربستان در ادامه مطلب با ما همراه باشید:

کلیسای سنت‌ساوانا از زیباترین جاهای دیدنی صربستان

کلیسای سنت ساوانا دومین کلیسای بزرگ ارتودکس در جهان است. بنیان‌گذار این کلیسا ساوای مقدس است که در سال ۱۹۳۵ دستور ساخت آن را داد. گنبدهای طلایی که در بالای ساختمان کلیسا قرار دارد، چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. فضای داخل کلیسا هم از معماری بی‌نظیری برخوردار است. از سنگ‌های مرمرین آن گرفته تا نقاشی‌های فوق‌العاده همگی چشم گردشگران را به خود خیره کرده و در میان لیست زیباترین جاهای دیدنی صربستان قرار دارند.

قلعه کاله‌مگدان

قلعه کاله‌مگدان با سابقه تاریخی درخشان  در لیست جاهای دیدنی صربستان قرار می‌گیرد. این قلعه در ابتدا برای دیدن و کنترل کشتی‌ها ساخته شد و همچنین به عنوان سد دفاعی شهر هم از آن استفاده می‌شده است. اما اکنون با رستوران‌ها و کافه‌هایی که در آن ساخته شده است، از مکان‌های تفریحی شهر بلگراد محسوب می‌شود و به دلیل ارتفاع زیاد خود منظره‌ای زیبا را برای دیدن شهر پیش روی میهمانان خود قرار می‌دهد.

دهکده درونگراد از عجیب ترین جاهای دیدنی صربستان

با بازدید از دهکده‌ی درونگراد عجیب‌ترین دهکده عمر خود را خواهید دید. این دهکده در سال ۲۰۰۲ برای ساخت فیلم زندگی معجزه است به کارگردانی امیر کاستاریکا ساخته شد. هر چیزی که در این مکان می‌بینید عجیب و تخیلی است. کوچه و خیابان‌های آن هرکدام به نام یک بازیگر یا بازیکن معروف است. حتی ماشین‌های دهکده هم از مدل قدیمی‌ترین ماشین‌ها هستند. در تور صربستان حتماً از این دهکده‌ی جالب دیدن کنید.

موزه نیکلا تسلا

مگر می‌شود به سرزمین نیکلای تسلا سفر کرد و از موزه‌ی آن بازدید نکرد. موزه نیکلای تسلا در شهر بلگراد قرار دارد. این موزه خارق‌العاده آثاری دیدنی از نیکلای تسلا را در دل خود دارد. همچنین معماری ساختمان موزه هم در نوع خود بسیار دیدنی است و آن را به یکی از ساختمان‌های زیبا و دیدنی شهر تبدیل کرده است. بازدید از این موزه‌ی زیبا را در سفر به صربستان از دست ندهید.

پل عشق از رمانتیک‌ترین جاهای دیدنی صربستان

پل عشق رمانتیک‌ترین جاذبه گردشگری در صربستان است. این پل معروف در شهر یریاشکابایا قرار دارد. دختران و پسران عاشق برای مراقبت کردن از عشقشان، اسم خود و معشوقه شان را بر روی قفلی نوشته و بر روی پل آویزان می‌کنند. بیش از ۴۰ سال است که این کار در شهر یریاشکابایا انجام و می‌توان گفت که به یک سنت در منطقه تبدیل شده است.

تور های ویژه ستاره ونک: تور اروپا

شهرهای دیدنی صربستان

هر یک از شهرهای صربستان با داشتن جاذبه‌های منحصر به فرد گردشگران را مجذوب خود می‌کنند. در این بین اما سه شهر بلگراد، نوی ساد و کراگویواچ با پیشی گرفتن از سایر شهرها توانسته‌اند در لیست جاذبه های گردشگری صربستان قرار گیرند.

شهر افسانه‌ای بلگراد از پرطرفدارترین جاهای دیدنی صربستان

شهر بلگراد، پایتخت صربستان نقطه تلاقی رودخانه‌های ساوا و دانوب است و به عنوان سرزنده ترین شهر صربستان شناخته می‌شود. قدمت برخی از بناهای این شهر به دوران سلطنت عثمان‌ها می‌رسد. همچنین موزه‌های ارزشمند، قهوه‌خانه‌های دنج، یک ارگ چشمگیر و چندین پارک سرسبز بلگراد را به پرطرفدارترین جاهای دیدنی صربستان تبدیل کرده‌اند. علاوه بر این شهر بلگراد به شب‌های زنده و پرانرژی‌اش معروف است.

شهر نوی ساد

نوی ساد که به «آتن صربستان» معروف است، مملو از مکان‌های تاریخی می‌باشد و بیش از هر چیز به دلیل وجود قلعه سلطه‌جویانه پترووارادین که معماری شبیه به پارتنون دارد به شهرت رسیده است. قدمت بیشتر ساختمان‌های نوی ساد به دوران هاپسبورگ ها برمی‌گردد. با قدم زدن ذر شهر می‌توانید این بناهای تاریخی و زیبا را ببینید.

شهر نوی ساد هر ساله میزبان یکی از بزرگترین جشنواره‎های موسیقی در دنیا می‌باشد. همچنین چندین پارک کوچک اما جذاب و کافه‌ها، گالری‌هایی که در کوچه‌ پس کوچه‌های شر پنهان شده‌اند از جاهای دیدنی صربستان در شهر نوی ساد هستند.

شهر کراگویواچ از زیباترین جاهای دیدنی صربستان

کراگویواچ چهارمین شهر بزرگ صربستان است که در کنار رودخانه لپنیکا قرار دارد. کراگویواچ با وجود اینکه مرکز صنعتی کشور به شمار می‌رود اما جاذبه ها و تفریحات زیادی برای دیدن و انجام دادن دارد. در کراگویواچ جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متنوعی از جمله  پارک یادبود سوماریس (Sumarice Memorial Park) وجود دارد که می‌توانید از آن دیدن کنید. شاید این شهر به اندازه بلگراد و وی ساد زیبا نباشد اما معماری با معماری‌های منحصر به فرد توانسته توجه گردشگران را به سوی خود جلب کند.

کراگویواچ همچنین با داشتن آب و هوای عالی، رستوران‌های متعدد و شب‌های همیشه بیدار به عنوان مقصدی جوان پسند شناخته می‌شود.

سخن پایانی

کشور صربستان با داشتن صدها جاذبه طبیعی و فرهنگی انتخاب‌های زیادی را برای گردش ارائه می‌دهد. در این کشور ترکیبی عالی از معماری شرق و غرب را خواهید دید. اگر به مکان‌های تاریخی علاقه دارید حتما از قلعه کاله‌مگدان و صومعه‌های تاریخی دیدن کنید. اگر هم می‌خواهید سفری رمانتیک داشته باشید قدم زدن در پل عشاق را پیشنهاد می‌دهیم. گر اهل شب زنده داری هستید، می‌توانید از محله بوهمی اسکادارلیجا دیدن کنید. این محله محیطی دنج و دنج و تفریحات متنوعی را به گردشگران ارائه می‌دهد.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر