در تمامی شهرهای بزرگ دنیا مکانی وجود دارد که به قول معروف یک سر و گردن از محله‌های دیگر بالاتر بوده و نیمی از جاذبه‌ها و تفریحات را در دل خود جای داده‌اند. شهر بزرگ و زیبای استانبول هم به تبعیت از این قانون مرسوم میدان تکسیم یا تقسیم را سرآمد منطقه‌های خود می‌داند. میدانی پرجنب‌وجوش و همیشه زنده که از رستوران‌های لوکس تا انواع سرگرمی‌ها را در آن خواهیم دید.

تکسیم نامی آشنا و یادآور خاطرات خوش تمام افرادی است که به استانبول سفر کرده‌اند. این منطقه نه تنها برای گردشگران بلکه برای خود ساکنین استانبول نیز علاوه بر جذابیت دارای ارزش ویژه‌ای است چرا که بیشتر تجمعات اعتراضی و گردهمایی‌ها آن‌ها در این مکان برگزار می‌شود.

تکسیم در قسمت اروپایی شهر استانبول قرار دارد. لغت تکسیم یا تقسیم به معنای توزیع است و از آنجا که آب در این محل جمع‌آوری شده و سپس به صورت شاخه شاخه به سایر مناطق شهر می‌رود این منطقه را تکسیم یا تقسیم نامیده‌اند.

تمامی رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید و تفریحات مدرن در این منطقه گردهم آمده‌اند از این رو میدان تکسیم را می‌توان از معروفترین جاذبه‌های تور استانبول به شمار آورد. اما در این میدان چه کارهایی می‌توان انجام داد در ادامه می‌خوانیم … (خرید بلیط تهران استانبول)

مطالب مرتبط

۶ ترفند ساده برای سفر ارزان به استانبول

.

۱-از بنای یادبود جمهوری بازدید کنید

میدان تکسیم جدای از داشتن تفریحات و جاذبه‌های فراوان میدانی سمبلیک در استانبول است که به نوعی نماد جمهوری مدرن در ترکیه به شمار می‌آید. وجود مجسمه‌های استقلال در وسط میدان گواهی بر این ادعا است. مجسمه‌هایی با طرح دوطرفه که توسط مجسمه‌ساز معروف ایتالیایی “پیترو کانونیکا” ساخته شده‌اند. این بنای زیبا در سال ۱۹۲۳ و در پنجمین سالگرد جشن استقلال ترکیه به رهبری کمال آتاتورک ساخته شد. یک طرف بنا کمال آتاتورک با لباس سربازی است و طرف دیگر وی را بعد از پیروزی و در مسند قدرت نشان می‌دهد. مجسمه‌های سربازها نیز در دو بنا در حالی که پرچم ترکیه را در دست دارند ساخته شده‌اند.

بسیاری از افراد سرشناس برای ادای احترام به آتاتورک به این مکان می‌آیند و اکثر جشن‌های عمومی استانبول در این میدان و در کنار یادواره جمهوری برگزار می‌شود.

۲-در خیابان استقلال قدم بزنید

استقلال خیابانی شلوغ و پرجنب‌وجوش در تکسیم است. خیابانی سنگ‌فرش شده که با مغازه‌ها و فروشگاه‌های متعدد می‌توان آن را بهشتی برای عاشقان خرید دانست. از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توان در خیابان استقلال پیدا کرد. اما جاذبه‌های استقلال تنها در خرید کردن خلاصه نمی‌شود. قدم زدن در خیابان، تماشای اجرای موسیقی خیابانی، نشستن در کافه‌های دنج و … از دیگر کارهایی هستند که می‌توانید در خیابان استقلال انجام دهید. البته از آنجایی که فروشندگان ترک هم مانند ایرانی‌ها هستند پس بهتر است قبل از سفر برای پایین آوردن قیمت اجناس هنر چانه زدن را هم یاد بگیرید.

۳-از مغازه‌های محلی سوغاتی بخرید

اگر برای اقامت در استانبول محدودیت زمانی ندارید حتما بیش از یک روز را برای گشت‌وگذار در میدا تکسیم در نظر بگیرید. چرا که این منطقه یکی از بهترین مناطق استانبول برای خرید است و مغازه‌های محلی آن با صنایع دستی و وسایل دکوری کوچک و بزرگ حسابی شما را سر ذوق می‌آورد.

انواع مغازه‌های جواهرفروشی، صنایع دستی، لباس و اکسسوری را در این میدان می‌توانید پیدا کنید. اما قسمت هیجان‌انگیز ماجرا شیرینی‌های بی‌نظیر ترکی هستند که هیچ‌کس توانایی مقاومت در برابرشان را نخواهد داشت. در تکسیم می‌توانید به انواع مغازه‌های شیرینی فروشی رفته و انواع شیرینی‌های ترکی را به عنوان سوغات با خود به خانه ببرید.

مطالب مرتبط

معرفی بهترین اسپاهای استانبول

.

۴-به کافه‌های میدان تکسیم بروید

عکس‌های کافه‌های دنج استانبول هر کسی را وسوسه می‌کند تا برای یک بار هم شده  بر روی صندلی آن‌ها نشسته و از نوشیدن قهوه اصیل ترکی لذت ببرد. تکسیم محل تجمع بهترین، معروف‌ترین و البته دنج‌ترین کافه‌های استانبول است. شما می‌توانید بعد از گشت‌وگذار عالی یکی از کافه‌ها را انتخاب کرده و با انواع نوشیدنی‌های ترک خستگی‌تان را به در کنید. البته اگرهتل شما در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد فراموش نکنید که میل کردن صبحانه در کافه‌های این میدان آغاز روزی پر از انرژی را برایتان رقم خواهد زد.

ارم کافه و کافه لالیک از معروفترین کافه‌های تکسیم هستند.

۵-غذاهای لذیذ ترکی را امتحان کنید

غذاهای لذیذ ترکی را امتحان کنید

غذاهای ترکی به‌اندازه‌ای لذیذ و مشهور هستند که نیازی به تعریف و تمجید ندارند. ترک‌ها هم مانند بیشتر اقوام دنیا سبک آشپزی منحصربه‌فرد خود را دارند که بخشی از فرهنگ مردم این سرزمین به شمار می‌آید.

میدان تکسیم با داشتن رستوران‌های بزرگ و کوچک یکی از بهترین محله‌های استانبول برای امتحان کردن غذاهای لذیذ ترکی می‌باشد. البته علاوه بر رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌های خیابانی نیزکه طرفداران پرپروپاقرص خود را دارند انواع غذاهای محلی ترکی را با بهترین کیفیت سرو می‌کنند.

کباب ترکی، پیده، کمپیر و لاهماجون از غذاهای خیابانی هستند که امتحان کردن آن‌ها جز بایدهای قدم زدن در تکسیم است.

۶-از فضای هنری میدان تکسیم لذت ببرید

تکسیم سورپرایزی ویژه برای اهالی هنر دارد. با کمی فاصله گرفتن از خیابان اصلی و ورود به کوچه‌های فرعی با دنیایی تازه و متفاوت روبرو خواهید شد! کوچه‌پس‌کوچه‌های تکسیم پر است از دیوارهایی که با هنرهای نقاشان خیابانی رنگی تازه به خود گرفته‌اند. این طراحی‌های مفهومی و زیبا را در بیشتر خیابان‌های این منطقه می‎‌توان دید.

گروه‌های موسیقی خیابانی هم از دیگر جاذبه‌های میدان تکسیم هستند که فضایی شاد و مهیج را برای عابران پیاده به‌وجود آورده‌اند. اگر اهل ذوق هستید می‌توانید با این هنرمندان همراه شده و سفر خود را خاطره‌انگیزتر کنید.

مطالب مرتبط

راهنمای حمل و نقل عمومی در استانبول

سوالات متداول

جاذبه های گردشگری میدان تکسیم کدامند؟

مرکز فرهنگی آتاتورک، پارک گزی، مسجد تکسیم، خیابان استقلال، برج گالاتا و محله‌های جهانگیر و چوکورجوما از جاذبه های گردشگری میدان تکسیم استانبول هستند.

نزدیک ترین مراکز خرید به میدا‌ن نکسیم استانبول کدام‌ها هستند؟

مرکز خرید دمیرورِن، مرکز خرید جواهر، مرکز خرید کانیون و مرکز خرید نیشانتاشی از بهترین مراکز خرید نزدیک به تکسیم هستند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید