25 زبان دشوار در جهان

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 28 سپتامبر 2022
Loading...

باورنکردنی ست اما حدود ۷۰۰۰ زبان در دنیا وجود دارد که  ارتباط بین ۸ میلیارد نفر را برقرار می‌کنند. اما در این بین شاید بتوان گفت که تنها حدود ۱۰۰ زبان بیشتر از سایرین شناخته شده بوده و رواج پیدا کرده‌اند یادگیری برخی از این زبان‌ها راحت و برخی هم در لیست سخت ترین زبان خارجی قرار می‌گیرند.  از آنجا که یادگیری زبان دوم همیشه برای افراد جذاب و سرگرم کننده است در ادامه می‌خواهیم با ۲۵ زبان دشوار در جهان آشنا شویم.

زبان‌های چینی، فارسی، کره‌ای و عربی هر یک می‌توانند به عنوان سخت ترین زبان خارجی معرفی شوند. هر چند که تسلط بر این زبان‌ها دشوار است اما بسیاری از آن‌ها به قدری زیبا هستند که بی شک ارزش زمانی که برای یادگیری شان گذاشته‌اید را دارند. میخواهید بدانید یادگیری کدام زبان‌ها شما را بیشتر به چالش می‌کشند؟ تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

۱-  زبان تاگالوگ / Tagalog language

تانالوگ زبانی ست اتریشی که در میان قبیله یا گروهی به همین نام رایج است. تانالوگ‌ها در فیلیپین زندگی کرده و بیش از یک چهارم از جمعیت این کشور را شکیل می‌دهند. بنابراین می‌توان گفت که زبان تانلوگ به عنوان زبان دوم کشور فیلیپین به شمار می‌رود. دو ویژگی ساختار جمله‌ای خاص و گرامر این زبان را در بین دشوارترین زبان‌های دنیا قرار داده‌اند.

۲- زبان ناواهو / Navajo language

ناواهو بین ۱۲ تا ۱۷ هزار آوا داشته و جز زبان‌های قدیمی به شمار می‌رود. زبان ناواهو از زبان‌های جنوب آتاباسکا به شمار رفته و گروهی از مردم جنوب غربی ایالات متحده آمریکا به همین زبان عجیب صحبت می‌کنند. هر چند که در حال حاضر بیشتر حروف نوشتاری ناواهو را حروف لاتین تشکیل می‌دهند اما تلاشی هم برای یافتن نسخه‌های قدیمی این زبان صورت نگرفته است.

۳- زبان نروژی / Norwegian Language

زبان نروژی را یکی از زبان‌های دشوار در شمال اروپا می‌دانند. این زبان را می‌توان کمی مشابه سوئدی و دانمارکی دانست. بدین صورت که افرادی که این زبان‌ها را بلد باشند می‌توانند تا حدودی نروژی را هم متوجه شوند. نروژی زبان اصلی مردم کشور نروژ است.

۴- زبان فارسی / Persian Language

فارسی را می‌توان در لیست سخت ترین زبان خارجی قرار داد. زبانی که از شاخه زبان‌های هندو اروپایی به شمار رفته و علاوه بر ایران در کشورهای تاجیکستان، افغانستان و غیره نیز به عنوان زبان اصلی شناخته می‌شود. جالب است بدانید که در حال حاضر حدود ۱۱۰ میلیون نفر در جهان به فارسی صحبت می‌کنند. الفبا و ساختار دستوری مشکل دو ویژگی اصلی این زبان به شمار می‌روند.

۵- زبان اندونزی / Indonesian language

اندونزی به عنوان چهارمین کشور پرجمعیت جهان شناخته شده و زبان اندونزیایی نیز در تمام دنیا به سخت بودن شهرت دارد. این زبان قرن هاست که به عنوان زبان اصلی مجموع الجزایر اندونزی کاربرد دارد. البته بیشتر مردم این کشور به انگلیسی هم تسلط دارند. از این رو گردشگران تور بالی می‌توانند به زبان انگلیسی به مردم این کشور ارتباط برقرار کنند.

۶- زبان هلندی / Language Netherlands

زبان هلندی را می‌توان بسیار نزدیک به زبان  آلمانی دانست. این زبان در ۳ کشور هلند، بلژيك و سورينام صحبت می‌شود. نکته جالب اینکه زبان هلندی در برخی از نقاط ایالات متحده آمریکا نیز رایج است. الفبای هلندی شبیه به لاتین می‌باشد اما دستور زبانی متفاوت و دشوار دارد.

۷- زبان اسلونی / Language Slovenia

در معرفی سخت ترین زبان خارجی به زبان اسلونی می‌رسیم. زبانی که در گروه اسلاوی جنوبی قرار گرفته و حدود ۲۵۰۰ هزار نفر در جهان به آن صحبت می‌کنند. در واقع زبان اسلونی یکی از زبان‌های رسمی و کارگری در اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

۸- زبان آفریکانس / Afrikaans

آفریکانس را می‌توان شاخه‌ای از گویش زبان هلندی دانست. بومیان سرزمین ناميبيا، آفريقاي جنوبي، زيمبابوه و بوتسوانا به این زبان صحبت می‌کنند. از آنجایی که یادگیری این زبان بسیار دشوار است گردشگران تور آفریقای جنوبی می‌توانند چند کلمه ای محاوره‌ای را به خاطر سپرده اما در در مکالمات روزمره از زبان انگلیسی استفاده کنند.

۹- زبان دانمارکی / Danish language

دانمارکی را از زبان‌های قدیمی نوروس می‌دانند. زبانی که به سوئدی و نروژی نیز نزدیک بوده و شاید تنها ۱۵ درصد اروپایی‌ها به آن تسلط داشته باشند. در مجموع می‌توان گفت که حدود ۶ میلیون نفر از مردم سراسر دنیا به زبان دانمارکی صحبت می‌کنند.

۱۰- زبان باسک / Basque language

باسک منطقه‌ای ست که در غربی‌ترین ناحیه پیرنه در بخش‌های مجاور شمال اسپانیا و جنوب غربی فرانسه قرار گرفته و زبان باسکی به عنوان یکی از دشوارترین زبان‌های دنیا توسط باسک‌ها صحبت می‌شود. در واقع می‌توان باسک را جز منزوی ترین زبان‌های نیز به شمار آورد که فقط توسط بومیان استفاده می‌شود.

۱۱- زبان ولز / Wales

ولز کشوری در جنوب غربی بریتانیا است که به‌خاطر داشتن خط ساحلی طولانی، پارک‌های ملی کوهستانی، زبان متمایز ولزی و فرهنگ سلتیک معروف است. کاردیف به عنوان پایتخت این کشور شهری زیبا به شمار می‌رود که با شهر ساحلی شیک، تفریحات شبانه و یک قلعه قرون وسطایی تزیین شده است. زبان ولزی به عنوان شاخصه اصلی این کشور جز سخت ترین زبان‌های اروپایی شناخته شده و ریشه در زبان انگلیسی دارد.

۱۲-   زبان اردو /  language Urdu

اردو زبان رسمی مردم کشور پاکستان و البته به عنوان یکی از سخت ترین زبان خارجی در دنیا نیز شناخته می‌شود. از آنجا که اردو ریشه مشترک با زبان هندیی دارد بسیاری از مسلمانان هندوستان به این زبان صحبت می‌کنند. زبان اردو یکی از ۲۲ زبان تایید شده در قانون اساسی هندوستان به شمار می‌رود.

۱۳- زبان عبری / Hebrew Language

عبری زبان رسمی کشور اسراییل است. این زبان ریشه در زبان سامی غربی داشته و در اصل متعلق به خانواده زبان آفریقایی می‌باشد. هر چند که زبان عبری در قرن دهم و توسط عبریان باستان مورد استفاده قرار می‌گرفته اما همچنان در کشور اسراییل به عنوان زبان رایج معرفی شده است.

۱۴- زبان کره‌ای / Korean language

زبان کره‌ای گرامر و ساختاری بسیارپیچیده دارد. الفبای تصویری را هم که به این ویژگی‌ها اضافه کنیم راهی نمی‌نماند جز اینکه این زبان را میان لیست سخت ترین زبان خارجی فرار دهیم. زبان کرده به عنوان زبان اصلی دو کشور کره جنوبی و کره شمالی شناخته شده و حدود ۸۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به این زبان صحبت می‌کنند.

۱۵- زبان سانسکریت /  Sanskrit

سانسکریت زبان کلاسیک آسیای جنوبی است که به شاخه هند و آریایی و زبان های هند و اروپایی تعلق دارد. این زبان پس از انتشار زبان های پیشین خود از شمال غربی در اواخر عصر برنز در جنوب آسیا پا به دنیای ارتباطات انسانی گذاشت. جالب است بدانید که بیشتر متون فلسفی و کتاب‌های باستانی ایرانی و هندی به این زبان نوشته شده‌اند.

۱۶- زبان کرواسی / Croatia

زبان کرواسی از زبان‌های رسمی اتحادیه اروپا می‌باشد. در حال حاضر علاوه بر خود کرواسی کشورهایی مانند هرزه گویین شرقی، مونته گرو و بوسنی نیز به این زبان صحبت می‌کنند. الفبای زبان کرواسی لاتین است اما در آواها و دستور زبان با لاتین تفاوت دارد.

۱۷- زبان مجارستانی / Magyar Nyelv

مجارستانی از دیگر زبان‌های دشوار دنیای آواهاست که در بین کشورهای مجارستان، اسلواکی، صربستان، اوکراین و رومانی رایج است. این زیبن نیز جز زبان‌های اتحایه اروپا به شمار رفته و به خانوداده زبانی یورالیک تعلق دارد. گویش‌های زبانی مجارستانی در کشورهای مختلف متفاوت اما قابل فهم است.

۱۸- زبان گالیک / Celtic languages

گالیک زبانی ست که بومیان کشور اسکاتلند به وسیله آن با یکدیگر صحبت می‌کند. این زبان را می‌توان توسعه یافته زبان ایرلندی میانه دانست. نوشتار و ادبیات زبان گالیک به راستی دشوار است. البته این زبان به منطقه خود محدود بوده و محدوده وسیع جهانی را در برنمی‌گیرد.

۱۹- زبان ژاپنی / Japanese Language

به یکی دیگر از سخت ترین زبان جهان می‌رسیم. “زبان ژاپنی” زبانی که به شرق آسیا تعلق داشته و بیش از ۱۲۵ میلیون نفر با استفاده از این زبان با یکدیگر صحبت می‌کنند. الفبا، آواها و حتی دستور زبان ژاپنی بسیار دشوار بوده و یادگیری آن هوش افراد را به چالش می‌کشد.

۲۰- زبان آلبانیایی / Albanian language

آلبانیایی زبانی ست که با ایتالیایی و یونانی واژه‌های مشترک بسیار دارد. ریشه این زبان قدیمی به هند و اروپایی برمی‌گردد اما واژگان آن کاملا متفاوت با زبان‌های هم ریشه خود است. در حال حاضر مردم کشورهای آلبانی، کوزوو، مقدونیه و بخش‌هایی از بلغارستان به این زبان با یکدیگر صحبت می‌کنند.

۲۱- زبان ایسلندی / Icelandic language

ایسلندی یک زبان آلمانی شمالی است که توسط حدود ۳۱۴۰۰۰ نفر صحبت می شود که اکثریت قریب به اتفاق آنها در ایسلند زندگی می‌کنند، جایی که خانه این زبان ملی به شمار می‌رود. زبان ایسلندی به‌عنوان یک زبان از ریشه اسکاندیناوی غربی بیشترین تاثیر را از فاروئی، زبان نورن منقرض شده و لهجه‌های نروژی غربی گرفته است.

۲۲- زبان تایلندی / Thai language

زبان تایلندی یا سامی زبان رسمی کشور تایلند است که البته به عنوان یکی از سخت ترین زبان خارجی دنیا هم شناخته می‌شود. این زبان شاخه ای از زبان تای کادایی ست که البته بیش از نیمی از کلماتش از کلمات زبان سانسکریت گرفته شده است.   

۲۳- زبان ویتنامی / Vietnamese language

زبان ویتنامی داستانی جالب دارد. واژه‌های این زبان از چینی گرفته شده است اما برخی حروف الفبای لاتین نیز برای تشریح بیشتر صداها و برخی حروف در زبان ویتنامی به کار برده می‌شوند. شاید سختی یادگیری این زبان نیز به دلیل استفاده از حروف مشابه چینی است.

۲۴- زبان عربی / Arabic Language

عربی از جمله زبان های خاص دنیاست که گستره جغرافیایی وسعی از کشورهای خاورمیانه گرفته تا شاخ قاره آفریقا را در برمی‌گیرد. ادیبات عرب بسیار غنی بوده و یادگیری آن بسیار مشکل است. این زبان پیچ و تاب‌ها و زیر و زبرهای فراوان دارد و مهمتر اینکه در هر جای دنیا با گویش خاص همان منطقه صحبت می‌شود.

۲۵- زبان چینی / Chinese language

به جرات می‌توان گفت که حدود یک پنجم از مردم جهان به زبان چینی صحبت می‌کنند. زبانی بسیار سخت با گویش‌های متنوع که حتی کشورهای همزبان نیز قادر به فهم کلمات یکدیگر نخواهند بود. در حال حاضر چینی به عنوان زبان رسمی سه کشور جمهوری چین، سنگاپور و تایوان شناخته می‌شود.

سخت ترین زبان خارجی

معرفی یک زبان خاص به عنوان سخت ترین زبان خارجی دنیا کاری ست بسیار مشکل چرا که هر یک از ۲۵ زبان معرفی شده الفبا، آواها و حتی دستور زبان مختص به خود را دارند که به نوعی یادگیری را برای زبان آموزان دشوار می‌کنند. اما در مجموع می‌توان گفت که یادگیری زبان‌های خارجی کاری ست که در عین لذت بخش بودن دشواری‌های خاص خود را نیز دارد.

سوالات متداول

پیچیده‌ترین زبان دنیا کدام است؟

به اعتقاد بسیاری از زبان شناسان ماندارین پیچیده‌ترین زبان در دنیا است.

روان ترین زبان دنیا کدام است؟

جواب این سوال به استعداد زبانی و همچنین زبان مادری هر شخص بستگی دارد اما به اعتقاد بسیاری اسپانیایی زبانی روان از نظر گرامری و نوشتاری ست.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید