10 جاذبه گردشگری قطر که نباید از دست بدهید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 15 مه 2024
Loading...

با اینکه فرهنگ و سنت کشور قطر و پایتخت آن دوحه را احاطه کرده است اما این شهر به سرعت در حال پیشرفت و مدرن شدن است! آسمان خراش‌های جدید پایتخت در کنار موزه ملی و بازارهای سنتی تضادی جالب را به نمایش می‌گذارند. شاید در نگاه اول فکر کنید که قطر با وسعت کم خود چیزی برای ارائه به گردشگران ندارد. اما با کمی تحقیق بیشتر به این نتیجه می‌رسید که پایتخت این کشور به عنوان یکی از زیباترین پایتخت‌های خاورمیانه با تفریحات و جاذبه‌های متنوع شما شیفته خود می‌کند. با مطالعه چند دقیقه‌ای این مطلب با جاذبه های گردشگری قطر آشنا و خودتان را برای سفری جذاب به این کشور آماده کنید!

جاذبه های گردشگری قطر

مکان‌های تاریخی، مکان‌های گردشگری، تفریحات آبی و مراکز خرید مجموعه‌ای کامل از جاذبه های گردشگری قطر هستند. در چند سال اخیر، قطر به عنوان یک کشور کوچک اما مدرن توانسته به مقصدی ایده ال برای گردشگران با هر سلیقه‌ای تبدیل شود. در ادامه با ۱۰ تا از دیدنی‌های جذاب تور قطر آشنا می‌شویم:

۱- موزه های مشایرب؛ گشتی در تاریخ دوحه

یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در دوحه که مطمئناً در میان برترین جاذبه ‌های گردشگری قطر قرار می‌گیرد، موزه‌های مشایرب هستند که تاریخ غنی ماهیگیری دوحه را به نمایش می‌گذارند. در میان بسیاری از اشیا با ارزشی که در اینجا نگه داریب می‌شوند، موزه‌ها نشان می‌دهند که چگونه دوحه سفر خود را به عنوان یک دهکده ماهیگیری کوچک آغاز و رفته رفته مسیر صعود و پیشرفت را طی کرد. این مکان برای کسانی که می‌خواهند جنبه‌های مختلف تاریخ قطر را از پایه و ریشه آن بشناسند عالی است.

خانه بن جلود، خانه محمد بن جاسم، خانه شرکت و خانه رادوانی چهار ساختمان متفاوتی هستند که بخش‌های مختلف موزه را تشکیل می‌دهند. این موزه از آنجا که نشان دهنده تاریخ و زندگی افرادی ست که در قطر زندگی و نقش خود را برای توسعه و مدرن سازی این کشور ایفا کرده‌اند، بسیار مورد توجه قرا گرفته است.

  • آدرس: ۷GPH+VQ8, Doha, Qatar
  • زمان بازدید از موزه: شنبه تا پنجشنبه: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر / جمعه ها: ۱۵ الی ۲۱ (یکشنبه‌ها تعطیل)

۲- دهکده فرهنگی کاتارا؛ لمس فرهنگ پر جنب و جوش قطر

دهکده فرهنگی کاتارا! مکانی که نمایانگر واقعی فرهنگ پر جنب و جوش قطر است. محوطه کانارا یک تئاتر، چندین باغ، دو مسجد با طراحی زیبا، تعداد زیادی گالری هنری و موارد دیگر را در خود جای داده است.

با گشتی در دهکده فرهنگی کاتارا به عنوان یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری قطر می‌توانید نگاهی اجمالی به تاریخ شگفت‌انگیز این کشور بیندازید یا به رستوران‌های این منطقه رفته و لذت میل یک وعده شام لذیذ عربی را تجربه کنید. این دهکده  که فرد را به سفری در گذشته دوحه می‌برد، نشان می‌دهد که این شهر چه تاریخ غنی دارد و چگونه به یکی از زیباترین پایتخت‌های خاورمیانه تبدیل شده است.

  • آدرس: Doha, Qatar
  • زمان بازدید از دهکده فرهنگی کاتارا: ۲۴ ساعته باز است

۳- مشیرب داون تاون؛ شهر هوشمند قطر

از آنجا که در طراحی و زیر ساخت‌های مشیرب داون تاون از مدرن‌ترین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است، این شهر را با نام شهر هوشمند قطر می‌شناسند.

مشیرب داون تاون به عنوان یکی از خاص‌ترین جاذبه های گردشگری قطر دارای هر گونه آسایش و تفریحی است که فرد برای اقامت در سفر نیاز دارد. طبق شواهد تاریخی مشایرب زمانی سرزمینی سنتی مشرف به افق وسیع دوحه و صحراها بوده است. اما امروزه، یک کلان شهر است که فضای مسکونی را به بسیاری از ساکنان شهر ارائه می‌دهد.

موزه‌ها و گالری‌ها، مراکز خرید و هر جاذبه گردشگری سرگرم کننده دیگر از سوق واقف تا مسجد جمعه یا مسجد مشایرب در این منطقه وجود دارند که به هیچ عنوان نباید بازدید از آن‌ها را از دست داد.

 اگر به دنبال فضایی عالی برای اقامت در قطر هستید، طیف هتلی گسترده‌ای در مشیرب داون تاون وجود دارد.

هتل های نزدیک

هتل ماندارین اورینتال

پارک حیات دوحه

هتل مشریب

هتل سرای مشیرب

هتل تاون دوحه

  • آدرس: مرکز شهر مشایرب، دوحه، قطر
  • زمان بازدید: نامحدود

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر به قطر: جاهای دیدنی + شرایط و هزینه‌ها

۴- شهر فیلم؛ دهکده اسرارآمیز قطر

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قطر که هنوز برای بسیاری از مسافران حالت معمایی دارد، شهر فیلم است که به دلیل زیبایی آرام و محیط بیابانی شگفت انگیزش مشهور شده است. این شهر یادآور روستاهای بادیه نشین قدیمی و نمونه ای عالی از شیوه زندگی روستاییان در منطقه خلیج فارس است.

 

با این حال، منشا پیدایش شهر فیلم هنوز مشخص نیست! در حالی که بسیاری بر این باورند که به عنوان مجموعه‌ای برای یک فیلم یا سریال تلویزیونی ساخته شده است، اما همچنان نحوه ساخت آن به صورت یک معما باقی مانده است.

با این وجود، شهر فیلم مانند یک عنصر شگفت‌انگیز برای گردشگرانی ست که عاشق کشف کردن هستند!

زمان بازدید: تمامی روزهای هفته بدون محدودیت ساعت

۵- دریای اینلند؛ ذخیره‌گاه طبیعی با شکوه

اگر به دنبال ماجراجویی‌های بیابانی در قطر هستید، بازدید از دریای اینلند را باید در برنامه سفرتان قرار دهید. این دریا که به نام دریای خور العدید نیز معروف است در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر زیبای دوحه قرار دارد.

خور العدید ذخیره‌گاهی طبیعی است که توسط یونسکو به رسمیت شناخته شده و نامش در میان لیست جاذبه‌های گردشگری قطر قرار گرفته است. درواقع اینجا از معدود مکان‌هایی در جهان است که تپه‌های شنی در هنگام جزر و مد با دریا برخورد می‌کنند. می‌توانید از مناظر باشکوه اطراف این جاذبه دیدن کرده یا نگاهی اجمالی به گونه‌های منحصر به فرد در منطقه بیندازید.

خور العداید با گونه‌های کمیاب لاک پشت‌ها و دوگونگ‌ها، اکوسیستم خاص خود را دارد. به یاد داشته باشید، تنها با رانندگی در یک وسیله نقلیه ۴X4 در میان تپه‌ها می‌توان به اینجا رسید.

۶- صحرای دوحه، نقطه‌ای برای تپه‌های شنی

سافاری‌های صحرا که به عنوان یکی از محبوب‌ترین ماجراجویی‌های بیابانی، نه فقط در قطر بلکه در کل خاورمیانه شهرت دارند، این سافاری‌ها لحظاتی نفس‌گیر و پر چالش را برای گردشگران رقم می‌زند. در کل خاورمیانه هیچ مکانی بهتر از صحرای دوحه برای تجربه لذت بخش ماشین سواری در صحرا وجود ندارد.

صحرای دوحه، زمین عالی برای ماجراجویی را ارائه می دهد و یک جاذبه محبوب در بین گردشگرانی است که از این شهر بازدید می‌کنند.

در این سافاری هیجان انگیز، بازدیدکنندگان معمولاً در یک مکان جمع شده و سپس تفریح مهیج آغاز می‌شود. در اینجا می‌توانید بهترین فعالیت‌ها از جمله مانند بازی در شن و ماسه، ماشن سواری یا شتر سواری و غیره را تجربه کنید. سافاری در صحرای دوحه بسیار امن است و جای هیچ نگرانی برای گردشگران وجود ندارد.

۷- سوق واقف؛ بازاری باستانی در قلب دوحه

اگر به دوحه سفر کردید و آب و هوا برای شما مساعد بود، حتماً از سوق واقف نیز دیدن کنید! بازار سنتی یکی از قدیمی‌ترین بازارهای کشور و از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری قطر می‌باشد. سوق واقف، خانه بسیاری از مغازه‌های سنتی گلی و ساختمان‌های قطری است که مسافران می‌توانند در آن‌ها اقلام مختلفی مانند صنایع دستی سنتی، ادویه‌های متنوع، جواهرات و غیره را خریداری کنند. همچنین بهترین رستوران‌های قطر را در این منطقه می‌توان دید.

تاریخچه سوق واقف در قطر بسیار دراماتیک است زیرا در سال ۲۰۰۳ آتش سوزی رخ داد و بخش عمده‌ای از سوق سوخت. بعد از مدت‌ها بازار دوباره با حفظ معماری سنتی، بازسازی و اکنون به عنوان نماد ایستادگی در قطر شناخته می‌شود.

زمان بازدید: شنبه تا پنجشنبه: ۷:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ بعد از ظهر و ۳:۳۰ بعد از ظهر تا ۱۰ شب / جمعه‌ها: ۱۲:۳۰ الی ۱۰ شب

۸- ساحل Sealine؛ مقصدی عالی برای کایت سواری در قطر

آژانس‌های محلی زیادی در قطر وجود دارند که فعالیت‌های کایت سواری را ارائه می‌دهند. اما اگر بخواهیم بهترین را انتخاب کنیم، نام ساحل Sealine در صدر قرار می گیرد. Sealine یکی از زیباترین سواحل قطر و نقطه عالی برای لذت بردن از فعالیت هایی مانند کایت سواری است. اگر اهل هیجان هستید حتما این ورزش چالش برانگیز را امتحان کنید.

ساحل Sealine با آب‌های آبی عمیق و سواحل شنی نرم، منظره ای خیره کننده از غروب خورشید را ارائه می‌دهد.

آدرس: خیابان Sealine Beach، مساعید قطر

زمان بازدید: ۲۴ ساعته باز است

امکانات:

  • ATV
  • شنا كردن
  • ورزش های آبی – جت اسکی، کایت سواری
  • Dune Bashing/Safari صحرا
  • باربیکیو

۹- ساحل کاتارا؛ بهشت برای پاراسلینگ

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری قطر ساحل کاتارا است. این ساحل از معدود سواحل عمومی قطر است که تمامی تفریحات آبی مهیج از جمله پاراسلینگ را ارائه می‌دهد. حتی اگر جز کسانی هستید که پاراسل یا هر بازی هیجان انگیز دیگر را دوست ندارید، به هیچ عنوان نباید گشت و گذار در کاتارا را از از دست  بدهید. کاتارا مناظری فوق ‌العاده زیبا دارد و قدم زدن در آن آرامش را به گردشگران هدیه می‌دهد.

آدرس: خیابان شکسپیر، دوحه، قطر

 

زمان بازدید: ۹:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر

امکانات:

  • ورزشهای آبی
  • رستوران ها
  • پارکینگ خودرو

۱۰- قلعه الزباره؛ قلعه‌ای که قدمت آن به قرن هفدهم تا هجدهم بازمی‌گردد

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قطر که به دلیل اهمیت تاریخی و بنای معماری قدیمی‌اش مشهور شده است، قلعه الزباره نام دارد. منشا دقیق قلعه هنوز ناشناخته است و بسیاری معتقدند که این قلعه در قرن هفدهم تا هجدهم به وجود آمده است. در واقع، الزباره به عنوان میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته شده است.

طبق شواهد تاریخی، این قلعه در سال ۱۸۱۱ ویران و در سال ۱۹۸۳ توسط شیخ عبدالله بن جاسم آل ثانی بازسازی شد. هدف از بازسازی قلعه حفاظت از منطقه ساحلی بود. با این حال، امروزه الزباره از نظر به تصویر کشیدن معماری سنتی کشور اهمیت زیادی دارد. این مکان با ساختار سقف، دیوارهای منحنی، مخلوطی از گوشه‌های گرد و برج‌های مربع شکل، نمونه کاملی از تکنیک‌های معماری قدیمی است و مسافران علاقه مند به تاریخ را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

آدرس: Al Zubara Fort, Qatar زمان بازدید: دوشنبه تا یکشنبه – ۷:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر

بهترین زمان سفر برای دیدن جاذبه های گردشگری قطر

قطر در طول تابستان و به ویژه در ماه‌های ژوئن و ژوئیه، دمای متوسط تا ۴۱٫۵ درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند. بنابراین در این زمان  فقط می‌توانید از چند جاذبه قطر مانند The Pearl، ساحل دوخان، موزه ملی قطر، Place Vendome Mall و غیره دیدن کنید.

اما زمستان‌های این کشور هوایی مطلوب و ملایم دارد. در واقع زمان بین نوامبر و اوایل آوریل را می‌توان برای سفر به قطر ایده آل دانست. جالب اینجاست که گردشگری قطر در فصل زمستان با هجوم گردشگران از سراسر جهان به اوج خود می رسد زیرا آب و هوا برای گردش در سراسر کشور مساعد است.

سخن پایانی

قطر به عنوان کشور خاورمیانه‌ای از بهترین ورزش‌ها و فعالیت‌های ماجراجویی گرفته تا برخی مکان‌های تاریخی را به گردشگران ارائه می‌دهد.  با سفر به قطر می‌توانید گزینه‌های متعددی برای لذت بردن و تفریح پیدا کنید. در واقع، قطر به دلیل داشتن مجموعه‌ای کامل از ورزش‌های آبی، هنر، فرهنگ و جاذبه‌های دیدنی در بین گردشگران بسیار محبوب شده ست. اینجا کشوری است که هیچ مرزی نمی شناسد و در تمام طول سال با بهترین خدمات از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند.

سوالات متداول

.

معروفترین جاذبه های گردشگری قطر کدام‌ها هستند؟

قلعه الزباره یکی از برترین جاذبه های معروف قطر است و مردم در سراسر جهان برای بازدید از این مکان باستانی به قطر می آیند. این قلعه نظامی که در سال ۱۹۳۸ توسط عبدالله بن جاسم آل ثانی ساخته شد به تازگی به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شده است.

قطر علاوه بر بناهای تاریخی به چه چیزی معروف است؟

سافاری‌های صحرا، مکان های باستان شناسی، قلعه‌ها، جزیره موز و مراکز خرید مدرن قطر را به مقصد محبوب گردگشران تبدیل کرده‌اند.

در ۳ روز می‌توان از جاذبه های گردشگری قطر دیدن کرد؟

با سه روز اقامت در پایتخت قطر، زمان کافی برای گشت و گذار در بازارهای رنگارنگ، بازدید از موزه‌های کلاس جهانی، رفتن به صحرا برای سافاری و گذراندن وقت برای بازدید از شگفتی‌های فرهنگی و طبیعی را خواهید داشت.

دوحه بهتر است یا دبی؟

پاسخ این سوال بستگی به این دارد که به دنبال چه چیزی هستید! اگر می‌خواهید بر تاریخ و فرهنگ عرب تمرکز داشته باشید، دوحه مقصدی ایده آل تر است. اما اگر به دنبال تفریحات متنوع‌تر هستید،  دبی انتخاب بهترین خواهد بود.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید