ویزای تونس برای ایرانیان لغو شد!

نوشته شده توسط : سارا اشرف نژاد در یکشنبه 16 ژوئن 2024
Loading...

وزارت گردشگری تونس از تصمیم این کشور مبنی بر لغو ویزای تونس برای شهروندان ایران و عراق خبر داد! طبق اعلام وزارت امور خارجه تونس، شهروندان دارای گذرنامه عادی ایرانی، از تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ (۱۵ ژوئن ۲۰۲۳) برای ورود به این کشور نیازی به دریافت ویزا ندارند. این معافیت به شهروندان ایرانی اجازه می‌دهد تا در هر دوره ۱۸۰ روزه، به مدت ۱۵ روز در تونس اقامت داشته باشند. البته این نوع اقامت نیز شرایط خاصی دارد و برای بهره‌مندی از آن، مسافران باید رزرو معتبر هتل و بلیت رفت و برگشت هواپیما را ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز برای ورود به تونس

با توجه به لغو الزام ویزا، مسافران ایرانی باید مدارک زیر را در سفر به تونس همراه داشته باشند:

  1. گذرنامه: اصل گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار.
  2. رسید هتل: رزرو معتبر هتل به تعداد شب‌های اقامت.
  3. بلیط رفت و برگشت: بلیط هواپیما برای سفر به تونس و بازگشت به ایران.

علت لغو ویزا تونس برای ایرانیان

لغو ویزا میان کشورهای جهان یکی از اقدامات متداول برای تسهیل سفر شهروندان و گسترش مناسبات بین کشورها محسوب می‌شود؛ ایران نیز در سال‌های اخیر به منظور بهبود صنعت گردشگری، اقدام به لغو ویزا به صورت یک یا دو طرفه کرده است. تونس در میان کشورهایی است که شهروندان آن می‌توانند صرفاً با تهیه بلیت، یک سفر ۱۵ روزه به ایران داشته باشند. اکنون به دنبال اقدام کشورمان در جهت لغو ویزای تونس، وزارت گردشگری این کشور اعلام کرد که ایرانیان می‌توانند با رزرو هتل و بلیط به تونس سفر کنند. با اجرایی شدن لغو ویزای تونس، تعداد کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان به عدد ۱۲ افزایش یافت!

کشورهایی که ایران دریافت ویزا را برایشان لغو کرد

ایران سال گذشته به صورت یکطرفه دریافت ویزا را برای اتباع ۳۳ کشور لغو کرده بود که شامل عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت، لبنان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، روسیه (فقط به صورت گروهی)، تانزانیا، موریتانی، زیمبابوه، موریس، سیشل، ژاپن، اندونزی، مالزی، سنگاپور، ویتنام، کامبوج، برونئی، برزیل، مکزیک، پرو، ونزوئلا، کوبا، کرواسی، صربستان، بوسنی و هرزگوین، بلاروس و هندوستان می‌شوند.

مزایای معافیت ویزا

لغو نیاز به ویزای تونس برای مسافران ایرانی مزایای زیادی دارد؛ از جمله:

  • سهولت در برنامه‌ریزی سفر: مسافران می‌توانند بدون نیاز به طی مراحل پیچیده و زمان‌بر اخذ ویزا، به راحتی برنامه سفر خود را تنظیم کنند.
  • کاهش هزینه‌ها: با حذف هزینه‌های مربوط به درخواست ویزا، مسافران می‌توانند بخشی از بودجه سفر خود را صرف تجربه‌های بیشتر در تونس کنند.
  • افزایش گردشگری: این اقدام به گسترش مناسبات گردشگری و فرهنگی بین ایران و تونس کمک می‌کند و امکان آشنایی بیشتر دو ملت با فرهنگ و تاریخ یکدیگر را فراهم می‌سازد.

خدمات آژانس ستاره ونک برای سفر به تونس

آژانس‌ هواپیمایی ستاره ونک خدمات مختلفی را برای تسهیل اخذ ویزا و سفر به تونس ارائه می‌دهند. این خدمات شامل مشاوره رایگان توسط کارشناسان متخصص، رزرو قطعی هتل، رزرو بلیت پرواز و تکمیل فرم‌های ویزا می‌باشد. جهت دریافت مشاوره می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۸۸۸۰۰۰۰ تماس حاصل فرماید.

سخن پایانی

لغو نیاز به ویزا برای سفر به تونس، فرصتی عالی برای شهروندان ایرانی است تا به راحتی و با هزینه کمتر به این کشور زیبا و تاریخی سفر کنند. آژانس‌های مسافرتی ستاره ونک نیز با ارائه خدمات جامع و تخصصی، آماده‌اند تا شما را در این سفر یاری کنند. پیش از سفر، توصیه می‌شود تمامی مدارک لازم تهیه و از مشاوره‌های تخصصی استفاده شود تا تجربه‌ای خوشایند و بی‌دغدغه داشته باشید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا اشرف نژاد
از همان ابتدای شروع به تحصیل، علی رغم تمام تبلیغات محیطی منفی بر علیه رشته انسانی، شیفته ادبیات و زنگ انشا بودم. به تدریج که به همراه کتاب‌های رمانم بزرگ‌ و بزرگ‌تر شدم، برای یافتن پاسخ سوالات بنیادی‌ام وارد رشته ادیان و عرفان شدم و این نقطه‌ی آشنایی من با فلسفه و هستی شناسی بود که دختری عاشق نوشتن و کشف جهان از من ساخت! اکنون من مسافری قصه گو در کوچه پس کوچه‌های ایران و جهان هستم که با نوشته‌هایم شمارا همراه خود به سفر می‌برم..
ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید