لیست وسایل مورد نیاز برای سفر به بالی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 20 آگوست 2024
Loading...

اگر بلیط و هتل را رزرو کرده و برای یک سفر مهیج به بالی آماده شده‌اید، وقت آن ست که قدم بعدی یعنی بستن چمدان را با قدرت بردارید!  اینکه به چه وسایلی نیاز دارید به هدف شما از سفر و آب و هوا بستگی دارد. اگر قصد طبیعت گردی دارید، صندل و کفش‌های پیاده‌روی به همراه داشته باشید، درصورتی که فقط می‌خواهید از تفریحات ساحلی لذت ببرید همراه داشتن کرم ضد آفتاب و لباس مناسب را فراموش نکنید. درمجموع با داشتن یک چک لیست وسایل مورد نیاز برای سفر به بالی می‌توانید سفری برنامه ریزی شده و لذت بخش را آغاز کنید. برای داشتن چک لیست سفر می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید.

بالی کجاست؟

بالی به پایتختی جاکارتا در کشور اندونزی و در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این کشور بیش از ۱۸۱۰۰ جزیره دارد که بالی را می‌توان شناخته‌شده‌ترین آن‌ها دانست. این جزیره شگفت انگیز به خاطر میراث فرهنگی و مذهبی غنی و زیبایی‌های طبیعی‌اش شناخته شده است. با شنیدن نام بالی اولین چیزی که به ذهن می‌رسد آرامش محض است. اگر به اندازه کافی برای سفر به این جزیره حیرت انگیز وسوسه شده‌اید، تور بالی را رزرو کرده، وسایلتان را جمع کنید و از سفری بی نقص لذت ببرید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به بالی

داشتن اطلاعات کافی از شرایط آب و هوایی و چک لیست کامل کمک می‌کند تا تمامی وسایل ضروری برای سفر به بالی را همراه داشته و حتی کوچکترین مورد را هم فراموش نکنید. در ادامه اطلاعات لازم را در این خصوص ارائه می‌دهیم:

لباس را مناسب با آب و هوا و فرهنگ بالی انتخاب کنید

درست است که بالی مقصدی ساحلی ست اما پوشیدن لباس‌های مخصوص شنا تنها در کنار سواحل امدی عادی است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم هنگام گشت و گذار در جزیره از پوشش مناسب استفاده کنید. همچنین هنگام بازدید از معابد هندو، مکان‌های مقدس مانند غار فیل یا هنگام پیاده روی در روستاهای کوچک  داخل جزیره، باید زانوها و شانه‌های خود را بپوشانید. اگر یک رستوران گران قیمت را برای وعده‌های غذایی انتخاب کرده‌اید بهتر است لباس رسمی بپوشید.

جدا از برخی وسایل حمل و نقل عمومی با تهویه مطبوع فوق العاده، لازم نیست نگران سرد بودن در بالی باشید. این جزیره در بیشتر روزهای سال آب و هوایی عالی دارد. بنابراین بهتر است لباس های سبک وزن از الیاف طبیعی مانند پنبه و کتان را انتخاب کنید. از آنجایی که بالی هوایی مرطوب دارد، شلوار جین خیلی گرم و سنگین خواهد بود. اگر هم نمی‌خواهید چمدانتان را با لباس پر کنید با گشت و گذار در بازارهای محلی بالی می‌توانید لباس‌های خنک ارزان قیمتی را خریداری کنید. اگر اهل یوگا هستید، لباس مخصوص این ورزش را هم در لیست وسایل مورد نیاز سفر به بالی قرار دهید.

 کفش مناسب را برای سفر انتخاب کنید

همانند بسیاری از مقاصد ساحلی جنوب شرقی آسیا، بهترین کفش برای گشت و گذار در بالی صندل است. همچنیت به دلیل اینکه برخی از مغازه‌ها، معابد، بارها و رستوران‌ها ممکن است از شما بخواهند که پیش از وزود کفش‌های در بیاورید، با پوشیدن صندل با دغدغه کمتری روبه رو خواهید شد. اگر هم خواستید می‌توانید دمپایی ارزان قیمت را در مغازه‌ها و غرفه‌های سراسر جزیره خریداری کرده و همرنگ جماعت شوید. درصورتیکه قصد دارید از کوه Batur یا Gunung Agung بالا بروید، دیگر صندل به کارتان نمی‌آید بهتر است به کفش مناسب برای پیاده روی فکر کنید. برخی از کلوپ‌های شبانه در کوتا و سمینیاک ممکن است قوانین خاصی برای لباس داشته و با دمپایی یا صندل‌های غیر رسمی اجازه ورود ندهند. پس حتما یک جفت کفش رسمی همراه داشته باشید.

کیف کمک‌های اولیه

اگر نمی‌خواهید برای یک قرص سردرد ساده کل جزیره را بگردید و از طرفی همراه داشتن جعبه‌های اولیه برایتان سخت است. جای نگرانی نیست چرا که برای خرید قرص‌های ساده می‌توانید آدرس داروخانه‌های نزدیک را از هتل محل اقامتتان بپرسید. خوشبختانه، داروخانه‌های معمولی تقریباً هر چیزی را که ممکن است نیاز داشته باشید، از جمله داروهای تجویزی بدون نسخه را ارائه می‌دهند.

در سفر به بالی فقط یک جعبه کمک‌های اولیه کوچک و ساده را در لیست وسایل مورد نیاز برای سفر به بالی قرار دهید و سپس در صورت لزوم بقیه را خریداری کنید.

نکته مهم: هر کیت کمک‌های اولیه باید داروی ضد اسهال، چسب زخم، بتادین کوچک و قرص سردرد ساده را داشته باشد.

پول و اسناد هویتی مانند پاسپورت

از دیگر وسایل ضروری سفر به بالی می‌توان به کیف کوچک مدارک اشاره کرد. دو کپی از پاسپورت، اوراق بیمه مسافرتی و سایر مدارک مهم سفر را همراه داشته و در یک کیف کوچک قابل حمل بگذارید. همچنین از آنجا که شما مسافر هستید نمی‌توانید از کارت‌های اعتباری استفاده کنید حتما به مقدار کافی پول نقد همراه داشته باشید. در بدو ورود به بالی حتما بلیط رفت و برگشا را همراه داشته باشید. اگر می‌خواهید بیشار با این جزیره زیبا آشنا شوید مطلب راهنمای سفر به بالی را مطالعه کنید.

نکته مهم: اگر پاسپورت خود را گم کنید، داشتن فتوکپی از آن در مراجعه به سفارت کارهایتان را سریع‌تر پیش خواهد برد.

وسایل الکترونیکی (تلفن همراه، تبلت و غیره)

ممکن است بخواهید تبلت یا حتی لپ تاپ خود را برای استفاده از Wi-Fi رایگان در کافه‌ها و رستوران‌ها همراه داشته باشید. بالی از پریزهای گرد و دو شاخه CEE7 رایج در اروپا استفاده می‌کند. ولتاژ برق در این جزیره ۲۳۰ ولت / ۵۰ هرتز است. اگرچه بسیاری از هتل‌ها دارای پریزهایی با استانداردهای جهانی هستند که با انواع سیم کار می‌کنند اما پیشنهاد می‌کنیم یک آداپتور مسافرتی کوچک برای تغییر نوع سوکت را در لیست وسایل مورد نیاز برای سفر به بالی قرار دهید.

سایر وسایل ضروری برای سفر به بالی

در کنار وسایل مورد نیاز برای سفر به بالی موارد زیر را هم در نظر بگیرید:

  • چاقوی مسافرتی کوچک برای لذت بردن از میوه های تازه محلی در ساحل. (بدیهی است که باید در چمدان شما بسته بندی شود!)
  • اگر در هاستل اقامت دارید، یک قفل کوچک برای کابینت‌ها و کمدهای امنیتی همراه داشته باشید.
  • ضدعفونی کننده دست و دستمال توالت
  • گوش گیر یا هدفون برای زمان‌هایی دوست دارید صداهای اطراف را بشنوید.
  • پماد مخصوص محافظت از خود در برابر پشه‌هایی که می توانند ناقل تب دنگی باشند.
  • چراغ قوه یا چراغ جلو برای افرادی که قصد طبیعگردی دارند.
  • کیسه های پلاستیکی یا کیف‌های ضد آب برای وسایل الکترونیکی.

در بالی چه چیزی بخریم؟

خرید در مقصد می‌تواند هم به صرف و اقتصادی باشد و هم به سبک بودن چمدانتان کمک کنید. شما می‌توانید از خرید در بالی به‌ویژه  منطقه  اوبود، جایی که بوتیک‌فروشی‌ها لباس‌های رنگارنگ و سبک‌وزن دارند  لذت ببرید. هنگام خرید در جزیره امتحان کردن غذاهای خیابانی بالی را فراموش نکنید. می‌توانید اجناس زیر را به عنوان وسایل ضروری برای سفر به بالی از فروشگاه‌های محلی جزیره خریداری کنید:

  • کلاه
  • عینک آفتابی
  • کیف‌های ساحلی
  • مایو / روپوش مایو
  • سارافون
  • دمپایی / صندل
  • جواهرات دست ساز
  • آلوئه / لوسیون بعد از آفتاب
  • روغن نارگیل (یک مرطوب کننده عالی پس از آفتاب که در جزیره محبوب است)
  • تنقلات

بهترین زمان سفر به بالی

بهترین زمان برای سفر به بالی بین ماه‌های آوریل و اکتبر زمانی که رطوبت دما پایین می‌آید) است. اگر چه بالی در بیشتر فصل‌های سال هوایی آفتابی دارد اما بهتر است فصلی را برای سفر انتخاب کنید که از بارش باران‌های موسمی خبری نیست و دمای هوا پایین‌ترین رطوبت دارد.

از ژوئن تا آگوست، وزش بادهای آرام در بالی شروع می‌شود. چیزی که در این فصل زیباست، این فصل را به دلیل حضور بادبادک‌های رنگی در آسمان “فصل بادبادک” و زیباترین زمان سفر به جزیره می‌دانند.

سفر به بالی برای ایرانیان

گردشگران ایرانی برای سفر به بالی باید ویزا داشته باشند. همکاران ما در واحد تورهای خارجی تور بالی را رزرو کرده و خدماتی از جمله بلیط رفت و برگشت هواپیما، اقامت در هتل با صبحانه، ترانسفر فرودگاهی، خدمات ویزای بالی، راهنمای گردشگری و بیمه مسافرتی را ارائه می‌دهند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای بالی

  • اسکن پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار.
  • اسکن عکس ۴*۶ تمام رخ زمینه سفید.
  • مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی، آدرس منزل، آدرس محل کار، تلفن منزل و محل کار).

سخن پایانی

بالی مقصدی بسیار جذاب برای ایرانیان است. بدون شک داشتن یک چک لیست از وسایل ضروری برای سفر به بالی می‌تواند گذراندن تعطیلات در این مقصد جذاب را بی‌دغدغه و هیجان‌انگیزتر می‌کند. نکته آخر اینکه جهت رزرو تور بالی و اطلاع از خدمات و قیمت تور می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

سوالات متداول

در سفر به بالی کدام وسایل را نباید همراه داشته باشیم؟

ورود بسیاری از موارد از جمله مواد مخدر، مواد روانگردان، سلاح گرم، تفنگ بادی، اشیاء تیز، مهمات، مواد منفجره، اشیاء مستهجن، حیوانات، گیاهان و غیره به بالی ممنوع است.

وسایل ضروروی برای سفر به بالی کدام‌ها هستند؟

فراموش نکنید که برای لذت بردن از سواحل بالی و فعالیت های آبی، لباس شنا، یک حوله مسافرتی سبک و جمع و جور و همچنین یک کوله پشتی مناسب برای حمل وسایل ضروری  به همراه داشته باشید. سایر اقلام ضروری عبارتند از کلاه، عینک آفتابی، ضد آفتاب، دافع حشرات، یک بطری آب قابل استفاده مجدد و یک جعبه کمک های اولیه.

در سفر به بالی محدودیت خاصی برای پوشش وجود دارد؟

خیر، فقط هنگام ورود به معابد و مکان‌های مذهبی حتما از لباس‌های پوشیده استفاده کنید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید