راهنمای جامع سفر به سیسیل

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 29 ژوئن 2024
Loading...

در قسمت بالایی نقشه چکمه‌ای شکل ایتالیا، دقیقا مقابل تنگه باریک مسینا، سیسیل به عنوان بزرگترین جزیره مدیترانه خودنمایی می‌کند! این جزیره که گنجینه‌های جهان باستان را در خود دارد، اوج هنر باروک در اروپا را به نمایش گذاشته و با طبیعتی بی‌نظیر به یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری در دهه اخیر تبدیل شده است. ویلا رومانا دل کاساله با بیش از ۳۵۰۰ مترمربع موزاییک که از زیباترین  بناهای به جا مانده از دوران امپراتوری رم باستان است، شهرهای دوقلوی راگوسا و مودیکا، صومعه حیرت انگیز مونرال و ده‌ها جاذبه تاریخی و طبیعی دیگر دلیلی شده تا این جزیره در ایتالیا به بلا سیسیل (سیسیل زیبا) معروف شود. در مطلب راهنمای جامع سفر به سیسیل از جاذبه های توریستی فراتر رفته و با فرهنگ غنی و زنده این جزیره آشنا می‌شویم.

فرهنگ و آداب و رسوم سیسیل

سیسیلی‌ها به میهمان نوازی و خوش برخورد بودن معروف هستند. البته از مردم محلی انتظار صحبت کردن به زبان انگلیسی را نداشته باشید. در واقع بیشتر افراد ساکن در اینجا به لهجه و زبان سیسیلی صحبت می‌کنند، که کمی ترکیبی از کلمات از فرهنگ‌های مختلف است که زمانی جزیره را فتح کرده اند، از جمله این زبان‌ها می‌توان به اسپانیایی، فرانسوی، یونانی و عربی اشاره کرد.

اکثر سیسیلی ها خود را کاتولیک رومی می دانند، بنابراین بیشتر فرهنگ جزیره به ویژه  تعطیلات و جشن‌ها بر کلیسای کاتولیک متمرکز است. روزهای مقدسی مانند اعیاد عروج و مطهر مریم جز روزهای تعطیلات ملی هستند، سیسیل اعیاد سنت آگاتا، قدیس حامی و سانتا روزالیا را جشن می‌گیرد.

از آنجا که ممکن است ممکن است بخواهید قبل از سفر نرخ ارز را بررسی کنید لازم است بدانید که نجا واحد پول رسمی سیسیل یورو است پس برای همراه داشتن پول نقد و سکه برنامه ریزی کنید. انعام دادن در سیسیل (در رستوران‌ها و غیره) رایج است و مردم محلی توصیه می‌کنند ۳ یا ۴ یورو را برای گارسون خود در نظر بگیرید.

چرا به سیسیل برویم؟

یک جزیره گرمسیری را تصور کنید، امواج ملایمی که روی سواحل شنی می ریزند، آفتابی که بر روی دریای درخشان می‌تابد و آتشفشان‌هایی که زیبایی بی‌نظیر دارند، تپه‌های سرسبز و ویرانه‌های به جا مانده از دوران رم باستان را هم که به این تصویر اضافه کنید متوجه خواهید شد که چرا جزیره سیسیل در ایتالیا به “سیسیل زیبا” معروف شده و گردشگران آن را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می‌کنند. این جزیره بزرگ مثلثی شکل را که اتفاقا بزرگترین جزیره مدیترانه است، در نوک چکمه ایتالیا پیدا خواهید کرد. البته جاذبه‌های سیسیل تنها دلایل سفر به این جزیره نیستند، این مقصد زییا، امن و آرام خانه لذیذترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی ایتالیا هم می‌باشد. با این وصف بی دلیل نیست که نام سیسیل در میان برترین مقاصد گردشگری ایتالیا جای گرفته است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ایتالیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ایتالیا

بهترین زمان برای سفر به سیسیل

بهترین زمان برای سفر به سیسیل از ماه می تا ژوئن یا سپتامبر تا اکتبر است. در ماه‌های اواخر بهار و اوایل پاییز هوا بسیار معتدل ست وگردشگران می‌توانند بدون دغدغه به تماشای معابد رفته یا از تفریحات ساحلی لذت ببرند. اگر تصمیم گرفته‌اید تعطیلات جولای یا آگوست را برای سفر به سیسیل انتخاب کنید، انتظار تراکم گردشگران، قیمت‌های بالای هتل و البته هوای نسبتا گرم را داشته باشید.

در فصل زمستان دمای هوا کاهش پیدا کرده، حضور گردشگران کمرنگ‌تر شده و هزینه اقامت هم کمتر می‌شود اما در مقابل به دلیل بارش باران و برف امکان استفاده از تفریحات آبی وجود ندارد.

نمودار ماهیانه آب و هوا در سیسیل

چگونه سفری مقرون به صرفه به سیسیل داشته باشیم؟

  • به جای قطار از اتوبوس استفاده کنید، در حالی که سفر به شهرهای مختلف سیسیل با قطار ممکن است سریع‌تر باشد، استفاده از اتوبوس، به خصوص سفر رفت و برگشت، ممکن است ارزان‌ترین گزینه باشد.
  • از تفریحات رایگان استفاده کنید، سیسیل کارهای رایگان زیادی برای انجام دارد، از جمله تفریحات ساحلی، پیاده روی در طبیعت و بازدید از کلیساهای قدیمی
  • ماه‌‎های خلوت‌تر را برای سفر انتخاب کنید، اگرچه ممکن است در فصل پاییز با باران و دمای پایین هوا مواجه شوید، اما احتمالاً در ماه‌های نوامبر تا آوریل بتوانید از هتل‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌های دیدنی تخفیف بگیرید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اروپا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اروپا

بهترین‌ها در سفر به سیسیل

در ادامه مطلب با بهترین هتل‌ها و جاهای دیدنی سیسیل آشنا می‌شویم:

بهترین هتل های سیسیل

  • هتل گراند هتل تایمئو
  • هتل بلموند
  • هتل تائورمیناپ
  • هتل ویلا اگیردا پالرمو
  • هتل مازارو پالاس
  • هتل ویلا آنگرا

بهترین جاهای دیدنی در سفر به سیسیل

  • کلیسای جامع Monreale

کلیسای جامع Monreale منعکس کننده سیاست، مذهب، و هنر سیسیل در زمان نورمن‌ها است. نورمن‌ها با ساخت این کلیسا جایگاهی ارزشمند را در تاریخ هنر اروپا به دست آوردند. معماری کلیسای جامع نشان‌دهنده فاصله گرفتن از معماری بیزانس شرقی است، اما در مقابل تزئینات آن با موزاییک‌های خیره‌کننده که نقطه برجسته کلیسا هم محسوب می‌شود، آن را همچنان در سبک سنتی معماری بیزانس نگه می‌دارد. این تزیینات با تصاویر پیچیده‌ای از متن کتاب مقدس و مضامین ارائه شده در رنگ های زنده و با فضیلت هنری استثنایی گردشگران را شگفت زده می‌کنند.

  • دره معابد در آگریجنتو (The Valley of Temples in Agrigento)

قدمت مجموعه بزرگ معابد و مقبره‌ها در آگریجنتو به ۵۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد و شامل بهترین معبد دوریک سیسیل (Tempio di Concordia) از معابدی که برای مخفی ماندن ساخته شده بودند می‌باشد. در قسمت غربی مجموعه معبد زئوس المپیک قرار دارد که بزرگترین معبد با ۴۰ متر ارتفاع در اثر زلزله تخریب شده است.

بخش دایره‌ای شکل Doric Tempio di Heracles توسط کارتاژنی‌ها ویران شد اما مجددا توسط رومیان مورد بازسازی قرار گرفت. تمامی بناهای مجموعه دره معابد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

موزاییک‌های کلیسای پالرمو (Church Mosaics in Palermo)

مجموعه کلیسای بزرگ پالرمو که بیشتر به نام La Martorana شناخته می‌شوند، به خاطر موزاییک‌های خود مشهور هستند. شواهد تاریخی نشان می‌دهد که موزاییک‌هایی که در سردر کلیسای دربار نورمن‌ها، Cappella Palatina قرار گرفته متعلق به سال ۱۱۴۳ و موزاییک مسیح بین پیتر و پولس مربوط به سال ۱۳۵۰ باشد. از دیگر ویژگی‌های برجسته که کلیسا را به یکی از معروفترین جاذبه‌ها در سفر به سیسیل تبدیل کرده‌اند، سقف استلاکتیت عربی و منبر کنده کاری و منبت کاری شده به همراه ستون‌ها و شمعدان‌های بلند هستند.

موزاییک‌های زیبای لا مارتورانا نیز متعلق به قرن دوازدهم بر روی زمینی طلایی ساخته شده و قدیمی‌ترین در نوع خود در سیسیل هستند. در این موزاییک‌ها تصویر مسیح در مرکز قرار دارد و در جاهای دیگر طاق نما، گنبد، آپسس، تابوت و صحنه‌هایی از عهد جدید را می‌توان دید.

دیگر کلیسای جامع، به خاطر رواق گوتیک-کاتالانی ۱۴۵۳، مقبره های یادبود نورمان و تاج کنستانس آراگون با جواهرات در خزانه را به نمایش گذاشته است.

  • معابد شرقی در Selinunte

یکی از بزرگترین و مهم‌ترین مکان‌های باستانی سیسیل، Selinunte با هشت معبد یونانی است که قدمت آن‌ها به قرن پنجم قبل از میلاد می‌رسد. معبد با نام  گروه شرقی شناخته می‌شوند و با حروف برچسب‌گذاری شده‌اند: معبد G به دلیل اندازه چشمگیر و معبد E به دلیل عظمت معماری‌اش که نقطه اوج دوره کلاسیک محسوب می‌شود مورد توجه قرار گرفته است. معبد G که اکنون ویران شده است، یکی از بزرگترین معابد یونانی بود.

در یک بخش جداگانه، آکروپولیس بزرگ را می‌توان دید که توسط دیوارهای دفاعی احاطه شده است. قدمت برخی از دیوارها به قرن هفتم قبل از میلاد می‌رسد. معبد C به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین شناخته می‌شود که متعلق به ۵۵۰ سال قبل از میلاد است و در مرتفع‌ترین قسمت زمین قرار دارد.

جزایر بادی (Aeolian Islands)

این هفت جزیره، که همگی منشأ آتشفشانی دارند و برخی هنوز فعال هستند، در سواحل شمالی سیسیل قرار دارند و به راحتی با قایق از مسینا یا میلازو قابل دسترسی هستند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به سیسیل از این چزیره‌ها دیدن کنید. شناخته شده ترین جزیره احتمالاً Stromboli است که آتش بازی در آن هر شب آسمان را روشن کرده و باعث به وجد آمدن مسافران کشتی‌های کروز می‌شود.

فعالیت های آتشفشانی در این جزیره‌ها سواحل زیبایی از صخره‌های ناهموار و همچنین جاذبه‌های طبیعی مانند فومارول‌ها و چشمه‌های گوگردی را برای بازدید ایجاد کرده است. انواع ورزش‌های آبی مانند اجاره قایق، غواصی و گشت‌وگذار با کشتی از ذیگر جاذبه ‌های جزایر بادی هستند. در اینجا می‌توانید از مکان‌های باستانی مانند بناهای به جامانده از دوره‌های یونان و روم دیدن کنید.

دیگر جاهای دیدنی سفر به سیسیل

  • تله کابین سواری در کوه اتنا
  • ویلا رومانا دل کاساله در انا
  • Parco Archeologico della Neapolis، سیراکوز
  • منظره شهر تائورمینا و تئاتر یونانی
  • سواحل سیسیل
  • موزه باستان شناسی منطقه ای آنتونینو سالیناس
  • راگوسا و مودیکا
  • کلیسای جامع Cefalù
  • منطقه اورتژیا

بیشتر بخوانید

سفر به توسکانی: طبیعت بکر و چشم‌نواز ایتالیا

غذا و رستوران گردی در سیسیل

سیسیل تحت تأثیر فرهنگ‌های بسیاری از جمله یونانی، رومی، نورمنی، عرب و غیره قرار گرفته است، بنابراین غذاهای آن ترکیبی منحصر به فرد از بسیاری از سنت‌ها هستند. برخی از غذاهای کلاسیک سیسیل عبارتند از آرانچینی (یک توپ برنج سرخ شده)، کازیلی (تبه سرخ شده، کروکت سیب زمینی)، کریسپدی (فریترهای سیب زمینی سرخ شده) و شیرینی های معروف جزیره مانند پیگنولاتا (دسر خمیر سرخ شده) که معمولاً در طول کریسمس پخته می‌شوند. همچنین سیسیل به دلیل تولید بسیاری از غذاها و محصولات غذایی مانند روغن زیتون فوق بکر، کیپر، گلابی خاردار، پرتقال سرخ و زیتون شناخته شده است. در سفر به سیسیل حتما پنیرهای پکورینو و راگوسانو  و سوسیس‌های بی‌نظیر را امتحان کنید.

از بهترین رستوران‌های سیسیل می‌توان به Principe Cerami در هتل سن دومنیکو اشاره کرد. این هتل منو کاملی شامل پاستا با ترافل سیاه، آنچوی دودی، مرغ هندی شکم پر و همچنین انواع خوراکی‌های ماهی مدیترانه‌ای را ارائه داده و همزمان با صرف وعده غذایی می‌توانید از چشم انداز زیبای ساحل لذت ببرید.

Antica Focacceria San Francesco که در مرکز شهر پالرمو قرار گرفته و قدمت آن به سال ۱۸۳۴ برمی‌گ از دیگر رستوران‌های معروف در سیسیل است. مارک آرانچینی، ساندویچ فوکاچیا و کوفته‌های ساردینیا از غذاهای معروف این رستوران هستند. منطقه پالرمو همچنین به‌خاطر غذاهای خیابانی‌اش با اقلامی مانند اختاپوس آب پز، سرخ کردنی‌ها و کروکت‌های برنجی که کنار جاده پخته می‌شوند، شهرت دارد.

اگر طرفدار غذاهای دریایی هستید، رستوران L’Oste e Il Sacristano را در لیکاتا از دست ندهید، پاستا با ماهی، میگو یا صدف و اختاپوس باربیکیو از معروفترین غذاهای این رستوران هستند.

امنیت در سفر به سیسیل

به طور کلی می‌توان گفت که ایتالیا و جزیره سیسیل مقصدی امن برابی سفر است. البته مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، بهتر است مراقب جیب برها و سارقان خرده پا باشید. در برخی موارد، افرادی که موتورسیکلت سوار می‌شوند ممکن است در حین رانندگی کیف یا کیف پولی را بربایند پس بهتر است اشیاء قیمتی و پول نقد اضافی را در گاوصندوق اتاق هتل بگذارید.

علاوه بر این، از آنجایی که سیسیل یک آتشفشان فعال به نام کوه اتنا دارد، ممکن است در برخی از روزها (که احتمال آن بسیار کم است) باعث بسته شدن فرودگاه ها و اختلالات دیگر شود.

بیشتر بخوانید

معرفی جاهای دیدنی فلورانس ایتالیا به همراه عکس + آدرس

حمل و نقل در سیسیل

بهترین راه برای رفت و آمد در سیسیل قطار است، زیرا این امکان را به شما می دهد تا در عین لذت بردن از مناظر، به سرعت و با قیمت مناسب به شهرهای مختلف جزیره بروید. البته حتما قبل از سوار شدن بلیط خود را تایید کنید تا جریمه نشوید! اتوبوس یکی دیگر از روش های حمل و نقل مقرون به صرفه است و ممکن است بهترین گزینه بعدی شما باشد. بلیط اتوبوس در سیسیل ارزان تر از قطار هستند اما در مقابل سرعت حمل و نقل کمتری دارند. شما می توانید بلیط اتوبوس را در بسیاری از مکان ها از جمله دکه های روزنامه فروشی، کافه ها و مغازه های تاباچی خریداری کنید، اما برای پرداخت هزینه بلیط خود حتما پول نقد همراه داشته باشید.

گزینه دیگر اجاره اتومبیل است. اتومبیل‌ها می‌توانند هنگام سفر در سراسر سیسیل آزادی بیشتری به شما بدهند، اما باید با ترافیک، عوارض گیج‌کننده، مناطق ترافیکی محدود (جایی که اگر در آن رانندگی کنید جریمه می‌شوید)، پارکینگ و موارد دیگر دست و پنجه نرم کنید.  از آنجایی که سیسیل توسط آب احاطه شده است، می توانید با کشتی نیز سفر کنید، اگرچه ممکن است در ماه های زمستان سرویس دهی محدود باشد.

شما می توانید از طریق سه فرودگاه به سیسیل پرواز کنید، از جمله فرودگاه Palermo Falcone-Borsellino (PMO)، Trapani Vincenzo Florio Airport (TPS) و Catania Vincenzo Bellini Airport (CTA). در فرودگاه خدمات شاتل و تاکسی وجود دارد که شما را به شهر می رساند یا می توانید از فرودگاه کاتانیا سوار اتوبوس محلی شوید. علاوه بر این، می‌توانید از طریق کشتی و از مرزهای ایتالیا، فرانسه و همچنین جزایری مانند ساردینیا و کورس وارد سیسیل شوید.

شرایط ورود به سیسیل

ایرانیان برای سفر به ایتالیا و ورود به سیسیل باید ویزای توریستی شینگن دریافت کنند. با داشتن ویزای شینگن می‌توان تا پایان اعتبار ویزا در این جزیره اقامت داشت. اما شهروندان ایالات متحده می توانند با پاسپورتی که حداقل شش ماه از زمان خروج اعتبار دارد و دارای دو صفحه خالی برای مهر است به سیسیل سفر کنند. این افراد می‌توانند تا ۹۰ روز می‌توانند در سیسیل اقامت داشته باشند.

رتبه بندی سیسیل در میان برترین مقاصد گردشگری دنیا

بر اساس رتبه‌بندی سفرهای US News & World Report که طبق تجزیه و تحلیل نظرات کارشناسان و کاربران انجام شده است:

  • بهترین مکان‌ها برای بازدید در اکتبر ۲۰۲۴
  • بهترین سواحل ایتالیا
  • بهترین مکان های دیدنی ایتالیا

سخن پایانی

در سفر به سیسیل می‌توانید تفریحات متنوع از ماجراجویی در طبیعت گرفته تا گشت و گذار در میان گنجینه‌های ارزشمند به جا مانده از رم باستان را تجربه کنید. این جزیره حیرت انگیز تمام آنچه را که از سفر به یک کشور اروپایی انتظار دارید در اختیارتان قرار می‌دهد.  گشت و گذار در میان بناهای به جامانده از دوران رم باستان، پیاده روی در طبیعت و تفریحات ساحلی مانند قایق سواری، غواصی و شنا از کارهایی هستند که در سیسیل می‌توانید انجام دهید. نکته آخر اینکه جهت دریافت ویزای شینگن، رزرو تور ایتالیا و اقامت در سیسیل می‌توانید با کارشناسان ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

سوالات متداول

.

بهترین ماه برای سفر به سیسیل کدام است؟

آوریل، می، ژوئن و اکتبر با داشتن ویژگی‌های مانند تراکم کمتر گردشگران، آب و هوای معتدل و برگزاری جشنواره‌های متعدد از بهترین ماه‌ها برای سفر به جزیره سیسیل هستند.

بهترین شهر برای اقامت در سیسیل کدام شهر است؟

شهر تائورمینا جواهر سیسیل و یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین مکان‌های جهان است، علاوه بر تائورمینا، شهر سیراکوزا، مارینا دی راگوزا و سن ویتو لو کاپو هم بهترین شهرهای سیسیل برای بازدید هستند.

زیباترین سیسیل مناطق کدام‌اند؟

۶ شهر زیبا برای بازدید در سیسیل ایتالیا موارد زیر را شامل می‌شوند:

  • کاتانیا، برای پیاده روی در کوه اتنا
  • پالرمو، برای دیدن معماری بزرگ سیسیلی.
  • سیراکوز، برای بازدید از تاریخ یونان باستان.
  • تائورمینا، برای دیدن مناظر از بالای تپه سنگی.
  • آگریجنتو، برای قدم زدن در میان بناهای به جامانده از دوران تاریخی رم باستان
  • مسینا، برای دسترسی آسان به کشتی.

سفر به سیسیل ارزان است یا گران؟

یک سفر یک هفته ای به سیسیل معمولاً برای یک نفر ۷۶۲ دلار (۷۱۱ یورو) و برای دو نفر ۱۵۲۴ دلار (۱۴۲۲ یورو) هزینه دارد. این هزینه‌ها شامل محل اقامت، غذا، حمل و نقل محلی و گشت و گذار است. یک سفر دو هفته ای به سیسیل به طور متوسط ​​حدود ۱۵۲۴ دلار (۱۴۲۲ یورو) برای یک نفر و ۳۰۴۸ دلار (۲۸۴۵ یورو) برای دو نفر هزینه دارد.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید