دیزنی لندهای معروف جهان در کدام کشورها هستند؟

نوشته شده توسط : سارا اشرف نژاد در سه‌شنبه 20 آگوست 2024
Loading...

دیزنی لندها به‌عنوان بزرگ‌ترین و مشهورترین پارک‌های تفریحی در جهان شناخته می‌شوند و به لطف داستان‌های جادویی، شخصیت‌های محبوب و فضاهای فوق‌العاده، هر ساله میلیون‌ها بازدیدکننده از سراسر دنیا جذب می‌کنند. دیزنی لندهای معروف جهان، که همگی توسط شرکت والت دیزنی مدیریت می‌شوند، در کشورهای مختلف پراکنده‌اند و هر کدام دارای ویژگی‌ها و جذابیت‌های منحصربه‌فردی هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. 

دیزنی لند کجاست؟

دیزنی لندهای معروف جهان در واقع مجموعه‌ای از پارک‌های تفریحی هستند که تحت مدیریت شرکت والت دیزنی در نقاط مختلف جهان از جمله آناهیم (کالیفرنیا)، اورلاندو (فلوریدا)، پاریس (فرانسه)، توکیو (ژاپن)، هنگ کنگ و شانگهای (چین) تأسیس شده‌اند. هر یک از این پارک‌ها با طراحی و دکوراسیونی منحصر به فرد، بازدیدکنندگان را به دنیای خیالی و شگفت‌انگیزی دعوت می‌کنند که الهام‌بخش بسیاری از داستان‌ها و انیمیشن‌های محبوب دیزنی است.

تاریخچه دیزنی لند و موسس آن

ایده تأسیس دیزنی لند به ذهن والت دیزنی، خالق محبوب‌ترین شخصیت‌های کارتونی جهان، زمانی خطور کرد که همراه با دخترانش به پارک‌های محلی می‌رفت و متوجه شد که این پارک‌ها معمولاً تنها برای کودکان جذاب هستند و چیزی برای سرگرمی بزرگسالان ندارند. این ریز بینی باعث شد تا او به فکر ساختن پارکی بیفتد که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان سرگرم کننده باشد. پس احتمالا بی‌راه نیست اگر بگوییم هدف والت دیزنی از راه اندازی دیزنی لندهای معروف جهان، ایجاد جایی بود که خانواده‌ها بتوانند با هم لحظات شاد و فراموش‌نشدنی را تجربه کنند. والت که در ابتدا با مشکلات مالی و عدم اطمینان سرمایه‌گذاران روبرو شده بود، با اصرار و پشتکار توانست حمایت‌های لازم را جلب کرده و در ۱۷ ژوئیه ۱۹۵۵، دیزنی لند آناهایم را در کالیفرنیا افتتاح کند. درکمال تعجب روز افتتاح پارک تا جایی با استقبال مردم مواجه شدند که مشکلاتی همچون ازدحام بیش از حد و کمبود نوشیدنی و غذا پیش آمد؛ با این حال، این پارک به سرعت به موفقیتی بزرگ تبدیل شد و پایه‌گذار مجموعه‌ای جهانی از پارک‌های دیزنی شد که تا به امروز به گسترش و رشد ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

جشنواره فانوس چین، لذت رقص نور در شب

جشنواره فانوس چین، لذت رقص نور در شب

معرفی دیزنی لندهای معروف جهان

امروزه دیزنی لندها در کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده، فرانسه، ژاپن، چین و هنگ کنگ وجود دارند و هر یک از آن‌ها علاوه بر نوآوری و خلاقیت و ویژگی‌های منحصر به فرد،  از فرهنگ محلی الهام گرفته شده و با حفظ استانداردهای جهانی شرکت دیزنی طراحی شده‌اند. در ادامه دیزنی لندهای معروف جهان را نام می‌بریم:

۱٫ دیزنی لند آناهایم کالیفرنیا

دیزنی لند آناهایم کالیفرنیا، اولین و اصلی‌ترین پارک دیزنی در جهان، در سال ۱۹۵۵ افتتاح شد و همین محیط کلاسیک باعث می‌شود به محض ورود، احساس کنید پا به دنیای کودکی‌تان گذاشته‌اید! آناهیم شامل دو بخش اصلی “دیزنی لند پارک” و “دیزنی کالیفرنیا ادونچر” و معروف‌ترین جاذبه‌هایش قلعه زیبای خفته و ترن هوایی اسپیس مونتین می‌باشد.

قیمت بلیط‌ها: بین ۱۰۴ تا ۱۷۹ دلار (هزینه یک روز تفریح برای یک خانواده چهار نفره می‌تواند تا ۶۰۰ دلار یا بیشتر باشد.)

ساعات بازدید: از ۸ صبح تا ۱۲ شب

فاصله تا مرکز شهر لس‌آنجلس: حدود ۴۵ دقیقه با ماشین

۲٫ والت دیزنی ورلد، فلوریدا

والت دیزنی ورلد در اورلاندوی فلوریدا بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی دیزنی در جهان است که شامل چهار پارک اصلی به نام‌های “مجیک کینگدام” که قلعه سیندرلا را در دل خود دارد، “اپکات” که شما را به دور دنیا برده و نمایش‌های علمی از آینده نشانتان می‌دهد، “هالیوود استودیو”که پشت صحنه‌های فیلم‌های معروف دیزنی را ترسیم می‌کند و “انیمال کینگدام” که همانند نامش قلمرویی از حیوانات است، می‌شود! جالب است بدانید که پس از مرگ والت دیزنی، برادرش روی دیزنی پروژه را ادامه داد و پارک را در سال ۱۹۷۱ افتتاح کرد و گفت: “این چیزی است که والت می‌خواست.”

جاذبه‌های معروف: قلعه سیندرلا و جهان آینده در اپکات

قیمت بلیط‌ها: ۱۲۴ تا ۱۸۹ دلار (هزینه یک روز تفریح به حدود ۷۰۰ دلار می‌رسد)

ساعات بازدید: از ۹ صبح تا ۹ شب

فاصله تا مرکز شهر اورلاندو: حدود ۳۰ دقیقه

۳٫ دیزنی لند توکیو، ژاپن

توکیو دیزنی لند اولین دیزنی لند خارج از ایالات متحده است که در سال ۱۹۸۳ افتتاح شد و ترکیبی از فرهنگ ژاپنی و جادویی دیزنی است. اگر اهل هیجان هستید، بازدید از تنه‌تاور را حتما در برنامه‌های خود قرار دهید و به یک سفر ترسناک در هتلی تسخیر شده بروید.

شامل هفت بخش اصلی مانند “ادونچر لند” و “فانتزی لند” است.  

جاذبه‌های معروف: توکیو دیزنی‌سی که با تم آب و دریا طراحی شده

قیمت بلیط‌ها: ۷۵ تا ۹۰ دلار (هزینه یک روز تفریح حدود ۵۰۰ دلار برای یک خانواده چهار نفره)

ساعات بازدید: از ۹ صبح تا ۱۰ شب

فاصله تا مرکز شهر توکیو: حدود ۳۰ دقیقه با قطار

۴٫ دیزنی لند پاریس، فرانسه

دیزنی لند پاریس، که در سال ۱۹۹۲ در حومه پاریس افتتاح شد، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپاست. این مجموعه شامل دو پارک اصلی به نام‌های دیزنی لند پارک و والت دیزنی استودیو پارک می‌شود که هر یک با تم‌های منحصربه‌فرد و جاذبه‌های ویژه مانند قلعه زیبای خفته و ترن هوایی بیگ تاندر شناخته می‌شوند. محیط پارک با طراحی اروپایی و ترکیب عناصر کلاسیک دیزنی، فضایی رومانتیک و جادویی فوق العاده‌ای دارد و در میان دیزنی لندهای معروف جهان کم نظیر است.

جاذبه‌های معروف: قلعه زیبای خفته و ترن هوایی بیگ تاندر

قیمت بلیط‌ها: بین ۵۶ تا ۱۳۰ یورو (هزینه یک روز تفریح در حدود ۴۰۰ یورو می‌باشد.)

ساعات بازدید: از ۱۰ صبح تا ۹ شب

فاصله آن تا مرکز شهر پاریس:۴۰ دقیقه با قطار

۵٫ دیزنی لند آولانی، هاوایی

از آن‌جایی که دیزنی لند آولانی در جزیره اوآهو قرار دارد، فرهنگ بومی هاوایی و زیبایی‌های طبیعی این جزیره، باعث ساخت یک اقامتگاه منحصربه فرد شده که به استخرهای بزرگ و ساحل خصوصی معروف است و از طرفی برنامه‌های فرهنگی هاوایی مانند رقص و پایکوبی و نمایش‌های دیزنی را ارائه می‌دهد. در واقع این مکان به جای پارک تفریحی، یک اقامتگاه لوکس است که خانواده‌ها می‌توانند در آن استراحت کنند و از طبیعت بکر هاوایی لذت ببرند.

قیمت اقامت: از ۵۰۰ دلار در شب شروع می‌شود و هزینه کلی تعطیلات بسته به مدت اقامت و خدمات اضافی، متغیر است.

فاصله تا هونولولو، مرکز شهر هاوایی: حدود ۴۰ دقیقه با ماشین

۶٫ دیزنی لند هنگ کنگ، چین

دیزنی لند هنگ کنگ، در سال ۲۰۰۵ با تلفیق عناصر چینی و سنتی دیزنی افتتاح شد. این پارک جذاب از ۷ بخش اصلی تشکیل شده که مهم‌ترین آن‌ها موارد روبرو می‌باشند: مسیر جادوگری، مین استریت، یو.اس.ای ، ترن هوایی بیگ گریزی و تواریخ جادویی که یکی از بخش‌های جدید این پارک می‌باشد.

قیمت بلیط‌ها: بین ۶۳ تا ۸۰ دلار (هزینه یک روز تفریح برای یک خانواده چهار نفره حدود ۴۰۰ دلار است)

ساعات بازدید: از ۱۰ صبح تا ۸ شب

فاصله تا مرکز شهر هنگ کنگ: با قطار حدود ۳۰ دقیقه

۷٫ دیزنی لند شانگهای، چین

اگر برایتان سوال است که جدیدترین دیزنی لند متعلق به کدام کشور است باید بگوییم که از بین دیزنی لندهای معروف جهان، دیزنی لند شانگهای جدیدترین آنهاست. از طرفی نیز بزرگ‌ترین قله دیزنی در جهان قلعه بزرگترین رویاهاست که در این پارک قرار دارد. دیزنی لند شانگهای نیز مانند موارد بالا نمادی از ادغام فرهنگی بین دیزنی و چین بوده و حتی سرزمین ماجراهای اژدها، داستان‌های محلی چینی را به نمایش می‌گذارد.

قیمت بلیط‌ها: ۵۶ تا ۹۰ دلار (هزینه یک روز تفریح در حدود ۳۵۰ دلار تخمین زده می‌شود.)

ساعات بازدید: از ۹ صبح تا ۹ شب

فاصله آن تا مرکز شهر شانگهای: حدود ۴۵ دقیقه با ماشین

دیزنی لندها از چه قسمت‌هایی تشکیل شده‌اند؟

تمام دیزنی لندهای معروف جهان به چندین بخش اصلی تقسیم می‌شود که هر بخش دارای تم و موضوع خاصی است و معمولاً شامل موارد زیر می‌باشد:

  • مین استریت، یو.اس.ای. (Main Street, U.S.A.): این بخش معمولاً ورودی اصلی پارک است و با الهام از خیابان‌های آمریکا در اوایل قرن بیستم طراحی شده است. در اینجا بازدیدکنندگان می‌توانند از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و نمایش‌های خیابانی لذت ببرند.
  • فانتزی لند (Fantasyland): یکی از جذاب‌ترین بخش‌های دیزنی لند بازدید از محیط داستان‌ها و شخصیت‌های کلاسیک دیزنی می‌باشد. فانتزی لند دقیقا به همین موضوعات اختصاص دارد و جاذبه‌هایی مانند قلعه زیبای خفته، پرواز پیتر پن و مهمانی دیوانه چای را شامل می‌شود.
  • ادونچر لند (Adventureland): همان‌طور که از اسم این بخش می‌توان حدس زد، بازدیدکنندگان می‌توانند تجربه ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز را در دل جنگل‌ها و جزایر دورافتاده تجربه کنند.
  • فرانتیر لند (Frontierland): این بخش به دوران غرب وحشی آمریکا اختصاص دارد و شامل جاذبه‌هایی مانند ترن هوایی بیگ تاندر و رودخانه می‌سی‌سی‌پی می‌شود.
  • فیوچر لند (Tomorrowland): یکی از جذاب‌ترین بخش‌های دیزنی‌ لندهای معروف جهان، فیوچرلند می‌باشد که با تم آینده و فناوری‌های پیشرفته طراحی شده و جاذبه‌هایی مانند اسپیس مونتین و سفر به کهکشان‌ها را در خود جای داده است.

سخن پایانی

دیزنی لندهای معروف جهان نه تنها به‌عنوان مقصدی برای سرگرمی و تفریح شناخته می‌شوند، بلکه به‌عنوان نمادی از رویاپردازی، خلاقیت و هنر در جهان جایگاه ویژه‌ای دارند. این پارک‌ها با تلفیق داستان‌های جادویی دیزنی با فرهنگ و فناوری‌های محلی، تجربه‌ای منحصر به‌فرد و فراموش‌نشدنی را برای بازدیدکنندگان خود به ارمغان می‌آورند. بازدید از هر یک از دیزنی لندهای جهان، سفری به دنیای خیال و شگفتی است که هیچ‌گاه از ذهن پاک نخواهد شد. در انتها بهتر است بدین نکته اشاره کنیم که قرار است دیزنی لند در حال ساخت دبی به عنوان اولین دیزنی لند خاورمیانه شروع به فعالیت کند! این پارک با تم‌ها و طراحی‌های عربی و تلفیقی از فرهنگ محلی و جهانی دیزنی ساخته می‌شود و انتظار می‌رود با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و جاذبه‌های منحصربه‌فرد، جایگاه ویژه‌ای در بین پارک‌های دیزنی جهان پیدا کند.

اگر قصد سفر و بازدید از دیزنی لندهای معروف جهان را داشتید، تنها کافیست با کارشناسان مجرب ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک به شماره ۰۲۱۸۸۸۸۰۰۰۰ تماس بگیرید تا مقدمات سفرتان، از ویزا و بلیط و هتل و تور، را برایتان فراهم کنند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا اشرف نژاد
از همان ابتدای شروع به تحصیل، علی رغم تمام تبلیغات محیطی منفی بر علیه رشته انسانی، شیفته ادبیات و زنگ انشا بودم. به تدریج که به همراه کتاب‌های رمانم بزرگ‌ و بزرگ‌تر شدم، برای یافتن پاسخ سوالات بنیادی‌ام وارد رشته ادیان و عرفان شدم و این نقطه‌ی آشنایی من با فلسفه و هستی شناسی بود که دختری عاشق نوشتن و کشف جهان از من ساخت! اکنون من مسافری قصه گو در کوچه پس کوچه‌های ایران و جهان هستم که با نوشته‌هایم شمارا همراه خود به سفر می‌برم..
ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید