با گشت‌وگذار در بازارهای محلی بالی، روح این جزیره را حس کنید!

نوشته شده توسط : سارا اشرف نژاد در چهارشنبه 17 جولای 2024
Loading...

بازارهای محلی بالی، قلب تپنده‌ی این جزیره‌ی زیبا هستند. در این بازارها می‌توانید با فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی آشنا شوید، طعم‌های اصیل بالی را بچشید و سوغاتی‌های منحصر به فردی برای عزیزانتان تهیه کنید. در این مطلب به معرفی چند مورد از بهترین بازارهای محلی بالی می‌پردازیم که بازدید از آنها را در سفرتان به این جزیره زیبا به شما پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بازار هنری اوبود (Ubud Art Market)

وقتی صحبت از بازارهای محلی بالی می‌شود، بازار هنری اوبود به‌عنوان برجسته‌ترین بازار برای خرید شناخته می‌شود. با گشت‌وگذار در این بازار با انبوهی از صنایع‌دستی سنتی بالی روبرو خواهید شد. این بازار پر از کیف‌های دست‌باف بالی، شال‌های ابریشمی و سایر اقلام است و همواره پر از گردشگرانی از سراسر جهان است.

بازار اوبود، معروف‌ترین بازار سنتی جزیره است که به‌طور محلی به‌عنوان پاسار سنی اوبود شناخته می‌شود. در این بازار شما می‌توانید مجموعه‌ای از محصولات و صنایع‌دستی رنگارنگ را پیدا کنید که توسط دست هنرمندان روستاهای اطراف مانند پايانگن، پنگوسکان و تگالالنگ ساخته شده‌اند. بهتر است صبح‌ها از این بازار دیدن کنید چرا که خلوت‌تر است و راحت‌تر می‌توانید به خرید بپردازید.

آدرس: Jl. Raya Ubud No.35, Ubud, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar

ساعت کاری: روزانه از ۱۰ صبح تا ۵ عصر

بازار هنری سوکاواتی (Sukawati Art Market)

بازار هنری سوکاواتی (پاسار سنی سوکاواتی)، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای محلی بالی، جایی است که باید حتماً در آن بسیار محترمانه حسابی چانه بزنید! این بازار انواع مختلفی از هنرهای رنگارنگ بالینزی را از نقاشی‌ها تا مجسمه‌های چوبی به نمایش می‌گذارد.

نکته عالی در مورد این بازار این است که شما مستقیماً با هنرمندان ارتباط برقرار می‌کنید، بنابراین اطلاعات دست اولی راجع به اثر هنری‌ای که به خانه می‌برید، به دست می‌آورید. بازار هنری سوکاواتی، گزینه‌ای فوق‌العاده به‌عنوان جایگزینی برای بازار اوبود است، مخصوصاً اگر به دنبال تجربه‌ای آرام‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از خرید در بالی هستید.

آدرس: Jalan Raya Sukawati, Sukawati, Kabupaten Gianyar

ساعت کاری: روزانه از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر

بازار هنری گووانگ (Guwang Art Market)

بازار هنری گووانگ که به‌طور محلی به‌عنوان پاسار سنی گووانگ شناخته می‌شود، یکی از بازارهای محلی بالی است که فرصتی منحصربه‌فرد برای تجربه هنر و صنایع‌دستی بالی را فراهم می‌آورد. این بازار در نزدیکی سوکاواتی واقع شده و مقصدی جایگزین برای بازدیدکنندگانی است که مایل‌اند از ازدحام معمول بازار سوکاواتی در اوج فصل‌های گردشگری دوری کنند.

در بازار هنری گووانگ که به‌طور محلی به نام پاسار سنی گووانگ شناخته می‌شود، می‌توانید انواع محصولات مانند لباس شنا، تی‌شرت‌های نخی، صندل و صنایع‌دستی سنتی بالی را پیدا کنید. از نظر قیمت، اجناس بازار هنری گووانگ تقریباً هم‌قیمت با بازار هنری سوكاوتي هستند؛ اما در اینجا هرگز دستفروشان دوره‌گرد را نخواهید دید که اجناس خود را به‌زور به گردشگران بفروشند و می‌توانید در کمال آرامش خرید کنید.

آدرس: Guwang, Sukawati, Gianyar Regency

ساعت کاری: روزانه از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر

بازار کوتا (Kuta Markets)

کمی بالاتر از فرودگاه بین‌المللی انگوراه رای، کوتای مرکزی قرار دارد. این مرکز شهر شلوغ، چه در روز، چه در شب، چه باران ببارد چه آفتابی باشد، گزینه‌های فراوانی برای خرید، از غرفه‌های خیابانی گرفته تا برندهای لوکس ارائه می‌دهد. در قلب این محل خیابان لگیان باانبوهی از مغازه‌ها قرار دارد که در طول روز طیف گسترده‌ای از اجناس و سوغاتی‌های محلی را به فروش می‌رسانند، درحالی‌که رستوران‌ها و کافه‌ها در امتداد کوچه‌ها، این مرکز پر جنب‌وجوش را تا ساعات پایانی شب سرپا نگه می‌دارند.

در نزدیکی آن، مجتمع خرید ساحلی بازارچه هنری کوتا قرار دارد. در آنجا می‌توانید طیف وسیعی از سوغاتی‌های معمولی بالی مانند مگنت، جاکلیدی، صندل، تی‌شرت‌های طرح‌دار بالی، سارونگ‌های رنگارنگ و پارچه پیدا کنید. همچنین تعدادی از برندهای بین‌المللی وجود دارند که بیشتر لباس‌های ساحلی و لباس‌های با تم گرمسیری می‌فروشند. به خاطر داشته باشید، خارج از فروشگاه‌های برند، سعی کنید چانه‌زنی کنید، زیرا مغازه‌دارهای محلی معمولاً سعی می‌کنند اجناس خود را به قیمت بالاتری بفروشند.

آدرس: Jl. Kuta Art Market No.18, Kuta, Kec. Kuta, Kabupaten Badung 

ساعت کاری: روزانه از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب

بازار لاو انکر (The Love Anchor Market)

بازار لاو انکر واقع در مرکز چانگو، یک مرکز پرجنب‌وجوش برای خرید در بالی است. این بازار به‌صورت روزانه فعالیت می‌کند، اما در آخر هفته‌ها با برپایی غرفه‌های اضافی که تعداد کل فروشندگان را به بیش از ۱۵۰ نفر می‌رساند، واقعاً جان می‌گیرد. بازار لاو انکر طیف گسترده‌ای از محصولات را از لباس و اکسسوری گرفته تا لوازم‌خانگی و جواهرات ارائه می‌دهد که همگی نشان‌دهنده صنایع‌دستی محلی و ترندهای بین‌المللی هستند.

نزدیکی این بازار به ساحل زیبایی افزوده به تجربه خرید می‌بخشد و فضایی دلپذیر برای گذران یک روز خوش را فراهم می‌آورد. چه به دنبال سوغاتی‌های منحصربه‌فرد، لباس‌های مد روز، یا تنها یک روز خوش باشید، بازار لاو انکر با فضای پویا و متنوعش، تجربه‌ای به‌یادماندنی را وعده می‌دهد.

آدرس: Jl. Pantai Batu Bolong No.56, Canggu, Kec. Kuta Utara, Kabupaten Badung

ساعت کاری: روزانه از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب

بازار هنری کومباساری

بازار کومباساری در دنپاسار که از دهه ۱۹۷۰ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای محلی بالی برای خرید هنر و صنایع‌دستی است. این بازار چهار طبقه دارد و بیش از ۲۰۰ کیوسک و بیش از ۱۰۰۰ غرفه را در خود جای داده است. صبح‌ها به‌عنوان بازاری سنتی برای تهیه محصولات تازه و خواربار فعالیت می‌کند. این بازار از ظهر که غرفه‌های هنری شروع به کار می‌کنند برای گردشگران جذاب‌تر می‌شود.

شب‌ها، بخش‌هایی از بازار با داشتن غرفه‌های غذایی، به مکانی مناسب برای لذت بردن از شام بالینزی و اصیل تبدیل می‌شوند. در بازار کومباساری، می‌توانید در میان راهروهای باریک و شلوغ به تماشای آثار هنری، نقره‌جات، مجسمه‌های کوچک، نقاشی‌ها و دیگر اقلام بنشینید. محلی‌ها نیز از این بازار برای تأمین نیازهای روزانه خانگی و اقلام مذهبی خود، مانند لباس‌های معبد، بخور و ظروف مقدس نقره‌ای استفاده می‌کنند.

آدرس: Jl. Gajah Mada, Pemecutan, Kec. Denpasar Bar. Kota Denpasar

ساعت کاری: هر روز ۲۴ ساعته

بازار سمینیاک (Seminyak Flea Markets)

بازارچه سمینیاک، واقع در کایو آیا، با ارائه محصولات متنوع از جمله کیف‌های چرمی دوخته شده، سارونگ و انواع لباس‌ها، به‌عنوان یک مقصد خرید پرطرفدار در میان بازارهای محلی بالی شناخته شده است. این بازار حدود ۴۰ غرفه دارد و گرچه کمی گران‌تر از بازارهای کوتا یا اوبود است، اما به خاطر محیط تمیز و فروشندگان خوش‌برخوردش معروف است.

غرفه‌های این بازار که در زیر دارای سایه‌بان‌ها قرار دارند، محیطی راحت برای خرید در روزهای گرم فراهم می‌کنند. علاوه بر خرید، در نزدیکی بازار رستوران‌های متعددی نیز وجود دارد که می‌توانید از غذاهای محلی در آن‌ها لذت ببرید و تجدیدقوا کنید.

آدرس: Kayu Aya Square Oberoi, Jl. Kayu Aya No.17, Seminyak, Kec. Kuta, Kabupaten Badung

ساعت کاری: روزانه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر

بازار‌ كندی كانينگ (Candi Kuning Market)

بازار کاندی کانینگ، یکی از دو بازار اصلی در منطقه بدوگول واقع در مرکز بالی است. این بازار پر از غرفه‌هایی است که محصولات کشاورزی تازه مانند انواع گل‌ها و میوه‌های گرمسیری را عرضه می‌کنند. یکی از بهترین محصولاتی که فقط می‌توانید در اینجا پیدا کنید، توت‌فرنگی است چرا که برخی از حاصلخیزترین مزارع توت‌فرنگی کل منطقه‌ بدوگول در این ناحیه قرار دارند.

علاوه بر این، چندین مغازه نیز وجود دارد که انواع صنایع‌دستی و هنرهای کیچ را با قیمت‌هایی مقرون‌به‌صرفه به فروش می‌رسانند. بازار کاندی کانینگ مکانی عالی برای تجربه کردن بازارهای محلی بالی است. چانه‌زنی در این بازار مرسوم است، پس از مهارت چانه‌زنی خود برای خرید با بهترین قیمت استفاده کنید!

آدرس: Jalan Kebun Raya Bedugul, Candi Kuning, Bedugul, Baturiti, Tabanan

ساعت کاری: روزانه از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر

بازار ماهی کدونگانان (Kedonganan Fish Market)

بازار ماهی کدونگانان، بزرگ‌ترین بازار ماهی و غذاهای دریایی تازه در بالی است که در جنوب جزیره واقع شده است، این بازار به دلیل تنوع بی‌نظیر ماهی‌ها و غذاهای دریایی تازه‌، مشهور است. در این بازار تقریباً هر نوع صید آب‌شور را پیدا می‌کنید، از ماهی سرخو معمولی گرفته تا ماهی کمیاب و می‌توانید ماهی‌ها و غذاهای دریایی مانند میگو و خرچنگ را به‌صورت تازه و به قیمتی مناسب خریداری کنید.

برای دیدن صحنه‌ی جالبِ خالی کردن تور ماهیگیران که پر از ساردین و صیدهای بزرگ‌تر است و تماشای وزن‌کشی آن‌ها برای فروش، حتماً کمی بعد از طلوع آفتاب به این بازار سر بزنید. اگر در بازار هوس یک خوراکی سریع دریایی کردید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای اندک، ماهی خود را همان‌جا تمیز و کبابی کنید. بازار ماهی کدونگانان دارای «وارونگ»‌های کوچک یا همان غرفه‌های غذای محلی است که امکان صرف غذاهای دریایی با قیمتی به‌مراتب ارزان‌تر از رستوران‌های لوکس ساحلی را فراهم می‌کند.

آدرس: Jl. Pantai Kedonganan, Kedonganan, Kec. Kuta, Kabupaten Badung, Bali

ساعت کاری: روزانه از ساعت ۷ صبح تا ۷ عصر

بازار شبانه سانور (Sanur Night Market)

بازار شبانه سانور که به نام بازار سیندو شناخته می‌شود، یکی از بازارهای محلی بالی است که تجربه‌ای متفاوت از خرید و غذاخوری در فضای باز را ارائه می‌دهد. این بازار در منطقه سانور واقع شده و به خاطر داشتن غرفه‌های متنوع غذایی و فروشگاه‌هایی که سوغاتی‌ها و اقلام محلی می‌فروشند، شهرت دارد.

بازار سانور، مکانی عالی برای آشنایی با غذاهای محلی بالی مانند ساته و ناسی گورنگ است و فرصتی برای تجربه زندگی شبانه محلی را به بازدیدکنندگان می‌دهد. این بازار همچنین فضایی پر جنب‌وجوش و دوستانه دارد که می‌توانید از خرید در آن لذت ببرید و با فرهنگ بالی بیشتر آشنا شوید.

آدرس: Jl. Pungutan No.2, Sanur, Denpasar Selatan, Kota Denpasar

ساعت کاری: روزانه از ساعت ۵ صبح تا ۱۱ شب

سخن آخر

بالی نه‌تنها به خاطر سواحل زیبا و فرهنگ غنی‌اش شهرت دارد، بلکه بازارهای محلی‌اش نیز به‌عنوان مکان‌هایی برای کشف و خریداری انواع صنایع‌دستی، غذاهای محلی و سوغاتی‌های منحصربه‌فرد، جایگاه ویژه‌ای دارند. در این مطلب ده تا از بهترین بازارهای محلی بالی را به شما معرفی کردیم تا با گشت‌وگذار در این بازارها، تجربه‌ای بی‌نظیر و خاطره‌انگیز از بالی را برای خود رقم بزنید.

سؤالات متداول

بهترین بازار برای خرید صنایع‌دستی در بالی کدام است؟

بازار هنری اوبود و بازار سوکاواتی از معروف‌ترین بازارهای محلی بالی برای خرید صنایع‌دستی محلی مانند نقاشی‌ها، مجسمه‌های چوبی و پارچه‌ها هستند.

چه زمانی از روز برای بازدید از بازارهای بالی بهتر است؟

بهترین زمان برای بازدید از بازارهای محلی بالی، صبح زود است که هوا خنک‌تر است و غرفه‌ها تازه باز شده‌اند. در این زمان جمعیت بازار کمتر است و می‌توانید راحت‌تر خرید کنید.

آیا چانه‌زنی در بازارهای محلی بالی مرسوم است؟

بله چانه‌زنی بخشی از فرهنگ خرید در بازارهای بالی است. باید به‌آرامی و با احترام با فروشندگان چانه‌زنی کنند تا با بهترین قیمت خرید کنید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا اشرف نژاد
از همان ابتدای شروع به تحصیل، علی رغم تمام تبلیغات محیطی منفی بر علیه رشته انسانی، شیفته ادبیات و زنگ انشا بودم. به تدریج که به همراه کتاب‌های رمانم بزرگ‌ و بزرگ‌تر شدم، برای یافتن پاسخ سوالات بنیادی‌ام وارد رشته ادیان و عرفان شدم و این نقطه‌ی آشنایی من با فلسفه و هستی شناسی بود که دختری عاشق نوشتن و کشف جهان از من ساخت! اکنون من مسافری قصه گو در کوچه پس کوچه‌های ایران و جهان هستم که با نوشته‌هایم شمارا همراه خود به سفر می‌برم..
ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید