یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که متقاضیان دریافت ویزای انگلیس درباره آن می‌پرسند تعیین محل وقت سفارت است. اینکه آیا انتخاب محل انگشت نگاری تاثیری در نتیجه ویزا دارد یا خیر؟ با توجه به این مسئله که وقت سفارت انگلیس را از دفاتر تهران، امارات و ترکیه می‌توان دریافت کرد، در ادامه به این سوال پاسخ داده و موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انگشت نگاری، در صورت نیاز مصاحبه و تحویل مدارک از مراحل مهم در دریافت ویزای توریستی انگلیس است که در یکی از دفاتر سفارت این کشور انجام می‌شود. متقاضیان ویزای انگلیس این امکان را دارند تا وقت سفارت خود را از تهران، امارات، ترکیه یا ارمنستان دریافت کنند. حال سوال اینجاست که آیا درخواست وقت سفارت از کشورهای ترکیه و یا امارات شانس موفقیت ویزای انگلیس را بالا خواهد برد؟

شرایط وقت سفارت انگلیس در تهران

کارگزاری VFS خدمات مربوط به دریافت ویزای انگلیس در تهران را انجام می‌دهد. متقاضیان ویزای انگلیس می‌توانند از طریق وب سایت رسمی سفارت وقت انگشت نگاری را در تهران دریافت کنند.

دریافت وقت سفارت انگلیس در تهران مزیت‌ها و معایبی دارد که در ادامه آن‌ها مورد بررسی قرار می‌دهیم. یکی از مهمترین مزیت‌های دریافت وقت از VFS تهران نزدیک بودن مکانی سفارت است. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست که متقاضیان برای انگشت نگاری و تحویل مدارک به کشورهای همسایه سفر کرده و هزینه‌های سفر را متقبل شوند. اما از معایب انگشت نگاری در تهران می‌توان شلوغ بودن سفارت و وقت‌دهی طولانی مدت را اشاره کرد.

جدای از معایب و مزیت‌ها، لازم است این نکته را یادآور شویم که مکان انگشت نگاری تلاثیری در جواب نهایی ویزا ندارد، شما به عنوان متقاضی وقت سفارت خود را چه از تهران ویا هر جای دیگر بگیرید بایستی روند تحویل مدارک، انگشت نگاری و … انجام داده و مدارک شما از طرف سفارت مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنابراین انتخاب محل انگشت نگاری می‌تواند در مدت زمان وقت دهی موثر باشد اما در نتیجه ویزا تاثیرگذار نخواهد بود.

شرایط وقت سفارت انگلیس در امارات

کارگزاری‌های VFS در دو شهر ابوظبی و دبی میزبان متقاضیان ایرانی دریافت ویزای انگلیس هستند. اما شرایط دریافت وقت سفارت انگلیس در امارات کمی متفاوت‌تر از سایر کشورها می‌باشد.

ایرانیان برای سفر به دبی بایستی ویزای این کشور را دریافت کرده و بدون پاسپورت اجازه خروج از کشور دبی را ندارند. از آنجایی که پاسپورت متقاضیان تا زمان جوابدهی در سفارت باقی می‌ماند این مسئله ممکن است دردسر ساز شود. البته هر چند که پکیج‌هایی برای حل این مشکل در نظر گرفته شده است اما خرید هر یک از این پکیج‌ها برای خروج از دبی نیار به صرف هزینه دارد.

این سرویس‌ها موارد زیر را شامل می‌شود:

Passport pass back: مبلغی را باید نقداً در خود مرکز ویزا پرداخت کنید تا گذرنامه شما طی ۲۴ ساعت به شما بازگردانده شود و نتیجه ویزا ۱۵ تا ۲۵ روز بعد به شما اعلام می‌شود و شما می‌توانید پاسپورت خود را به سفارت ارسال کنید.

 :Super priorityاین سرویس مخصوص افرادی می‌باشد که اقامت دبی یا ابوظبی دارند و هزینه آن ۶۰۰ پوند می‌باشد که نتیجه‌‍ی ویزا طی ۲۴ ساعت به شما اعلام می‌گردد، این مبلغ را می‌توانید به صورت آنلاین و یا نقداً پرداخت کنید.

 :Priority با خرید این سرویس نتیجه ویزا طی ۸-۵ روز کاری ارسال شده و مبلغ ۲۱۲ پوند به صورت نقدی ویا آنلاین در مرکز ویزا دبی و ابوظبی پرداخت می‌شود و متقاضیانی که از ترکیه درخواست اخذ ویزا دارند می‌توانند ۲۱۲ پوند را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

در انتها لازم به ذکر است که مراحل دریافت وقت سفارت انگلیس از امارات مانند وقت دهی از طریق وبسایت و … مانند سایر مقاصد می‌باشد.

شرایط وقت سفارت انگلیس در ترکیه

شرایط دریافت وقت از کارگزاری VFS آنکارا و استانبول نیز از طریق وب سایت رسمی سفارت انجام می‌شود. اما به دلیل اینکه سفر به ترکیه برای ایرانیان نیاز به دریافت ویزا ندارد می‌توان شرایط آن را راحت‌تر از امارات دانست.

به همین دلیل بیشتر ایرانی‌ها ترکیه (آنکارا – استانبول) را برای وقت انگشت نگاری انگلیس انتخاب می‌کنند.

همانطور که در مطالب قبل ذکر شد انتخاب محل انگشت نگاری در مدت زمان‌دهی موثر است اما تاثیری در مثبت یا منفی بودن جواب ویزا ندارد.

نکته مثبت دیگر در ارتباط با دریافت ویزای انگلیس از ترکیه اجاره خروج از این کشور بدون پاسپورت است بدین صورت که متقاضیان با مراجعه به سفارت ایران در استانبول یا آنکارا می‌توانند مجوز خرج از ترکیه را دریافت کنند.

شرایط وقت سفارت انگلیس در ارمنستان

دفتر VFS ایروان در کشور ارمنستان از دیگر مقاصدی ست که ایرانیان متقاضی دریافت ویزای انگلیس می‌توانند برای وقت سفارت انتخاب کنند.

تمام مزیت‌هایی را که کشور ترکیه برای انجام انگشت نگاری دارد مانند سفر به این کشور بدون ویزا و خرج از ارمنستان بدون پاسپورت را می‌توان برای دفتر VFS ایروان نیز نام برد.

در واقع دریافت وقت انگشت نگاری در ارمنستان نیز از طریق وب سایت رسمی سفارت انجام می‌شود. متقاضیان بایستی در روز و ساعت تعیین شده در دفتر سفارت حضور پیدا کرده و مدارک خود را جهت بررسی تحویل دهند.

بنابراین متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایط خود و مدت وقت دهی هر یک از مقاصد تهران، دبی، ابوظبی، آنکارا، استانبول و دبی را برای دریافت ویزای انگلیس انتخاب کنند. با انتخاب هر یک از این مقاصد مدارک در مدت زمان تعیین شده بررسی شده و جواب نهایی ویزا به متقاضی داده می‌شود.

بیشتر بخوانید …

مدت زمان صدور ویزای انگلیس

پیکاپ ویزای انگلیس

قیمت ویزای انگلیس چقدر است؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید