آشنایی با زیبایی های کاخ کرملین روسیه + تصاویر

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 14 آگوست 2024
Loading...

یک دستاورد معماری باشکوه، خانه شاهزاده‌ها و تزارهای روسی در صدها سال قبل و محل کار رسمی رئیس جمهور روسیه در حال حاضر! احتمالا حدس زده‌اید که می‌خواهیم درباره کاخ کرملین به عنوان یکی از باشکوه‌ترین کاخ‌های روسیه صحبت کنیم. بنایی با برج‌های تاریخی، گنبدهای طلایی و معماری بسیار خارق‌العاده که به عنوان نگین شهر مسکو شناخته می‌شود. پس در ادامه برای آشنایی با بخش‌های مختلف کرملین و بهترین زمان باردید از این سازه باشکوه با ما همراه شوید.

کاخ کرملین کجاست؟

کرملین در شهر مسکو قرار گرفته و عنوان ارزشمند “قلب شهر” را از آن خود کرده است. این کاخ از زمان تاسیس تا همین امروز، نماد قدرت و شکوه روسیه شناخته شده و افتخار میزبانی تزارهای قدرتمند این کشور را داشته است. امروزه نیز بزرگترین تصمیمات روسیه همچنان در اتاق‌های کرملین گرفته می‌شود. این کاخ به مرور زمان تکمیل و به بنایی باشکوهی که امروزه می‌بینید تبدیل شد.

برج نجات دهنده (Spasskaya) که به میدان سرخ منتهی می شود، در سال ۱۴۹۱ توسط پیترو سولاریو، که بیشتر قسمت‌های برج‌های اصلی را طراحی کرد ساخته شد. ناقوس آن در ۱۶۲۴-۲۵ اضافه شد. جالب اینکه صدای زنگ ساعت ناقوس از طریق رادیو به عنوان سیگنال زمان در کل کشور پخش می‌شود. همچنین در بخشی از میدان سرخ، برج سنت نیکلاس (نیکولسکایا) قرار دارد که در ابتدا در سال ۱۴۹۱ ساخته شد و در سال ۱۸۰۶ بازسازی شد. مطلب راهنمای سفر به روسیه شما را برا حال و هوای روسیه و شهر مسکو آشنا می‌کند.

کرملین در شهر مسکو قرار گرفته و عنوان ارزشمند “قلب شهر” را از آن خود کرده است. این کاخ از زمان تاسیس تا همین امروز، نماد قدرت و شکوه روسیه شناخته شده و افتخار میزبانی تزارهای قدرتمند این کشور را داشته است. امروزه نیز بزرگترین تصمیمات روسیه همچنان در اتاق‌های کرملین گرفته می‌شود. این کاخ به مرور زمان تکمیل و به بنایی باشکوهی که امروزه می‌بینید تبدیل شد.

برج نجات دهنده (Spasskaya) که به میدان سرخ منتهی می شود، در سال ۱۴۹۱ توسط پیترو سولاریو، که بیشتر قسمت‌های برج‌های اصلی را طراحی کرد ساخته شد. ناقوس آن در ۱۶۲۴-۲۵ اضافه شد. جالب اینکه صدای زنگ ساعت ناقوس از طریق رادیو به عنوان سیگنال زمان در کل کشور پخش می‌شود. همچنین در بخشی از میدان سرخ، برج سنت نیکلاس (نیکولسکایا) قرار دارد که در ابتدا در سال ۱۴۹۱ ساخته شد و در سال ۱۸۰۶ بازسازی شد. مطلب راهنمای سفر به روسیه شما را برا حال و هوای روسیه و شهر مسکو آشنا می‌کند.

کرملین در لغت به چه معناست؟

کلمه کرملین در زبان روسی برای “قلعه” یا “ارگ” است. در واقع، برخی دیگر از شهرهای قدیمی روسیه کرملین خاص خود را دارند. اما کرملین مسکو همان جایی است که در سراسر جهان شناخته شده و نماد کشور روسیه شناخته می‌شود. جالب اینکه در ۲۰۰ سال اول تاریخ مسکو، مردم قلعه مسکو را “شهر” می‌نامیدند اما بعدها شهر معنی گسترده‌تری به خود گرفته و به شکل امروزی در روسیه به کار برده شد. در تور روسیه می‌توانید برای دیدن این کاخ برنامه ریزی کنید

تاریخچه کاخ کرملین

قدمت کاخ کرملین به اولین ساکنان مسکو برمی گردد. بنیانگذار مسکو شاهزاده یوری دولگوروکی، دستور ساخت اولین قلعه چوبی را در سال ۱۱۵۶ در مکانی به نام شهر مسکو صادر کرد، اما کلمه “کرملین” تنها برای اولین بار در قرن چهاردهم در مورد آن به کار برده شد.

کرملینی که امروز می‌بینیم در اواخر قرن پانزدهم ساخته شده است. شاهزاده مسکو ایوان کبیر آرزوی ساخت پایتختی را داشت که از نظر عظمت و اهمیت با قسطنطنیه برابری کند. او رویای خود را «روم سوم» نامید و معمارانی را از ایتالیا آورد. بیشتر کارهایی که معماران ایتالیایی برای ساخت کرملین انجام دادند همچنان پابرجاست.

در آغاز قرن هجدهم، پایتخت روسیه از مسکو به سنت پترزبورگ منتقل شد و کرملین دیگر محل اقامت تزارها نبود. پس از انقلاب، بلشویک‌ها پایتخت را مجددا به مسکو منتقل کردند و در محوطه کرملین مستقر شدند. لنین، استالین و برخی از اعضای دولت شوروی در قلمرو کرملین زندگی می کردند. از زمان شوروی، کلمه “کرملین” مترادف با “دولت روسیه” شده است.

آیا در حال حاضر کسی در کرملین زندگی می‌کند؟ در واقع پاسخ این پرسش هم بله است و هم خیر! رئیس جمهور نه در کرملین، بلکه در اقامتگاه خود در خارج از مسکو زندگی می‌کند. کرملین فقط به عنوان محل کار رسمی دولت عمل می‌کند.

بخش های مختلف کاخ کرملین

بخش‌های داخلی کاخ کرملین به قدری زیبا و متنوع هستند که ساعت‌ها بازدیدکنندگان را درگیر خود می‌کنند. در ادامه با دیدنی‌های کرملین آشنا می‌شویم: اما قبل از آن لازم است بدانید که هنگام برنامه ریزی برای بازدید، دوست دارید چه چیزی را ببینید. با توجه به سلیقه‌ای که دارید، می توانید انواع مختلفی از بلیط ها را رزرو کنید: محوطه کرملین با کلیساهای جامع، موزه اسلحه خانه، صندوق الماس، برج ناقوس ایوان بزرگ، نمایشگاه باستان شناسی. بعد از دیدن کاخ کرملین می‌توانید گشت و گذار در مراکز خرید مسکو را هم تجربه کنید.

محوطه کرملین (Kremlin grounds)

آیا می‌دانستید کرملین بزرگترین قلعه اروپاست؟ با قدم زدن در قلمرو وسیع آن به مساحت ۲۸ هکتار، کلیساهای باستانی، باغ ها و بناهای تاریخی بسیار باشکوه را خواهید دید. در مسیر گشت و گذار در محوطه می‌توانید جاذبه‌های زیر را ببینید:

  • میدان کلیسای جامع و قدیمی ترین کلیساهای مسکو
  • برج ناقوس ایوان کبیر (فقط نمای بیرونی)
  • موزه اتاق پاتریارک با فضای داخلی بازسازی شده قرن هفدهمی و مجموعه‌ای عجیب از گنجینه‌های پدرسالار
  • سه کلیسای جامع اصلی اواخر قرن ۱۵ – اوایل قرن ۱۶ و یک کلیسای رسوب لباس
  • بزرگترین توپ دنیا معروف به توپ تزار
  • بزرگترین ناقوس جهان که به آن زنگ تزار می گویند
  • باغ آرام تاینیتسکی که مناظری چشمگیر از میدان کلیسای جامع، رودخانه مسکو، یک سکوی هلی‌کوپتر ساخته شده برای استفاده ولادیمیر پوتین و درخت بلوط کاشته شده توسط یوری گاگارین را ارائه می‌دهد.
  • نمای بیرونی دفاتر ریاست جمهوری

کلیساهای کرملین (Kremlin churches)

چند کلیسا در کاخ کرملین وجود دارد؟ شما می توانید از سه کلیسای جامع قرن ۱۵-۱۶ در کرملین بازدید کنید:

  • کلیسای جامع عروج (۱۴۷۹): این کلیسا محل اصلی عبادت اهالی مسکو و محل تاجگذاری همه تزارها بوده است.
  • کلیسای جامع طلاکاری شده که دارای چندین نماد منحصر به فرد توسط آندری روبلف است.
  • کلیسای جامع فرشته مایکل آخرین محل دفن شاهزادگان و تزارهای روسی است. می‌توانید مقبره‌های اولین فرمانروایان روسی را در اینجا ببینید.

همچنین چندین کلیسای دیگر در داخل کاخ بزرگ کرملین قرار دارند. با قدم زدن در اطراف میدان می‌توانید کلیسای جامع و گنبدهای طلایی زیبای کلیسای جامع ناجی را خواهید دید.

سایر موزه های کرملین مسکو (Museums in Moscow Kremlin)

علاوه بر بازدید از محوطه کرملین، می توانید از مناظر زیر نیز دیدن کنید:

  • موزه اسلحه خانه یک گنجینه سلطنتی است. ۱۰ عدد تخم مرغ عید پاک فابرژ، تاج و تخت سلطنتی، لباس تاج گذاری و دومین کلکسیون بزرگ کالسکه سلطنتی در جهان از مواردی هستند که این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. موزه همه روزه به جز پنجشنبه باز است. شما باید زمان بازدید خود را از قبل رزرو کرده و یکی از ساعات ۱۰ صبح، ۱۲ بعد از ظهر، ۲:۳۰ بعد از ظهر یا ۴:۳۰ بعد از ظهر را انتخاب کنید. بازدید ۱٫۵ ساعت طول می کشد، اما گاهی اوقات اجازه دارید کمی بیشتر بمانید.
  • صندوق الماس یک موزه جداگانه است که در همان ساختمان اسلحه‌خانه قرار دارد. این مکان دارای الماس‌های منحصر به فرد، سنگ‌های قیمتی کمیاب، شاهکارهای جواهرات قرن ۱۸-۲۰ و قطعات طلا و پلاتین است. این موزه همه روزه به جز پنجشنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر با توقف یک ساعته (در ساعت ۱ بعدازظهر) باز است. می‌توانید بلیط خود را به صورت آنلاین از طریق وب سایت http://www.gokhran.ru/en/ رزرو کنید. گشت و گذار در موزه آسان است، از آنجایی که در بدو ورود یک راهنمای صوتی رایگان به زبان انگلیسی دریافت می‌کنید، بازدید از موزه برایتان راحت خواهد بود.
  • کاخ بزرگ کرملین محل اقامت رسمی رئیس جمهور فدراسیون روسیه است که بازدید از آن برای عموم آزاد نیست. در تاریخ‌های مشخص، تورهای گروهی از کاخ برگزار می‌شودشما می‌توانید از دیدن سالن‌های تشریفاتی مجلل سنت جورج، سنت اندرو، سنت ولادیمیر و همچنین قصر باستانی در فضای داخلی لذت ببرید.
  • برج ناقوس ایوان بزرگ مناظر شگفت انگیزی از کرملین را ارائه می‌دهد، شما می توانید بلیط را فقط در روز مراجعه و به صورت حضوری خریداری کنید. این موزه همه روزه، به جز پنجشنبه، با ساعات: ۱۰:۱۵، ۱۱:۱۵، ۱۳:۰۰، ۱۴:۰۰، ۱۵:۰۰، ۱۶:۰۰، ۱۷:۰۰ باز است. بازدید از موزه فقط در گروه‌های ۵ نفره امکان پذیر است.

قیمت تور روسیه در ۱۴۰۳ را می‌توانید از اینجا ببینید.

راهنمای بازدید از کرملین

  • کرملین پنجشنبه‌ها تعطیل است.
  • محوطه کرملین از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر در تابستان (۱۵ می تا ۳۰ سپتامبر) و از ساعت ۱ صبح تا ۵ بعد از ظهر در فصل کم (۱ اکتبر تا ۱۴ می) باز است.
  • موزه اسلحه خانه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز است.
  • لطفا توجه داشته باشید که بلیط خریداری شده به صورت آنلاین یا در دفتر فروش بلیط کرملین به شما اجازه نمی‌دهد که کرملین را با راهنما بازدید کنید. اگر مایل به داشتن یک تور با راهنما در کاخ هستید، باید یک بازدید با اجازه حضور راهنمای تور رزرو کنید.
  • به طور متوسط ​بازدید از محوطه کرملین ۱٫۵ ساعت طول می کشد. تور موزه اسلحه خانه ۱ تا ۲ ساعت زمان می‌برد.

برج های کرملین مسکو

کرملین مسکو شامل بیش از ۲ کیلومتر دیوار غیر قابل نفوذ است که با ۲۰ برج با تاریخ و طراحی منحصر به فرد خود را دارند. جالب ترین برج های کاخ عبارتند از:

برج Tainitskaya

اولین برج کرملین که در سال ۱۴۸۵ ساخته شد. نام آن از کلمه taina به معنای راز گرفته شده است: یک چاه و گذرگاه مخفی در زیر برج حفر شد تا آب و امکان خروج در هنگام محاصره فراهم شود.

برج Troitskaya

بلندترین برج کرملین با ارتفاع ۸۰ متر! دروازه برج علاوه بر داشتن عملکرد دفاعی، به عنوان گذرگاهی برای خانواده سلطنتی و روحانیون عمل می کرد. یک ستاره قرمز بزرگ در سال ۱۹۳۷ در بالای برج نصب شد و تا به امروز باقی مانده است. این ستاره از داخل با لامپ روشن می‌شود.

برج Nikolskaya

برجی هشت ضلعی که به سبک گوتیک پرآذین ساخته شده است، با تزئینات توری‌مانند و طاق‌های باریکی که تا یک مناره سبز شیب‌دار کشیده شده است. این برج علیرغم آسیب جدی در طول جنگ ۱۸۱۲ و انقلاب، مرمت شده است.

برج Spasskaya

معروف ترین برج مجموعه کرملین در دروازه اصلی کرملین باستانی قرار دارد و  در ابتدا به عنوان برج فرولوفسکایا شناخته می‌شد. راهپیمایی های سلطنتی، راهپیمایی های نظامی و پذیرایی از سفیران در اینجا برگزار می‌شد. Spasskaya این بنا با برج‌ها، مجسمه‌ها و ستون‌های سنگی سفید تزئین شده است.

برج Kutafya

برجی با شکل غیرمعمول که از ورودی کرملین محافظت می کرد. برج توسط آب احاطه شده بود.

جاذبه های گردشگری نزدیک به کاخ کرملین

کاخ کرملین در مرکز شهر مسکو قرار گرفته و جاذبه‌های بسیاری در اطراف آن دیده می‌شوند، از معروفترین جاذبه های اطراف کرملین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلیسای جامع سنت باسیل: این کلیسا در سرتاسر جهان به خاطر گنبدهای پیازی رنگارنگ و وجود کلیساهای متفاوت زیر یک سقف شناخته شده است.
  • میدان سرخ: معروف ترین میدان روسیه! میدان سرخ، میدان مرکزی مسکو می‌باشد و با بسیاری از مشهورترین نقاط دیدنی شهر از جمله کرملین هم مرز است.
  • فروشگاه بزرگ GUM: این ساختمان زیبا یکی از مقاصد خرید لوکس مسکو را در خود جای داده است.
  • آرامگاه لنین: پدر انقلاب اکتبر! هنوز در مقبره خود در میدان سرخ کنار برج اسپاسکایا خوابیده است. می‌توانید از این آرامگاه دیدن کنید.

بهترین زمان بازدید از کاخ کرملین

بهترین زمان برای بازدید از کاخ کرملین بین ماه‌های اپریل تا اکتبر هستند. دفاتر فروش بلیط از ساعت ۹:۳۰ شروع به کار می کنند، بنابراین اگر بلیط را به صورت آنلاین خریداری نکرده‌اید، منتظر یک صف طولانی در این زمان باشید. شما حدودا ۴۰-۶۰ دقیقه را در صف می‌گذرانید. بهترین زمان برای رفتن به کرملین، نیمه دوم روز در روزهای هفته (از ساعت ۱۵:۰۰ شروع می شود).

طولانی‌ترین صف روز شنبه در حدود ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۱:۵۰ است، زمانی که مردم برای دیدن مراسم تعویض نگهبان در میدان کلیسای جامع کرملین جمع می شوند. شروع این  مراسم از ساعت ۱۲:۰۰ است.

نکاتی درباره بلیط های کرملین

  • بلیط ورودی کرملین به شما امکان می‌دهد از تمام کلیساها و موزه‌های کرملین، به جز برج ناقوس ایوان کبیر، اتاق اسلحه خانه و صندوق الماس دیدن کنید.
  • بلیط‌ها را می توان از طریق وب سایت رسمی کرملین یا در باجه های بلیط کرملین خریداری کرد.
  • لطفاً توجه داشته باشید که می‌توانید بلیط را برای اسلحه‌خانه و میدان کلیسای جامع آنلاین بخرید.
  • دفاتر بلیط در باغ الکساندر (الکساندروفسکی ساد) واقع شده‌اند. همچنین دستگاه هایی وجود دارند که بلیط ها را صادر می کنند.
  • بازدید از صندوق الماس همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۷ با برگزاری نمایشگاه هر ۲۰ دقیقه و استراحت از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۴:۰۰ باز است. بلیط را می توان از باجه های بلیط شماره ۴ و ۵ واقع در باغ اسکندر تهیه کرد.
  • برای در امان ماندن از باران و سرما پیشنهاد می‌کنیم در نیمه دوم سال، بلیط را به صورت آنلاین خریداری کنید. آنها ۱۴ روز قبل در دسترس هستند.
  • لطفا توجه داشته باشید! در صورت خرید اینترنتی بلیط، پس از پرداخت، لینک دانلود ووچر دریافت می شود که باید در باجه های بلیط شماره ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ با بلیط تعویض شود. معمولاً در این باجه ها صف طولانی وجود ندارد.

دسترسی به کاخ کرملین

آدرس و اطلاعات تماس

  • کرملین، بوروویتسکایا اولیتسا، مسکو، ۱۰۳۰۷۳
  • تلفن: دفتر گشت و گذار +۷ (۴۹۵) ۶۹۵-۴۱-۴۶
  • وب سایت: kreml.ru/en/
  • ساعات کار: ۱۰٫۰۰-۱۷٫۰۰٫ دفتر فروش بلیط از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۶:۳۰ باز است
  • کاخ پنجشنبه ها تعطیل است
  • نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو:

زدیکترین ایستگاه های مترو:

  1. خط قرمز: “Biblioteka Imeni Lenina” (روسی: Библиотека имени Ленина) و “Okhotniy Ryad” (روسی: Охотный ряд)
  2. خط آبی تیره: “میدان انقلاب” (روسی: Площадь Революции)
  3. خط آبی روشن: الکساندروفسکی ساد (روسی: Александровский сад)
  4. خط خاکستری: “Borovitskaya” (روسی: Боровитская)
  5. خط سبز: “Teatralnaya” (روسی: Театральная)

لطفا توجه داشته باشید، بازدیدکنندگان اجازه ندارند با کیف های بزرگ، کوله پشتی و چمدان وارد کرملین شوند. می‌توانید کیف‌ها را هنگام ورود تحویل دهید.

سخن پایانی

کرملین (که بین قرن‌های ۱۴ و ۱۷ توسط معماران برجسته روسی و ایتالیایی ساخته شد) به‌طور جدایی‌ناپذیری با مهم‌ترین رویدادهای تاریخی و سیاسی روسیه از قرن سیزدهم به بعد پیوند خورده است، این کاخ همیشه محل اقامت شاهزاده‌های بزرگ روسی و همچنین یک مرکز مذهبی مهم در روسیه بود. پس در سفر به کشور روسیه و شهر مسکو بازدید از کرملین و بناهای باشکوهش را به هیچ عنوان از دست ندهید.

سوالات متداول

کرملین مسکو چه ویژگی خاصی دارد؟

کاخ کرملین از مهمترین کاخ‌های روسیه و به عنوان نماد شهر مسکو شناخته می‌شود. این کاخ بیش از هر چیز به دلیل معماری خارق العاده و میزبانی تزارهای و پادشاهان روسیه معروف شده است.

کرملین دقیقا در کجا قرار دارد؟

کاخ کرملین در مرکز شهر مسکو واقع شده است.

چند کرملین در روسیه وجود دارد؟

از آنجا که در روسیه به کاخ‌های مستحکم در مرکز شهر کرملین می‌گویند. در این کشور به جز کاخ کرملین معروف مسکو، ۱۲ کرملین وجود دارد که به طور کامل یا جزئی همچنان پابرجا هستند و می‌توانید از آنها دیدن کنید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید