گوشه‌ای از سوغات‌های افسانه‌‌ای دبی

نوشته شده توسط : پونه مولایی در جمعه 15 نوامبر 2019
Loading...

از قدیم گفته‌اند، “سفر هست و سوغاتی‌اش”. پس چاره‌ای  نیست جز خوش‌گذرانی کردن در سفر و دست‌پر به خانه برگشتن. هنگام مسافرت به کشورهای اطراف، خیالتان راحت است که سوغاتی باب میل ایرانی را می‌توانید، خریداری کنید.

باوجوداینکه بسیاری دبی را شهری تازه تأسیس می‌دانند، اما تاریخ قرن‌هاست که در آن ریشه دوانده است. کتاب افسانه‌ای هزارویک‌شب را در دست بگیرید و به بازار محلی دبی بروید. آنجا تمام وسایل تخیلی داستان را پیدا خواهید کرد.

سوغاتی نمونه بارز فرهنگ محلی هر کشور است که شما در تور دبی می‌توانید به سنتی‌ترین باورهای عربی دست پیدا کنید.

سوغاتی‌های شهر طلایی دبی

.

شکلات شیری، شتری شکل

شکلات‌های شتری شکل یکی از خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های دبی است. این شکلات‌ها فقط توسط کمپانی النسما تولید می‌گردد و این محصول منحصراً در این شهر وجود دارد که در حال حاضر به اروپا و آسیا هم صادر می‌شود.

این شکلات‌ها در پنج نوع: شیری، کاکائو، خرما، ماکادمیا و ادویه‌دار تولید می‌شود که بسیاری آن را یک سوغاتی عجیب‌وغریب می‌دانند.

اگر قصد خوشحال کردن دوستان، کوچولوها و یا همکارانتان را دارید، شکلات ایده عالی است.

بهترین مراکز خرید این شکلات‌ها، کیوسک‌های النسما است که در دبی مال، برج العرب، برج خلیفه، هتل باب الشمس، هتل برج امارات و فروشگاه‌های دیوتی فری قرار دارد.

خرمای دبی

خرما؛ خشکباری لذیذ و مقوی و سرشار از خاصیت است. شاید برای اکثر ایرانی‌ها این خوراکی نام‌آشنا باشد و در سفرهای خارجی نیم‌نگاهی هم به آن نیندازند. اما بخشی از فرهنگ شیرین خاورمیانه همین خرما است.

اگر  دل کندن از خوراکی‌های شیرین برای شما سخت است، خرمای دبی را امتحان یا برای سوغاتی خریداری کنید که در فروشگاه‌های Bateel بیش از ۲۰ نوع خرما پیدا می‌شود.

فرش و تابلو فرش ایرانی

یکی از عجیب‌ترین سوغاتی‌های دبی، فرش است که ازقضا تاروپود آن از جنس ایران است. شاید فکر کنید که خرید آن زیره به کرمان بردن است، اما اگر فردی در خانه چشم‌انتظار شماست، از این سوغاتی نفیس و البته گران‌قیمت لذت خواهد برد.

خانه فرش ایرانی و فرش‌های ملی ایرانی در بازار مدینه جمیرا بهترین مکان برای بازدید و یا خرید این کالا اعیانی است.

مطالب مرتبط

بهترین مراکز بازی در دبی

دیوانه کننده‌ترین شهربازی‌های امارات

۵ پارک آبی معروف در دبی

.

عطرهای عربی

بوی عطرهای طبیعی و گیاهی شما را به سمت عطاری‌ها خواهد کشاند. عنصر اصلی آن‌ها از گیاهان طبیعی است و بدون استفاده از الکل در ساخت آن‌ها، برای خوشبو کردن بدن و لباس استفاده می‌شود.

عطاری‌های گوناگونی در سطح شهر پیدا می‌شوند که هزاران رایحه دل‌انگیز را به شما هدیه می‌دهند. انتخاب بین این همه تنوع، کمی سخت است؛ البته اگر هیچ‌کدام از آن‌ها را نمی‌پسندید، می توانید دستور ساخت عطر دلخواه خود را بدهید.

برای خرید عطرهای مارک‌دار می‌توانید به فروشگاه‌های آنفسیک دوخون، هند آل عود، خلعت و آموجی سری بزنید.

جواهرات

مسلماً طلا می‌تواند یک سوغاتی خوب باشد و دشمن شما را هم تبدیل به دوست شما بکند. طلا یک کالای لوکس ست اما در دبی برای خرید آن هزینه کمتری نسبت به دیگر شهرهای بزرگ پرداخت خواهید کرد. با خرید حتی یک قطعه کوچک طلا هم می توانید لذت سوغات عزیزانتان را صد چندان کنید.

پس اگر حساب‌وکتاب‌های خود را کردید، می‌توانید از بازار طلای دبی، فروشگاه‌های جویولوککاس و  پارک طلا و الماس این کالای لوکس را خریداری کنید.

قهوه عربی و ست قهوه ساز

قهوه خوران قهار می‌دانند که به چه بهشتی  سفر کرده‌اند و در دبی می‌توانند شیرین‌ترین قهوه جهان را نوش جان کنند.

قهوه عربیکا گواهی بر سنت‌های دیرینه کشورهای خاورمیانه دارد. عربیکا اولین گونه از گیاه قهوه می‌باشد که اولین خاستگاه آن در کشور های عربی بوده است.

برای کامل شدن سوروسات نوشیدنی خود، قوری‌های مخصوص قهوه عربی را هم خریداری تا طعم سنتی آن را مزه کنید. این قوری‌های به رنگ مسی است که از آن به‌عنوان نماد فرهنگی کشورهای عربی هم یاد می‌شود.

بهترین مکان‌ها برای خرید قهوه عربی: موزه قهوه دبی، بازار دبی و سوپرمارکت‌ها

ادویه‌های دبی

عطروطعم دبی را با خرید ادویه‌های گوناگون به خانه ببرید و یاد آن را هرروز در وعده غذایی خود تکرار کنید. ادویه ترشی جات و کمیاب‌ترین نوع ادویه ها را در بازارهای دبی خریداری نمایید. این سوغاتی برای مامان‌ها، دوست‌داشتنی خواهد بود.

عطر و بوی این ادویه‌ها بسیار تند است پس اگر در چمدان بگذارید، لباس‌هایتان را بد بو می‌کند. حتماً هنگام خریداری درخواست کنید که بسته‌بندی آن محکم و مطمئن باشد.

بهترین مکان‌ها برای خرید ادویه: بازار ادویه و سوپرمارکت‌ها

مطالب مرتبط

۵ مرکز خرید پرطرفدار در دبی

حمام‌های سنتی دبی، یادگاری از گذشته‌های دور

ویزای دبی

بلیط تهران به دبی

.

چراغ علاءالدین

دوست دارید آرزوهای محال شما به واقعیت بدل شود؟ با خرید چراغ‌های جادویی علاءالدین، شوق اطرافیانتان را برآورده کنید و یک داستان پررمزوراز را به خانه ببرید.

چراغ علاءالدین از آن دسته سوغاتی‌های مرموز دبی است که ازقضا دارای ظاهری زیبا می‌باشد. در بازار کرامه می‌توانید انواع مختلف آن را خریداری کنید.

بخوردان

بخش مهمی از فرهنگ عربی، مربوط به همین ظروف منقوش است که جز یکی از سوغاتی‌های گران‌بها محسوب می‌شود. معمولاً در این ظرف عطر یا ماده معطر ریخته می‌شود تا با دود کردن محیط را خوشبو کند. از بخوردان در مراسم سنتی به‌عنوان استقبال از مهمانان استفاده می‌کنند.

بازار ادویه بهترین مکان برای خرید این بخوردان‌ها است.

کفش‌های سنتی عربی

برای کامل شدن داستان هزار و یک‌شب و در کنار چراغ علاءالدین، یک جفت کفش سنتی هم خریداری کنید. این کفش‌ها با پارچه زرق‌وبرق دار و کفی صاف دوخته‌شده که جالب‌ترین قسمت نوک آن است که فرفری شکل می‌باشد. پوشیدن آن‌ها در گرمای هوا راه نجات است.

در بازار لباس (نساجی) نمونه‌های خوبی از کفش‌های سنتی را می‌توانید، پیدا کنید.

خنجر

خنجر را باید یک بخش جدانشدنی از فرهنگ اعراب دانست که همواره در گوشه دشداشه خود نگه می‌دارند و دسته آن با جواهرات منقش شده است.

خنجرها درگذشته از شاخ کرگدن ساخته می‌شد اما امروزه اکثراً از جنس چوب هستند. قیمت خنجرها بنا بر میزان حکاکی آن‌ها، متفاوت است.

بهترین مکان‌ها برای خرید خنجر: غرفه یمن در دهکده جهانی

سوغاتی‌های دیگر دبی

از دیگر سوغاتی‌های محبوب دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جعبه جواهرات
  • فانوس
  • سنگ‌های خوش‌شانسی
  • فرش عربی
  • عطر دان
  • چادر عربی
  • رحل قرآن
  • شترهای عروسکی
  • شال و روسری
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید