فرهنگ مردم فرانسه | مهد ادبیات و هنر در اروپا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 13 جولای 2022
Loading...

چرا فرانسه به پربازدیدترین کشور اروپایی تبدیل شده است؟ چقدر با این کشور معروف و فرهنگ آن آشنایی دارید؟ همه ما کم و بیش با فرانسه و جاذبه‌های گردشگری آن آشنا هستیم؛ اما این اطلاعات کم برای سفر به پرطرفدارترین مقصد اروپا و جهان کافی نیست. از این رو ما در مطلب فرهنگ مردم فرانسه به قلب این مقصد محبوب زده و با زبان، فرهنگ، جمعیت، شهرهای مهم، آب و هوا و راز محبوبیتش آشنا می‌شویم.

گردشگران بسیاری از سراسر دنیا رؤیای سفر به فرانسه را در سر دارند. کشوری که سالیان سال است در صدر پربازدیدی‌ترین مقاصد گردشگری قرار گرفته و به داشتن تاریخی پربار به خود می‌بالد. پس چنانچه شما هم قصد رزرو تور فرانسه را دارید بهتر است پیش از سفر بیشتر درباره تاریخ و فرهنگ این کشور بدانید. در ادامه با فرهنگ مردن فرانسه بیشتر آشنا می‌شویم.

پایتخت فرانسه کجاست؟

شهر پاریس به عنوان پایتخت فرانسه نیاز به معرفی ندارد. در توصیف این شهر همین بس که در زیبایی زبانزد و آن را عروس شهرهای جهان می‌نامند. از فضای رمانتیک و جاذبه‌های این شهر که بگذریم پاریس به عنوان مرکز تجاری، سیاسی و اقتصادی کشور فرانسه شناخته می‌شود. شهری با ۱۲ میلیون نفر جمعیت که در لیست پرجمعیت‌ترین شهرهای اروپایی قرار می‌گیرد. پاریس سرسبز و زیبا سالانه میزبان بیش از ۴۵ میلیون گردشگر مشتاقی ست که با سفر به این شهر یکی از رؤیاهای خود را به واقعیت تبدیل کرده‌اند.

مساحت و جمعیت فرانسه چقدر است؟

کشور شش ضلعی و وسیع‌ترین کشور اروپای غربی القابی هستند که به فرانسه نسبت داده می‌شوند. این کشور حدود ۵۵۰ هزار کیلومتر مربع وسع داشته و تقریباً یک پنجم خاک اتحادیه اروپا را در تملک خود دارد. بلژیک، لوکزامبورگ، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و موناکو از کشورهای هم‌مرز با فرانسه به شمار می‌روند. کشور فرانسه حدود ۶۶ میلیون نفر جمعیت داشته و به عنوان بیست و دومین کشور پرجمعیت در دنیا شناخته می‌شود.

درباره فرهنگ و آداب و رسوم مردم فرانسه

ترکیبی از اقوام گل‌ها، ژرمن‌ها، سلت ها و فرانک‌ها نژاد اصلی فرانسوی‌ها را تشکیل می‌دهند. هر چند که در حال حاضر به دلیل حضور مهاجران از اقصی نقاط دنیا این کشور را می‌توان محلی برای تلاقی فرهنگ‌ها و نژادهای مختلف دانست. در ادامه مطلب فرهنگ مردم فرانسه در رابطه با فرهنگ غنی و پربار این کشور صحبت می‌کنیم. فرانسوی‌ها از دیرباز تا به همین امروز مردمی هنرمند و خلاق در ادبیات و هنر شناخته می‌شدند. وجود آثار تاریخی ارزشمند به راحتی این ادعا را ثابت می‌کند؛ بنابراین بی دلیل نیست که فرانسه را یکی از مراکز مهم فرهنگی در دنیا می‌دانند. اهمیت دادن به آشپزی، سخت‌گیری در وقت شناسی و البته احترام به آداب و رسوم در میهمانی‌ها از دیگر ویژگی‌های فرانسوی‌ها به شمار می‌رود.

زبان و مذهب مردم فرانسه چیست؟

فرانسوی که در دسته زبان‌های رومی جای می‌گیرد به عنوان زبان اصلی مردم در کشور فرانسه به شمار می‌رود. نکته جالب اینکه بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از جمله بخش‌هایی از آفریقای شمالی و مرکزی به فرانسوی صحبت کرده و آن را زبان اول یا دوم خود می‌دانند. البته تعداد بسیار محدودی از ساکنان فرانسه زبان‌های فنلاندی، عربی و ایتالیایی صحبت می‌کنند. بیشتر فرانسویان مسیحی کاتولیک بوده و طرفداران مسیحیت پروتستان، یهودی و مسلمان دیگر ادیان این کشور را تشکیل می‌دهند.

شهر های مهم فرانسه

هر چند که پاریس پرگردشگرترین شهر فرانسه به شمار رفته و با داشتن باارزش‌ترین جاذبه‌های تاریخی سایر شهرهای این کشور را به سایه برده اما بهتر است بازدید از فرانسه را تنها به پاریس محدود نکنید. چرا که این کشور مملو است از مقاصدی که هر یک در جای خود می‌توانند جذاب و دیدنی باشند. لیون به عنوان شهری ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو، مارسی به عنوان بندری قدیمی و حیرت آور، نیس شهری که در میان کوه‌های آلپ قرار گرفته و سواحلی رؤیایی دارد، کن شهر جشنواره‌ها و تولوز با ساختمان‌های صورتی از دیگر شهرهای توریستی فرانسه هستند.

فستیوال های فرانسه

در ادامه مطلب فرهنگ مردم فرانسه به فستیوال‌های این کشور می‌رسیم. چرا که فستیوال‌ها به زیباترین شکل فرهنگ و آداب و رسوم یک ملت را به نمایش می‌گذارند. فستیوال‌هایی فرانسه هر ساله در زمینه مد، فیلم سازی، موسیقی و حتی آشپزی برگزار شده و استانداردهای این هنرها را جابجا می‌کنند. جشنواره فیلم کن، جشنواره روز باستیل، جشنواره روز موسیقی، فستیوال اونیون، جشنواره نیس، فستیوال راک ان سن، فستیوال محله‌ای تابستانی و فستیوال کراژی اورانژ از معروفترین جشن‌های فرانسه به شمار می‌روند.

هزینه های سفر به فرانسه

کشور فرانسه بخشی از اتحادیه اروپا بوده و برای سفر به این کشور لازم است که ویزای شینگن داشته باشیم. رزرو بلیط و هتل نیز از دیگر هزینه‌های اصلی سفر به فرانسه هستند. واحد پولی این کشور مانند بیشتر کشورهای حوزه شینگن یورو بوده و با توجه به ارزش پولی یورو در دنیا تور فرانسه را می‌توان جز تورهای لوکس به شمار آورد. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع دقیق از قیمت بلیط و اقامت در فرانسه با همکاران ما در واحد تورهای اروپایی در ارتباط باشید.

آب و هوای فرانسه

فرانسه کشوری ست که از چهر فصل سال را دارد. با این وصف بهار، تابستان و اوایل پاییز را می‌توان بهترین زمان برای سفر به این کشور دانست؛ اما فرانسه زمستان‌هایی سرد و برفی دارد به همین دلیل حضور گردشگران در این فصل بسیار کمرنگ می‌شود. مگر گردشگرانی که عاشق تفریحات زمستانی بوده و برای اسکی این کشور را انتخاب کنند.

سوغات و صنایع دستی کشور فرانسه

در ادامه مطلب فرهنگ مردم فرانسه سوغات این کشور را معرفی می‌کنیم. فرانسه مهد مد و رایحه‌های بی‌نظیر در دنیاست. پس چه سوغاتی بهتر از عطرهای فرانسوی و لباس‌هایی که توسط بهترین طراحان دنیا به دنیای مد و فشن معرفی شده‌اند! البته می‎‌توانید با هزینه کمتر عروسک‌های دیزنی، سازه‌های برج ایفل و حتی شیرینی‌های معروف فرانسوی را نیز به عنوان سوغات این کشور خریداری کنید.

چرا فرانسه به پربازدیدترین کشور اروپایی تبدیل شده است؟

منحصربه‌فردترین سازه‌های دنیا، باارزش‌ترین جاذبه‌های تاریخی، فرهنگ و تمدنی غنی، کافه‌هایی که روزی پاتوق معروفترین نویسندگان دنیا بوده‌اند، سواحل بسیار زیبا و رؤیایی، وجود کوه آلپ و طبیعتی سرسبز! با وجود تمام این امکانات نمی‌توان فرانسه را پربازدیدترین کشور اروپا و حتی دنیا نداست. جهت رزرو تور فرانسه و اخذ ویزای توریستی فرانسه با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید …

حقایقی خواندنی درباره فرانسه
بهترین فصل سفر به فرانسه

گردشگری در زیباترین شهرهای فرانسه

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید