پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

نوشته شده توسط : پونه مولایی در چهارشنبه 29 مه 2019
Loading...

در ۱۷ شهریور سال ۱۳۹۱ سفارت کانادا در ایران تعطیل شد و به دنبال آن، روابط دیپلماتیک ما با کانادا به حالت تعلیق درآمد. در سال‌های اخیر و با روی کار آمدن نخست‌وزیر جدید کانادا (جاستین ترودو) روابط سیاسی هر دو کشور از سر گرفته شد. اما عمده مشکلات گرفتن ویزا کانادا هنوز هم بر سر راه شهروندان ایرانی وجود دارد.

با تعطیلی سفارت کانادا در تهران، شهروندان ایرانی که خواهان گرفتن ویزا  این کشور هستند، باید مسیر طولانی همراه با دردسری را طی کنند. به علت عدم وجود سفارت و یا کنسولگری کانادا در خاک ایران، شهروندان برای اخذ ویزا و یا اقامت باید به کشور ثالثی که در کانادا سفارت دفتری دارد، مراجعه کنند.

ایرانی‌های بسیاری برای وقت سفارت و یا انگشت‌نگاری به کشورهایی مثل ترکیه، امارات، گرجستان، ارمنستان و یا هر کشور دیگری که کانادا در خاک آن‌ها سفارت دارند، سفر می‌کنند.

مسلماً گرفتن ویزای کانادا مستلزم طی کردن مراحل گوناگونی است. پر کردن فرم آنلاین، پرداخت اینترنتی، چند سفر به کشور ثالث و مسائل دیگری از این قبیل که در مسیر  اخذ ویزا به چشم می‌خورد.

سؤالی که برای بسیاری مطرح می‌شود: ” آیا راه‌حل آسان‌تری برای دریافت ویزای کانادا وجود ندارد؟”

آژانس‌ها و شرکت‌های معتبری برای سهل کردن این کار در نظر گرفته‌شده است و صفر تا صد کارهای شمارا انجام می‌دهند. شخص متقاضی دریافت ویزا تمام مدارک مربوط را به مجموعه‌ای معتبر می‌سپارد تا آن‌ها به‌عنوان نماینده وی کارها را انجام دهند.

آژانس هواپیمایی ستاره ونک، باتجربه چندین ساله در این امر، در کنار شما متقاضیان خواهد بود.

مراحل اخذ ویزای کانادا

متقاضیانی که صلاحیت دریافت ویزای کانادا را دارند، در اولین قدم باید به سایت سفارت کانادا مراجعه کنند و فرم ثبت‌نام آنلاین ویزای کانادا را پر نمایند. انجام این کار پیچیدگی‌ها و دقت بالایی را می‌طلبد که اشتباه در آن باعث سوخت شدن فرصت اخذ ویزا می‌شود.

پس مشاوره گرفتن از نیروهای مجرب که سابقه فراوانی در به ثمر رساندن این امر را دارند، ریسک رد شدن ویزای کانادا را کم‌ می‌کنند.

اخذ ویزا در ستاره ونک

با مراجعه حضوری در دفتر  آژانس هواپیمایی ستاره ونک، شما با کارشناس ویزای کانادا آشنا خواهید شد. این کارشناس در تمامی مراحل ویزا در کنار شما بوده و سازنده‌ترین مشاوره‌ها را به شما ارائه می‌کند.

قدم اول: در ابتدا به آژانس مراجعه کرده و مدارک ویزای کانادا را به مشاوران تحویل دهید

قدم دوم: مشاوران، فرم‌های ثبت‌نام سفارت کانادا را به‌صورت آنلاین برای شما پر می‌کنند. با توجه به شرایط شما و نحوه پذیرش ویزای کانادا، آن‌ها نکات و مواردی که لازم است در فرم قید شود را حتماً لحاظ می‌کنند.

قدم سوم: هنگام ثبت‌نام مبلغی باید به‌حساب سفارت پرداخت شود که ستاره ونک، این هزینه را واریز می‌نماید.

قدم چهارم: بعد از اتمام این مراحل، برگه بایومتریک برای شما ارسال می‌شود. شما به مدت۳۰ روز زمان دارید که با رفتن به کشور ثالثی، انگشت‌نگاری را انجام دهید. انتخاب کشور بر عهده خود شخص می‌باشد و بسته به بودجه و راحتی یک مکان را انتخاب می‌کند. اولویت افراد معمولاً کشورهای نزدیک ایران است، زیرا هزینه کمتری برای رفت‌وآمد طلب می‌کند. آنکارا به‌عنوان مرجع در پیکاپ شناخته می‌شود که توصیه مشاوران هم ترکیه خواهد بود. ستاره ونک برای راحتی متقاضیان، نوبت (روز و ساعت) را  از سفارت مشخص می‌کنند، تا افراد معطل نشوند.

قدم پنجم: بعد از انگشت‌نگاری باید منتظر جوابیه بمانیم که این امر زمان‌بر است. معمولاً دو الی ۱۸ هفته کاری برای ارسال جواب به طول می‌کشد. اما در برخی از موارد بنا به تصمیم افسر سفارت ممکن است زودتر و یا حتی دیرتر از زمان مربوطه جواب ویزای توریستی کانادا به متقاضی اعلام شود.

قدم ششم: اگر ویزا قبول‌شده باشد، پاسپورت و مدارک شخص برای مهر خوردن باید به سفارت اولیه که مراجعه کرده است، فرستاده شود. به این مرحله اصطلاحاً “Pick Up” گفته می‌شود.

پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

سفر دوباره به کشور ثالث، مستلزم هزینه‌های اضافی بر دوش متقاضی می‌باشد که بار دیگر به کشور انتخاب‌شده سفر کند. اما آژانس هواپیمایی ستاره ونک، پاسپورت و مدارک شما را بدون نیاز به حضور شخص به سفارت‌خانه فرستاده تا مهر و امضاشده تحویل شما دهد.

نکته: آژانس ستاره ونک، تمام تلاش و توان خود را در جهت قبول مدارک متقاضی انجام می‌دهد. اما شرایط احراز شخص و سیاست‌های کشور کانادا خارج از عهده آن می‌باشد.

برای اطلاع از هزینه، شرایط پیکاپ و تور کانادا با همکاران مربوطه، آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید