ویلاهای درختی تسلا در آفریقای جنوبی

نوشته شده توسط : سارا اشرف نژاد در دوشنبه 22 ژانویه 2024
Loading...

می‌توان گفت این‌جا شبیه کارتون‌هایی است که در آن نوجوانان بالای درختی تنومند، کلبه‌ای چوبی می‌ساختند و شب‌ها را در آن می‌گذراندند!

ویلاهای درختی تسلا در آفریقای جنوبی(Tsala treetop lodge) که دارای ۵ ستاره هستند، در میانه‌ی راه باغ آفریقای جنوبی و ۱۰ کیلومتری خلیج پلتنبرگ  Plettenberg در میان جنگلی قدیمی واقع شده‌اند. علت معروفیت و محبوبیت این‌جا، قرار گرفتن کلبه‌هایی فوق لوکس با خدماتی کم‌نظیر بر بالای درختان است که مناظری شگفت‌انگیز از بلندترین شاخ و برگ‌های درختان را می‌دهد.

اگر آرزوی یک زندگی چند روزه‌ بر بالای این درختان را دارید، تور آفریقای جنوبی مناسب شماست. 

ویلاهای درختی تسلا بر روی تپه‌ها ساخته شده‌اند‌ و از آن‌جایی که با پایه‌هایی محکم‌ تا بلندترین شاخه‌ی درخت‌ها بالا آمده‌اند، شما به معنای واقعی کلمه بین درختان خواهید بود. از بهترین ویژگی‌های این‌جا دور بودن کلبه‌ها از هم است؛ به‌طوری که اصلا احساس نخواهید کرد که همسایه‌ای دارید!

فضای داخلی ویلاهای درختی تسلا

تمامی سوئیت‌ها و کلبه‌های درختی تسلا دارای تراس با فضای ناهارخوری، استخر اختصاصی با سکوی آفتاب‌گیر و دوش خصوصی با وان‌های سنگی در فضای آزاد هستند. هم‌چنین هر آپارتمان دارای یک اتاق نشیمن با شومینه‌‌ی هیزمی، آشپزخانه‌ی کوچک، مینی بار کامل و تلویزیون ماهواره‌ای است.

توجه داشته باشید که تمام این امکانات ۶ متر بالاتر از سطح زمین و درست نوک درختان هستند!

از هر نقطه‌‌ی کلبه‌های درختی تسلا در آفریقای جنوبی به بیرون نگاه کنید، منظره‌ی شما بالاترین قسمت درختان خواهد بود!

امکانات ویلاهای درختی تسلا

  1. فضای داخلی شیک از صنایع دستی آفریقای جنوبی
  2. سرویس ۲۴ ساعته با کارکنان آموزش دیده
  3. کتابخانه
  4. وای فای ( رایگان )
  5. پارکینگ ( رایگان )
  6. صبحانه ( رایگان )
  7. لاندری
  8. تلویزیون‌های صفحه تخت
  9. دستگاه DVD/CD
  10. گرمایش از کف
  11. تهویه هوا‌

تصور کنید در حالی که نور صبحگاهی به شما می‌تابد، در تراس کلبه‌ی خود صبحانه میل می‌کنید. در خانه‌های درختی تسلا، سرویس ۲۴ ساعته‌ی اتاق، کلوچه و کروسان‌های خانگی و طیف گسترده‌ای از پنیر و میوه‌های تازه‌ی آفریقایی را در هر زمانی از روز برایتان فراهم می‌کند.  

هنگامی که از اقامت در هتل و استراحت کردن خسته شدید، می‌توانید زمان خود را به کاوش در مناطق زیبای اطراف کلبه‌های درختی یا انجام تعدادی از فعالیت های متعدد اختصاص دهید. از پیک‌نیک‌های آرام در جنگل گرفته تا دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری، گلف، تورهای سایبان، سافاری فیل‌ها و تماشای دلفین و نهنگ‌ها. در ادامه به تعدادی از این فعالیت‌های تفریحی کمی مفصل‌تر خواهیم پرداخت.

 

بیشتر بخوانید:  صفر تا صد سفر به آفریقای جنوبی با ستاره ونک

 

چه تفریحاتی را می‌توان بیرون از ویلاهای درختی تسلا در آفریقای جنوبی داشت؟

  • Birds of Eden: یک گنبد منحصر به فرد دو هکتاری است که در مسیر راه باغ و در کنار پناهگاه پستانداران واقع شده و در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰ پرنده از ۲۲۰ گونه‌ی مختلف در آن زندگی می‌کنند. با رفتن به این پناهگاه طیور، پرندگان آسوده و رها در اطراف شما پرواز می‌کنند و حتی بدون حضور راهنما هم می‌توانید ساعت‌ها از قدم زدن در میان آن‌ها لذت ببرید.
  • Monkeyland : مانکی‌لند اولین پناهگاه پستانداران چند گونه‌ای در جهان است و ماموریت آن بالابردن درک ما از نسل‌های نخستین و شناخت تهدیدها و چالش‌هایی است که با آن روبرو هستند! مطمئن باشید از وقت گذراندن با این موجودات شگفت‌زده خواهید شد. 
  • Garden Route: اگر در سفر خود به این نقطه از آفریقای جنوبی، هوس دوچرخه سواری کردید، گاردن روت با جاده‌ای عالی و مناظر ساحلی‌اش، فرصت یک تور شخصی همراه با ورزش را برای شما فراهم می‌کند.
  • شنا با فوک‌ها: برای تجربه‌ی شنا با این موجودات همیشه خندان و بازیگوش، ابتدا با قایق در خلیج پلتنبرگ Plettenberg پیش رفته و سپس توسط تیم غواصی متخصص وارد آب می‌شوید. حال می‌توانید فوک‌ها را در حال شیرجه زدن، معاشرت و آفتاب گرفتن در زیستگاه طبیعی خود تماشا کنید و از بازی و تعامل آنها با انسان‌ها شگفت‌زده شوید. چه مبتدی باشید و چه یک شناگر حرفه‌ای، این تور شنا مناسب شماست.
  • گلف : در این منطقه زمین‌های گلف حرفه‌ای زیادی وجود دارند که توسط برخی از بهترین گلف بازان جهان طراحی شده‌اند. می‌توانید به این زمین‌ها رفته و تجربه‌ای منحصر به‌فرد از بازی داشته باشید.
  • ذخیره‌گاه طبیعی رابرگ  Robberg Nature Reserve: یکی از بهترین راه‌ها برای کشف زیبایی‌های خلیج پلتنبرگ، پیاده‌روی در ذخیره‌گاه رابرگ است که در جنوب این خلیج و در مسیر راه باغ واقع شده و نه فقط یک ذخیره گاه طبیعی، بلکه یک میراث جهانی نیز هست زیرا که قدمت صخره‌های این منطقه به ۱۲۰ میلیون سال می‌رسد! با رفتن به رابرگ می‌توانید انتظار دیدن دلفین‌ها و نهنگ‌های هیجان‌انگیز، طیف گسترده‌ای از گونه‌های پرندگان و فوک‌ها را داشته باشید.
  • انواع ماساژها: اگر نیاز به ریلکس کردن و رسیدگی به خود داشته باشید انواع ماساژ فلکسولوژی، شیاتسو، رایحه درمانی و درمان های زیبایی نیز با درخواست شما در دسترس هستند.
  • موج سواری: خلیج پلتنبرگ علاوه بر زیبایی شگفت‌انگیزش، یکی از عالی‌ترین مقاصد موج‌سواری نیز است. اگر موج سواری حرفه‌ای هستید می‌توانید به ساحل بروید و از سواری لذت ببرید، ولی حتی اگر هم تجربه‌ی این کار را نداشته باشید، این‌جا به بهترین مربیان موج سواری دسترسی دارید که در کم‌ترین زمان سواری را به شما آموزش می‌دهند.
  • چتربازی Sky-Diving : با این پرش قرار است یک سقوط آزاد ۳۵ ثانیه ای را با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت تجربه کنید! ابتدا توسط هواپیما طی یک پرواز ۲۵ دقیقه‌ای تا ارتفاع تقریبی ۳هزارمتر بالا می‌روید و از دیدن زیبایی خط ساحلی خلیج پلتنبرگ حیرت‌زده می‌شوید! سپس همراه با چترباز ماهری از هواپیما خارج می‌شوید و ادرنالین خود را با این سقوط، آزاد می‌کنید!

رستوران‌های تسلا در آفریقای جنوبی

در این اقامتگاه درختی، حتی رستوران‌ها نیز درمیان درختان هستند و اطراف آن‌ها با شیشه احاطه شده است. تسلا غذاهای مدرن اروپایی-آفریقاییش را با استفاده از گیاهان و سبزیجات باغ خود طبخ می‌کند و باقی مواد اولیه را از زمین‌های محلیان اطراف استراحتگاه تهیه می‌کند. منویی از غذاهای ساده نیز در داخل اتاق‌ها به صورت ۲۴ ساعته در دسترس است؛ اما با هماهنگی قبلی، می‌توانید غذای رستوران را نیز در سوئیت خود میل کنید. توصیه می‌کنیم یک سبد پیک نیک دونفره را برای قدم‌زدن رزرو کنید و با خود به جنگل ببرید…

از جمله‌ی بهترین رستوران‌ها در این منطقه رستوران زینزی است که در ادامه کمی در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

رستوران زینزی zinzi restaurant

سرآشپزهای زینزی که از بهترین‌ها هستند، غذاهایی خاص با طعم‌های بین المللی را تنها با استفاده از تازه‌ترین مواد طبخ می‌کنند. به عبارتی می‌توان گفت مهم‌ترین قانون در این رستوران استفاده از مواد اولیه‌ی ارگانیک محلی و تازه است. زینزی ترکیبی از غذاهای آفریقایی، آسیایی و اروپایی را سرو می‌کند و منوی آن به‌صورت فصلی تغییر می‌کند. همچنین این رستوران شاهکاری از معماری، طراحی داخلی و بهترین غذاخوری موجود در راه باغ است.

اگر به این منطقه سفر کردید، با یک پرس‌وجوی ساده به راحتی می‌توانید زینزی را پیدا کنید.

دسترسی به ویلا‌های درختی تسلا در آفریقای جنوبی

فرودگاه جورج – تقریباً ۱ساعت و ربع با ماشین

فرودگاه پورت الیزابت – تقریباً ۲ ساعت و نیم با ماشین

فرودگاه خلیج پلتنبرگ  تقریباً ۱۷ دقیقه با ماشین

توجه داشته باشید که اگر مایل به اجاره‌ی اتومبیل هستید، امکانات آن در فرودگاه وجود دارد و شرکت‌های مختلفی این‌کار را انجام می‌دهند.

سخن پایانی:

اگر واقعاً می‌خواهید از همه چیز دور شوید، اقامت در جنگل‌های خارق العاده این منطقه را انتخاب کنید. در کلبه‌های تسلا بلندترین شاخه‌های درختان زیر پای شما خواهد بود و هیچ منظره ای جز درختان و آسمان آبی نخواهید دید. این مجموعه دارای ۵ ستاره است و خدماتی لوکس را ارائه می‌دهد. علاوه بر اقامت بی‌نظیر در داخل ویلاها، فعالیت‌های تفریحی بسیاری نیز _ از آرام‌بخش تا هیجان‌انگیز _ در دسترس شما خواهد بود.

فراموش نکنید که کلاه و لباس ساحلی برای تابستان، کفش‌های مناسب پیاده‌روی برای کاوش در جنگل و دوربین برای تماشای پرنده‌ها را حتما در چمدان خود داشته باشید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا اشرف نژاد
از همان ابتدای شروع به تحصیل، علی رغم تمام تبلیغات محیطی منفی بر علیه رشته انسانی، شیفته ادبیات و زنگ انشا بودم. به تدریج که به همراه کتاب‌های رمانم بزرگ‌ و بزرگ‌تر شدم، برای یافتن پاسخ سوالات بنیادی‌ام وارد رشته ادیان و عرفان شدم و این نقطه‌ی آشنایی من با فلسفه و هستی شناسی بود که دختری عاشق نوشتن و کشف جهان از من ساخت! اکنون من مسافری قصه گو در کوچه پس کوچه‌های ایران و جهان هستم که با نوشته‌هایم شمارا همراه خود به سفر می‌برم..
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید