ویزای خانوادگی برای اسپانیا: نحوه اخذ ویزای همراه

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 29 آگوست 2022
Loading...

ویزای همراه اسپانیا بهترین راهی ست که از طریق آن می‌توانید برای اقوام و آشنایان خود درخواست ویزا داده و یا آن‌ها را به اسپانیا دعوت کنید. اسپانیا از جمله کشورهای اروپایی ست که به دلیل داشتن سطح بالای کیفیت زندگی و اقتصاد نسبتاً پایدار هر ساله مهاجران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. طبق قوانین این کشور افرادی که ویزای طولانی مدت اسپانیا را داشته و در این کشور زندگی می‌کنند می‌توانند برای اعضا نزدیک خانواده خود ویزای همراه درخواست دهند. در اینجا درباره شرایط دریافت ویزای همرا‌ه ا‌سپانیا صحبت کرده‌ایم.

کشور اسپانیا در زمینه‌های مهاجرت و گردشگری همیشه مورد توجه بوده و افراد بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. رزرو تور اسپانیا جهت بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور نیاز به دریافت ویزای توریستی داشته و پروسه‌ای نسبتاً راحت دارد اما پای مهاجرت و ویزای همراه اسپانیا که به میان می‌آید داستان کمی فرق کرده و بایستی برای انجام این کار حتماً با کارشناسان دفاتر مهاجرتی مشورت کنید.

درخواست ویزای الحاق خانواده اسپانیا چیست؟

ویزای همراه یا ویزای الحاق خانواده از انواع ویزای توریستی اسپانیا به شمار می‌رود که به افراد خارجی یا مهاجران این امکان را می‌دهد تا اعضای خانواده خود را نیز به اسپانیا بیاورند. البته این اعضا همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را شامل می‌شوند. همچنین شخص دعوت کننده بایستی حداقل یک سال در اسپانیا زندگی کرده و اقامت خود را تمدید کرده باشد. (چرا که تمدید اقامت نشان می‌دهد که شخص تا یک یا دو سال دیگر اجازه اقامت در اسپانیا را دارد) نکته مثبتی که در مورد ویزای همراه اسپانیا وجود دارد این است که اعضای خانواده شخص دعوت کننده در طول مدت اقامت خود اجازه کار و تحصیل در اسپانیا را دارند.

درواقع این قانون به خارجیانی که در اسپانیا زندگی می‌کنند این اجازه را می‌دهد تا اقامت عزیزانشان را قانونی کرده و دغدغه‌ای برای زندگی با اعضای درجه یک خانواده نداشته باشند. اداره این فرایند بر اساس قوانین زیر اداره می‌شود:

  • برای ساکنان خارجی اسپانیا، مقررات حاکم طبق قانون مهاجرت ۴/۲۰۰۰ و فرمان سلطنتی ۵۵۷/۲۰۱۱ است.
  • برای متقاضیان در کشورهای اتحادیه اروپا، مقررات حاکم، فرمان سلطنتی ۲۴۰/۲۰۱۷ است.

چه کسی را می‌توانید به اسپانیا بیاورید؟

خوشبختانه اسپانیا در این خصوص قوانین آسان‌ترین نسبت به سایر کشورهای اتحادیه شینگن مانند آلمان و اروپا دارد. شخص خارجی که در اسپانیا اقامت دارد می‌تواند همسر، فرزندان زیر ۱۸ سال و پدر و مادر خود یا همسرش را به اسپانیا بیاورد. در صورتیکه در کشورهایی مانند آلمان شخص دعوت کننده تنها اجازه دارد برای مسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود ویزای همراه درخواست دهد. هر چند که ویزای همراه اسپانیا نیز برای دعوت والدین شرایط خاص خود را دارد اما در نهایت با تکمیل مدارک و در نظر گرفتن این شرایط زندگی با پدر و مادر خود و یا والدین همسر در اینم کشور امکان پذیر می‌باشد.

کشور اسپانیا عنوان متحد کردن اعضای خانواده را به این قانون داده و بدین ترتیب شخص دعوت کننده مجدداً می‌تواند در کنار والدین خود زندگی کند. در ادامه درباره شرایط متحد کردن خانواده در اسپانیا بیشتر توضیح می‌دهیم.

 چگونه همسر خود را با خود به اسپانیا ببرید؟

شخص خارجی که به صورت قانونی در اسپانیا زندگی می‌کند می‌تواند به راحتی برای همسر خود ویزای همراه اسپانیا دریافت کند. گواهی ازدواج معتبر یا گواهی ثبت مشارکت مدنی که در سازمان ثبت‌احوال ثبت‌شده از مدارکی هستند که شخص دعوت کننده جهت دعوت همسر خود بایستی به سفارت ارائه دهد. قرارداد اجاره نامه‌ای که شماره رسمی داشته و نشان دهد که این زوج در یک خانه مشترک با یکدیگر زندگی می‌کرده‌اند از دیگر مدارکی ست که می‌توان جهت دریافت ویزای همراه برای همسر ارائه داد. نکته بسیار مهم اینکه شخص دعوت کننده حتماً لازم است حداقل یک سال در اسپانیا زندگی کرده و مراحل اقامت خود را به صورت کامل تمدید کرده باشد.

شرایط دریافت ویزای همراه برای همسر در اسپانیا بسیار راحت بوده و سختگیری‌های دریافت ویزای برای والدین را ندارد. همسر شخص دعوت کننده پس از دریافت ویزا و ورود به اسپانیا اجازه کار در این کشور را دارد.

 چگونه پدر و مادر یا والدین شوهر خود را به اسپانیا ببرید؟

شرایط دریافت ویزای همراه اسپانیا یا همان اتحاد خانواده برای والدین کمی سخت‌گیرانه‌تر از دریافت ویزا برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می‌باشد. شخص خارجی که به صورت رسمی در اسپانیا اقامت دارد می‌تواند والدین خود یا همسرش را به اسپانیا ببرد. پدر و مادر شخص دعوت کننده یا همسر وی باید بالای ۶۵ سال داشته باشند. همچنین لازم است که با ارائه مدارکی نشان داده شود که والدین وابستگی اقتصادی به خانواده داشته و تنهایی نمی‌توانند زندگی کنند. همچنین شخص دعوت کننده لازم است کارت اقامت طولانی مدت در اسپانیا را داشته باشد. (حداقل ۵ سال)

مدارک لازم دیگر که باید ارائه داد اثبات ارتباط خویشاوندی با والدین است؛ یعنی شخص لازم است که با ارائه مدارکی ارتباط والدین فرزندی را به اثبات رساند. گواهی تولد از مدارکی ست که می‌تواند این مسئله را ثابت کند.

چگونه برای برادران و خواهران خود ویزای همراه بگیرید؟

اتباع خارجی که اقامت اسپانیا را داشته و در این کشور زندگی می‎‌کنند نمی‌توانند برای خواهر و برادر خود ویزای همراه اسپانیا را درخواست دهند. درواقع فقط افرادی که تابعیت کشورهای حوزه شینگن را دارند می‌توانند برای خواهر و بردار خود ویزای همراه را درخواست دهند. این فرایند یا پروسه در اسپانیا پیوستن مجدد خانواده  تحت سیستم جامعه (Community Regime) نام دارد. بدین ترتیب می‌توان تمامی اعضای خانواده را مجددا دور هم جمع کرد. اتباع کشورهای حوزه شینگن این امتیاز را دارند که با اقامت در اسپانیا خواهر یا برادر خو.د را نیز به این کشور بیاورند.

تحت سیستم جامعه (Community Regime) شخص واجد شرایط می‌تواند برای برادران و خواهران، نوه‌ها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، برادرزاده‌ها، عموها و همچنین شریک زندگی خود را (درصورتی‌که رابطه هنوز ثبت نشده باشد) ویزای همراه درخواست دهد. این طرح در راستای جمع آوری مجدد افاد خانواده در اسسپانیا به تصویب رسیده است. اما همانطور که در ابتدای پاراگراف گفته شد تباع خارجی از این امتیاز برخوردار نیستند.

مراحل قانونی مربوط به اخذ ویزای خانوادگی اسپانیا چیست؟

دریافت ویزای همراه اسپانیا و آوردن اعضا خانواده به این کشور مراحلی دارد که بایستی از طریق شخص دعوت کننده و اشخاص دعوت شده طی شود. طبق این مراحل ابتدا شخص دعوت کننده باید مدارک خود را شامل داشتن اجازه کار و اقامت رسمی در اسپانیا را آماده کرده و جهت دریافت وقت به اداره مهاجرت در این کشور مراجعه کند. سپس سایر اسناد مورد نیاز (هر یک از اعضا خانواده اسناد مربوط به خود را دارند به عنوان مثال سند ازدواج برای دعوت همسر و غیره) به همراه فرم تکمیل شده EX-02 را در روز مشخص شده به سفارت تحویل دهد. در ادامه اداره مهاجرت ظرف مدت حداکثر ۶۰ روز مدارک را بررسی کرده و نتیجه را اعلام می‌کند.

در صورتی که جواب مثبت باشد اشخاص دعوت شده دو ماه فرصت دارند نامه پذیرش و دعوت نامه خود را به سفارت اسپانیا در کشور مبدا ارائه دهند. در مرحله آخر مدارک در سفارت کشور مبدا به طور کامل بررسی شده و نتیجه درخواست ویزا اعلام می‌شود.

مدت‌زمان بررسی ویزای اتحاد خانواده اسپانیا چقدر است؟

شخصی که در اسپانیا زندگی کرده و قصد دارد ویزای همراه این کشور را برای اعضای خانوده خود دریافت کند باید شرایط لازم (شرایطی را که دولت اسپانیا اعلام کرده) داشته باشد. این شرایط موارد زیر را شامل می‌شود:

  • شخص متقاضی بایستی اقامت قانونی اسپانیا را داشته باشد.
  • شخص متقاضی ویزای همراه اسپانیا باید حداقل یک سال در این کشور زندگی کرده باشد، ویزای اقامت خود را حداقل یک بار تمدید کرده و در نهایت به صورت دائم در اسپانیا اقامت داشته باشد.
  • متقاضی بایستی درآمد کافی برای حمایت از اشخاص دعوت کننده را داشته باشد. علاوه بر این لازم است شغل وی به گونه‌ای باشد که نشان دهد حداقل تا یک سال آینده حقوق مشخص و ثابت دریافت خواهد کرد.
  • خانه‌ای که متقاضی در آن زندگی می‌کند بایستی از نظر متراژ و شرایط برای زندگی همراه یا همراهان مناسب باشد.

پس از اطلاع از شرایط به مدت زمان بررسی مدارک و پروسه ویزای همراه می‌رسیم. به طور معمولا این پروسه حدود ۴ الی ۶ ماه به طول می‌انجامد چرا که اداره مهاجرت در اسپانیا و کنسولگری این کشور در مبدا بایستی مدارک را مورد بررسی قرار داده و تایید کنند.

ویزای خانوادگی برای اسپانیا

خلاصه مطلب اینکه طبق قوانین دولت اسپانیا شخصی که اقامت این کشور را داشته و دارای شغل و درآمد مناسب می‌باشد می‌تواند برای اعضای خانواده شامل همسر، فرزندان زیر ۱۸ سال و والدین خود یا همسر ویزای همراه با الحاق اسپانیا را درخواست دهد. نسبت‌های فامیلی و خانوادگی بایستی تایید شده و در صورت ارائه مدارک جعلی با درخواست ویزای همراه موافقت نخواهد شد. این امتیاز به اعضای خانواده امکان می‌دهد تا مجددا (حتی در کشور اسپانیا) در کنار یکدیگر زندگی کنند. همچنین افردای که با ویزای پیوست وارد اسپانیا شده‌اند می‌توانند در این کشور کار یا تحصیل کنند.

بیشتر بخوانید …

فرهنگ تجارت و چشم انداز کسب وکار ها در اسپانیا

چطور ویزای توریستی اسپانیا بگیریم؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید