هیجان در قطر با ورزش های آبی در قطر

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 16 مه 2024
Loading...

از آنجا که قطر شبه جزیره‌ایست که بیشتر مناطق آن توسط دریا احاطه شده است، بنابراین جای تعجب نیست که به بهشت ورزش‌های آبی معروف باشد! خبر خوب اینکه شهر دوحه متنوع‌ترین تفریحات آبی را به گردشگران ارائه می‌دهد. فرقی نمی‌کند به‌دنبال بالا بردن آندرنالین و به چالش کشیدن شجاعتتان هستید یا نشستن در قایق و پارو زدن در آب‌های آرام را ترجیح می‌دهید، ما در اینجا بهترین ورزش های آبی در قطر را گردآوری کرده‌ایم.

مهیج ترین ورزش های آبی در قطر

اگر اهل هیجان هستید جای درستی را برای سفر انتخاب کرده‌اید! شهر دوحه در قطر متنوع‌ترین بازی‌های آبی هیجان انگیز را دارد و گردشگران می‌توانند لحظات مهیجی را در این شهر لوکس خاورمیانه‌ای تجربه کنند.

بنانا سواری

زرد است، شبیه موز است و با سرعت بر روی دست اندازهای اقیانوس حرکت می‌کند! بله، درباره بنانا سواری یا همان قایق موزی صحبت می‌کنیم! این وسیله بسیار مهیج است و به  کسانی که عاشق سرعت و حرکت بر روی آب هستند پیشنهاد می‌شود.

بنانا سواری از برترین ورزش‌های آبی در قطر است که طرفداران بسیاری دارد. هر چند که قایق‌های موزی شکل امن هستند اما جلیقه نجات در اختیار شما قرار می‌گیرد و توصیه مهم اینکه اگر به داخل آب پرتاپ شدید مراقب باشید که آب دریا را قورت ندهید! پس از یک سواری مهیج می‌توانید با نشستن بر روی صندلی‌های آفتابی ساحل استراحت کنید.

جت اسکی؛ از ورزش های آبی در قطر

یک ورزش آبی هیجان‌انگیز در دوحه که تعادل و هماهنگی شما را به چالش می‌کشد! جت اسکی واقعا آدرنالین بدن شما را هنگام عبور از دریای گرم قطر افزایش می‌دهد و از آنجا که یکی از ورزش‌های آبی مورد علاقه در دوحه است می‌توانید آن را در تمام سواحل اجاره کنید.

بسیاری از هتل های ساحلی جت اسکی را اجاره می دهند،  یا می توانید آن را از طریق هر یک از شرکت‌های ورزش های آبی اجاره کنید. اگر اهل هیجان هستید حتما جت اسکی در قطر را تجربه کنید!

برای مشاهده قیمت و خرید تور قطر از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور قطر

کایت سواری

آب و هوای گرم، آفتابی و بادهای ملایم قطر، آن را به مکانی ایده‌آل برای تجربه بادبادک سواری تبدیل می‌کند. کایت از محبوب ترین ورزش های آبی در قطر است و حتی یک ساحل مخصوص Fuwairit Kite را برای آن در نظر گرفته‌اند.

این ساحل کایت‌سرفینگ یا کایت‌بردینگ، موج سواری، پاراگلایدر و ویک‌برد را در یک ورزش ترکیب می‌کند. از دیگر مکان‌های محبوب برای امتحان کایت سواری در قطر ساحل فویریت، ساحل الثخیرا، ساحل زکریت و ساحل الوکره هستند.

در شهر دوحه کلاس‌های بسیاری هستند که کایت سواری را آموزش می‌دهند.

پاراسلینگ از پرطرفدارترین ورزش های آبی در قطر

دوست دارید با چتر نجاتی که به یک قایق موتوری بسته شده است، در ارتفاع ۶۰۰ متری بالای آب‌های آزاد پرواز کنید؟ به نظر ایده هیجان انگیزی می‌رسد! پس حتما پاراسلینگ را در سواحل قطر امتحان کنید.

ساحل محبوب کاتارا یک مکان ایده آل برای امتحان پاراسلینگ در دوحه است. همانطور که بر فراز آب‌های شفاف با چتر نجات پرواز می کنید، خود را مانند یک پرنده حس خواهید کرد.

پرواز با چتر حدود ۱۰ دقیقه طول کشیده و در این مدت می‌توانید در زیبایی خط افق دوحه غوطه ور شوید.

ویک بردینگ

اگر به دنبال یک ورزش آبی در قطر هستید که هیجان بیشتر داشته باشد، ویک بردینگ برای شما کاملا مناسب است. این فعالیت آبی که با نام‌های wake surfing و اسکی روی آب نیز شناخته می‌شود، شامل ایستادن روی تخته‌ای شبیه به تخته موج‌سواری و یدک‌شدن توسط یک قایق موتوری است.

اگر اولین بار است که می‌خواهید ویک بردینگ را تجربه کنید حتما به توصیه‌های افراد حرفه‌ای گوش کنید. استادان حرفه ویک بردینگ در ساحل حضور داشته و به افراد مبتدی آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

ورزش های آبی در قطر با فضای آرام

علاوه بر فعالیت‌های آبی مهیج، می‌توانید ورزش‌های آبی آرام مانند ماهی گیری، شنا و غیره را در سفر به قطر تجربه کنید. در ادامه با این فعالیت‌ها آشنا می‌شویم.

ماهیگیری از محبوب ترین ورزش های آبی در قطر

یکی از ساد‌ه‌ترین اما محبوب‌ترین ورزش های آبی در قطر ماهیگیری است. برای ماهیگیری در قطر نیازی به مجوز ندارید، اما برخی مکان‌ها مقررات خاص خود را دارند، بنابراین قبل از پرتاب کردن قلاب ماهیگیریب در آب آن‌ها را مطالعه کنید.

برخی از بهترین نقاط ماهیگیری در قطر عبارتند از: جزیره العالیا، جزیره الصفلیا، کانال ناوبری دوحه و حلات ام الخیفان. علاوه بر این می‌توانید از تور لیدر حرفه‌ای بخواهید که شما را به مناطق بکر ماهیگیری ببرد.

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر به قطر: جاهای دیدنی + شرایط و هزینه‌ها

کایاک سواری

یکی از بهترین راه‌ها برای گذراندن یک آخر هفته گرم و آفتابی در دوحه، گزدش در خط ساحلی متنوع آن، از طریق کایاک است. علاوه بر این یک سفر کایاک‌سواری فرصتی سرگرم‌کننده برای گذراندن وقت با دوستانتان و دیدن برخی از زیبایی‌های طبیعی قطر را در اختیارتان قرار می‌دهد.

حرا الثخیرا با آب‌های آرام و چشم اندازهای حیات وحش یکی از بهترین مکان‌ها برای گشتی در تنوع زیستی قطر است. می‌توانید یک کایاک اجاره کرده و با گشت و گذار در میان آبراه‌های قطر حسابی خوش بگذرانید.

گردش با کشتی

می‌خواهید قطر را از زاویه دیگری ببینید؟ یکی از بهترین راه‌های دیدن قطر با خط ساحلی وسیعش، کشتی سواری است. در سواحل این کشور تورهای کشتی متنوع ارائه شده و گردشگران می‌توانند با انتخاب هر یک از دیدن زیبایی‌های قطر لذت ببرند. گردش با کشتی را هم می‌توان در لیست ورزش های آبی در قطر قرار داد.

شنا از پرطرفدارترین ورزش های آبی در قطر

آیا به اندازه کافی آمادگی بدنی دارید یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت است پس برای سفر به قطر  لباس و عینک شنا را هم کنار بگذارید.  

قطر دارای سواحل بسیار زیبا با ماسه های نرم و آب های آرام است. در این کشور سواحل عمومی و خصوصی زیادی وجود دارد که برای شنا در هوای گرم بسیار مناسب هستند. بی دلیل نیست که شنا در لیست پرطرفدارترین ورزش های آبی قطر دیده می‎شود.

برخی از سواحل مورد علاقه گردشگران برای شنا عبارتند از: Sealine Beach، Al Wakrah Beach، Maroona Beach و Dukhan.

بیشتر بخوانید

آشنایی با جشنواره های قطر

غواصی در آب‌های قطر

قطر با سواحل بکر، آب‌های آرام و حیات دریایی منحصربه‌فرد، بهشتی واقعی برای غواصان است. در دوحه می‌توانید صخره‌های طبیعی، مرجان‌ها، فسیل‌های باستانی، لاک‌پشت‌ها، هامورها، فرشته ماهی‌ها و اگر واقعاً خوش‌شانس باشید، حتی چند داگونگ و کوسه‌های سرچکشی را ببینید.

ویژگی که غواصی را در بین بهترین ورزش های آبی در قطر قرار می‌دهد این است که می توانید در تمام طول سال در این کشور غواصی کنید. مرکز غواصی پوزیدون در هیلتون دوحه از معروفترین مکان‌های قطر برای تجربه این فعالیت خاص است.

سخن پایانی

قطر به عنوان شبه جزیره ای که توسط آب احاطه شده و دارای هوای آفتابی در تمام طول سال است، مکانی ایده آل برای ورزش های آبی در خاورمیانه به شمار می‌آید. این کشور حتی در فصل زمستان هم میانگین دمای ۲۶ درجه سانتی گراد را تجربه می‌کند. پس اگر هم از سرمای زمستان فراری هستید و هم به ورزش‌های آبی علاقه دارید، می‌توانید این مقصد را برای گذراندن تعطیلات زمستانه انتخاب کنید.

سوالات متداول

.

محبوب ترین ورزش های آبی در قطر کدام‌ها هستند؟

جت اسکی، پاراسلینگ، کشتی سواری، اسکی روی آب و ویک بردینگ، موج سواری و بادی بوردینگ، غواصی و کایاک سواری از محبوب ترین فعالیت‌های آبی در قطر هستند.

آیا می توانی در قطر غواصی کرد؟

شش سایت غواصی در کنار شهر مسعید و خور العدید (دریای داخلی) با اعماق بین ۶ تا ۲۰ متر و تعدادی سایت در فاصله دورتر هستند که غواصی در آب های قطر را امکان پذیر می‌کنند.

می‌توانیم در دریای قطر شنا کنیم؟

ساحل Sealine در مسعید واقع در جنوب قطر، دارای تپه های شنی وسیع و آب های کم عمق است که مبتدیان می‌توانند در آن شنا کنند. همچنین بیشتر سواحل قطر مکان امن را برای شنا فراهم کرده‌اند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید