معرفی شرکت هواپیمایی الاتحاد

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 4 دسامبر 2023
Loading...

هواپیمایی الاتحاد یکی از شرکت‌های هواپیمایی معتبر در جهان است که توانست در رده‌بندی بهترین ایرلاین‌های دنیا در سال ۲۰۱۶ عنوان ششم را بدست آورد. این ایرلاین در کنار هواپیمایی امارات (Emirates) دومین ایرلاین متعلق به کشور امارات متحده عربی محسوب می‌شود که دفتر مرکزی آن در شهر ابوظبی و فرودگاه بین‌المللی این شهر قرار دارد.

تاریخچه هواپیمایی الاتحاد

شرکت هواپیمایی الاتحاد (Etihad Airways) که با نام هواپیمایی اتحاد نیز شناخته می‌شود یکی از ایرلاین‌های بین‌المللی است که در کشور امارات فعالیت می‌کند. این شرکت هواپیمایی در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد و در طول دو دهه فعالیت خود توانسته به یکی از بهترین ایرلاین‌های دنیا تبدیل شود. شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان که رئیس جمهور آینده امارات متحده عربی است فرمان احداث و تأسیس این شرکت هواپیمایی را صادر کرد و سرمایه‌ای در حدود ۵۰۰ میلیون درهم به آن اختصاص داد.

اولین پرواز این شرکت هواپیمایی از فرودگاه ابوظبی به مقصد العین و به صورت تشریفاتی انجام شد. در ادامه پروازهایی به مقصد شهر بیروت در لبنان راه‌اندازی شد. این ایرلاین از همان سال‌های ابتدایی به فکر گسترش ناوگان خود و افزایش تعداد مقاصد گردشگری بود به طوری که این شرکت در نمایشگاه هوایی فارنبرو بزرگترین سفارش هواپیما در تاریخ هوانوردی را در سال ۲۰۰۸ با سفارش ۲۰۵ فروند هواپیما به نام خود ثبت کرد.

این شرکت هواپیمایی در سال ۲۰۱۱ توانست سود خالص ۱۴ میلیاردی را کسب کند. این شرکت در طول سال‌های فعالیت خود شراکت با شرکت‌های مختلف و بزرگ هواپیمایی را برقرار کرد که می‌توان به ایربرلین (ششمین شرکت هواپیمایی بزرگ اروپا)، ایر سیشل، ویرجین استرالیا، شرکت ملی هواپیمایی جات ایرویز صربستان و غیره اشاره کرد. به همین دلیل روز به روز به قدرت و سرمایه هواپیمایی الاتحاد افزوده می‌شود و باعث شده که به یکی از شرکت‌های بزرگ و قدرتمند سفرهای هوایی در دنیا تبدیل شود.

مقصدهای بین المللی

شرکت هواپیمایی الاتحاد یکی از شرکت‌های بزرگ دنیا به حساب می‌آید که در کنار بزرگ‌ترین ایرلاین‌های دنیا مانند بریتیش ایرویز، دلتا ایرلاینز، قطر ایرویز و غیره به کشورهای مختلف در ۶ قاره جهان پرواز انجام می‌دهد. در حاضر این شرکت هواپیمایی به مقصد ۹۶ کشور جهان از منطقه خاورمیانه، اروپا، آمریکای شمالی، آفریقا و استرالیا پرواز مستقیم از فرودگاه بین‌المللی ابوظبی انجام می‌دهد. در واقع با استفاده از ناوگان شرکت هواپیمایی الاتحاد می‌توانید به کشورهای مختلف در ۶ قاره جهان به راحتی سفر کنید.

خطوط هوایی اژه، ایرعربیا ابوظبی، ایر کانادا، ایر اروپا، ایرفرانس، ایر مالت، ایر نیوزلند، بانکوک ایرویز، خطوط هوایی مالزی، عمان ایر، خطوط هوایی سریلانکا، خطوط هوایی بین المللی سوئی، ترکیش ایرلاین و غیره از مهم‌ترین شرکت‌های هواپیمایی هستند که هواپیمایی اتحاد با آن‌ها شراکت داشته و همکاری می‌کند.

بیشتر بخوانید

معرفی شرکت هواپیمایی ترکیش

ناوگان هواپیمایی الاتحاد

شرکت هواپیمایی الاتحاد به عنوان یکی از جوان‌ترین و مدرن‌ترین ناوگان‌های هوایی دنیا در حال حاضر بیش از ۱۲۷ فروند هواپیما در مدل‌های مختلف در اختیار دارد. لازم به ذکر است که تعداد ۱۹۴ فروند هواپیما نیز از کمپانی‌های معتبر در زمینه ساخت هواپیما سفارش داده شده و به تدریج در سال‌های آینده تحویل داده می‌شود. فهرست ناوگان هواپیمایی اتحاد به شرح جدول زیر است:

نوع هواپیماتعداد در ناوگان (فروند)
ایرباس  A319-100۲
ایرباس A320-200۲۳
ایرباس  A321-200۱۰
ایرباس  A330-200۲۰
ایرباس A330-300۱۰
ایرباس A340-500۳
ایرباس  A340-600۷
ایرباس  A350-900۴۰
ایرباس  A380-800۸
ایرباس  A747-400F۴
بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰LR۵
بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ER۲۴
بوئینگ ۷۸۷-۹۹
بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰F۱
بوئینگ ۷۴۷-۸F۱
بوئینگ ۷۷۷F۵

نرم افزار و خدمات پروازی

یکی از ویژگی‌هایی که هواپیمایی اتحاد را از سایر ایرلاین‌های متمایز می‌کند خدمات پروازی متنوعی است که به مسافران ارائه می‌نماید.

روش‌های خرید بلیط

خرید بلیط پروازهای ایرلاین الاتحاد به صورت اینترنتی و حضوری فراهم شده است. خرید اینترنتی بهترین و سریع‌ترین روش برای خرید بلیط به مقاصد مختلف است؛ برای این کار کافی است به سایت یا اپلیکیشن این ایرلاین مراجعه کرده و با وارد کردن سه حرف از نام شهر مبدأ و سه حرف از نام شهر مقصد و تعیین تاریخ رفت و برگشت، تعداد مسافران و کلاس پروازی مورد نظر فهرست کاملی از پروازهای این هواپیمایی در مسیر مورد نظر را مشاهده کرده و در صورت تمایل برای خرید آن اقدام کنید. همچنین در این لیست می‌توانید بلیط‌های لحظه آخری را انتخاب کنید زیرا از قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر گزینه‌ها برخوردار هستند.

دریافت کارت پرواز

یکی دیگر از خدمات ایرلاین الاتحاد، دریافت کارت پرواز است که به صورت اینترنتی و حضوری امکان دریافت آن وجود دارد. افراد می‌توانند برای دریافت کارت پرواز خود به صورت آنلاین از ۲۴ ساعت قبل از موعد پرواز تا ۲ ساعت مانده به زمان پرواز اقدام نمایند. این فرایند بسیار ساده بوده و مسافران می‌توانند از طریق سایت یا اپلیکیشن هواپیمایی الاتحاد در کمترین زمان ممکن نسبت به دریافت کارت پرواز اقدام نمایند.

خدمات غذایی

از جمله خدمات پروازی این ایرلاین می‌توان به صندلی‌های راحت، امکانات متنوع و کابین مجهز اشاره کرد. یکی از جذاب‌ترین خدمات شرکت هواپیمایی الاتحاد که به مسافران این خطوط ارائه می‌شود، کیترینگ غذایی پیشرفته است. این شرکت در زمینه ارائه وعده‌های غذایی به مسافران خود نهایت دقت و وسواس را به خرج داد و منوهای غذایی متنوعی با توجه به سلیقه و فرهنگ افراد و همچنین محدودیت‌های پزشکی در نظر گرفته است. نکته مهم در مورد غذاهای این ایرلاین سرو شدن همه غذاها به صورت حلال است. انواع غذاهای رژیمی، آسیایی، هندی، غذاهای گیاهی، غذای نوزادان، غذاهای بدون قند و ادویه، غذاهای دریایی، غذاهای بدون لاکتوز و غیره از موارد متنوعی هستند که در منوی غذایی این ایرلاین مشاهده می‌شود.

مسافران در بدو ورود به هواپیماهای این شرکت، با یک فنجان قهوه عربی و چند عدد خرما پذیرایی می‌شوند؛ در منوی غذایی هواپیمایی اتحاد انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم و عصرانه و انواع کیک وجود دارد که مسافران می‌توانند بر اساس سلیقه خود سفارش دهند. در صورتی که مسافران به دلایل پزشکی به یک سری مواد غذایی حساسیت دارند باید با پزشک خود مشورت کرده و در زمان خرید بلیط منوی غذایی خود را بر اساس آن سفارش دهند.

سرگرمی

از دیگر خدمات شرکت هواپیمایی الاتحاد می‌توان به منوی سرگرمی متنوع آن اشاره کرد. در این منو بیش از ۱۴۰ فیلم در ژانرهای مختلف وجود دارد که مسافران می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب کرده و در طول سفر به تماشا بنشینند. همچنین در این منو بیش از ۳۵۰ شوی تلویزیونی محبوب و یک مجموعه از موسیقی‌های متنوع وجود دارد که می‌توان از آن‌ها نیز استفاده کرد. دوستداران بازی و گیمرها نیز در این منو مورد توجه قرار گرفه و بیش از ۶۰ عنوان بازی به صورت دو نفره برای گروه‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده است. تماشای شبکه‌های خبری معتبر دنیا و دسترسی به اینترنت وای فای رایگان از دیگر امکانات و خدمات پروازی این ایرلاین به حساب می‌آید.

کلاس های پروازی

در ادامه با کلاس های هواپیمایی التحاد آشنا می‌شویم:

اکونومی کلاس

در بخش خرید بلیط هواپیما، بخش اکونومی بیشترین متقاضی را دارد. این بخش شلوغ‌ترین قسمت هواپیما است که بیشتر مسافران در آن حضور دارند. صندلی‌های بخش اکونومی راحت هستند و دارای یک بالشت است و می‌توانید از فضای ۷۰ سانتی‌متری خود استفاده کنید و صندلی را به شکل راحت‌تری قرار دهید تا کمی بیشتر استراحت کنید. در جلوی شما نیز یک مانیتور ۱۰ اینچی با صفحه نمایشگر لمسی وجود دارد که در آن برنامه‌های سرگرمی فراوانی ارائه می‌شود، همچنین یک هدفون رایگان نیز به شما داده خواهد شد تا صدای مانیتور شما مزاحمتی برای اطرافیان ایجاد نکند.

با خرید بلیط هواپیما در این کلاس پروازی شما می‌توانید ۳۰ کیلوگرم بار همراه داشته باشید و یک ساک دستی ۷ کیلوگرمی به داخل هواپیما بیاورید.

بیزینس کلاس

در این کلاس بسته به نوع هواپیما حدود ۳۰ صندلی وجود دارد. در این بخش شما حدوداً فضای خصوصی مناسبی خواهید داشت. دو صندلی کنار هم در هر بخش وجود دارد و شما می‌توانید با نفر کناری‌تان ارتباط برقرار کنید اما درعین‌حال می‌توانید فضای خصوصی خود را نیز داشته باشید و با صندلی‌های راهروی کناری ۱٫۵ متر فاصله دارد. تمام صندلی‌ها نیز قابلیت تبدیل‌شدن به تخت خواب رادارند و شما با استفاده از بالشت و پتوی مناسب می‌توانید خوابی راحت را تجربه کنید. رو به روی شما نیز یک مانیتور لمسی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن در طول سفر سرگرم شوید همچنین یک صفحه لمسی کوچک دیگر در کنار آن قرار دارد که اطلاعات سفر، مقصد و پخش موزیک را می‌توانید در آن ببینید و کنترل کنید. شما در این کلاس پروازی می‌توانید ۴۰ کیلوگرم بار همراه داشته باشید.

فرست کلاس

خدمات فرست کلاس این شرکت هوایی پس از خرید بلیط هواپیما از لیموزینی که به در خانه مسافر فرستاده می‌شود تا او را به فرودگاه بیاورد شروع می‌شود، البته فعلاً این کار فقط در ۲۴ فرودگاه انجام می‌شود. سپس پس از استراحت در بخش ویژه فرودگاه شما وارد کابین فرست کلاس خود که کمتر از هتل پنج ستاره نیست، می‌شوید. در لحظه ورود با یک حوله گرم، نوشیدنی، چند عدد خرما و یک نامه خوش آمد گویی از شما استقبال خواهد کرد. شما در کابین خصوصی خود با صندلی‌های چرمی و یک کیف کوچک ولی کامل از کرم‌ها، لوازم‌آرایشی و بهداشتی که برای شما قرار داده‌اند، روبه‌رو خواهید شد،  می‌توانید درب کشویی کابین خود را به‌راحتی ببندید تاکسی در طول پرواز مزاحم شما نشود. شما در کابینتان یک تلویزیون بزرگ در اختیاردارید که با ۳ دوربین زنده مسیر حرکت و هواپیما را به شما نشان می‌دهد. همچنین به بازی‌ها، فیلم و وسایل سرگرم‌کننده دیگر نیز دسترسی دارید.

میزان بار مجاز در بخش فرست کلاس حداکثر ۴۰ کیلوگرم است.

سخن پایانی

شرکت هواپیمایی الاتحاد را یکی از دو ایرلاین بزرگ متعلق به کشور امارات متحده عربی است که دو دهه از شروع فعالیت آن می‌گذرد. این ایرلاین که در طول دوران فعالیت خود موفق شده به عنوان برترین شرکت هواپیمایی در سال ۲۰۱۶ در جهان معرفی شود، به دلیل ارائه خدمات پروازی متنوع و با کیفیت به مسافران در طول پرواز همواره در رده بهترین ایرلاین‌های جهان قرار گرفته است. این شرکت در حال حاضر یکی از مدرن‌ترین ناوگان‌های هوایی دنیا را در اختیار دارد و با سفارش ۱۹۴ فروند هواپیمایی جدید در صدد به‌روز کردن و همچنین توسعه ناوگان خود به منظور ارائه خدمات با کیفیت‌تر به مسافران است.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید