«مالاگا» شهری ساحلی با فضایی رمانتیک در اسپانیا که هر ساله میزبان صدها گردشگر از سراسر دنیا می‌باشد. مالاگا علاوه بر جاذبه‌ها و تفریحات منحصربه‌فرد با داشتن فرودگاه بین‌المللی استقبال کننده خوبی نیز به شمار می‌رود. فرودگاه مالاگا به عنوان دروازه ورود به این شهر ساحلی نوید دهنده اقامتی بی‌دغدغه برای مسافران است. در مطلب همه چیز درباره فرودگاه مالاگا بیشتر درباره امکانات و تجهیزات این فرودگاه صحبت می‌کنیم.

کشور اسپانیا نه فقط در زمینه جاذبه‌های گردشگری بلکه در زمینه امکانات فرودگاهی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. فرودگاه‌های بین‌المللی بارسلونا، مادرید، والنسیا، مالاگا و غیره همه و همه با امکانات کامل از مسافران استقبال می‌کنند. با این وصف گردشگران تور اسپانیا دغدغه‌ای جهت پذیرش در گیت‌های فرودگاه، اخیر در پروازها یا حتی ترانسفر از فرودگاه به شهر را ندارند.

آشنایی با فرودگاه مالاگا اسپانیا (Málaga Airport)

مطلب همه چیز درباره فرودگاه مالاگا را با آشنایی کلی با این شهر آغاز می‌کنیم. مالاگا از شهرهای ساحلی در جنوب اسپانیاست که با داشتن مناظر شگفت انگیز رؤیای داشتن تعطیلاتی شاهانه را به واقعیت تبدیل می‌کند. سفر لوکس شما به مالاگا در بدو ورود و در فرودگاه این کشور آغاز می‌شود. چرا که فرودگاه مالاگا (Málaga Airport) از فرودگاه‌های بین‌المللی اسپانیا بوده و با امکانات کامل از مسافرانی که سواحل جنوبی اسپانیا را برای گذراندن تعطیلات انتخاب کرده‌اند استقبال می‌کند. این فرودگاه در نزدیکی شهر چوریانا قرار گرفته و با منطقه کوستیا دل سول فاصله بسیار کمی دارد. با توجه به موقعیت قرارگیری فرودگاه مالاگا را می‌توان از فرودگاه‌های مهم و نقطه اتصال بسیاری از پروازهای بین‌المللی اسپانیا دانست.

اطلاعات معرفی فرودگاه مالاگا اسپانیا

هر فرودگاه بین‌المللی دارای کد مخصوص در یاتا و اطلاعات ویژه خود می‌باشد که در سطح بین المللی با آن شناخته می‌شود. بدین ترتیب اطلاعات فرودگاه مالاگا اسپانیا به شرح زیر می‌باشد:

  • نام انگلیسی معرفی فرودگاه مالاگا اسپانیا: Málaga Airport
  • کد یاتا: AGP
  • کد ایکائو: LEMG
  • نوع فرودگاه: همگانی
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۶ متر بالاتر از سطح دریا
  • وب سایت رسمی معرفی فرودگاه مالاگا اسپانیا: airport-malaga.com
  • آدرس فرودگاه: Avenida Comandante García Morato s/n. 29004 Málaga, Andalucía, SPAI
  • تلفن فرودگاه: ۹۰۲ ۴۰۴ ۷۰۴ / (+۳۴) ۹۱ ۳۲۱ ۱۰ ۰۰

تاریخچه ی فرودگاه مالاگا اسپانیا

اطلاع از تاریخچه فرودگاهی که حدود ۸۵ درصد از پروازهای داخلی و بین‌المللی اسپانیا را پوشش می‌دهد قطعاً جالب و خواندنی خواهد بود. پس مطلب همه چیز درباره فرودگاه مالاگا را به تاریخچه این فرودگاه اختصاص می‌دهیم. فرودگاه مالاگا را به اسپانیایی Aeropuerto de Málaga-Costa del Sol می‌نامند. این فرودگاه در سال ۲۰۱۱ افتتاح و بار ترافیک هوایی منطقه بزرگ کوستا دل سول را به گردن گرفت. فرودگاه مالاگا بعد از فرودگاه شهرهای مادرید، بارسلونا و پالما د مالورکا چهارمین فرودگاه بزرگ اسپانیا به شمار می‌رود. این فرودگاه ساخت ۳ ترمینال را در نقشه اولیه خود داشت که یک سال قبل از افتتاح رسمی و در سال ۲۰۱۰ ساخته شدند. در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰۰ پرواز داخلی و بین‌المللی به مقاصد مختلف از طریق فرودگاه بین المللی مالاگا انجام می‌شود. طبق آمارهای اعلام شده در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۴ میلیون مسافر از گیت این فرودگاه عبور کرده‌اند.

امکانات فرودگاه مالاگا اسپانیا

در ادامه مطلب همه چیز درباره فرودگاه مالاگا به معرفی امکانات این فرودگاه بین‌المللی می‌رسیم. فرودگاه مالاگا با به‌روزترین امکانات فرودگاهی روز دنیا تجهیز شده است. در این فرودگاه می‌توانید از خدماتی مانند اینترنت رایگان، چندین کافه و رستوران بین‌المللی، انواع فروشگاه‌ها، داروخانه، صرافی، خدمات پزشکی برای واقع ضروری و حتی دستگاه خودپرداز استفاده کنید. با این وصف فرودگاه مالاگا اسپانیا را می‌توان شهری کوچک نامید که تعطیلاتی لوکس را به مسافران ورودی مالاگا یا منطقه کاستا دل سول نوید می‌دهد. حتی مسافران ترانزیتی نیز می‌توانند تا پرواز بعدی حسابی استراحت کرده و توقفی بی‌دغدغه را تجربه کنند.

ترمینال های فرودگاه مالاگا

فرودگاه بین‌المللی مالاگا اسپانیا دارای ۳ ترمینال و ۳ پایانه می‌باشد که در این بین ترمینال‌های ۲ و ۳ بیشترین نقش را در پذیرش و جابجایی مسافران دارند. در واقع بیشتر پروازهای ترانزیتی از طریق این دو ترمینال انجام شده و به نوعی نقش نقطه اتصال بین مسیرها را به عهده دارند. بخش کنترل پاسپورت نیز در ترمینال‌های ۲ و ۳ قرار دارند. همچنین مسافران این امکان را دارند تا زمان پرواز خود وقت خود را در کافه، رستوران‌ها یا فروشگاه‌های ترمینال بگذرانند.

راه دسترسی به فرودگاه مالاگا اسپانیا

فرودگاه مالاگا در ۸ کیلومتری شهر مالاگا و در ۵ کیلومتری شهر تورمولینوس قرار دارد. این فرودگاه دارای سیستم حمل و نقل بسیار پیشرفته بوده و به ایستگاه وسایل نقلیه عمومی فرودگاه می‌توان از طریق ترمینال ۳ دسترسی پیدا کرد. اگر هم قصد استفاده از مترو را دارید در فرودگاه مالاگا یک ایستگاه مترو به نام Cercanías Málaga دارد که مسافران را به صورت مستقیم به شهر مالاگا می‌رساند. تاکسی، ون‌ و اتوبوس از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی هستند که شما را از فرودگاه به شهر و یا از شهر به فرودگاه می‌رسانند.

فرودگاه مالاگا؛ از مهمترین فرودگاه‌های بین‌المللی اسپانیا

فرودگاه مالاگا به دلیل موقعیت مکانی خود و اینکه تنها فرودگاه بین‌المللی منطقه کاستا دل سول می‌باشد به عنوان یکی از مهمترین فرودگاه‌های کشور اسپانیا به شمار می‌رود. در این فرودگاه سالانه بیش از ۱۴ میلیون مسافر جابجا شده و روزانه حدود ۱۰۰ پرواز داخلی و خارجی انجام می‌شود. مسافران تور اسپانیا که مالاگا را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کرده‌اند از طریق فرودگاه بین‌المللی مالاگا وارد این شهر می‌شوند. جهت رزرو تور اسپانیا و اقامت در شهر مالاگا می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در تماس باشید.

بیشتر بخوانید …

مالاگا کجاست؟

معرفی فرودگاه بین‌المللی بارسلونا در اسپانیا

معرفی فرودگاه باخاراس مادرید، اسپانیا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید