موزه های آفریقای جنوبی  تصاویر + آدرس

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 6 ژانویه 2024
Loading...

آیا تابه‌حال به دنبال یک سفر فرهنگی به دل تاریخ و هنر آفریقای جنوبی بوده‌اید؟ از موزه‌های باشکوه گرفته تا گالری‌های مدرن، این کشور دارای مجموعه‌ای فوق‌العاده از مراکز فرهنگی است که هر کدام داستان منحصربه‌فرد خود را روایت می‌کنند. در این مطلب، قصد داریم به بررسی برخی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین موزه‌های آفریقای جنوبی بپردازیم، با ما همراه باشید تا با گنجینه‌های پنهان آفریقای جنوبی آشنا شویم

موزه آپارتاید ( Apartheid)

موزه آپارتاید، واقع در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی، تجربه‌ای جامع و فراگیر از تاریخ آپارتاید را ارائه می‌دهد. آپارتاید نظام تبعیض نژادی بود که از سال ۱۹۴۸ تا اوایل دهه ۱۹۹۰ در آفریقای جنوبی حاکم بود. این موزه که در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد، به‌عنوان برجسته‌ترین مؤسسه در جهان در زمینه بررسی قرن بیستم آفریقای جنوبی و به‌ویژه داستان آپارتاید شناخته می‌شود​​​​

نمایشگاه‌های موزه با مجموعه‌ای از مقالات روزنامه‌ها، فیلم‌ها، عکس‌ها و پنل‌های متنی تجربیات انسانی، مبارزات دوران آپارتاید را به تصویر می‌کشند. این موزه که توسط یک کنسرسیوم معماری طراحی شده، حدود ۶۰۰۰ مترمربع را در یک زمین ۷ هکتاری پوشش می‌دهد و طراحی فضایی بی‌نظیری دارد. بازدیدکنندگان در این موزه از طریق ۲۲ بخش نمایشگاهی سفری احساسی و تعاملی از تاریکی‌های آپارتاید به سمت نور دموکراسی و امید را تجربه می‌کنند.

مهم‌ترین آثار موزه

ستون قانون اساسی: یکی از نمایشگاه‌های برجسته موزه، ستون قانون اساسی است که اصولی مانند برابری، احترام، آزادی، تنوع، دموکراسی، مسئولیت و آشتی را نمایندگی می‌کند.

نمایشگاه نلسون ماندلا: بخشی از موزه به نلسون ماندلا اختصاص داده شده است که نقش او در مبارزه علیه آپارتاید و ریاست جمهوری‌اش را نشان می‌دهد​​​​.

عناصر چندرسانه‌ای: موزه شامل عناصر چندرسانه‌ای مختلفی از جمله عکس‌های دراماتیک، ویدیوها، بریده‌های روزنامه، اشیاء شخصی و داستان‌های تأثیرگذار است که به درک عمیقی از زندگی تحت حکومت آپارتاید و مبارزه برای حقوق برابر منجر می‌شود​​​​.

نکات بازدید

موزه در باغ‌های آرام قرار دارد و فضایی را برای شما فراهم می‌کند تا توانید درباره نمایشگاه‌ها تأمل و تعمق کنید. ساوت وسترن تاون‌شیپس (South Western Townships) معروف به سووتو، حدود ۱۵ دقیقه از موزه آپارتاید فاصله دارد برای تکمیل تجربه خود پیشنهاد می‌شود از این منطقه نیز بازدید کنید.

مدت زمان مورد نیاز برای بازدید: حداقل برای بازدید دو ساعته برنامه‌ریزی کنید.

روزهای کاری: چهارشنبه تا یکشنبه از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۱۵۰ رند، برای دانش آموزان، بازنشستگان و کودکان ۱۰۰ رند

آدرس: Northern Parkway and Gold Reef Road, Johannesburg, 2001, South Africa

بیشتر بخوانید:   ماجراجویی و ورزش‌های ماجرایی در آفریقای جنوبی

موزه ماکوما (Museum Africa)

موزه آفریقا، واقع در محوطه فرهنگی نیوتاون در ژوهانسبورگ واقع شده است. این موزه در ساختمانی که در سال ۱۹۱۳ به‌عنوان بازار میوه و سبزیجات ساخته شده بود، قرار دارد که اکنون به‌طور خلاقانه‌ای به بنایی مدرن تبدیل شده است. مجموعه‌ای عظیم از اشیاء، نقاشی‌ها و عکس‌ها در آن از سال ۱۹۳۵ جمع‌آوری شده است که داستان آفریقای جنوبی را روایت می‌کند​​.

موزه آفریقا به دنبال ارائه تصویری واقعی و غیر جانبدارانه از تاریخ آفریقا است و به مکان‌هایی مانند کمت (مصر باستان)، کوش (سودان) و پونت (سومالی) سفر می‌کند که در گذشته به‌عنوان «سرزمین‌های خدایان» شناخته می‌شدند. تمرکز اصلی مجموع‌های موزه شامل تحقیق و نمایش فرهنگ‌های بومی آفریقایی، تاریخ و باستان‌شناسی، زبان‌شناسی و هنر صخره‌ای است.

مهم‌ترین آثار موزه

یکی از نمایشگاه‌های اصلی موزه به محاکمه خیانت می‌پردازد که در آن بیش از ۱۵۰ نفر از جمله نلسون ماندلا، آلبرت لوتولی و والتر سیسولو به خیانت متهم شدند، اما هیچ یک محکوم نشدند. این بخش شامل پرتره و پلاک کوچکی با اطلاعات زندگینامه‌ای افراد است و در زیر هر پرتره کتابچه قرمز رنگی قرار دارد که مردم می‌توانند نظرات و واقعیت‌هایی در مورد شخص بنویسند​​.

نکات بازدید

علاوه بر نمایشگاه‌های دائمی و موقت، موزه امکانات رفاهی مانند کافه و فروشگاه را برای راحتی بازدیدکنندگان فراهم کرده است. در نزدیکی موزه، جاذبه‌های گردشگری مانند مرکز خرید نیوتاون جانکشن و پارک مری فیتزجرالد قرار دارند که فرصت‌هایی برای تفریح و کشف بیشتر فرهنگ محلی را ارائه می‌دهند.

مدت زمان مورد نیاز برای بازدید: یک ساعت زمان بگذارید تا بتوانید از بخش‌های اصلی موزه دیدن کنید.

روزهای کاری: همه روز هفته به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰

هزینه ورودی: رایگان

آدرس: ۱۲۱ Lilian Ngoyi St, New town, Johannesburg, 2033, South Africa

موزه موتور فرانسشوک ( Franschhoek)

موزه موتور فرانسشوک در آفریقای جنوبی یک موزه اتومبیل است که توسط یوهان روپرت، تاجر میلیاردر آفریقای جنوبی، اداره می‌شود و مجموعه‌ای از وسایل نقلیه، موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌هایی که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارند را در خود جای داده است​​. این موزه فرصتی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا نگاهی به بیش از ۱۰۰ سال تاریخ موتورسواری، با مجموعه‌ای منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز از وسایل نقلیه، موتورسیکلت‌ها، دوچرخه‌ها و یادگاری‌ها بیندازند​.

مجموعه موزه شامل بیش از ۲۲۰ وسیله نقلیه است که بیش از ۸۰ نمونه از آن‌ها در هر زمانی برای بازدید در دسترس هستند. این وسایل نقلیه در چهار سالن ضد رطوبت با مساحت کلی ۲۷۰۰ مترمربع به نمایش گذاشته شده‌اند و به ترتیب زمانی مرتب شده‌اند. وسایل نقلیه در موزه از نمونه‌های کمیاب و اغواکننده تا مدل‌های نوآورانه و تجاری را در برمی‌گیرند. این مجموعه عالی نه‌تنها از داخل آفریقای جنوبی بلکه از سراسر جهان گردآوری شده است. نمایش‌ها به‌طور منظم تغییر می‌کنند و نماینده‌ای درخشان از ۱۲۰ سال آخر تاریخ خودروسازی هستند.

مهم‌ترین آثار موزه

  • یکی از نمونه‌های برجسته در موزه، اتومبیل کلاسیک ۱۹۳۶ Auburn 852 Speedster است که برای زیبایی و طراحی بی‌نظیرش شناخته می‌شود.
  • نمونه‌ای دیگر از خودروهای کلاسیک و معروف که در موزه به نمایش گذاشته شده است، ۱۹۳۰ Bugatti Type 46 است که نشان‌دهنده تجمل و کیفیت برتر در دوران خود بوده است.
  • فراری انزو مدل ۲۰۰۳ که به خاطر طراحی فوق‌العاده و عملکرد بی‌نظیرش شناخته می‌شود، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های فراری است که در موزه نمایش داده می‌شود.

نکات بازدید

علاوه بر امکانات داخلی موزه، بازدیدکنندگان می‌توانند از امکانات دیگر در محوطه‌ی وسیع لذت ببرند. موزه دارای یک فروشگاه برای تناول غذا و نوشیدنی است که انواع و اقسام شراب‌های تولیدی آنتونی روپرت واین در آن عرضه می‌شود. همچنین، امکان بازدید از کارخانه‌ی شراب‌سازی و شرکت در تورهای شراب‌سازی و چشیدن شراب نیز وجود دارد.

مدت زمان مورد نیاز برای بازدید: مدت زمان مورد نیاز برای بازدید با توجه به میزان علاقه شما به خودرو فرق می‌کند؛ اما برای تجربه‌ای کامل و جامع از موزه، پیشنهاد می‌شود که حداقل ۲ تا ۳ ساعت زمان برای بازدید از موزه در نظر بگیرید.

روزهای کاری: موزه از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰ و در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۶:۰۰ باز است. آخرین زمان پذیرش یک ساعت قبل از بسته شدن موزه است.

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۸۰ رند، برای بازنشستگان ۶۰ رند و برای کودکان (سنین ۳-۱۲) ۴۰ رند

آدرس: R45, Franschhoek, 7690, South Africa

بیشتر بخوانید:   با ۲۰ تا از بهترین سوغات آفریقای جنوبی آشنا شوید

موزه ملی هنر آفریقای جنوبی ایزیکو واقع در کیپ‌تاون، یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی و هنری در آفریقای جنوبی است. این موزه به‌عنوان قدیمی‌ترین موزه هنری کشور شناخته می‌شود و از سال ۱۹۳۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. موزه ایزیکو به‌عنوان مرکزی برای بیان و نمایش هنر و فرهنگ، به‌ویژه در زمینه هنر آفریقای جنوبی، آفریقایی و بین‌المللی شناخته می‌شود.

موزه ایزیکو شامل آثار قابل‌ توجهی از هنرمندان برجسته از جمله ویلیام کنتریج، مارلین دوماس، رابرت هاجینز، موسی کاتلر، مگی لوبسر، لیپی لیپشیتز، کاگیسو پاتریک ماتلوآ، مایکل پورتر، ژرارد سکوتو، پنی سیوپیس، کاترین اسمیت، ایرما استرن و دیان ویکتور است. مجموعه دائمی موزه به‌ویژه شامل نمونه‌های برجسته‌ای از هنر بریتانیایی است و از هنرمندان برجسته اوایل قرن بیستم آثاری را به نمایش می‌گذارد.

مهم‌ترین آثار موزه

آثار ویلیام کنتریج (William Kentridge): کنتریج یکی از مشهورترین هنرمندان معاصر آفریقای جنوبی است و موزه شامل سری فیلم‌های کوتاه انیمیشن او (۱۹۸۹–۱۹۹۶) است.

نقاشی‌های ایرما استرن (Irma Stern): استرن یکی از پیشروترین نقاشان آفریقای جنوبی در قرن بیستم است و آثار او به خاطر تصاویر رنگارنگ و بیانی قوی شناخته شده‌اند.

مجموعه نقاشی‌های بلومزبری گروپ (Bloomsbury Group): این گروه هنرمندان و نویسندگان بریتانیایی از اوایل قرن بیستم هستند که تأثیر عمیقی بر هنر و ادبیات مدرن گذاشتند.

نکات بازدید

موزه دارای کافه و فروشگاه است که در آن سوغاتی و هدایا برای تهیه موجود است. این موزه در نزدیکی کمپانی گاردنز (Company Gardens) واقع شده و می‌توانید پس از بازدید از موزه، از سایر جاذبه‌های نزدیک مانند سیاره‌نمای ایزیکو و دیگر نقاط دیدنی اطراف لذت ببرید​​

مدت زمان مورد نیاز برای بازدید: بهتر است بین یک الی دو ساعت برای بازدید از موزه زمان اختصاص دهید.

روزهای کاری: از دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۰:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ عصر

هزینه ورودی: برای بزرگسالان، دانشجویان، بازنشستگان و کودکان ۶۰ رند

آدرس: Government Ave, Gardens, Cape Town, 8001, South Africa

جهت اطلاع از قیمت تور آفریقای جنوبی با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

موزه ناتال (Natal Museum)

موزه ناتال در پیترماریتزبورگ، کوازولو-ناتال، یکی از موزه‌های برجسته در آفریقای جنوبی است. این موزه که به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه در منطقه شناخته می‌شود، نمایشگاه‌های متنوعی از ارزش‌های علمی و باستان‌شناسی را در خود جای داده است. موزه ناتال به خاطر نمایش‌های فوق‌العاده و زیبای دایناسورها، حیوانات آفریقایی و پرندگان خارجی معروف است و مکانی جذاب برای کودکان به شمار می‌آید. این موزه به‌عنوان مرکزی برای باستان‌شناسی در آفریقای جنوبی شناخته می‌شود​​.

موزه ناتال که در نوامبر ۱۹۰۴ برای عموم باز شد، تاریخ طبیعی و فرهنگی منطقه کوازولو-ناتال را با تمرکز خاص بر فرهنگ زولو پوشش می‌دهد. مجموعه‌های بین‌المللی معتبر موزه شامل باستان‌شناسی منطقه‌ای، محصولات فرهنگی آفریقایی، تاریخ مهاجرین اروپایی، صدف‌ها، حشرات و سایر اشکال حیات حیوانی است. به‌علاوه، موزه ناتال یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های اشیاء هنری زولو را در جهان در اختیار دارد. موزه ناتال همچنین میزبان نمایشگاه‌های موقتی است که موضوعاتی مانند تاریخ تفکیک نژادی، خشونت زنوفوبیک و نمایشگاه هنری کودکان را شامل می‌شود.

مهم‌ترین آثار موزه

سالن وارن: این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های حیوانات آفریقایی را به نمایش می‌گذارد. بازدیدکنندگان می‌توانند انواع گونه‌های حیوانی را در محیطی طبیعی و واقع‌گرایانه مشاهده کنند.

مارین گالری: این گالری به بررسی و نمایش حیات دریایی می‌پردازد. از نمونه‌های موجود دریایی گرفته تا مرجان‌ها و سایر موجودات دریایی، همه در این گالری به نمایش گذاشته می‌شوند.

نمایشگاه‌های تاریخ فرهنگی: این بخش از موزه شامل اتاق‌های دورانی است که بازدیدکنندگان را به دوران ویکتوریایی برمی‌گرداند. همچنین، نمایش غارهای دراکنزبورگ بخش مهمی از موزه است که آثار هنری صخره‌ای بومیان جنوب آفریقا را به نمایش می‌گذارد.

نکات بازدید

در اطراف موزه نیز جاذبه‌های دیدنی متعددی وجود دارند. به‌عنوان‌مثال، گالری هنر تاتهام مرکز خرید چرچ استریت مال و شهرداری پیترماریتزبورگ از جاذبه‌های نزدیک به موزه هستند که فاصله کمی تا موزه دارند و می‌توانید از این مکان‌ها دیدن کنند​​.

مدت زمان مورد نیاز برای بازدید: بهتر است بیش از سه ساعت برای بازدید از این موزه زمان در نظر بگیرید.

روزهای کاری: از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰:۰۰ صبح تا ۴:۰۰ عصر، یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۵:۰۰ بعدازظهر

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۲۰ رند، برای کودکان (۴ تا ۱۷ سال) ۱۰ رند، برای بازنشستگان و خردسالان (کمتر از ۴ سال) رایگان

آدرس: ۲۳۷ Jabu Ndlovu St, Pietermaritzburg, 3201, South Africa

بیشتر بخوانید:     قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی چیست؟

موزه ملی تاریخ طبیعی(South African Museum)

موزه ملی تاریخ طبیعی دیتسونگ واقع در پرتوریا، آفریقای جنوبی، یکی از برجسته‌ترین موزه‌های تاریخ طبیعی در منطقه است. این موزه ابتدا با نام موزه ترانسوال (Transvaal Museum) در سال ۱۸۹۲ تأسیس شد و در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان بخشی از شبکه موزه‌های دیتسونگ تغییر نام داد.

این موزه به دلیل داشتن مجموعه‌هایی از فسیل‌های دوران پلیو-پلیستوسن، از جمله فسیل‌های انسان‌نما از منطقه جهانی میراث فرهنگی گهواره نوع بشر (Cradle of Humankind) شهرت دارد. علاوه بر این، موزه مجموعه‌های گسترده‌ای از پستانداران، پرندگان، خزندگان و بی‌مهرگان را در خود جای داده است​​​​.

مهم‌ترین آثار موزه

خانم پلس: فسیلی با شهرت جهانی، با قدمت تقریباً ۲٫۱ میلیون سال که گمان می‌رود یکی از بستگان دور همه بشر باشد. این کشف به دلیل اهمیت آن در مطالعه تکامل انسان مورد علاقه بازدیدکنندگان است.

پیدایش ۱ و ۲:‌ این نمایشگاه‌ها بازدیدکنندگان را به سفری در زندگی روی زمین، از موجودات تک‌سلولی گرفته تا دوزیستان در پیدایش ۱ می‌برند و در قسمت دوم بر تکامل پستانداران و انسان‌ها تمرکز می‌کنند.

سالن پرندگان آستین رابرتز: این سالن با نمایش بیش از ۸۰۰ گونه پرنده آفریقای جنوبی، اطلاعات دقیقی در مورد جنبه‌های مختلف زندگی پرندگان مانند تغذیه، رفتار، مهاجرت و الگوهای پرواز ارائه می‌دهد.

نکات بازدید

این موزه دارای رستورانی است که طیف وسیعی از غذاها را ارائه می‌دهد. ازآنجایی‌که موزه در مرکز شهر واقع شده است، در نزدیکی چندین جاذبه دیگر قرار دارد. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به کاخ‌های اتحاد اشاره کرد که به خاطر طراحی زیبا و باغ‌های اطرافشان نیز معروف‌اند. علاوه بر این، موزه معروف هنر پرتوریا و پارک آزادی در فاصله نزدیکی از موزه قرار دارد.

مدت زمان مورد نیاز برای بازدید: پیشنهاد می‌شود که حداقل ۲ تا ۳ ساعت زمان برای بازدید از این موزه در نظر بگیرید.

روزهای کاری: از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۰۷:۳۰ صبح تا ۴:۰۰ عصر

هزینه ورودی: برای توریستان بین‌المللی بزرگسال ۸۰ رند، برای کودکان ۴۰ رند

آدرس: City Hall, 432 Paul Kruger St, Pretoria Central, Pretoria, 0001, South Africa

موزه یهودی آفریقای جنوبی (South African Jewish Museum)

موزه یهودی آفریقای جنوبی در سال ۲۰۰۰ تأسیس شد. این موزه که در کیپ‌تاون واقع شده است، با هدف حفظ و نمایش تاریخ و فرهنگ یهودیان در آفریقای جنوبی ایجاد شده است. معماری مدرن موزه و استفاده از فناوری‌های نوین در نمایشگاه‌ها به آن کمک کرده تا به شکلی جذاب و تعاملی داستان یهودیان این کشور، از دوران مهاجرت اولیه تا نقش آن‌ها در جامعه مدرن را به تصویر بکشد.

موزه همچنین بر اهمیت تاریخی و فرهنگی یهودیان در توسعه و پیشرفت آفریقای جنوبی تأکید دارد و به‌عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی و تاریخی در کیپ‌تاون شناخته می‌شود. موزه دارای نمایشگاه‌هایی است که تاریخ و فرهنگ یهودیان در آفریقای جنوبی، از زمان مهاجرت اولیه تا مشارکت آن‌ها در جامعه امروزی را به تصویر می‌کشد. شامل اشیاء میراثی و آثار هنری که نمایانگر فرهنگ و سنت‌های یهودی هستند. همچنین با مجموعه‌ای از اسناد و عکس‌ها، داستان‌های شخصی و تاریخی یهودیان در آفریقای جنوبی را روایت می‌کند.

مهم‌ترین آثار موزه

نمایشگاه تاریخ مهاجرت: این نمایشگاه به بررسی داستان‌ها و تجارب یهودیانی می‌پردازد که در طول قرن‌ها به آفریقای جنوبی مهاجرت کرده‌اند.

نمایشگاه هولوکاست و آپارتاید: این نمایشگاه به بررسی تاریخچه هولوکاست و تأثیرات آن بر جامعه یهودی، همچنین مقایسه‌ای با دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی می‌پردازد.

نمایشگاه فرهنگ و آیین‌ها: این بخش از موزه فرهنگ، سنت‌ها و آیین‌های یهودی را بررسی می‌کند و شامل نمایش لباس‌های سنتی، اشیای مراسمی و دیگر جنبه‌های فرهنگ یهودی است.

نکات بازدید

فروشگاه سوغات: موزه دارای فروشگاهی است که انواع سوغات و محصولات مرتبط با فرهنگ و تاریخ یهودیان، از جمله کتاب‌ها، هنر دستی و اشیاء یادبود را عرضه می‌کند. همچنین، در نزدیکی چندین جاذبه گردشگری مهم و دیدنی مانند کمپانی گاردنز، موزه ملی آفریقای جنوبی و باغ گیاه‌شناسی کریستنبوش قرار دارد که بازدید از آن‌ها می‌تواند تجربه‌ای کامل‌تر و جذاب‌تر از سفر به این شهر را فراهم کند.

مدت زمان مورد نیاز برای بازدید: برای بازدید کامل از موزه، معمولاً ۱ ساعت کافی است.

روزهای کاری: از یکشنبه تا پنجشنبه ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر، جمعه ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۲۵۰ رند، دانشجویان و دانش آموزان بالای ۱۲ سال ۵۰ رند و برای افراد زیر ۱۲ سال رایگان

آدرس: ۸۸ Hatfield St, Gardens, Cape Town, 8001, South Africa

سخن پایانی

آفریقای جنوبی، با تاریخی غنی و پیچیده، خانه‌ای برای موزه‌هایی است که هر کدام به‌نوعی بخشی از این داستان بزرگ را به تصویر می‌کشند. از موزه آپارتاید که داستان‌هایی دردناک اما مهم از گذشته این کشور را روایت می‌کند تا موزه ملی تاریخ طبیعی که با نمایش اسکلت‌های دایناسور و فسیل‌های باستانی، پنجره‌ای به دنیای قدیم باز می‌کند، با بازدید از این مراکز فرهنگی می تواید به تجربه‌ای چندبعدی از هنر و تاریخ این کشور فوق‌العاده دست یابید.

سوالات متداول

معروف‌ترین موزه آفریقای جنوبی کدام است؟

معروف‌ترین و مهم‌ترین موزه‌ در آفریقای جنوبی، موزه آپارتاید (Apartheid Museum) است که در ژوهانسبورگ واقع شده است و به تاریخچه و پیامدهای نظام آپارتاید در آفریقای جنوبی می‌پردازد.

آیا موزه‌ها در آفریقای جنوبی برای عموم رایگان هستند؟

بسیاری از موزه‌ها در آفریقای جنوبی هزینه ورودی کمی دارند، اما برخی از آن‌ها در روزهای خاصی رایگان یا با تخفیف ویژه قابل بازدید هستند

آیا در موزه‌های آفریقای جنوبی تورهای با راهنما وجود دارد؟

بله بسیاری از موزه‌ها تورهای با راهنما را هزینه اندکی بیشتر ارائه می‌دهند که به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا درک عمیق‌تری از نمایشگاه‌ها و اشیاء موجود داشته باشند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور آفریقای جنوبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور آفریقای جنوبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید