خرید سوغاتی یکی از زیباترین رسوم ما حین سفر است. ما همیشه تلاش می‌کنیم تا هنگام مسافرت برای عزیزانمان چیزی بخریم تا به آن‌ها بگوییم که به یادشان بوده‌ایم. گاهی خرید سوغاتی صرفا برای هدیه به عزیزانمان نیست و معنای خرید یادگاری از شهری که در آن حضور داشتیم به حساب می‌آید. اگر قصد تور دبی در امارات را رزرو کنید و برای سوغات دبی سردرگم هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. ما در این مقاله بهترین سوغات دبی که می‌توانید بخرید را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. برای آشنایی با سوغات دبی با ما تا انتهای مقاله در آژانس گردشگری ستاره ونک همراه باشید.

عبای عربی

عبا لباس سنتی مردم امارات و بسیاری از ساکنین کشورهای عربی منطقه است. آن‌ها به این پوشش پایبند هستند و معمولا چیزی غیر از  لباس سنتی نمی‌پوشند یا به ندرت پوششی غیر از آن انتخاب می‌کنند.

پوشیدن عبا برای زنان یک عرف متداول است و معمولا رنگ آن مشکی است. اما به شما اطمینان می‌دهیم که عبای عربی برای زنان از زیباترین لباس‌هایی است که می‌توانید به عنوان سوغات دبی بخرید.

عبای مردانه هم معمولا به رنگ مشکی، شکلاتی و رنگ‌های نظیر آن است و بعضی از آن‌ها با نخ‌های زر حاشیه‌دوزی شده‌اندو بسیار گران‌قیمت و لوکس هستند.

قیمت عبای عربی، یکی از انواع مهم ترین سوغات دبی، معمولا از ۱۶۰ درهم شروع می‌شود و گاهی به ۲۰۰ درهم می‌رسد. می‌توانید از بازار نایف عبای عربی با کیفیت و قیمت مناسب پیدا کنید.

قلیان عربی

قلیان یکی دیگر از اعراب هم مانند ایرانی‌ها به کشیدن قلیان علاقه دارند. البته اگر بگوییم مانند ما ایرانی ها اشتباه کرده‌ایم! باید بگوییم بسیار بیشتر از ما ایرانی‌ها به کشیدن قلیان علاقه‌مند هستند.

بالطبع قلیان‌های عربی هم در دنیا معروف شده‌اند و استفاده از این فرم دخانیات به مذاق بسیاری از گردشگران اروپایی خوش آمده است. آن‌ها این سوغات دبی را با خود به خانه می‌برند تا آنچه در امارات تجربه کرده‌اند را در خانه هم تجربه کنند.

قلیان عربی در ظاهر کمی با مدل‌های ایرانی متفاوت است و حتی بعضی از افراد آن را به عنوان وسیله‌ای تزیینی می‌خرند. براساس امتیاز گردشگران شیشازون و هوکا مارکت از بهترین مراکز خرید قلیان عربی در دبی هستند.

خرمای عربی

خرما و خرید آن برای ما ایرانی‌ها چیز عجیبی نیست. ما به لطف استان‌های جنوبی به خوبی با انواع خرما آشنا هستیم و این ماده باارزش غذایی در رژیم غذایی‌مان نقش مهمی بازی می‌کند.

بعید است لیست سوغات دبی را در سایت‌های مختلف جستجو کنید و خرما را در آن نبینید. خرماهای امارات بسیار معروف و خوش‌طعم هستند. خرمای بحری، دیری، دگلت نور، فرد، حلاوی، خدروی، خودری، مضافتی، مدجول، پیارم، ربی، صفوی، سوکری و زاهدی از معروف‌ترین خرماهایی هستند که در دبی خرید فروش می‌شوند.

بله! بسیاری از این نام‌ها برای ما ایرانی‌ها آشناست چون ریشه آن‌ها به ایران برمی گردد و به مرور راه خود را به امارات باز کرده و به سوغات دبی تبدیل شده است. بازار خرمای الظفرا از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید برای خرید خرمای تازه سر بزنید.

قیمت خرما در دبی بسته به نوع و نژاد متفاوت است. این سوغات دبی از ده درهم به ازای هر کیلوگرم شروع می‌شود و گاه این نرخ در بعضی از انواع به ۶۰ درهم به ازای کیلوگرم هم می‌رسد.

بیشتر بخوانید …

معرفی بهترین شهرهای گردشگری امارات برای سفر

عود و بوخورات

بخور عربی دیگر از سوغات دبی است که می‌توانید با خودتان به خانه ببرید. این خوشبوکننده‌ها ابتکار اعراب هستند و عرب‌ها از آن‌ها برای خوشبو کردن محیط، کمد و لباس‌هایشان استفاده می‌کنند.

بخورها برای کسانی که به خوشبو کردن محیط علاقه دارند، گزینه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. این خوشبوکننده  چیزی شبیه به عود است که به شکل پودری یا قرص‌های فشرده به فروش می‌رسد.

عرب‌ها بخور را از گیاهان و اسانس‌های طبیعی مانند چوب صندل، ریشه معطر گیاهان و.. می‌سازند. امارات از بهترین تولیدکنندگان بخور عربی است و توصیه می‌کنیم که حتما در سفر به دبی یکی از آن‌ها را بخرید.

سیتی سنتر دیرا و دبی مال از بهترین مراکز خرید این سوغات دبی هستند. شما می‌توانید بخور عربی را از قیمت‌های پایین تا قیمت‌های بلایی مانند ۱۴۰ درهم و حتی بیشتر بخرید. قیمت بخور عربی نسبت به مارک آن متفاوت خواهد بود.

فانوس‌های عربی

امروزه فانوس‌های عربی یکی از معروف‌ترین نمادهای ماه رمضان در کشورهای مسلمان، علی الخصوص عرب‌زبان‌ها محسوب می‌شود. پیشینه این فانوس‌ها به مراکش می‌رسد و رفته رفته استفاده از آن‌ها در سایر کشورهای عربی رایج شد.

این فانوس‌های زیبا برای استفاده در دکوراسیون منزل گزینه‌های بسیار مناسبی هستند و از محبوب‌ترین سوغات دبی محسوب می‌شوند. شما می‌توانید این فانوس‌های زیبا را به‌عنوان یادگاری یا سوغاتی دبی به خانه ببرید و به عزیزانتان هدیه دهید.

مرکز خرید کرامه و دراگون مارت از مراکز خرید دبی هستند که می‌توانند درآن‌ها انواع فانوس‌ عربی را با قیمت‌های مختلف و انواع متفاوت پیدا کنید. قیمت این فانوس‌ها از ۳۰ درهم شروع می‌شود و انواع مجلل آن گاهی به بالای ۵۰۰ درهم می‌رسد.

بیشتر بخوانید …

مکان های تفریحی دبی: ۱۰ تفریحی که نباید از دست بدهید

شال پشمی

شال پشمی که در دبی به پشمینه معروف است، یکی دیگر از سوغاتی‌های گران شهر محسوب می‌شود. شال‌های پشمی عربی از پارچه‌های کشمیر ساخته می‌شوند. حتما می‌دانید که پارچه کشمیر از موی بز تهیه می‌شود.

عرب‌های امارات کشمیر را با سی درصد ابریشم ترکیب می‌کنند تا پارچه‌ای لطیف و صاف تولید شود. به همین دلیل معمولا این سوغاتی دبی بسیار گران‌قیمت است.

درنظر داشته باشید که اگر می‌خواهید شال پشمی بخرید، حتما به مراکز معتبر سر بزنید تا از اصالت کالا مطمئن شوید؛ وگرنه ممکن است شال کشمیر با ترکیب ویسکوز را به نام شال ابریشمی و با همان قیمت به شما بفروشند.

مرکز خرید پشمینه هاوس یکی از بهترین فروشگاه‌هایی است که می‌توانید برای تهیه این سوغات دبی بروید. قیمت شال عربی از ۲۵۰ درهم شروع می‌شود.

کفش عربی

هوای گرم امارات یکی از مهم‌ترین دلایلی است که ساکنین این کشور را به پوشیدن کفش‌های جلوباز یا همان صندل وادارمی‌کند. صندل‌های عربی که المطراش و البلغه و صندل نامیده می‌شوند از دیگر کالاهایی هستند که می‌توانید به عنوان سوغات دبی با خود به خانه ببرید.

این کفش‌ها بسیار راحت‌اند و قول می‌دهیم که پوشیدنشان به شما احساس خوبی خواهد داد. شما می‌توانید از فروشگاه‌هایی مانند آنتونیو صندل یا کاپل، این سوغات دبی را تهیه کنید.

قیمت صندل در دبی نسبت به نوع مواد، برند و موارد دیگر، متفاوت است و از ۸۰ درهم شروع می‌شود.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی

خنجر و چاقوی عربی

خنجر و چاقوی عربی یکی از ابزارآلات سنتی میان مردم حوزه خلیج فارس و دریای عمان است که امروزه به عنوان یکی از سوغاتی‌های محبوب و معروف دبی شناخته می‌شود.

خرید و فروش چاقو و خنجر به عنوان سوغات دبی تا حدودی رویه سخت‌گیرانه دارد و باید قبل از خرید شناسنامه یا پاسپورت خود را به فروشنده نشان دهید تا سن شما کنترل شود.

خنجر عمانی و یمنی از معروف‌ترین انواع این خنجرها هستند و در بازار طلا و کرامه با قیمتی میان ۱۶۰ تا ۵۰۰ درهم به فروش می‌رسند.

قهوه عربی

دبی برای عشاق قهوه هم جای جذابی است و بعید است که در لیست معرفی بهترین سوغات دبی جا نداشته باشد. عرب‌ها مانند ترک‌ها عاشق قهوه هستند و آن را به شیوه خاصی دم و سرو می‌کنند.

سنت‌هایی که حول محور نوشیدن قهوه و تعارف آن به میهمان وجود دارد، در نوع خود جالب است و می‌تواند سوژه مستندی دیدنی باشد. بالطبع خرید قوه عربی به عنوان یکی از موارد سوغات دبی میان گردشگران مرسوم است و توصیه می‌کنیم حتی اگر هیچ چیزی به عنوان سوغات نخریدید، حتما قهوه‌های عربی را با خود به خانه ببرید.

فروشگاه‌های اسپرسو لب و اربیس از معروف‌ترین مراکزی هستند که قهوه و دانه‌های آن را به فروش می‌رسانند. قیمت قهوه در دبی حدود ۱۰۷درهم به ازای هر کیلو برآورد می شود و ممکن است به نسبت ترکیبات، افزایش قیمت هم داشته باشد.

بیشتر بخوانید …

بهترین مراکز خرید دبی برای ایرانی ها کدام است؟

شکلات‌های کمل میلک

معرفی سوغات دبی باشد و از شکلات شیر بز حرف نزنیم؟ امکان ندارد! شکلات کمل میلک یا همان شیر بز، از آن‌دسته سوغات دبی هستند که روزبه‌روز میان گردشگران محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند و به خاطر بافت و طعم جذاب و خواص سلامتی، از محبوب‌ترین سوغات دبی محسوب می‌شوند.

آیا شکلات‌های کمل میلک واقعا از شیر بز درست می‌شوند؟ بله! این شکلات‌ها از ترکیب شیر پاستوریزه شتر، کاکائو، ادویه‌های محلی و انواع مغزیجات تهیه می‌شوند.

شکلات‌های شیر بز طعم آجیلی جذابی دارد و می‌توانید در آن‌ها مزه کارامل و خامه را حس کنید. بافت نرم این شکلات‌ها به محض لمس محیط دهان آب می‌شوند و ته‌طعم شور آن، برای بسیاری از افراد خوشایند است.  شما می‌توانید این شکلات‌ها را با قیمت ۵۰ درهم به ازای هر بار شکلات بخرید.

این شکلات‌ها در همه فروشگاه‌های شیرینی و شکلات به سادگی در دسترس هستند و پیدا کردنشان کار سختی نیست.

ادویه های عربی

اگر به غذاهای عربی علاقه‌مند باشید، می‌دانید که درواقع ادویه این غذاهاست که میان آن‌ها و باقی غذاها تفاوت معناداری ایجاد می‌کند. ادویه‌های عربی ترکیبات متفاوتی دارند که هر کدام‌شان می‌توانند یک غذای ساده را به غذایی فوق لذیذ تبدیل کنند.

ادویه بابونه، سماق، زردچوبه، هل، آویشن، میخک، انواع فلفل و دارچین از معروف‌ترین ادویه‌جاتی هستند که به‌عنوان سوغات دبی خریداری می‌شوند. اسپایس روم و بازار ادویه از معروف‌ترین مراکز خرید و فروش این چاشنی‌های خوش‌طعم غذا در امارات هستند و شما می‌توانید انواع آن‌ها را با قیمت‌های مختلف پیدا کنید.

بیشتر بخوانید …

با لذیذترین و خوشمزه ترین غذاهای دبی آشنا شوید {لیست کامل غذاهای محلی و عربی}

 فرش و تابلو فرش

هرچند بعید است که یک ایرانی هوس کند فرش عربی بخرد اما همچنان فرش و تابلو فرش از معروف‌ترین سوغات دبی هستند. فرش‌های عربی نقش و نگار خود را از طرح‌های اصیل ایرانی به یادگار گرفته‌اند و جزو سوغاتی‌های گران قیمت محسوب می‌شوند.

اگر به دبی سر زدید بد نیست نگاهی به فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های فرش سری بزنید و آن‌ها را با ایران مقایسه کنید. متوسط قیمت فرش‌های عربی از ۱۴۰۰ درهم شروع می‌شود و به سه هزار درهم و بالاتر هم می‌رسد.

عرب کارپت هاوس و فروشگاه فرش السالم از معروف‌ترین مراکز خرید و فروش فرش در دبی هستند.

عطر‌ و جای عطر عربی

عطر عربی که به عطرهای روغنی هم شهرت دارند از خاص‌‍ترین سوغات دبی هستند که در میان مردان و زنان طرفداران بسیاری دارند. این عطرها کاملا گیاهی بوده و از هیچ الکی در آن‌ها استفاده نشده است. شما هنگام خرید این امکان را دارید که رایحه مورد نظرتان را به فروشنده بگویید تا برایتان بسازد. علاوه بر عطر، جای عطر هم از سوغات زینتی دبی می‌باشد. بسیاری از افراد جای عطر را برای تزیین خانه هم خریداری می‌کنند. بازار دبی منبع خرید عطرهای روغنی و جای عطرهای زینتی است.

چراغ علاءالدین

عرب‌ها افسانه‌های بسیاری دارند اما معروفترین آن همان افسانه علاالدین و چراغ جادو است. این چراغ اسرارآمیز بعد از گذشت هزاران سال همچنان محبوب بوده و افراد از آن به عنوان وسیله‌ای برای تزیین خانه استفاده می‌کنند. شما هم می‌توانید انواع چراغ‌های علاالدین را به عنوان سوغات سنتی دبی از مراکز و بازارها خریداری کرده و با خود به خانه ببرید.

تفنگ فتیله‌ای عربی

بیشتر افراد خنجر و شمشیر را به عنوان نماد سوغات دبی می‌شناسند اما در این میان تفنگ‌های فتیله‌ای عربی را نباید از قلم انداخت. اگر به این دست از اشیا علاقه دارید می‌توانید تفنگ‌های فتیله‌ای را به عنوان وسیله‌ای تزیینی خریداری کنید. این تفنگ‌ها به دلیل قدیمی بودن بسیار گران قیمت و با ارزش هستند.

مجسمه برج خلیفه دبی

برج الخلیفه دبی با ۸۲۸ متر ارتفاع و ۱۶۳ طبقه در کنار برج العرب نماد بی چون و چرای دبی است. پس اگر فکر می‌کنید که از دبی چه بخرید یا کدام سوغاتی را برای دوستانتان تهیه کنید، چه چیز بهتر از مجسمه برج العرب دبی! مجسمه این برج در اندازه‌ها و جنس‌های مختلف در تمام مراکز خرید و سوغاتی فروشی‌ها قابل دسترس و خریداری است.

طلا دبی

طلاهای دبی به دلیل زرق و برق بسیار و البته قیمت نسبتا پایین در تمام دنیا معروف هستند. برای خرید این کالای ارزشمند و شیک به عنوان سوغات دبی می‌توانید به بازار بزرگ بروید. در این یازار حدود ۷۰۰ مغازه طلا فروشی وجود دارد که تمامی آن‌ها زیر نظر اتحادیه طلا فروشان فعالیت دارند. طلاهای امارات بسیار متنوع بوده با کیفیت هستند.

عروسک‌های پشمی دبی

اگر قصد خرید سوغاتی برای کودکان را دارید، عروسک‌های پشمی بهترین گزینه هستند. این عروسک‌ها با پشم و پارچه درست شده و بدون شک کودکان را بر سر دوق می‌آورند. نکته دیگر اینکه عروسک‌ها بسیار ارزان بوده و یک سوغاتی جذاب و به صرفه هستند.

لباس کفتان

لبای کفتان همان لباس بلند عربی زنانه است که بو نوع مردانه آن دشداشه می‌گویند. کفتان‌ها انواع مختلف دارند اما قد تمامی آن‌ها تا مچ پا می‌باشد. برخی از لبای‌ها نیز برای فاخرتر به نظر رسیدن با اکسسوری‌های زیبا مانند کمربند یا منجق دوزی تزیین می‌شوند. قیمت لباس کفتان به عنوان سوغات دبی با توجه به جنس و تزیینات به کار رفته در آن متفاوت می‌باشد.

لوازم الکترونیکی

دبی به خاطر واردات بدون عوارض لوازم الکترونیکی، یکی از کشورهایی ست که این ابزارها را با قیمت پایینی به فروش می‌رساند. معمولا قیمت لوازم الکترونیکی در دبی از متوسط جهانی پایین‌تر است و به همین دلیل، خرید این لوازم هم از دیگر آیتم‌های سوغات دبی محسوب می‌شود.

شما می‌توانید در دبی موبایل، تبلت، انواع شارژر، ابزار الکترونیکی دفتر کار، هدفون، آلات الکترونیکی موسیقی، اسپیکر و کنسول‌های بازی را با قیمتی پایین‌تر از بازار بخرید.

بازار لوازم الکترونیک جامبو، کول گجت و الفدک از معروف‌ترین مراکز خرید و فروش این گجت‌ها هستند.

سخن آخر

خوبه که قبل از سفر اقدامات لازم جهت دریافت ویزای توریستی دبی را انجام دهید. برای اینکه شما راحتتر بتونید مدارک مورد نیاز را آماده کنید و مراحل مختلف را طی کنید آژانس گردشگری ستاره ونک  همراه شما است.

سوالات متداول

زیباترین سوغات دبی چیست؟

اگر می‌خواهید سوغاتی زیبا از دبی برای عزیزانتان ببرید، می‌توانید فانوس‌ها را انتخاب کنید. این فانوس‌ها محبوبیت زیادی دارند و به نظر اکثریت گردشگران از زیباترین سوغات دبی محسوب می‌شوند.

به طور متوسط قیمت سوغات دبی چقدر است؟

قیمت سوغات دبی کاملا به چیزی که می‌خرید بستگی دارد. شما می‌توانید چیزی به سادگی یک شکلات یا عودبخور تهیه کنید و برای آن کمتر از ۵۰ درهم بپردازید و یا اینکه سوغاتی کاملا لوکس و گرانقیمت مانند پشمینه بخرید و برای آن هزاران درهم پرداخت کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید