معروف‌ترین خیابان‌های بارسلون

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 16 دسامبر 2020
Loading...

اجازه ندهید معماری‌های خارق‌العاده و بناهای تاریخی فرصت دیدن معروف‌ترین خیابان‌های بارسلون را از شما بگیرند. خیابان‌هایی که پر جنب‌وجوش، پر هیجان و جذاب هستند. پس از همین حالا بازدید از کوچه‌پس‌کوچه‌های بارسلون را به برنامه سفر خود اضافه کرده و برای کشف دنیای شگفت‌انگیز این شهر آماده باشید.

خیابان‌های بارسلون را می‌توان در کنار مجموعه‌های تاریخی و تفریحی در میان لیست جاذبه‌های گردشگری تور اسپانیا قرار داد. از آنجایی که هر یک از خیابان‌ها و کوچه‌پس کوچه‌های این شهر جذاب، ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند، در این مطلب می‌خواهیم گلچینی از معروف‌ترین خیابان‌های بارسلون را معرفی کنیم.(خرید بلیط بارسلون)

آنچه در این مطلب می‌خوانید

معروف‌ترین خیابان‌های بارسلون

.

خیابان لا رامبلا (La Rambla)

بی شک خیابان رامبلا در صدر لیست معروف‌ترین خیابان‌های بارسلون قرار می‌گیرد. خیابانی بلند که از میدان کاتالونیا شروع و در انتها به بندر بسیار زیبای پورت ول می‌رسد.

دو سوی  خیابان رامبلا با درختان سرسبز پوشیده شده و فروشگاه‌های پر زرق‌وبرق آن رنگ و لعابی خاص به رامبلا بخشیده‌اند. محله گوتیک از زیباترین محله‌های بارسلون نیز در این خیابان قرار دارد.

اما خیابان رامبلا نه فقط به دلیل عریض و طولانی بودن، بلکه به دلیل اتفاقات مهیجی که روزانه در آن رخ می‌دهد محبوب شده است. گروه‌های موسیقی و تئاترهای خیابانی در رامبلا از طلوع خورشید تا پاسی از شب به اجرای برنامه مشغول هستند و توانسته‌اند گردشگران و حتی ساکنین بارسلون را برای گشت و گذار روزانه به این خیابان بکشانند.

هتل‌های لوکس، رستوران‌های مدرن با غذاهای لذیذ، کافه‌های دنج و مراکز خرید با برندهای معتبر بین‌المللی از جاذبه‌های خیابان رامبلا به شمار می‌روند.

خیابان پورتال دل آنجل (Portal Del Angle)

 

پورتال دل آنجل گرانترین خیابان بارسلون است که در آن هیچ ماشینی اجازه تردد ندارد. بلکه فقط عابران پیاده و دوچرخه سوارها را در آن خواهید دید.

پورتال دل آنجل را می‌توان به پیاده‌روی بزرگ تشبیه کرد که اطراف آن را فروشگاه‌های لوکس احاطه کرده‌اند و افرادی با لباس‌های مد روز و شیک در حال رفت‌وآمد هستند. این خیابان بزرگ از محله گوتیک آغاز شده و محله‌های اوینگودا و دیاگونال را دربرمی‌گیرد.

‌بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین مراکر خرید بارسلون از جمله مرکز خرید ال کورته اینگس در این خیابان قرار گرفته‌اند. زرق و برق پورتال دل آنجل بسیاری از گردشگران را ترغیب می‌کند که حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشند از این خیابان و فروشگاه‌های فوق لوکسش دیدن کنند.

البته اگر نزدیک به سال نو میلادی به بارسلون سفر کنید می‌توانید از حراجی‌های بزرگ آن خریدی عالی و با تخفیفات ۵۰ درصد به بالا داشته باشید.

خیابان د گراسیا (Passeig de Gracia)

گردشگرانی که تعریف اوت‌لت‌های بارسلون را شنیده‌اند و می‌خواهند برندهای معروف بین‌المللی را با قیمتی مناسب خریداری کنند باید بازید از خیابان دگراسیا را در برنامه‌ سفر خود به بارسلون قرار دهند.

این خیابان مملو است از اوت‌ لت‌ها و مراکز خرید شیک با قیمت‌های مناسب و باورنکردنی! همچنین با بازدید از خیابان دگراسیا می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. چرا که ساختمان‌های معروف کازاباتیو و کاسا میلا که شاهکاری ارزشمند از معمار اسپانیایی آنتونی گائودی هستند نیز در این خیابان قرار گرفته‌اند و این امکان را به گردشگران می‌دهند تا در کنار داشتن خریدی عالی از منحصربه‌فردترین بناهای اسپانیا دیدن کنند.

از آنجا که خیابان دگراسیا در مرکز بارسلون قرار گرفته، اقامت در هتل‌های این منطقه دسترسی شما را به سایر مناطق اسپانیا به راحتی امکان‌پذیر می‌‌کنند. پس اگر هنوز منطقه اقامت خود در بارسلون را انتخاب نکرده‌اید، هتل‌های خیابان دگراسیا می‌توانند انتخانی مناسب باشند.

خیابان کرر د مونتکادا (Carrer de Montcada)

کرر د مونتکادا از معروف‌ترین و نوستالژیک‌ترین خیابان‌های بارسلون است که یادآور شکوه و جلال اسپانیا در دوران قرون وسطی می‌باشد.

کاخ‌های بزرگ که معماری رسنسانس و باروک را در نمای خود دارند شاهدی بر حضور بزرگان و اشراف‌زادگان اسپانیایی در این محله هستند. روزگاری که خیابان کرر د مونتکادا مرکز تجارت و معاملات بزرگ بوده و هنوز نیز می‌توان تجمل‌گرایی را در آن دید.

موزه پیکاسو از معروف‌ترین موزه‌های باسلون در این خیابان قرار دارد و یکی از ساختمان‌های گوتیک را به خود اختصاص داده است. بازدید از خیابان کرر د مونتکادا می‌توانید از این موزه بازدید کرده و از دیدن شاهکارهای بزرگترین نقاش دنیا لذت ببرید.

دیدن مشهورترین رقص فلامینگو اسپانیا، از دیگر جاذبه‌های خیابان کرر د مونتکادا است. برای دیدن این نمایش زیبا می‌توانید به ساختمان شماره ۲۰ بروید. همچنین این خیابان با ساختمان‌های نوستالژیک بهترین مکان برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی است.

خیابان کرر دلس میرایرس (Carrer dels Mirallers)

اگر به ژانرهای وحشت و داستان‌های قدیمی درباره جنیان علاقه دارید، حتما سری هم به خیابان کرر دلس میرایرس بزنید. این محله از قدیمی‌ترین خیابان‌های بارسلون است که معروفیت خود را به دلیل حال و هوای ترسناکی که دارد به دست آورده است.

طبق داستان‌های قدیمی نویسنده‌ای معروف که به جادوگری و احضار ارواح علاقه داشته در این خیابان زندگی می‌کرده و بسیاری اعتقاد داشتند او ارداح شیطانی را به “کرر دلس میرایرس” فراخوانده و از آن زمان ارواح در این خیابان حضور دارند و پرسه می‌زنند. البته بسیاری نیز این داستان را باور ندارند اما پرسه زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های کرر دلس میرایرس و کشف داستان‌های افسانه‌ای می‌تواند ماجراجویی هیجان‌انگیز برای گردشگران باشند.

علاوه بر ماجراجویی، وجود مغازه‌های کوچک صنایع‌دستی در خیابان کرر دلس میرایرس به گردشگران این امکان را می‌دهد تا اجناس رنگارنگ را به عنوان سوغات خریداری کنند.

بیشتر بخوانید …

معرفی شگفت‌انگیزترین سواحل اسپانیا

۵ ترفند برای خرید ارزان تور اسپانیا

۵ شهر زیبا و جذاب اسپانیا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید