معرفی فرودگاه بین‌المللی کیش

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 7 نوامبر 2020
Loading...

فرودگاه‌ها به عنوان اولین تصویر از شهر یا کشور نقش مهمی را در معرفی فرهنگ، کیفیت زندگی و امکانات مقصد ایفا می‌کنند. فرودگاه بین‌المللی کیش به عنوان یکی از بهترین و پررفت‌وآمدترین فرودگاه ایران به خوبی از عهده این کار بر آمده و از میهمانان جزیره استقبال می‌کند. در ادامه می‌خواهیم با امکانات فرودگاه جزیره کیش آشنا شویم.

موقعیت خاص جزیره کیش باعث شده تا بیشتر گردشگران تور کیش پرواز را برای سفر به این جزیره انتخاب کنند. بر همین اساس فرودگاه بین‌المللی کیش به عنوان یکی از پررفت‌وآمدترین فرودگاه‌های کشور شناخته شده و پروازهای بسیاری به مقاصد داخلی و خارجی در آن انجام می‌شود. این فرودگاه با امکانات و تجهیزات مدرن تجهیز شده و اقامتی لوکس را به میهمانان نوید می‌دهد. (خرید بلیط کیش)

تاریخچه فرودگاه بین‌المللی کیش

ساخت فرودگاه بین‌المللی کیش در سال ۱۳۴۹ و در دوره پهلوی اول کلید خورد. در واقع ساخت این فرودگاه پیرو تکمیل پروژه جزیره زیبای کیش به عنوان مقصد تفریحی ساحلی آغاز شد. بر طبق همین طرح، ساخت فرودگاه به سازمان عمران کیش واگذار شده و مهندسان این سازمان با الهام از جزایر هاوایی و کرانه جنوبی دریای مدیترانه ساخت فرودگاه را آغاز کردند.

در همان دوران فاز اول پروژه تکمیل شده و یکی از روستاهای بزرگ اطراف فرودگاه به نام “ماشه” نیز به طرح گسترش فرودگاه اضافه شد. بدین ترتیب روستا تخلیه شده و بناهای باشکوه مانند هتل (هتل شایان امروزی)، بازاری زیبا و مجهز به سبک فرانسوی و چندین ویلا در آن ساخته شد. در نهایت این پروژه با ساخت آب شیرین کن، نیروگاه بر و تاسیسات رادیو و تلویزیون به پایان رسیده و در سال ۱۳۵۶ با حضور، شاه، ملکه و سران بزرگ کشور افتتاح شد و اولین پرواز مسافربری کنکورد در آن به زمین نشست.

طرح توسعه کیش با آغاز انقلاب اسلامی متوقف شد. تا سال ۱۳۷۳ که مجددا فرودگاه به چراغ‌های شب تجهیز شده و بدین ترتیب فرودگاه کیش مجددا به لیست فرودگاه‌های پرفت‌وآمد کشور اضافه گردید.

اطلاعات فرودگاه

نام فرودگاه: kish International Airport

کد یاتا: KIH

کد ایکائو: OIBK

ترمینال‌ها: ۴ ترمینال

شرکت‌های هواپیمایی فعال: ایران‌ایر، ماهان، آسمان، آتا، کاسپین، ایران‌ایر تور، کارون، کیش‌ایر، معراج، قشم، سپهران، تابان ، زاگرس

ترمینال‌های فرودگاه جزیره کیش

در فرودگاه بین‌المللی کیش روزانه ده‌ها پرواز به مقاصد داخلی مانند تهران، اصفهان، مشهد، بندرعباس، کرمان، کرمانشاه، تبریز، همدان، سنندج، ارومیه، گرگان، عسلویه، یزد و … و مقاصد خارجی از جمله دبی و مسقط انجام می‌شود.

بر طبق آمارهای اعلام شده به طور متوسط و در مجموع، سالانه بیش از ۱۰هزار مسافر ورودی و خروجی از طریق فرودگاه کیش به مقاصد مختلف جابجا می‌شوند. این آمار فرودگاه کیش را در لیست پررفت‌وآمدترین فرودگاه‌های کشور قرار داده است.

این فرودگاه بزرگ ۴ ترمینال دارد که به طور همزمان در زمینه پروازهای داخلی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند. ترمینال پروازهای داخلی از یک بخش ورودی و یک بخش خروجی تشکیل شده و پروازهای داخلی تمامی ایرلاین‌های فعال صورت شبانه روزی در آن انجام می‌شوند.

ترمینال پروازهای بین‌المللی نیز خود از ترمینال شماره یک برای پروازهای خروجی و ترمینال شماره ۲ برای پروازهای ورودی تشکیل شده  و پروازهای بین‌المللی را به مقاصد مختلف پوشش می‌دهد.

امکانات و خدمات فرودگاه

فرودگاه بین‌المللی کیش بسیار مجهز بوده و با فضایی وسیع تمامی امکانات و تجهیزات را درسطح بین‌المللی در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

این فرودگاه بزرگ دارای دوباند در ابعاد وسیع است که امکان فرودآمدن هواپیماهای پهن‌پیکر را به راحتی میسر کرده است و با داشتن چراغ‌های مخصوص فرود در شب به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند.

قسمت ویژه حمل بار، اورژانس، پارکینگ، رستوران با انواع غذاهای بین‌المللی، صرافی، چندین کافی شاپ، انواع فروشگاه جهت خرید سوغاتی و …، خدمات بانکی، خدمات پستی و اینترنت پرسرعت تجهیز شده است.

بخش ویژه پاویون و سی آی پی ازدیگر امکاناتی هستند که فرودگاه کیش را بسیار لوکس و مدرن جلوه می‌دهند. ترانسفر رفت و برگشت از منزل به فرودگاه و بالعکس با ماشین‌های لوکس، اتاق‌های مخصوص استراحت، سالن ویژه کنفرانس، ترانسفر ویژه از سالن تا هواپیما، خدمات مربوط به گیت شامل گرفتن کارت پرواز و … و حمل چمدان همه و همه از خدماتی هستند که توسط سالن سی آی پی به مسافران ارائه می‌شود.

چگونه از فرودگاه کیش به مرکز شهر برویم؟

اینکه چگونه می‌توان از فرودگاه به هتل محل اقامت یا مرکز شهر رفت دغدغه اصلی بسیاری از مسافران است. فرودگاه بین‌المللی کیش با داشتن وسایل حمل و نقل مجهز، این مشکل را حل کرده است.

تاکسی‌های دربستی، تاکسی‌های خطی و مینی‌بوس از وسایل عمل و نقل عمومی فرودگاه کیش هستند. تاکسی‌های دربستی سفید رنگ هستند و با دریافت مبلغ بیشتر مسافران را به صورت اختصاصی جابجا می‌کنند.

تاکسی‌های خطی با رنگ زرد مانند تاکسی‌های عمومی عمل کرده و کرایه پایین‌تری نسبت به تاکسی‌های دربستی دارند. مینی‌بوس‌ها هم از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی هستند که با تعداد بیشتر مسافر کرایه پایین‌تری در مقایسه با انواع تاکسی‌ها دارند.

علاوه بر وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانید از طریق آژانس کارگزار خود یا هتل درخواست ترانسفر اختصاصی داده و بدین ترتیب از امکاناتی مانند حمل چمدان و سرویس اختصاصی از منزل به فرودگاه و بالعکس برخوردار شوید. لازم به یادآوری است که ترانسفرهای اختصاصی بالاترین هزینه را در بین سایر وسایل نقلیه دارند.

بیشتر بخوانید…

بهترین هتل‌های ۳ ستاره کیش

۵ دلیلی که جزیره کیش را به پرطرفدارترین مقصد گردشگری تبدیل کرده‌اند

چگونه در کیش ماشین اجاره کنیم؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید