معرفی ساحل سرخ چین

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 15 جولای 2023
Loading...

زمانی که اسم ساحل به گوش می‌رسد ناخودآگاه یک منطقه شن و ماسه‌ای در کنار دریا را در ذهن خود تصور می‌کنیم؛ دقیقا شبیه به تمام سواحلی که در کنار دریاهای مختلف دیده‌ایم. اما کره زمین به قدری شگفتی در طبیعت خود جای داده که اگر شنیدید که ساحلی به نام ساحل سرخ بر روی این کره وجود دارد، نباید تعجب کنید.

در شرق دور و در کشور چین یکی از جاذبه‌های طبیعی و در عین حال شگفت‌انگیز کره زمین یعنی ساحل سرخ چین قرار دارد که هر ساله گردشگران زیادی از این ساحل عجیب و زیبا دیدن می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی ساحل سرخ چین پرداخته و این ساحل زیبا را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. در خصوص اقدام به دریافت ویزا و اطلاع از قیمت  تور چین کارشناسان آژانس ستاره ونک در کنار شما هستند. 

معرفی ساحل سرخ چین

ساحل سرخ چین که به نام ساحل سرچ پانجین شناخته می‌شود یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی این کشور محسوب می‌شود که در طول سال از گردشگران زیادی پذیرایی می‌کند. این ساحل یکی از جاذبه‌های طبیعی کره زمین است که زیبایی آن می‌تواند هر بینند‌‌ه‌ای را به وجد آورده و شگفت‌زده کند. پانجین یکی از شهرهای کشور چین به حساب می‌آید که ساحل سرخ یا ساحل قرمز در حاشیه یکی از رودهای این منطقه به نام لیائو واقع شده و یک منطقه تالابی را به وجود آورده است. این تالاب در کشور چین یکی از بهترین مناطقی است که در طول سال از انواع گونه‌های پرنده مهاجر پذیرایی می‌کند؛ به همین دلیل برای افرادی که علاقمند به تماشای پرندگان مهاجر هستند بهترین گزینه محسوب می‌شود.

علت نامگذاری ساحل سرخ چین

اولین موضوعی که گردشگران و مسافران به این منطقه را شگفت‌زده و متعجب می‌کند قرمز رنگ بودن این منطقه به دلیل وجود گیاهانی است که در کنار آب رشد کرده‌اند. اما دلیل قرمز بودن این گیاهان چیست؟ پاسخ به این سوال بیان کننده علت نامگذاری این منطقه به نام ساحل سرخ چین است. آب موجود در این منطقه شور است و دارای خاک متفاوتی است که باعث می‌شود گیاهانی در این منطقه رشد کنند که در فصل‌های مختلف سال رنگ‌های گوناگونی دارند. در واقع نمای متفاوت و عجیب قرمز رنگ این منطقه در برخی از ماه‌های سال به دلیل رشد این گیاهان و شرایط خاص خاک و آب آن بوجود آمده که از هزاران پرنده مهاجر در گونه‌های مختلف در طول سال نیز پذیرایی می‌کند. در واقع علت اصلی قرمز بودن ساحل این رودخانه در شهر پانجین رشد جلبک‌های قرمز رنگ دریایی در این منطقه در موعد مقرری از سال است. این پوشش گیاهی سودا سالسا نام دارد که یک گونه علفی بوده و جزو معدود گونه‌های گیاهی است که توانایی رشد و تکثیر در خاک‌هایی با محیط قلیایی را دارد.

جغرافیا و موقعیت ساحل سرخ

همانطور که اشاره شد ساحل سرخ چین در یکی از شهرهای این کشور به نام پانجین قرار دارد. در واقع نام این ساحل در بین مردمان محلی ساحل قرمز پانجین است. پانجین یکی از شهرهای مهم چین و در واقع مرکز استان لیائوینگ است که در حدود ۴ هزار متر مربع مساحت داشته و ۱٫۴ میلیون نفر در آن به زندگی و کار مشغول هستند. ساحل سرخ چین در یکی از شهرستان‌های این منطقه به نام داوا واقع شده که در امتداد رودخانه لیائو یکی از رودهای بزرگ چین قرار دارد. جلبک‌های قرمز رنگ دریایی چند ماه از سال در ساحل و امتداد این رود رشد کرده و نمایی قرمز رنگ و جذاب به این منطقه می‌بخشند که هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند.

تاریخچه ساحل سرخ

رشد جلبک‌های دریایی قرمز رنگ در منطقه پانجین در کشور چین بدون شک قرن‌هاست که اتفاق می‌افتد. اما این منطقه زیبا و دیدنی از سال ۱۹۸۴ به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته می‌شود. ساحل سرخ چین را می‌توان یکی از بهترین مقاصد برای اکوتوریسم در جهان دانست که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این منطقه حفاظت شده بوده و بخش‌هایی از آن برای بازدید عموم طراحی شده که گردشگران می‌توانند منظره‌های بی‌بدیلی از این ساحل را به تماشا بنشینند.

فعالیت های گردشگری در ساحل سرخ

با توجه به اینکه ساحل سرخ چین یک منطقه حفاظت شده به حساب می‌آید فعالیت‌های متنوع گردشگری در این منطقه وجود ندارد و تنها تورهایی برای بازدید گردشگران از این ساحل در نظر گرفته شده است. دولت چین در این منطقه مسیرهای مخصوصی را به صورت مجزا طراحی و ساخته است که گردشگران تنها امکان حرکت در این مسیرها را به صورت محافظت شده داشته و نمی‌توانند رفتار آزادانه در این منطقه داشته باشند.

بیشتر بخوانید …

آداب غذا خوردن در چین

زیبایی‌های طبیعی ساحل سرخ

بدون شک مهم‌ترین و اصلی‌ترین زیبایی طبیعی در ساحل سرخ چین، رشد جلبک‌های قرمز دریایی و ایجاد یک منظره قرمز رنگ زیبا و وسیع است. اما زیبایی‌های دیگری در این منطقه وجود دارد که می‌توان به وجود بیش از ۴۰۰ گونه جانوری در این منطقه اشاره کرد. تالاب موجود در این منطقه مکانی است که در آن بیش از ۲۵۰ گونه مختلف پرنده مهاجر از شرق آسیا به استرالیا توقف کرده و مدتی را به استراحت می‌پردازند. درنای قرمز و کاکایی ساندرز دو مورد از مهم‌ترین گونه‌ها هستند که در حال انقراض بوده و در مسیر حرکت خود از شرق آسیا به استرالیا در این منطقه توقف می‌کنند.

فرصت و شرایط خوب به منظور لانه زدن در این منطقه و وجود ماهی‌های متنوع به عنوان غذا یکی از مهم‌ترین دلایلی است که پرندگان ساحل سرخ چین را برای توقف انتخاب می‌کنند.

چگونگی دسترسی به ساحل سرخ

گردشگران این امکان را دارند که برای مراجعه به ساحل سرخ چین و دیدن زیبایی‌های آن از نقاط مختلف چین با اتوبوس و قطار به شهر پانجین سفر کنند. از فرودگاه‌های مختلفی مانند Shenyang TaoXian، Dalian ZhouShuiZi  و  JinZhou XiaoLing امکان سفر به صورت هوایی به این منطقه وجود دارد. تورهای مختلفی در شهر پانجین برای بازدید از ساحل سرخ چین وجود دارد که می‌توان یکی از این تورها را خریداری کرده و از خدمات آن استفاده کرد.

مینی‌بوس و توک توک (سه‌چرخه‌های موتوری که حدود ۴ تا ۵ نفر ظرفیت دارند) و تاکسی از دیگر گزینه‌هایی هستند که برای دسترسی به ساحل سرخ چین می‌توان انتخاب کرد. در واقع این وسایل گردشگران را به صورت مستقیم از شهر پانجین به سمت ساحل می‌برند و معمولا قیمت مناسبی دارند.

بهترین زمان بازدید از ساحل سرخ

یکی از موضوعات مهمی که درباره ساحل سرخ چین باید مورد توجه قرار داد این است که این ساحل همیشه و در تمام طول سال قرمز رنگ‌ نیست. در واقع اصلی‌ترین عامل جذب گردشگران به این منطقه قرمز بودن پوشش گیاهی آن است که تنها در چند ماه از سال اتفاق می‌افتد. این پوشش گیاهی خاص و منحصر به فرد در فصل بهار دارای جوانه‌های سبز رنگ است که در اوایل تابستان به رنگ سبز روشن درآمده و به سمت قرمز شدن می‌روند. بنابراین بهترین زمان برای بازدید از این منطقه زیبا و گیاهان قرمز رنگ جذاب آن از اوایل ماه آوریل آغاز شده و به مدت ۴ ماه ادامه دارد.

رعایت احتیاط در سفر به ساحل سرخ

با توجه به اینکه منطقه لیائو و تالاب آن یک منطقه نفتی و بزرگترین میدان نفتی چین به حساب می‌آید و گونه‌های گیاهی و جانوری آن در معرض خطر هستند، ساحل سرخ چین یک منطقه حفاظت شده محسوب می‌شود که دولت چین برای بازدید گردشگران و جلوگیری از وارد شدن آسیب به این گونه‌های مسیرها و پل‌های مخصوصی را ساخته که گردشگران تنها امکان تردد در این مسیرها و پل‌ها برای بازدید از منطقه را دارند. به همین دلیل در صورت سفر به این منطقه زیبا و دیدنی باید احتیاط کنید که از این مسیرها و پل‌های ساخته شده برای بازدید گردشگران خارج نشوید تا هم از قانون تخطی نکرده و هم به محیط زیست آسیب وارد نکنید.

بیشتر بخوانید …

۲۰ نکته قبل از سفر به چین

اقامت و رستوران‌های نزدیک ساحل سرخ

هر چند دریای سرخ چین به عنوان یک منطقه گردشگری در چین شناخته می‌شود و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند اما به دلیل اینکه تالاب این منطقه بزرگ‌ترین میدان نفتی این کشور محسوب می‌شود، دولت چین نگاه گردشگری به این منطقه نداشته و امکانات گردشگری زیادی در این منطقه برای اقامت و غیره وجود ندارد. نزدیک‌ترین اقامتگاه‌ها و رستوران‌ها به این منطقه در شهر پانجین قرار دارند که گردشگران می‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند. یکی از غذاهای محبوب در این منطقه برنج و ماهی است که برنج نیم‌دانه آن بسیار با کیفیت بوده به طوری که در المپیک زمستانی ۲۰۰۸ پکن به عنوان برنج رسمی مسابقات شناخته شد.

سخن آخر

برای سفر به چین و بازدید از از مکانهای جذاب و دیدنی این کشور نیاز است برای ویزای توریستی چین اقدام نمایید. 

برای مشاهده قیمت و خرید تور چین از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور چین
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید