مدت زمان صدور ویزای انگلیس

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 28 سپتامبر 2021
Loading...

مدت زمان صدور ویزای انگلیس چقدر است و باید چند وقت قبل از سفر برای دریافت ویزا اقدام کنید؟ با هر هدفی که به انگلیس سفر کنید، چه سفر کاری چه تفریحی یا دیدار با اقوام، دانستن جواب این سوال در داشتن یک برنامه‌ریزی درست و اقدام به موقع برای دریافت ویزای انگلیس موثر است.

اقدام به‌موقع برای دریافت ویزای توریستی انگلیس از اهمیت بالایی برخوردار است. اهمیت این مسئله چنانچه قصد شما از سفر به انگلیس شرکت در نمایشگاه‌ها، سمینار یا حتی وقت‌های پزشکی باشد، بیشتر هم می‌شود چرا که هر تأخیری در اقدام به موقع برای دریافت ویزا ممکن است باعث از دست دادن یک موقعیت شغلی مناسب و یا قراری کاری شود که شما برای به دست آوردن آن مدت‌ها تلاش کرده‌اید. در ادامه به شما خواهیم گفت مدت زمان صدور ویزای انگلیس چقدر طول خواهد کشید.

مدت زمان صدور ویزای انگلیس چه‌ مدت طول می‌کشد؟

متقاضیان ویزای انگلیس می‌توانند از طریق هر یک از نمایندگی‌های فعال سفارت تحت عنوان VFS برای تعیین وقت سفارت اقدام کنند. از این رو شما به عنوان متقاضی می‌توانید کارهای مربوط به سفارت را از  طریق دفاتر تهران، دبی، آنکارا و استانبول انجام دهید. اما سوال اینجاست که کدام دفتر به درخواست ویزای ما سریعتر جواب می‌دهد؟

در واقع اینکه شما از طریق کدام نمایندگی جهت تعیین وقت سفارت انگلیس اقدام کنید تاثیری در روند جواب ویزا ندارد و به طور معمول مدت زمان صدور ویزای انگلیس ۱۵ تا ۳۰ روز طول می‌کشد. البته مدت اعلام شده جهت مشخص شدن جواب ویزا بر حسب تصمیم سفارت ممکن است کمتر یا حتی بیشتر به طول بیانجامد.

اینکه شما دفتر تهران، دبی یا یکی از دفاتر ترکیه را برای انگشت نگاری انتخاب کنید، نه  در مدت زمان جواب ویزا بلکه در نوبت وقت دهی موثر خواهد بود. از آنجایی که بیشتر ایرانیان VFS تهران را برای انگشت نگاری انتخاب می‌کنند، این دفتر به دلیل حجم بالای تقاضا در بازه زمانی طولانی‌تر وقت‌های انگشت‌نگاری را تعیین می‌کند.

متقاضیانی که دفاتر دبی یا ترکیه را انتخاب می‌کنند، موفق به دریافت وقت انگشت نگاری در بازه زمانی کوتاه‌تر می‌شوند. اما از آنجایی که سفر به کشور ترکیه نیاز به ویزا ندارد بیشتر ایرانیان استانبول یا آنکارا به دبی ترجیح می‌دهند.

چه زمانی برای دریافت ویزای انگلیس باید اقدام کرد؟

 ویزای انگلیس انواع مختلف دارد از جمله ویزای توریستی ، ویزای مولتی، ویزای تحصیلی و … . اما فرقی نمی‌کند که شما برای کدام ویزا و با چه هدفی (توریستی، شرکت در نمایشگاه و …) برای دریافت ویزا اقدام کرده‌اید، در

هر صورت اقداماتی هستند که به صورت یکسان و در یک بازه زمانی مشخص بایستی انجام شوند، عدم به موقع این اقدامات در مدت زمان صدور ویزای انگلیس تاثیر منفی خواهد گذاشت. دریافت ویزای انگلیس مراحل زیر را شامل می‌شود:
ترجمه مدارک ویزای انگلیس

تمامی مدارک ارائه شده به سفارت باید با مهر رسمی مترجم و به زبان انگلیسی ترجمه شود. این مدارک اسناد ملکی، گواهی شغلی، پرینت حساب و شناسنامه را شامل می‌شود. به دلیل اینکه ترجمه مدارک به زمان نیاز دارد پیشنهاد می‌کنیم این کار را به روزهای آخر موکول نکنید چرا که به هر دلیلی ممکن است دارالترجمه مدارک را طبق زمان پیش‌بینی شده شما تحویل ندهد و روند دریافت وقت سفارت انگلیس را به تاخیر بیاندازد.

با توجه به موارد فوق بهتر است ۳۰ تا ۴۰ روز را برای اقدامات اولیه ویزای انگلیس در نظر بگیرید.

چه اقداماتی در تسریع جواب ویزای انگلیس مؤثر هستند؟

قبل از پرداختن به اینکه چه اقداماتی در تسریع ویزای انگلیس موثر هستند، لازم است این نکته را یادآور شویم که تهیه تمام مدارک شامل پرینت حساب، اسناد ملکی و … در روند نتیجه ویزا تاثیرگذار هستند اما هر چه قدر هم مدارک قوی و کامل باشد در نهایت این افسر سفارت است نظر نهایی را درباره مثبت یا منفی بودن جواب ویزا می‌دهد. بنابراین کارگزاران ویزای انگلیس تنها می‌توانند مشاوران خبره در زمینه تهیه مدارک باشند.

تجربه نشان داده است که داشتن دعوت‌نامه و برنامه سفر از عواملی هستند که می‌توانند نتیجه نهایی ویزا را تغییر دهند. ارائه دعوت نامه از طرف دوست یا خویشاوندی که اقامت کشور انگلیس را دارد امکان‌پذیر است. بدین ترتیب شخص دعوت کننده مدارک مورد نیاز مانند کارت اقامت، گواهی شغلی، پرینت حساب و … را به سفارت ارائه داده و اعلام می‌کند که میزبان شما در انگلستان خواهد بود.

متقاضیانی که امکان ارائه دعوت نامه را ندارند می‌توانند برنامه سفر را جایگزین کنند. برنامه سفر هدف شما از سفر به انگلیس، تاریخ رفت و برگشت، مدت اقامت و محل اقامت را مشخص کرده و نشان دهنده این است که قصد گرفتن پناهندگی یا اقامت دائم در انگلیس را ندارید.

در انتها لازم یادآور می‌شویم که همکاران ما در واحد ویزا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه دریافت وقت و ویزای انگلیس هستند.

بیشتر بخوانید …

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلیس

خدمات آژانس هواپیمایی ستاره ونک جهت تعیین وقت سفارت انگلیس

قیمت وقت سفارت انگلیس چقدر است؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید