شاید ارائه مدارک کامل و دقیق تضمینی برای دریافت ویزای انگلیس نباشد اما بی شک نقص هر یک از مدارک ریجک شدن صد درصدی ویزا را در پی دارد. از آنجا که مدارک ویزای انگلیس بایستی در روز انگشت نگاری به افسر سفارت تحویل داده شود در ادامه مطلب مدارکی را که در روز انگشت نگاری باید همراه داشته باشید را به طور دقیق بررسی خواهیم کرد.

دریافت ویزای توریستی انگلیس را می‌توان به دو قسمت کامل کردن مدارک و تعیین وقت سفارت تقسیم‌بندی کرد. تکمیل مدارک بخش اصلی و تاثیرگذار در دریافت ویزا می‌باشد و متقاضیان را چند گام به مثبت بودن جواب ویزا نزدیک‌تر می‌کند. در ادامه به شما خواهیم گفت که در زدز انگشت نگاری چه مدارکی را باید ب همراه داشته باشید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای انگلیس

در ادامه مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای توریستی انگلیس را مرور می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر اقدامی چک لیستی از مدارک را همراه داشته باشید.

اصل پاسپور با حداقل ۶ ماه اعتبار

قبل از اقدام برای دریافت ویزا اعتبار پاسپورت خود را چک کنید. این مسئله نه فقط در زمینه ویزا بلکه در مقاصدی که به ویزا احتیاج ندارند هم حائز اهمیت است. چرا که به افرادی که اعتبار پاسپورت آن‌ها زیر ۶ ماه باشد اجازه سفر داده نمی‌شود.

البته به دلیل اینکه پروسه دریافت ویزای انگبی نسبت به سایر ویزاها می‌باشد، پیشنهاد می‌کنیم پاسپورت شما حداقل یک سال اعتبار را داشته باشد. بنابراین تارخ اعتبار پاسپورت خود را چک کنید و در صورت نیاز قبل از اقدام برای دریافت ویزا آن را تمدید کنید.

نکته مهم دیگر اینکه در صورت داشتن پاسپورت‌های قبلی، اصل پایپورت و کپی از تمامی صفحات آن‌ها را داخل مدارک قرار دهید.

۲  قطعه عکس

تمامی متقاضیان باید ۲ قطعه عکس را در پرونده درخواست ویزای انگلیس خود داشته باشند. عکس‌ها باید رنگی، جدید (حداقل متعلق به ۲ سال اخیر) و در سایز ۳٫۵*۴٫۵ باشند. در صورتیکه عکس‌های ارائه شده مناسب نباشند، همکاران ما در واحد ویزا به شما خواهند گفت.

تکمیل فرم سفارت

فرم سفارت در وبسایت رسمی سفارت انگلیس قرار داده شده و باید به صورت آنلاین پر شود. تکمیل صحیح فرم بسیار حائز اهمیت است. چرا که تمام اطلاعاتی را که در فرم پر می‌کنید با سایر مدارک ارائه شده تطبیق داده می‌شود و وجود هرگونه مغایرت در جواب نهایی ویزا تاثیر دارد. بنابراین پیشنها می‌کنیم این کار را به کارشناسان ما در واحد ویزا واگذار کنید.

علاوه بر نسخه تکمیل شده فرم، برگه تایید وقت سفارت نیز را باید همراه دیگر مدارک به سفارت تحویل دهیم. از آنجایی که پرداخت وجه هم مانند تکمیل فرم به صورت آنلاین انجام می‌شود، همکاران ما تمامی مبالغ را پرداخت کرده و برگه‌های آن را در اختیار شما قرار می‌دهند.

اصل و یا کپی دعوت‌نامه معتبر یا برگه رزرو هتل

اگر می‌خواهید توسط دعوت نامه برای دریافت ویزای انگلیس اقدام کنید، اصل یا کپی آن در پوشه مدارک قرار می‌گیرد. همچنین شخص دعوت کننده که به آن میزبان هم می‌گویند باید مدارکی را که در ادامه اعلام می‌کنیم به شما ارائه دهد:

  • دعوت‌نامه به همراه کپی پاسپورت و مدارک اقامتی دعوت کننده
  • پرینت حساب بانکی
  • مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار با ذکر درآمد
  • فیش حقوقی
  • سند ملکی محل اقامت در انگلستان یا اجاره‌نامه
  • آخرین برگه مالی پرداخت شده
  • قبوض پرداختی از قبیل آب، برق، گاز و …

در صورت نداشتن دعوت نامه، می‌توانید برگه رزرو هتل را ارائه دهید.

اصل و ترجمه رسمی سند ازدواج

ارائه سند ازدواج (در صورت متاهل بودن) از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلیس است. متقاضیان بایستی سند ازدواج خودرا به صورت رسمی (با تایید مهر دارالترجمه) به زبان انگلیسی ترجمه کرده و در میان مدارک خود قرار دهند.

علاوه بر ترجمه اصل سند ازدواج نیز باید به سفارت ارائه شود.

اصل و ترجمه رسمی شناسنامه

تمامی صفحات شناسنامه بایدذ ترجمه شده و به همراه اصل آن در پوشه مدارک قرار گیرد. توجه داشته باشید هنگام پرکردن فرم سفارت تمام موارد را به طور صحیح وارد کنید به عنوان مثال وضعیت تاهل و … چرا که همانطور که قبلا اشاره کردیم فرم با مدارک تطبیق داده می‌شود.

اصل و ترجمه رسمی مدارک شغلی

مدارک شغلی از مهمترین و تاثیرگذاترین مدارک ارائه شده به سفارت هستند. چرا که مدارک شغلی شما نشان دهنده موقعیت اجتماعی و مالی در کشور خودتان می‌باشد. همچنین معتبر بوده این مدارک دلیلی بر آن است که شما به عنوان متقاضی ویزای انگلیس دارای شغل مناسب در کشور خود هستید و قصد اقامت دائم در کشور انگلستان را ندارید.

بنابراین ارائه مدارک شغلی زیر به سفارت الزامیست:

گواهی اشتغال به کار که در آن مورد تاریخ درخواست مرخصی ذکرشده باشد و اینکه آیا این مرخصی ذکر شده باشد و یا اینکه مرخصی با حقوق می‌باشد یا خیر، جواز کسب، پروانه فعالیت، کارت بازرگانی، لیست بیمه ۶ ماه آخر، برگه مالیاتی پرداخت شده، کارت پرسنلی حکم کارگزینی، حکم بازنشستگی، کارت بازنشستگی، پروانه مطب، کارت مهندسی، کارت دانشجویی و …

رزرو بلیط برای سفر به انگلستان

هنگام درخواست ویزای انگلیس باید نوع ویزا و مدت درخواستی آن را مشخص کنید. بنابراین ارائه رزرو بلیط رفت و برگشت در کنار برگه رزرو هتل الزامیست.

ارائه بلیط نشان می‌دهد که شما به عنوان متقاضی برنامه سفر مشخص دارید و همچنین می‌توانید هزینه بلیط رفت و برگشت خود را پرداخت کنید.

مدارک مالی

مدارک مالی اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری به لاتین برای ۳ ماه گذشته، سپرده‌های بانکی و برای مدیران و سهام‌داران اصل ریز پرینت حساب شرکت و شخصی به زبان لاتین برای ۶ ماه گذشته را شامل می‌شود.

اسناد ملکی

تمامی اسناد ملکی باید به زبان انگلیسی، با مهر مترجم ترجمه شده و همراه با نسخه اصلی در پوشه مدارک قرار گیرد. در صورتیکه ملک خود را اجاره داده‌اید، باید اجاره نامه را به مدارک اضافه کنید.

نکات مهم

  • تمامی مدارک اعلام شده باید به زبان انگلیسی ترجمه شود و ترجمه رسمی (دارالترجمه) برای تمامی مدارک فوق کافیست و نیازی به مهر دادگستری و تائید وزارت امور خارجه نیست.
  • متقاضیان بایستی مدارک را در روز انگشت نگاری به صورت کامل به افسر سفارت تحویل دهند.

بیشتر بخوانید …

وقت سفارت انگلیس در ۴ مرحله

قیمت وقت سفارت انگلیس چقدر است؟

خدمات آژانس هواپیمایی ستاره ونک جهت تعیین وقت سفارت انگلیس

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید