معرفی جاذبه‌های گردشگری مادرید - اسپانیا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 6 جولای 2024
Loading...

مادرید پایتخت اسپانیا، شهری  پر انرژی و مملو از جاذبه‌های فرهنگی است و بسیاری از گردشگران آن را تداعی کننده چهره اصیل و اقعی اسپانیا می‌دانند. خیابان‌های مادرید معماری منظم دارند و در بیشتر مواقع ترافیک در آن‌ها جریان دارد اما وجود پارک‌های سرسبز جانی تازه به شهر داده و با فضایی آرام در مقابل ترافیک و سروصدای این کلان شهر ایستاده‌اند. علاوه بر این کافه‌های دنج و راستوران‌های محلی نیز جریان زندگی در مادردید را جذاب‌تر کرده‌اند. در این شهر شلوغ و پر جمعیت کارهایی زیادی برای انجام دادن وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می‌‎کنیم برای لذت بردن از معروفترین جاذبه های گردشگری مادرید لیستی از آن‌ها را در اختیار داشته باشید.

معرفی جاذبه های گردشگری مادرید

مادرید دارای مجموعه‌ای چشمگیر از بناهای تاریخی، موزه‌های هنری و همچنین باغ‌های دلپذیر و میدان‌های زیبا است.  موزه پرادو در این کلان شهر، مجموعه بی‌پایانی از شاهکارهای خلق شده در دوران طلایی اسپانیا را به نمایش می‌گذارد و کاخ سلطنتی قرن هجدهمی به عنوان  رقیب سرسخت قلعه ورسای فرانسه شناخته می‌شود! در ادامه درباره جاذبه های گردشگری مادرید و کارهایی که می‌توانید در تور اسپانیا انجام دهید بیشتر می‌خوانیم.

موزه دل پرادو (Museo Nacional del Prado)

موزه دل پرادو از معروفترین جاذبه های گردشگری مادرید و یکی از مهمترین موزه های جهان است. مجموعه‌ای ارزشمند از بیش از ۸۰۰۰ نقاشی و ۷۰۰ مجسمه در این موزه نگه داری می‌شوند که در میان آنها شاهکارهای هنری زیادی از جمله نقاشی‌های مشهوری که با معروف‌ترین آثار موزه لوور پاریس رقابت می‌کنند را می‌توان دید.

موزه پرادو ساختمانی ۳ سه طبقه با بیش از ۱۰۰ اتاق است که ارزشمندترین آثار هنری دنیا در آن‌ها جای داده است. وسعت موزه بازدید از تمام آثار را تقریبا غیرممکن کرده است اما با یک برنامه ریزی دقیق می‌توانید از آثار معروف‌تر دیدن کنید. برای این کار می‌توانید از تابلوها و مسیرهایی که خود موزه مشخص کرده است کمک بگیرید.

از قرن ۱۲ تا اوایل قرن ۱۹ نقاشی‌های اسپانیایی اکثریت آثار این مجموعه را تشکیل می‌دانند. در این بین مجموعه‌ای از نقاشی‌های فرانسیسکو دی گویا شامل ۱۴۰ اثر همچنان مورد توجه قرار دارد. همچنین تابلو  Las Meninas که خانواده سلطنتی اسپانیایی، فیلیپ چهارم را به تصویر کشیده است از دیگر آثار معروف در دل پرادو به شمار می‌رود. این شاهکار در سال ۱۶۵۶ توسط Velázquez خلق شد.

از دیگر آثاری که در مجموعه نقاشی اسپانیایی باید دید عبارتند از: بشارت اثر ال گرکو، رویای یعقوب اثر خوزه دی ریبرا، سوم ماه مه اثر گویا، باکره و کودک اثر لوئیس دو مورالس، مسیح در آغوش کشیدن سنت برنارد اثر فرانسیسکو ریبالتا.

بخشی از فضای نمایشگاهی موزه پرادو شامل یک ساختمان معاصر و صومعه قرن شانزدهمی مورد بازشازی قرار گرفته‌اند که در آن‌‌ها  مجموعه‌ای قابل توجه از نقاشی‌های مذهبی اسپانیایی قرن هفدهم به نمایش گذاشته شده است.

* یک پیشنهاد عالی: با پیوستن به تور موزه پرادو در مادرید، هم دیگر نیازی به معطل ماندن در صف‌های طولانی ندارید و هم می‌توانید با دیدن بخش‌های مهم موزه از زمانتان بیشترین بهره را ببرید. در این گشت ۹۰ دقیقه‌ای، راهنمای مجرب، شاهکارهای موزه را که باید حتما ببینید به همراه زمینه تاریخی برای کمک به درک آثار هنری را ارائه می دهد.

پس از گشت و گذار در مجموعه هنری، گردشگران می توانند در باغ گیاه شناسی سلطنتی، واقع در کنار موزه پرادو استراحت کنند. این فضای سبز دوست‌داشتنی دارای مسیرهای سایه‌دار، نیمکت‌ها، مجسمه‌ها، گلخانه‌ها، یک باغ کاشته شده با سبزیجات و یک باغ گل رز است که در ماه می و اوایل ژوئن شکوفا می‌شود.

رستوران محبوب TriCiclo (28 Calle Santa María) در فاصله ۱۰ دقیقه پیاده روی از باغ گیاه شناسی سلطنتی  قرار دارد که وعده‌های ناهار و شام را در یک اتاق غذاخوری به سبک مدرن با فضایی دوستانه سرو می کند. این رستوران در غذاهای بین المللی که از مواد اولیه بازار فصلی  تهیه می شود تخصص دارد.

  • آدرس موزه: Paseo del Prado, Madrid
  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب، یکشنبه‌ها تا ساعت غروب باز است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اروپا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اروپا

پارک بوئن رتیرو و قصر کریستال (Buen Retiro Park and the Crystal Palace)

پارک بوئن رتیرو (Parque del Retiro) فضایی مملو از آرامش در قلب شهر شلوغ و پرجنب و جوش مادرید است. این پارک سرسبز که به زیبایی آراسته شده، امکان فرار از شلوغی شهر و پناه آوردن به مکانی آرام را فراهم می‌کند. پارک رتیرو بیش از ۱۲۵ هکتار وسعت دارد و بیش از ۱۵۰۰۰ درخت بر آن سایه افکنده است.

این پارک تاریخی که در قرن هفدهم برای کنت دوک اولیوارس ساخته شد، محیطی زیبا با باغ‌های متنوع و مسیرهای پردرخت دارد. مجموعه تا قرن نوزدهم متعلق به خانواده سلطنتی اسپانیا بود و از آن زمان به بعد به یک پارک عمومی تبدیل شد.

اگر از درب اصلی پارک ورد شوید استخر زیبایی که در مرکز پارک قرار دارد می‌رسید. سپس می‌توانید از باغ گل رز، باغی که به سبک رسمی فرانسوی ساخته شده و یک باغ با معماری اندلسی دیدن کنید.

از دیگر قسمت‌های کاخ که بازدید از آن را نباید از دست بدهید، کاخ کریستال است که در سال ۱۸۸۷ ساخته شد، یک بنای پر زرق و برق از چدن و ​​شیشه ساخته شده و نمایشگاهی  از آثار هنر معاصر را ارائه می‌دهد. قصر کریستال چشم اندازی رویایی را به چشمه‌ی زیبا و استخر پارک ارائه می‌دهد. فواره‌های جالب دیگر از جمله لس گالاپاگوس (لاک پشت ها)، ال آنجل کایدو (فرشته سقوط کرده) و لا آلکاچوفا (کنگر فرنگی) از دیگر دیدنی‌های پارک رتیرو به عنوان یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری مادرید هستند.

مردم محلی و گردشگران می‌توانند از قایق سواری در دریاچه آرام پارک لذت ببرند. تمشای نمایش عروسکی Teatro de Títeres، پیاده روی در مسیرهای پر درخت خوش منظره، آفتاب گرفتن یا استراحت  در یکی از کافه های فضای باز پارک از دیگر کارهایی ست که در رتیرو می‌توانید انجام  دهید.

  • آدرس: Retiro, 28009 Madrid, Spain
  • ساعات بازدید: تمامی روزهای هفته از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب

برای اطلاع از شرایط و مدارک مورد نیاز ویزای توربستی شینگن کلیک کنید

کاخ سلطنتی مادرید (Royal Palace)

این کاخ باشکوه نسخه اسپانیایی ورسای است! البته برخلاف ورسای که اکنون به موزه تبدیل شده، کاخ سلطنتی مادرید همچنان محل اقامت رسمی پادشاه اسپانیا است و برای رویدادهای رسمی دولتی مورد استفاده قرار می گیرد.

این کاخ در قرن هجدهم به دستور فیلیپ پنجم ساخته شد و در نمای با شکوه نئوکلاسیک آن می‌توان گرانیت و سنگ سفید کولمنار را دید. ستون‌های یونی و ستون‌های دوریک نما بر اساس نقاشی‌هایی هستند که مجسمه‌ساز برنینی در ابتدا برای موزه لوور پاریس در نظر گرفته بود.

چشمگیرترین بخش داخلی کاخ، پلکانی باشکوه در راهرو ورودی است که با نقاشی دیواری از پیروزی دین و کلیسا به طبقه اصلی منتهی می‌شود. سرتاسر کاخ را شاهکارهای هنری دیواری از جمله نقاشی‌های ولاسکز، گویا، روبنس، ال گرکو، و کاراواجو و ملیله‌های نفیس فلاندری و فرانسوی تزیین کرده است.

آپارتمان های پادشاه چارلز سوم از زیباترین اتاق های کاخ سلطنتی هستند. این اتاق‌ها با دکورهای زیبای دوران روشنگری تزیین شده‌اند.

در اتاق تاج و تخت می‌توانید نقاشی‌های دیواری تیپولو که شامل عظمت سلطنت اسپانیا می‌شود را ببینید،  این اتاق که برای مراسم دولتی استفاده می‌شود، با مخمل قرمز مجلل پوشیده شده و با ملیله ها، آینه ها، مبلمان و لوسترهای ارزشمند آراسته شده است.

علاقه مندان به تاریخ می‌توانند از اسلحه خانه سلطنتی کاخ (La Real Armería)  که شامل ۳۰۰۰ نمایشگاه است و قدمت آنها به قرون وسطی باز می گردد دیدن کنند در این نمایشگاه زره‌ها و سلاح‌هایی که پادشاهان اسپانیا در طول قرن‌ها از آن استفاده کرده‌اند به نمایش گذاشته شده است.

قسمت سرسبز باغ از دیگر جاذبه های گردشگری مادرید و قصر سلطنتی است. این باغ های تاریخی بسیار زیبا در زمان سلطنت فیلیپ دوم ایجاد شده و فواره‌ها و خیابان‌ها سبک معماری فرانسوی دارند.

  • آدرس: Centro, 28071 Madrid, Spain
  • ساعات بازدید: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر

میدان پلازا مایور (Plaza Mayor)

این میدان زیبا متعلق به قرن هفدهم است و در زمان سلطنت فیلیپ سوم ساخته شد. پلازا مایور در آن زمان به عنوان مرکز تجارت، داد و ستد و همچنین برگزاری مراسم تشریفاتی مانند اعلام پادشاه جدید و مراسم مذهبی مورد استفاده قرار گرفت. این میدان همچنین محل برگزاری مسابقات گاوبازی و رقابت بینه شوالیه‌ها بود.

پلازا مایور پس از آتش‌سوزی سال ۱۷۹۰، مورد بازسازی قرار گرفته و به شکل آنچه که امروز می‌بینید درآمد.

امروزه پلازا مایور همچنان محل تجمعات مهم در مادرید است. میدان سنگفرش وسیع منطقه‌ای برای پیاده‌روی است که با کافه‌های روباز و رستوران‌های محلی و بین المللی احاطه شده است. با غروب آفتاب و خنک‌تر شدن هوا، پلازا مایور به مکانی برای استراحت و خوردن غذاها، دسرها و نوشیدنی‌های گرم وسرد تبدیل می‌شود.

  • آدرس: Mayor, Centro, 28012 Madrid, Spain
  • ساعات بازدید: نامحدود

موزه هنرهای زیبا (Museo Thyssen-Bornemisza)

موزه هنرهای زیبا نمای کلی از هنر اروپایی از قرن هفدهم تا اواخر قرن بیستم را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه با داشتن نزدیک به ۱۰۰۰ نقاشی، آثار مذهبی قرون وسطی، پرتره های دوران رنسانس و شاهکارهای هنری هستند: عیسی در میان پزشکان اثر آلبرشت دورر، See-Saw اثر ژان اونوره فراگونار، رقصنده لباس سبز نوشته ادوارد دگا، تنهایی اثر ژان باپتیست کامیل کورو، مسیر ورسای اثر کامیل پیسارو، Les Vessenots در Auvers اثر ونسان ون گوگ و دروگران اثر پابلو پیکاسو.

از آنجایی که موزه Thyssen-Bornemisza در نزدیکی پرادو قرار دارد، دوستداران هنر می توانند به راحتی از هر دو موزه در یک روز بازدید کنند.

  • آدرس: º del Prado, 8, Centro, 28014 Madrid, Spain
  • ساعات بازدید: نامحدود

بیشتر بخوانید

معرفی شهر مادرید اسپانیا

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو (Estadio Santiago Bernabéu)

همه جاذبه های گردشگری مادرید حول محور هنر نمی چرخند! ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به عنوان خانه تیم محبوب رئال مادرید و یکی از پربازدیدترین موزه‌های مادرید، طرفداران فوتبال را به سوی خود می‌کشاند. این باشگاه برای داشتن عنوان “بزرگترین ورزشگاه جهان” به خود می‌یالد.

با گشتی در این ورزشگاه می‌توانید از استادیوم و همچنین موزه آن که کاپ‌های قهرمانی، مدال‌ها و غیره را به نمایش گذاشته است دیدن کنید. تورهای بازدید از ورزشگاه، همچنین به طرفداران این فرصت را می دهد تا از منظره استادیوم از نمای بالا لذت ببرند.

در سال‌های اخیر امکاناتی از جمله سقف جمع شونده، دیجیتالی شدن صفحه نمایش و پارکینگ زیرزمینی به باشگاه اضافه شده است.

  • آدرس: ۱ Avenida de Concha Espina, 28036 Madrid
  • ساعات بازدید: طبق برنامه باشگاه

موزه سنترو د آرته رینا سوفیا (Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía)

موزه سنترو د آرته رینا سوفیا در سال ۱۹۸۶ توسط ملکه سوفیا افتتاح و مرکزی برای به نمایبش گذاشتن هنرهای معاصر در مادرید است. این ساختمان مدرن شیک توسط معمار آنتونیو فرناندز آلبا طراحی شده  و دارای ویژگی‌هایی است که مرکز پمپیدو در پاریس را تداعی می‌کند. سه برج شیشه‌ای که آسانسورهای بیرونی ساختمان را در خود جای داده‌اند از بارزترین نکات معماری برج هستند.

یکی دیگر از نقاط شگفت‌انگیز موزه برای بازدیدکنندگان، باغ جذاب در حیاط داخلی ست که مملو از مجسمه‌های تخیلی و نوآورانه است.

موزه Reina Sofía شامل بیش از ۲۳۰۰۰ اثر هنری در مجموعه های خود است. این آثار شاهکارهایی مانند خوان میرو، پابلو پیکاسو، سالوادور دالی و الکساندر کالدر را دارد. آثار هنری در غرفه‌های مختلفی که در فضای نمایشگاهی وسیعی به مساحت ۳۹۰۰۰ متر مربع گسترده شده اند به نمایش گذاشته شده است.

از امکانات رفاهی موزه می‌توان به کتابفروشی، فروشگاه هدیه و راهنمای صوتی اشاره کرد. این موزه همچنین دارای یک کافه-رستوران مدرن به نام NuBel است که وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار، نوشیدنی بعد از ظهر، تاپاس و شام را ارائه می‌دهد. وعده‌های غذایی عصرانه و شام در محیط بیرون و با اجرای موسیقی همراه است.

  • آدرس: de Sta. Isabel, 52, Centro, 28012 Madrid, Spain
  • ساعات بازدید: تمامی روزعای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر

بیشتر بخوانید

بررسی بهترین هتل های اسپا در مادرید

فواره گرن ویا و سیبلس (Fuente de Cibeles and Gran Via)

فوره سیبلس و گرن ویا از نمادین‌ترین جاذبه های گردشگری مادرید هستند که در یکی از تقاطع‌های اصلی مادرید قرار دارند. این فواراه‌ها مجسمه‌های واقعی الهه رومی Cybele را سوار بر ارابه‌ای شیردار نشان می‌دهند. این سازه زیبا در سال ۱۷۸۲ توسط فرانسیسکو گوتیرز و روبرتو میشل با هدف اصلی تامین آب برای استفاده عمومی ساخته شد.

پشت این فواره Palacio de Cibeles قرار دارد که مرکز فرهنگی CentroCentro را در خود جای داده است. مجموعه میزبان نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های هنری، کنفرانس‌ها و کنسرت‌ها است. Centro Palacio de Cibeles دارای رستوران Palacio de Cibeles در طبقه ششم است، در این رستوران هنگام صرف غذا می‌توانید از مناظر پانارومای مادرید لذت ببرید.

همچنین یکی از خیابان‌های مادرید که پاتوق بسیاری از رستوران‌ها، هتل‌ها و تئاترها است در چند قدمی فواره قرار دارد.

  • آدرس: Address: Plaza de Cibeles, Madrid
  • ساعات بازدید: بدون محدودیت

بازار سن میگل (Mercado de San Miguel)

گشت و گذار در شهری مانند مادرید با تمام دیدنی‌هایش می‌تواند با احساس گرسنگی همراه باشد. خوشبختانه، بازار سن میگل همه چیزهایی را که برای شارژ شدن و انرژی دوباره نیاز دارید ارائه می‌دهد. در اینجا، بیش از ۲۰ مغازه مختلف را پیدا خواهید کرد که تازه‌ترین گوشت‌ها، پنیرها، میوه‌ها و تاپاس‌های لذیذ را می فروشند.

غرفه‌های فروشنده مملو از اقلام وسوسه‌انگیز هستند. بنابراین انتخاب اینکه کدام خوراکی را انتخاب کنید کمی سخت می‌شود! این بازار بیش از ۱۰۰ سال است که  فعالیت می‌کند و آن را می‌توانید در غرب میدان پلازا پیدا کنید.

  • آدرس: de San Miguel, s/n, Centro, 28005 Madrid, Spain
  • ساعات بازدید: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

بیشتر بخوانید

معروف ترین مراکز خرید مادرید

دیگر جاذبه های گردشگری مادرید

  • معبد دبود: یادبودی از مصر باستان
  • نقاشی های دیواری گویا در Ermita de San Antonio de la Florida
  • کلیسای سنت فرانسیس کبیر
  • موزه سورولا
  • موزه ملی باستان شناسی
  • موزه لازارو گالدیانو
  • Puerta de Alcalá
  • موزه ملی رمانتیسم

سخن پایانی

پایتخت اسپانیا با جاذبه های متنوع و فضایی پر جنب و جوش فراتر از انتظار گردشگران ظاهر شده است! پیدا کردن بهترین کارهایی که در مادرید می‌توانید انجلم دهید کار بسیار راحتی است. چرا که لیستی بلند بالا در جاذبه های گردشگری مادرید ارا در اختیار دارد. کاخ سلطنتی، میدان پلازا مایور، موزه پرادو و غیره همه و همه روایتگر تاریخ پر فراز و نشیب شهر هستند. اگر هم اهل تفریحات مهیج هستید می‌توانید دوچرخه سواری در پارک رتیرو و دیدن نمایش فلامنکو را تجربه کنید.

سوالات متداول

معروفترین جاذبه های گردشگری مادرید کدام است؟

موزه پرادو را می‌‎توان یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری مادرید دانست. این موزه دارای یکی از بزرگترین مجموعه های هنری در جهان است و بیشتر به خاطر داشتن آثار متنوعی از  ولاسکوئز، گویا و ال گرکو شناخته شده است.

مادرید بهتر است یا بارسلونا؟

مادرید با جذابیت کلاسیک، موزه‌های چشمگیر و محله‌های پرجنب‌وجوش خود، مظهر ماهیت پایتخت پویای اسپانیا است. شهر بارسلونا نیز معماری عجیب و غریب گائودی را در خود دارد. در مجموع نمی‌توان هیچ کدام از این دو شهر را برتر از دیگری دانست!

مادرید ارزان است یا گران؟

هزینه زندگی در مادرید چقدر است؟ اگرچه هزینه زندگی در مادرید در مقایسه با سایر شهرهای اسپانیا مانند سویا و والنسیا گران است، اما همچنان مقرون به صرفه تر از سایر پایتخت های اروپایی مانند پاریس یا آمستردام است.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید