دیدنی های مادرید پایتخت اسپانیا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 5 فوریه 2022
Loading...

اگر رم به موزه سرباز و پاریس به شهر عاشقانه‌ها شهرت دارد، مادرید را اسپانیای کوچک لقب داده‌اند، شهری که می‌توان در آن فرهنگ و سنت، معماری‌های فاخر و آثار به جا مانده از هنرمندان اسپانیایی را به صورت یک جا و در یک قاب دید! در ادامه با سفری کوتاه به پایتخت ماتادورها با دیدنی های مادرید آشنا می‌شویم.

تاریخ، موسیقی، شب‌های زنده و همیشه بیدار، موسیقی و حتی فوتبال مادرید را به یکی از مقاصد اصلی گردشگران در تور اسپانیا تبدیل کرده‌اند. شاید مادرید در نگاه اول جذابیت بارسلون را نداشته باشد اما جاذبه‌های این شهر چیزی کم از سایر مناطق توریستی اروپا نداشته و حتی موزه دل پرادو با آثار فاخر هنرمندان معروف دنیا، معماری خارق‌العاده قصر سلطنتی و خیابان معروف گران ویا توانسته‌اند نظر گردشگران تور اروپا را به سوی خود جلب کنند.

موزه پرادو /  Prado Museum

شهر مادرید در سال ۱۹۹۲ به عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا شناخته شد و این افتخار را مدیون موزه‌های خود به ویژه موزه دل پرادو می‌باشد. موزه دل پرادو معروف‌ترین نقاشی‌های هنرمندان اروپایی را به نمایش می‌گذارد. در نگاه اول معماری حیرت انگیز موزه گردشگران را به سوی خود جذب کرده و در ادامه وارد دنیایی از آثار تاریخی می‌شویم. دل پرادو در سال ۱۸۱۹ افتتاح و در سال ۲۰۰۷ مجدداً مورد بازسازی قرار گرفت. در حال حاضر بیش از ده هزار از آثار فرهنگی و تاریخی در این موزه نگه داری شده و در سال بیش از ۳ میلیون بازدید کننده را به سوی مادرید اسپانیا می‌کشانند.

پارک رتیرو /  Parque del Retiro

پارک رتیرو از دیدنی های مادرید است که در سال ۱۶۸۰ به دستور شاه فیلیپ و برای استفاده نزدیکان شاه ساخته شد؛ اما در سال ۱۸۶۸ برای استفاده عمومی آزاد شد. رتیرو را به عنوان نماد صلح در شهر مادرید می‌شناسند، بسیاری از گردشگران برای فرار از خیابان‌های شلوغ شهر به رتیرو پناه برده و با گشت و گذار در پارک از فضای سرسبز و آرامش بخش آن لذت می‌برند. یک دریاچه مصنوعی با قایق‌های کانو و کایاک، بنای یادبود آلفنسوی هفتم، باغ گل رز و آب نماهای فرشته از جاذبه‌های پارک رتیرو هستند.

کاخ سلطنتی مادرید / Royal Palace                   

کاخ سلطنتی مادرید بزرگ‌ترین کاخ پادشاهی در قاره اروپا ست که با الهام از کاخ ورسای پاریس ساخته شده و به همین دلیل بسیاری آن را با نام ورسای مادرید نیز می‌شناسند. این کاخبیش از ۳۴۱۸ اتاق دارد و بیشتر اتاق‌های آن نمایی رو به باغ‌های سرسبز کاخ دارند. آلفونسوی سیزدهم آخرین پادشاه و مانوئل آزانیا آخرین رئیس جمهوری بود که در کاخ سلطنتی اسپانیا اقامت داشتند. در حال حاضر برخی از اتاق‌ها و قسمتی از محوطه برای عموم قابل بازدید بوده و شما گردشگران می‌توانند با تهیه بلیط از آثار هنرمندانی همچون کاراواجو، خوان د فلاندس، فرانسیسکو گویا و دیه‌گو ولاسکس و نقاشی‌های دیواری مانند جامباتیستا تیه‌پولو، کورادو جاکوئینتو و آنتون رافائل منگس دیدن کنند. وجود معماری خلاقانه و نقاشی‌های معروف نام قصر سلطنتی را در لیست بهترین دیدنی های مادرید قرار داده‌اند.

میدان پلازا مایور/ Plaza Mayor

میدان پلازا مایور با وسعتی به اندازه یک زمین فوتبال از دیدنی های مادرید به شمار می‌رود که روزهای تلخ و شیرین زیادی را پشت سر گذاشته است. این میدان جنگ گلادیاتورها، کشته شدن قهرمانان و حتی برگزاری جشن‌های مذهبی و ملی را دیده است؛ اما در حال حاضر کافه‌های دنج و مغازه‌های سوغاتی جای هیاهوی تماشاگران مسابقات را گرفته و گردشگران می‌توانند در کمال آرامش از معماری زیبای پلازا مایور لذت ببرند. مجسمه برنزی از فیلیپ سوم که در وسط میدان قرار گرفته، برگزاری برخی از جشن‌های مهم اسپانیا و کافه رستوران‌های روباز از جاذبه‌های میدان پلازا مایور هستند.

خیابان گران ویا / Gran Via

گران ویا خیابانی عظیم است که خیابان‌های اصلی مادرید را به میدان پلازا مایور وصل می‌کند. این خیابان معماری خلاقانه داشته و بسیاری آن را از شاهکارهای تاریخی در مادرید می‌دانند. معروف‌ترین برندهای دنیا مانند گوچی، زارا، مانگو و غیره در این خیابان شعبه داشته و گردشگران می‌توانند گردشی لوکس در این گران ویا را تجربه کنند. بزرگ‌ترین هتل‌های مادرید، لوکس‌ترین رستوران‌ها، دنج‌ترین کافه‌ها و حتی بهترین سالن‌های سینما مادرید در این خیابان قرار گرفته‌اند. نکته جالب اینکه اولین برج بلند مادرید به نام Telefónica نیز در گران ویا ساخته شد این برج در سال ۱۹۲۹ ساخته و در آن زمان توانست عنوان بلندترین برج اروپا را به خود اختصاص دهد.

دروازه آلکالا / Puerta de Alcala

در سال ۱۷۷۸ از یکی از دیدنی‌های مادرید که قدمت آن به دوره نئو کلاسیک باز می‌گردد رونمایی شد! این بنای تاریخی دروازه‌ای با شکوه است که «آلکالا» نام دارد. دروازه آلکالا در قرن ۱۸ به دستور شاه کارلوس سوم مورد بازسازی قرار گرفت. مجسمه هنرمندان معروف اسپانیایی به نام‌های روبرتو میشل و  فرانسیسکو گوتیرز، مجسمه چهار کودکی به عنوان نمادهای عدالت، شهامت، اعتدال و ملاحظه کاری بر بالای دروازه قرار گرفته‌اند و پلاکی که در قسمت بالایی دروازه سال بازسازی آن را نشان می‌دهد از تزیینات آلکالا هستند. پس از بازدید از دروازه می‌توانید به شیرینی فروشی کنار آن سری زده و با انواع کوکی‌های خوشمزه از خودتان پذیرایی کنید.

معبد دبود / Temple of Debod

بازدید از یک معبد مصری آن هم در قلب اسپانیا می‌‌تواند برای گردشگران بسیار جالب باشد. داستان از این قرار است که این معبد در نزدیکی مصر قرار داشت و به پاس قدردانی از اسپانیایی‌ها توسط حاکم وقت به این کشور هدیه داده شد. دبود به عنوان یکی از دیدنی های مادرید در نزدیکی کاخ سلطنتی قرار دارد.

شهرهای توریستی اسپانیا؛ دیدنی های مادرید

بیش از نیمی از شهرهای توریستی اروپا در اسپانیا قرار دارند، مقاصدی مانند بارسلون، مالاگا، ایبیزا، جزایر قناری، سویل و مادرید که هر یک جاذبه‌ها و تفریحات مختص به خود را دارند. در این بین اما مادرید عنوان پرافتخار پایتخت اسپانیا را نیز داشته و با انواع بناهای تاریخی و تفریحات از میهمانان این کشور سخاوتمندانه پذیرایی می‌کند. جهت رزرو تور اسپانیا و دریافت ویزای شینگن می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

جاذبه‌های گردشگری اسپانیا

سفر به مادرید اسپانیا

۵ شهر زیبا و جذاب اسپانیا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید