قیمت غذا و نوشیدنی در دبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 21 سپتامبر 2023
Loading...

یکی از موارد مهمی که در سفر به دبی باید مورد توجه قرار گرفته و در برآورد هزینه‌های سفر در نظر گرفته شود، هزینه‌های مربوط به غذا و خورد و خوراک است. در واقع یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که گردشگران در سفر به دبی با آن مواجه می‌شوند، تخمین قیمت غذا در دبی است. هزینه‌های مربوط غذا در دبی یکی از مسائلی است که می‌تواند زمان و سلامت مسافران و گردشگرات را تحت تأثیر قرار دهد. در واقع کوچک‌ترین اشتباه در برآورد هزینه‌های مربوط به غذا در سفر به دبی می‌تواند سایر هزینه‌های سفر را با افزایش قابل توجهی مواجه کند. هزینه و قیمت غذا در دبی تا حد زیادی به انتخاب‌های مسافران وابسته است و می‌تواند از ارزان‌ترین تا گران‌ترین را شامل شود.

قیمت انواع نوشیدنی و غذا در دبی ۲۰۲۳

با توجه به افزایش قیمت جهانی مواد غذایی در سال‌های اخیر، شاهد افزایش قیمت غذا و هزینه‌های مربوط به آن در شهر دبی هستیم. به طور معمول میانگین هزینه خورد و خوراک در دبی نسبت به سایر مقاصد گردشگری پرطرفدار بالاتر است. البته که هزینه گردشگران بابت غذا و خوراک در دبی تا حد زیادی به نوع انتخاب آن‌ها وابسته است. بدون شک انتخاب غذاهای با قیمت ارزان‌تر می‌تواند تا حد زیادی هزینه‌های مربوط به آن را کاهش دهد و در مقابل انتخاب غذاهای لوکس و گران‌قیمت نیز باعث افزایش قابل توجه هزینه‌های خورد و خوراک خواهد شد.

قیمت غذا در دبی به درهم

قیمت غذا در دبی به درهم بسته به نوع انتخاب افراد متفاوت خواهد بود. در صورتی که غذای ارزان مانند شاورما انتخاب کنید با هزینه‌ای در حدود ۷ تا ۱۲ درهم می‌توانید یک وعده غذایی کامل داشته باشید. اگر به دنبال کاهش هزینه‌های غذا در دبی هستنید می‌توانید خرید غذا از رستوران‌ها و غذافروشی‌های محلی و خیابانی را انتخاب کنید. در این نوع غذافروشی‌ها امکان چانه‌زنی نیز وجود دارد تا بتوانید کمی از هزینه فاکتور را کاهش دهید. به طور کلی هزینه هر وعده غذایی برای یک نفر در دبی در صورت انتخاب غذا و رستوران‌های سطح متوسط بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ درهم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: جملات پرکاربرد در دبی

قیمت انواع نوشیدنی در دبی

آب و هوای گرم و شرجی دبی باعث می‌شود که نیاز به نوشیدن مایعات را به یک امر حیاتی تبدیل می‌کند. به همین دلیل قیمت نوشیدنی در دبی یکی از مواردی است که در هزینه‌های سفر به این شهر باید مورد توجه قرار بگیرد. در خصوص هزینه انواع نوشیدنی در دبی باید به این نکته اشاره کرد که همانند قیمت غذا در دبی، به زمان و موقعیت سفارش بستگی دارد. در ادامه قیمت‌های چند نمونه از نوشیدنی‌های پرطرفدار در دبی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نکته مهم: برای اطلاع از قیمت تور دبی با کارشناسان ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

قیمت نوشیدنی‌های گرم در دبی

در کافه‌های شهر دبی انواع و اقسام نوشیدنی‌های گرم برای مشتریان سرو می‌شود. در میان انواع نوشیدنی‌های گرم، قهوه و چای از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. کاراک یا چای شیرین، نوشیدنی ملی در امارات است که ترکیبات آن زعفران، شیر و دارچین است. کاراک همراه با قهوه عربی یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دبی به حساب می‌آید که در منطقه تاریخی الفهیدی می‌توانید بهترین نوع آن را تجربه کنید. قیمت برخی از نوشیدنی‌های پرطرفدار در دبی به شرح زیر است:

  • قیمت انواع قهوه: بسته به نوع و اندازه قهوه از ۱۰ تا ۲۱ متفاوت است.
  • قیمت انواع چای در دبی: از ۱۰ تا ۱۵ درهم متفاوت بوده و در بعضی از مناطق تا ۲۰ درهم نیز افزایش پیدا می‌کند.
  • قیمت کاپوچینو در دبی که با توجه به محل سفارش از ۱۰ تا ۲۰ درهم متفاوت است.

قیمت آب معدنی در دبی

در سراسر دبی آب لوله‌کشی وجود دارد و مردم به راحتی از این آب برای نوشیدن و مصارف مختلف مانند آشپزی استفاده می‌کنند. با این حال برخی از گردشگران و مسافران ترجیح می‌دهند که از آب‌ معدنی برای نوشیدن استفاده کنند. برای خرید آب معدنی در دبی برای هر بطری ۱٫۵ لیتری باید ۲٫۲ ددرهم پرداخت کنید. البته قیمت آب معدنی در دبی از ۱٫۵ تا ۳ درهم در مناطق مختلف متفاوت است. بطری‌های آب معدنی یک نفره از قیمت ارزان‌تری برخوردار بوده و با قیمت کمتر از یک درهم می‌توان آن را خریداری کرد. در خصوص قیمت آب در دبی باید به این نکته اشاره کرد که رده بیست و دوم قیمت آب ارزان در جهان را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: لاکچری‌ترین هتل‌ های دبی + معرفی امکانات

قیمت مواد غذایی در دبی

در صورتی که در زمان سفر به دبی قصد دارید تا حد امکان در قیمت غذا در دبی صرفه‌جویی کنید و کمتر به رستوران برای خرید غذا مراجعه کنید، می‌توانید با خرید مواد غذایی از فروشگاه‌های مختلف دبی نیاز خود را به بهترین شکل برطرف نمایید. گردشگران و مسافران با استفاده از نول کارت به راحتی می‌توانند هزینه مواد غذایی در دبی را پرداخت نمایند؛ در بسیاری از فروشگاه‌های شهر دبی امکان خرید با نول کارت فراهم شده است.

قیمت میوه در دبی

یکی از مهم‌ترین و در عین حال سالم‌ترین مواد غذایی که در دبی می‌توانید خریداری کرده و به عنوان میان وعده مصرف کنید،‌ میوه است. میوه به دلیل سادگی مصرف و تهیه همواره مورد توجه گردشگران و مسافران قرار دارد. در دبی امکان تهیه اکثر میوه‌ها وجود دارد و می‌توانید آن از فروشگاه‌های محلی و زنجیره‌ای خریداری کنید. به عنوان مثال قیمت چند نمونه از میوه‌های پرطرفدار در دبی به شرح زیر است:

  • قیمت موز به ازای هر کیلو به طور متوسط ۶٫۷۶ درهم (۵ تا ۱۲ درهم)
  • قیمت پرتقال به ازای هر کیلو به طور میانگین ۶٫۷۶ درهم (۴ تا ۱۴ درهم)
  • قیمت سیب به ازای هر کیلو به طور میانگین ۸٫۱۰ درهم (۵ تا ۱۱ درهم)

قیمت انواع میان وعده در دبی

یکی از مواردی که بر قیمت غذا در دبی تأثیر دارد، هزینه‌ای است که صرف خرید میان وعده‌ها می‌شود. در دبی میان وعده‌های سنتی متنوعی وجود دارد که گردشگران توجه زیادی به آن ندارند. غذاهای خیابانی متنوعی که در دبی وجود دارد معمولا گزینه مناسبی برای میان وعده محسوب می‌شوند که سمبوسه، نان تابون، رول چیپس عمان از مهم‌ترین نمونه‌های آن به حساب می‌آید. در صورتی که قصد دارید از سایر میان وعده‌های معمولی مانند میوه و سایر اقلام استفاده کنید می‌توانید قیمت برخی از مهم‌ترین اقلام را در جدول زیر مشاهده کنید:

موارد

میانگین قیمت (درهم امارات)

بازه قیمت (درهم امارات)

بستنی دو اسکوپه

۲۱

۱۸ تا ۲۵

۱ کیلوگرم سیب

۸٫۰۶

۵ تا ۱۱

۱ کیلوگرم پرتقال

۶٫۰۸

۳ تا ۱۲

۱ کیلوگرم موز

۶٫۷۶

۵ تا ۱۲

۱ کیلوگرم پسته

۹۰

۷۵ تا ۱۳۳

هر کیلوگرم زردآلو

۹۰

هر کیلوگرم انجیر

۴۷

قیمت مواد غذایی صبحانه در دبی

افرادی که با تور به دبی سفر می‌کنند معمولا وعده صبحانه را در هتل محل اقامت خود صرف می‌کنند. اما در صورتی که به صورت شخصی به دبی سفر می‌کنید، در برآورد قیمت غذا در دبی باید هزینه صبحانه را نیز مدنظر قرار دهید. به طور میانگین هر فرد برای یک صبحانه مقرون به صرفه در دبی باید ۲۵ درهم پرداخت کند. در صورتی که به صبحانه مفصل و لاکچری علاقه داشته باشید باید حداقل دو برابر این میزان هزینه کند. در صورتی که در سفر به دبی قصد دارید خودتان وسایل مورد نیاز برای صبحانه را تهیه کنید در زیر می‌توانید قیمت برخی از اقلام را مشاهده کنید:

  • شیر: قیمت هر لیتر در حدود ۶٫۶۵ درهم (۴٫۳۷ تا ۱۱ درهم)
  • نان: هر قرص نان ۴٫۴۶ درهم (۳٫۷ تا ۱۰ درهم)
  • پنیر محلی: هر کیلوگرم ۳۴٫۸۶ درهم (۱۶ تا ۹۰ درهم)
  • شکر: هر کیلوگرم ۷ درهم
  • مربا: هر شیشه ۳۵۰ گرمی ۱۰ درهم

بیشتر بخوانید: معرفی بازار مرشد دبی

قیمت مواد غذایی برای شام و نهار در دبی

در صورتی که در سفر به دبی اقامتگاهی را انتخاب کنید که امکان آشپزی در آن وجود داشته باشد، می‌توانید قیمت غذا در دبی و هزینه‌های مربوط به آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و غذایی مطابق با میل خود تهیه کنید. برای تهیه و طبخ غذا برای شام و نهار در دبی به مواد غذایی مختلفی نیاز دارید که می‌توانید قیمت برخی از اقلام اساسی و مهم را در زیر مشاهده کنید:

  • برنج: هر کیلوگرم ۷٫۳۵ درهم (۵ تا ۱۵ درهم)
  • تخم مرغ: هر بسته ۱۲ عددی ۱۱٫۶۱ درهم (۶ تا ۱۹٫۲۰ درهم)
  • فیله مرغ: هر کیلوگرم ۲۹٫۹۴ درهم (۱۵ تا ۵۰ درهم)
  • گوشت قرمز: هر کیلوگرم ۳۸٫۸۱ درهم (۲۳ تا ۵۶ درهم)
  • گوجه فرنگی: هر کیلوگرم ۵٫۸۲ درهم (۳ تا ۱۸ درهم)
  • سیب‌زمینی: هر کیلوگرم ۳٫۹۶ درهم (۲ تا ۷ درهم)
  • پیاز: هر کیلوگرم ۳٫۳ درهم (۲ تا ۵ درهم)

بیشتر بخوانید: آشنایی با چرخ و فلک عین در دبی

هزینه غذا در رستوران‌های ارزان تا لوکس دبی

قیمت غذا در دبی در بازه وسیعی قرار می‌گیرد و هزینه آن به عوامل مختلفی مانند نوع و محل رستوران و کیفیت غذای آن بستگی دارد. اگر قصد دارید در هزینه‌های سفر به دبی صرفه‌جویی کنید رستوران‌ها و کافه‌های کوچک متعددی در دبی وجود دارد که غذاهایی با قیمت ارزان و مقرون به صرفه ارائه می‌کنند. اما اگر بخواهید به صورت میانگین هزینه و قیمت غذا در دبی را محاسبه کنید، در طول مدت زمان سفر خود باید در حدود ۱۶۰ درهم به صورت روزانه در نظر داشته باشید. اگر مدت زمان اقامت شما در دبی طولانی است و در حدود یک هفته یا بیشتر به طول می‌انجامد، بهتر است برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر، بین رستوران‌های ارزان و گران‌قیمت توازن مناسبی برقرار کنید.

موقعیت رستوران فارغ از نوع غذایی که سفارش می‌دهید، به میزان زیادی بر قیمت غذا در دبی تأثیر دارد. به عنوان مثال اگر یکی از رستوران‌ها واقع شده در برج‌های معروف با چشم‌انداز عالی را برای صرف غذا انتخاب کنید، باید انتظار داشته باشید که هزینه شما در حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کند. اگر قصد صرفه‌جویی در هزینه غذای خود در دبی دارید، توصیه می‌شود که از نقاط توریسی و جاذبه‌های دیدنی دبی کمی فاصله بگیرید و بیشتر رستوران‌های محلی را برای صرف غذا انتخاب کنید. به طور کلی قیمت غذا در دبی بر اساس رستوران به شرح زیر متغیر است:

  • غذاهای خیابانی: معمولا کمتر از ۲۵ درهم قیمت دارند
  • رستوران‌های ارزان: معمولا به صورت میانگین ۴۰ درهم هزینه دارند (۲۰ تا ۷۰ درهم)
  • رستوران‌های میان‌رده یا متوسط: به صورت میانگین ۱۲۰ درهم (۹۰ تا ۲۵۰ درهم)
  • رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت: به صورت میانگین ۵۰۰ درهم (۴۰۰ تا ۷۰۰ درهم)

هزینه غذا در فست فود در دبی

تنوع در فست فود باعث شده که خیال افرادی که قصد ندارند پول زیاد برای غذا در دبی هزینه کنند یا پول کافی با توجه به قیمت غذا در دبی ندارند، راحت باشد. در فست فودهای دبی می‌توان انواع غذاها را با قیمت‌های مناسب پیدا کرده و به عنوان یک وعده غذایی صرف کرد. برای یک وعده غذایی معمولی در شهر دبی می‌توان با ۲۰ تا ۵۰ درهم هزینه به میزان قابل توجهی در سایر هزینه‌های مربوط به سفر نیز صرفه‌جویی کرد.

قیمت غذاهای دریایی در دبی

با توجه به اینکه دبی یک شهر بندری محسوب می‌شود ماهی‌فروشی‌های بسیاری در سراسر این شهر وجود دارد. همچنین رستوران‌های دریایی متنوعی در دبی وجود دارد که انواع غذاهای دریایی در آن‌ها سرو می‌شود. بر اساس نظرات کاربران و سایت‌های معتبر مانندد Tripadvisor رستوران‌هایی مانند Sardinia، Ocean Basket Mirdif، Fish Market و Seafood Market از بهترین رستوران‌های دبی هستند که در آن‌ها می‌توان انواع غذاهایی دریایی را تجربه کرد. قیمت غذا در دبی از نوع دریایی نیز بسته به نوع غذا و موقعیت رستوران دارد. اما اگر قصد دارید غذای دریایی مورد علاقه خود را طبخ کنید قیمت برخی از مواد اصلی به صورت زیر است:

  • میگو: هر کیلوگرم بین ۳۰ تا ۵۰ درهم
  • خرچنگ: هر کیلوگرم در حدود ۳۰ درهم
  • ماهی تازه: بسته به نوع ماهی هر کیلوگرم بین ۴۰ تا ۱۸۰ درهم

بیشتر بخوانید: سافاری دبی کجاست؟ معرفی جامع تفریحات در سافاری دبی

قیمت غذای گیاهی در دبی

دبی یکی از بهترین شهرهای گردشگری دنیا به حساب می‌آید که امکانات سطح بالایی در آن وجود دارد به طوری که هر نوع غذایی را می‌توان به راحتی در این شهر پیدا کرد. افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند نیز به راحتی می‌توانند غذای مورد علاقه خود را در این شهر پیدا کرده و میل کنند. چندین رستوران معروف در دبی وجود دارد که انواع غذاهای گیاهی را برای گیاهخواران ارائه می‌کند. غذاهای گیاهی که در رستوران‌های دبی عرضه می‌شوند بین ۴۰ تا ۶۰ درهم قیمت دارند و معمولا برای سفارش یک غذای دو نفره باید در حدود ۹۰ درهم هزینه نمایید.

سخن پایانی

هزینه‌های مختلفی در طول سفر وجود دارد که هزینه‌های مربوط به غذا و خورد و خوراک یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها به حساب می‌آید. در صورتی که هزینه‌های مربوط به غذا در طول سفر به نحو صحیح مدیریت نشود، هزینه‌های کلی سفر با افزایش قابل توجهی روبرو خواهد شد. قیمت غذا در دبی در محدوده وسیعی قرار می‌گیرد و مسافران و گردشگران با توجه به سلیقه و ذائقه و نوع انتخاب خود و همچنین محلی که برای صرف غذا انتخاب می‌کنند باید هزینه متناسب با آن را پرداخت نمایند. هر چه رستوران‌ها و محل‌های غذاخوری از سطح بالاتر و لوکس‌تری برخوردار باشند بدون شک هزینه بیشتری باید برای غذا پرداخت شود که به میزان چشمگیری هزینه‌های سفر به دبی را افزایش خواهد داد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید