فرم آنلاین ویزای انگلیس فرمی ست که متقاضیان قبل از دریافت وقت انگشت نگاری از طریق وبسایت رسمی سفارت تکمیل کرده و و بدین ترتیب مراحل اولیه ثبت نام ویزا و … انجام می‌شود. حال سوال اینجاست که فرم ویزا چه اطلاعاتی را شامل شده و برای تکمیل آن به چه مدارکی باید دسترسی داشته باشیم؟

متقاضی با تکمیل و ارسال فرم آنلاین ویزای انگلیس علاوه بر ثبت نام ویزا، پیش نیاز اطلاعات شخصی و مورد نیاز را برای سفارت انگلیس ارسال می‌کند. در واقع هر متقاضی با انجام این کار می‌تواند وقت انگشت نگاری را از یکی از دفاتر سفارت در تهران، امارات، ترکیه یا ارمنستان دریافت کند. اما قبل از هر اقدامی لازم است بدانید که تکمیل فرم می‌تواند مثبت یا منفی بودن جواب ویزا را رقم زند از این رو ارائه اطلاعات و نحوه صحیح پر کردن فرم امری بسیار مهم در اقدام دریافت ویزای توریستی انگلیس می‌باشد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

 اطلاعات فرم آنلاین ویزای انگلیس

در ادامه لیستی از اطلاعاتی را که در فرم آنلاین باید تکمیل کنید در اختیارتان قرار می‌دهیم:

۱- نوع و مدت ویزای درخواستی

در ابتدای فرم نوع ویزای درخواستی را باید مشخص کنید. انواع ویزای انگلیس موارد زیر را شامل می‌شود:

  • توریستی، دیدار اقوام و جهت بازدید از انگلستان (GENERAL VISITOR)
  • جهت دیدار اقوام درجه یک که اقامت دائم یا نامحدود انگلیس را دارند (FAMILY VISITOR)
  • افرادی که جهت امور تجاری قصد دیدار از انگلستان را دارند (BUSSINES VISITOR)
  • در خواست‌های دیگر (OTHER) که در صورت درخواست‌های دیگر می‌توانید در محل مشخص شده درباره آن توضیح دهید.

پس از انتخاب نوع ویزا، مدت ویزای درخواستی را در قالب ۶،۲،۵ یا ۱۰ ساله مشخص می‌کنید.

۲- تعیین محل انگشت نگاری

در ادامه باید محل مورد نظرتان را برای انگشت نگاری انتخاب کنید. موردی که می‌توانید انتخاب کنید تهران، دبی، ابوظبی، استانبول، آنکارا و ارمنستان را شامل می‌شود.

نکته مهم اینکه انتخاب محل انگشت نگاری تنها مکن است زمان وقت دهی را جلو یا عقب انداخته و تاثیری در مدت زمان صدوریا نتیجه ویزای انگلیس ندارد. صدور ویزای انگلیس از روز انگشت نگاری و تحویل مدارک ۱۵ الی ۳۰ روز کاری به طول می‌انجامد.

۳- اطلاعات شخصی

در ادامه پروسه فرم آنلاین ویزای انگلیس باید اطلاعات شخصی تکمیل شود. این موارد تمامی اطلاعات متقاضی از جمله نام، نام خانوادگی، آدرس محل اقامت، شماره تماس، وضعیت سکونت (مستاجر یا مالک)، مدت اقامت در منزل، آدرس ایمیل و … را شامل می‌شود.

اطلاعات خواسته شده باید به صورت دقیق و صحیح تکمیل شود.

۴- اطلاعات پاسپورت

وارد کردن اطلاعات پاسپورت موردی ست که در قسمت بعدی فرم آنلاین ویزای انگلیس تکمیل می‌شود. برای پر کردن این قسمت باید پاسپورت در دسترس متقاضی باشد.

جنسیت، وضعیت تاهل، کشور صادر کننده پاسپورت، تاریخ تولد، کشور محل تولد، شهر محل تولد، شماره پاسپورت، محل صدور پاسپورت، تاریخ صدور پاسپورت و تاریخ انقضای پاسپورت از اطلاعاتی هستند که در این قسمت باید تکمیل شوند.

همچنین در صورت داشتن پاسپورت قبلی، شماره پاسپورت، تاریخ صدور و انقضای آن را ذکر کنید.

۵- وضعیت شغلی

این بخش مهترین مورد در تکمیل فرم کاناداست. چرا که ارائه مدارک شغلی با میزان درآمد مناسب ثابت می‌کند که متقاضی دارای شغل مناسب بوده و از عهده مخارج سفر خود برمی‌آید. همچنین این مسئله در قانع کردن افسر سفارت جهت بازگشت متقاضی به ایران پس از پایان اعتبار ویزا نیز موثر می‌باشد.

وضعیت شغلی (بازنشسته، بیکار، خود اشتغال، کارمند، دانش آموز یا دانشجو)، حوزه اشتغال، زمینه کاری، تاریخ اشتغال به کار، میزان درآمد، محل درآمد و شماره محل کار برای افراد شاغل و نام محل تحصیل، رشته تحصیلی و اتمام دوره تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان از اطلاعات درخواستی وضعیت شغلی هستند.

۶- تاریخ و برنامه سفر

در ابتدای فرم آنلاین ویزای انگلیس باید نوع ویزا را مشخص می‌کردید. در این قسمت نیز باید هدفتان از سفر به انگلیس و برنامه سفر خود را طبق نوع ویزایی که انتخای کرده‌اید ارائه دهید.

از این رو برای تکمیل این قسمت باید از تجربه کارشناسان ویزا استفاده کرد. تاریخ ورود به انگلیس، تاریخ خروج، محل اقامت، پیش‌بینی هزینه‌ها و … همه و همه مواردی هستند که در این قسمت باید با ارائه مدارک معتبر مانند بلیط رفت و برگشت، برگه واچر هتل، دعوت نامه و … تکمیل شود.

۷- اطلاعات مربوط به همسر (در صورت متاهل بودن با مطلقه)

این قسمت مخصوص افرادی ست که ازدواج کرده یا از همسر خود جداشده‌اند. نام و نام خانوادگی همسر (سابق یا فعلی)، تاریخ تولد، اینکه آیا با همسر خود زندگی می‌کنید یا خیر، آدرس محل زندگی همسر سابق و اینکه آیا با همسر خود سفر می‌کنید یا نه؟ از اطلاعات مندرج در این قسمت هستند.

۸- اطلاعات مربوط به والدین

طبق درخواست سفارت انگلیس ذکر اطلاعات مربوط به والدین در فرم الزامیست. نام و نام خانوادگی مادر و پدر، تاریخ تولد مادر یا پدر، محل تولد پدر و مادر و در نهایت ملیت والدین از اطلاعات درخواستی این قسمت هستند.

۹- اطلاعات مربوط به خویشاوندان مقیم انگلیس

چنانچه متقاضی خویشاوند یا دوستی در انگلیس داشته باشد باید اطلاعات آن شخص را در این قسمت وارد کنند. نام و نام خانوادگی شخص، ملیت، نسبت، وضعیت اقامت و اینکه آیا به وی دسترسی دارید یا خیر را باید در این قسمت پر کنید.

۱۰-  سابقه سفر

سابقه سفر، سفرهایی را که به مقاصد مختلف داشته‌اید را شامل می‌شود. متقاضیانی که سابقه دریافت ویزای شینگن، ویزای کانادا و سایر ویزاهای معتبر را دارند احتمال دریافت ویزا برای آن‌ها بیشتر می‌شود. چرا که این قضیه نشان می‌دهد متقاضی در هر سفر پس از اتمام تاریخ اعتبار ویزا به کشور خود بازگشته و قصد اقامت دائم در انگلیس را ندارد.

بیشتر بخوانید …

ارائه چه مدارکی شانس دریافت ویزای انگلیس را بیشتر می‌کند؟

پیکاپ ویزای انگلیس

با ویزای توریستی انگلیس چند روز می توان در این کشور ماند؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید