فرق هتل آل و یوآل چیست؟ ALL و UALL یعنی چه؟

نوشته شده توسط : سارا اشرف نژاد در دوشنبه 29 ژانویه 2024
Loading...

در ابتدا باید گفت که یوآل یا “ultra all inclusive” و آل یا همان “All inclusive ” یکی از اقسام خدمات هستند نه نوعی از هتل! در واقع به مجموع خدماتی دلالت دارند که هتل‌ها موظف‌اند در ازای دریافت هزینه رزرو به مهمانان خود ارائه دهند و دیگر مبلغ اضافه‌ای از آن‌ها نگیرند. فرق هتل آل و یوآل تنها ۲ موضوع است:

در هتل All برعکس هتل Uall:

  1. نوشیدنی ها و مواد غذایی از شروع روز تا ۱۲ شب رایگان است.
  2.  استخر و ماساژ و اسپا به صورت شارژی است نه کاملا رایگان.

سرویس all و Uall ابتدا در میامی آمریکا پایه‌گذاری و بعد از انتقال این نوع از هتل‌داری به آنتالیا، با استقبال اهالی خاورمیانه، کم‌کم تبدیل به سبک گردشگری اختصاصی ترکیه شد. بنابراین اگر می‌خواهید هتل آل و هتل یوآل را تجربه کنید، یکی از بهترین تورهای آنتالیای ستاره ونک را با دوستان خود رزرو کرده و از خدمات ۲۴ ساعته‌‌ی فوق‌العاده بهره‌مند شوید.

در ادامه توضیح کاملی از این‌که هتل آل چیست؟ هتل یوآل چیست؟و اصلا فرق هتل آل و یوآل چیست، خواهیم داد.

هتل آل All inclusive چیست؟

همان‌طور که از نامش پیداست، آل اینکلوسیو در همه جنبه‌ها، امکانات جامع و کاملی را برای یک سفر فوق‌العاده فراهم می‌کند. اما نکته‌ی مهم این است که امکانات این هتل‌ها باهم یکسان نیست بلکه بسته به جایی که انتخاب می‌کنید خدمات متفاوتی دریافت می‌کنید.

 All inclusive به خدماتی دلالت دارد که هتل‌ها موظف‌اند در ازای دریافت هزینه رزرو، آن را تا ساعاتی معین به مهمانان خود ارائه دهند؛ یعنی به‌طور دقیق‌تر، قبل از سفر مبلغ مشخصی را برای اقامت، نوشیدنی، غذا در سه وعده و تفریحات داخل هتل می‌پردازید و از صبح تا ۱۲ شب به‌صورت نامحدود از آن‌ها استفاده می‌کنید.

حتما امکانات مجموعه را به‌طور دقیق بررسی کنید زیرا که ممکن است بعد از رسیدن به مقصد مجبور باشید هزینه‌های تفریحات آبی را جداگانه پرداخت کنید!

هتل یوآل Ultra All inclusive چیست؟

آن‌چه در هتل‌های اولترا آل اینکلوسیو ارائه می‌شود، امکانات رفاهی لوکس، غذا، نوشیدنی‌های با کیفیت، تفریحات متنوع از جمله استخر، ماساژ و اسپا بدون محدودیت زمانی است. می‌توان گفت برای هیچ‌کاری مجبور به ترک اقامتگاه خود نمی‌شوید زیرا که از رستوران های بین‌المللی گرفته تا انواع تفریحات آبی در دسترس شما خواهد بود؛ در هتل‌ UALL شب و خاموشی معنایی ندارد!

به‌طور خلاصه در یک هتل‌ یوآل، بهترین خدمات به‌صورت نامحدود و ۲۴ ساعته در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و در طول اقامتتان هیچ هزینه‌ی اضافه‌ای ندارید زیرا تمام مبلغ را در ابتدا پرداخته‌اید. بنابراین هیچ نگرانی از بابت افزایش هزینه‌های پیش‌بینی نشده نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

لوکس‌ترین هتل‌های آنتالیا

 

هتل های All و UAll مناسب چه کسانی است؟

 اقامتگاه‌های آل و یوآل، هتل بیس هستند یعنی مناسب کسانی‌اند که می‌خواهند زمان زیادی را در اقامتگاه خودسپری کنند و برای تفریح مجبور به ترک هتل نشوند. 

از طرفی این هتل‌ها مناسب کسانی است که محدودیت زمانی دارند و می‌خواهند از یک سفر کوتاه بهترین بهره‌وری را داشته باشند زیرا که در اقامتگاه‌های آل و یو آل تمام امکانات هتل در هر ساعتی از شبانه‌روز در دسترس است! اگر شب زنده دار هستید، این‌جا مناسب شماست!

در انتها می‌توان نتیجه‌گیری کرد که این هتل‌ها بیش‌تر مناسب قشر جوان هستند نه خانواده‌های دارای فرزند؛ گرچه که بسیاری از خانواده‌ها به‌علت دریافت بهترین خدمات با صرفه‌ی اقتصادی این هتل‌ها را برمی‌گزینند.

مقایسه امکانات ارائه شده در هتل‌های All و UAll

هتل یو آل همان هتل آل است بدون محدودیت زمانی برای استفاده از نوشیدنی‌ها، غذاها و تفریحات آبی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. به صورت جزئی‌تر می‌توان گفت فرق هتل آل و یوآل در ۲ مورد است:

  • ساعات ارائه خدمات رایگان: بار نوشیدنی، غذا و میان وعده‌ها در هتل all فقط تا ۱۲ شب رایگان است. اما در uall چنین محدودیتی وجود ندارد.( این مورد اصلی‌ترین تفاوت آل و یو آل است )
  • نوع خدمات رایگان: خدماتی مثل باشگاه، استخر، ماساژ، اسپا در هتل all شارژی هستند و اگر مایل به استفاده از آن‌ها بودید باید مبلغ اضافه‌ای بپردازید. درست برعکس هتل uall !

بالطبع هرچه قیمت هتل گران‌تر باشد، خدماتش هم بیش‌تر خواهد بود اما فراموش نکنید که قبل از سفر در مورد کیفیت غذا و نوشیدنی‌ها تحقیق کنید زیرا که ممکن است در هتل‌های آل مجبور شوید برای نوشیدنی‌های خاص و هم‌چنین بعضی غذاها هزینه‌ی جداگانه پرداخت کنید.

بدین منظور بهتر است قبل از رزرو هتل خود با کارشناسان ستاره ونک مشورت کنید.

مزایای هتل های Uall  و All

این‌جا نیازی به کیف پول خود ندارید!

با این‌که شاید قیمت هتل آل و یوآل شما را متعجب کند، اما اگر هزینه‌های سفر را به‌صورت جداگانه محاسبه کنید، متوجه می‌شوید که این هتل‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند؛ زیرا پیش از سفر تمام هزینه‌های اقامت و خوردوخوراکتان را پرداخت می‌کنید و دیگر نگران بالا رفتن مخارجتان نیستید.

این ویژگی موجب می‌شود که بدون نگرانی و اضطراب بابت هزینه‌ها و با آگاهی از اینکه تقریباً تمامی امکانات رفاهی هتل رایگان است و هزینه غافل‌گیرکننده‌ای در انتها وجود نخواهد داشت، با آرامش خاطر از لحظات اقامت خود لذت ببرید.

تفاوت در قیمت‌گذاری و پکیج‌های هتل‌های All و UAll

مقرون به صرفه‌ترین اتاق هایی که می‌توانید پیدا کنید، بسته به فصل و شهری که به آن سفر می‌کنید، برند هتل و میزان تقاضا از ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار در شب شروع می‌شوند.

اما برای رزرو یک هتل لوکس all، انتظار نداشته باشید که کمتر از ۵۰۰ بپردازید. در مورد هتل‌های Uall  نیز ممکن است یک سوئیت خانوادگی، بیش از ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در هر شب هزینه داشته باشد.

تصمیم گیری و انتخاب مناسب بین هتل All و UAll

در ابتدا باید گفت که هتل‌های all و uall در همه جای دنیا وجود ندارند. این اقامتگاه‌ها بیشتر در خاورمیانه و خصوصا ترکیه پیدا می‌شوند.

بنابراین اگر قصد سفر به ترکیه و خصوصا آنتالیا را داشته باشید، این سوال برایتان پیش می‌آید که بین all  و uall کدام مناسب شماست؟ یک فاکتور مهم در پاسخ به این سوال مباحث مالی است؛ اگر از نظر مالی مشکلی برای پرداخت هزینه‌ی هتل uall ندارید، قطعا بهترین گزینه می‌باشد. زیرا که در این هتل‌ها مسئله تنها غذا و نوشیدنی نیست، بلکه بسیاری از امکانات تفریحی نیز مهم هستند و با رزرو هتل یوآل تمامی این امکانات اضافی را قبل از سفر میپردازید و دیگر نه استفاده از کوچکترین امکانات را از دست می‌دهید، و نه دلهره‌ی زیاد شدن هزینه‌های برنامه‌ریزی نشده را دارید.

جمع‌بندی و توصیه‌های نهایی به مسافران

all و Uall اقامتی هستند که هزینه‌ی هتل، نوشیدنی، فعالیت‌های تفریحی از قبل پرداخته می‌شوند. بزرگترین ویژگی این هتل‌ها این است که با هزینه های غافلگیرکننده همراه نیست.

۱۰ سوال مهم قبل از رزرو هتل all و Uall :

  • آیا ترانسفر فرودگاهی شامل خدمات هتل می‌شود؟
  • آیا نوشیدنی سرو می‌کنند؟ این نوشیدنی‌ها از چه برندی هستند؟
  • آیا می‌توانید خدمات ۲۴ ساعته غذا و نوشیدنی دریافت کنید؟
  • هتل مورد نظر دارای چند رستوران است و چه نوع غذاهایی سرو می‌کنند؟
  • آیا سوئیت‌ها دارای مینی بار هستند؟
  • چه تفریحات آبی دارند و آیا شامل رزرو شما می‌شود؟
  • دارای اینترنت رایگان هست؟ در کدام قسمت‌های هتل قابل دسترسی است؟
  • آیا انعام و مالیات در قیمت رزرو شما گنجانده شده است؟

اگر هنوز هم برای سفر به آنتالیا شک دارید، وبلاگ ۹ دلیل برای اینکه، چرا باید به آنتالیا سفر کرد را بخوانید و سپس برای دریافت مشاوره با کارشناسان آژانس هواپیمایی ستاره ونک در ارتباط باشید.

سوالات متداول

    آیا هتل‌های all و Uall ارزش رزرو دارند؟

علاوه بر تکمیل بودن امکانات، یکی از مزایای اصلی هتل‌های all وUall برای کسانی که بودجه کمی دارند این است که برخلاف اقامتگاه‌های معمولی، که در آن‌ها باید دائماً هزینه‌ها و بودجه خود را برای وعده‌های غذایی، فعالیت‌ها و تفریحات بررسی کنید، این‌جا می‌توانید با خیال راحت پکیجی همه چیز تمام از قبل پرداخت شده داشته باشید.

     معایب هتل‌های all و Uall چیست؟

اگر زیاد غذا نمی‌خورید یا نمی‌نوشید، یا با کودکان خردسال سفر می‌کنید، ممکن است بسیاری از امکانات هتل مورد استفاده‌ی شما نباشند ولی در انتها مجبور به پرداخت آنها شوید. در این صورت احتمالا اقامت در هتل‌های آل و یوآل مناسب شما نباشد.

چند بار می‌توان در یک هتل آل غذا خورد؟

تمام وعده‌های غذایی در این هتل از صبحانه، ناهار، شام تا میان‌وعده‌ها و نوشیدنی‌ها رایگان است. تنها محدودیتی که دارید زمان است. بدین معنا که بعد از ساعت ۱۲شب خدمات غذایی پولی است.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا اشرف نژاد
از همان ابتدای شروع به تحصیل، علی رغم تمام تبلیغات محیطی منفی بر علیه رشته انسانی، شیفته ادبیات و زنگ انشا بودم. به تدریج که به همراه کتاب‌های رمانم بزرگ‌ و بزرگ‌تر شدم، برای یافتن پاسخ سوالات بنیادی‌ام وارد رشته ادیان و عرفان شدم و این نقطه‌ی آشنایی من با فلسفه و هستی شناسی بود که دختری عاشق نوشتن و کشف جهان از من ساخت! اکنون من مسافری قصه گو در کوچه پس کوچه‌های ایران و جهان هستم که با نوشته‌هایم شمارا همراه خود به سفر می‌برم..
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید