معرفی جاذبه های گردشگری سنگاپور

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 15 نوامبر 2023
Loading...

سنگاپور این کشور ثروتمند و مدرن در آسیای جنوب شرقی واقع‌شده است. به این دلیل که ساکنان آن به زبان انگلیسی آشنایی دارند، توانسته مردمی از کشورهای مختلف را در خود جای دهد و این امر باعث شده از تنوع قومیتی نیز برخوردار باشد. این شهر به‌عنوان تمیزترین پایتخت دنیا با ساختمان‌های بلند، تفریحگاه‌های فراوان و مراکز خرید بزرگ و مدرن توانسته جایی در بین مقاصد تورهای خارجی آژانس هواپیمایی ستاره ونک داشته باشد. پارک‌ها، جنگل، برج‌ها، مراکز تفریح و بازی و مراکز خرید از جاذبه های گردشگری سنگاپور هستند.

کروز رودخانه سنگاپور

تجربه سفر با کروز رودخانه در سنگاپور چیزی است که یک عمر در خاطراتتان باقی خواهد ماند. این تور متفاوت به شما امکان می‌دهد از روی رودخانه ارزشمندترین جادبه های گردشگری سنگاپور را ببینید.

در طول  40 دقیقه سواری با قایق سنگاپوری، می توانید از  دیدنی‌های نمادین مانند  پل، پارک مرلیون، اسپلاناد و غیره لذت ببرید. کروز رودخانه بهترین راه برای کشف دنیای باستانی سنگاپور است.

موقعیت مکانی: Clarke Quay, Singapore River, Singapore     

ساعات بازدید: دوشنبه تا یکشنبه: ۹ صبح تا ۱۱ شب

مارینا بی سندز

Gardens by the Bay که خانه تقریباً ۴۰۰۰۰۰ گیاه است، به‌خاطر معماری معاصر الهام‌بخش و هیپنوتیزم Garden Rhapsody و نمایش نور و صدا به یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری تور سنگاپور تبدیل شده است.

باغ های بزرگ و رنگارنگ سوپر پارک در ۲۵۰ هکتار زمین قرار گرفته و تا امتداد اسکله گسترده پیدا کرده است. سازه‌های معروف Supertree آن، که غول‌های گیاه‌شناسی هستند که توسط یک Skyway مرکزی به هم متصل شده‌اند، هنگام آسمان‌گردی بر فراز باغ‌ها، منظره‌ای مسحورکننده را پیش روی خود خواهید دید. گلخانه صدفی شکل باغ‌های خلیج که گنبد گل نام دارد، بزرگ‌ترین گلخانه شیشه‌ای در جهان است که آب و هوای سرد کوهستانی را تداعی می‌کند.

موقعیت مکانی: ۱۸ Marina Gardens Dr, Singapore

ساعات بازدید: دوشنبه تا یکشنبه ۵ صبح تا ۲ بامداد برای باغ های روباز؛ ۹ صبح تا ۹ شب برای هنرستان ها و OCBC Skyway

هزینه ورودی: رایگان برای باغ های در فضای باز. ۲۸ دلار سنگاپور برای بزرگسالان، ۱۵ دلار سنگاپور برای کودکان برای هنرستان ها. ۵ دلار سنگاپور برای بزرگسالان، ۳ دلار سنگاپور برای کودکان برای OCBC Skyway

نایت سافاری از مهیج‌ترین جاذبه های گردشگری سنگاپور

اولین پارک حیات وحش شبانه در سنگاپور، میزبان ۹۰۰ حیوان از ۱۰۰ گونه مختلف است که ۴۱ درصد آنها در معرض خطر انقراض هستند. سافاری شبانه به عنوان یکی از جالبترین جاذبه های گردشگری سنگاپور با هدف ارتقای تنوع زیستی بر پرورش گونه‌های در معرض خطر در اسارت تمرکز دارد. در تور سافاری شبانه می‌توانید در مناطق زیادی مانند کوهپایه‌های هیمالیا، شبه قاره هند، آفریقای استوایی، جنگل رودخانه آسیایی، دره رودخانه نپال و دامنه تپه برمه گشت و گذار کنید.

همچنین می‌توانید بیش از ۲۵۰۰ حیوان شب‌زی باورنکردنی را در زیستگاه طبیعی خود در اولین پارک حیات‌وحش شبانه جهان از نزدیک ببینید.

موقعیت مکانی: ۸۰ Mandai Lake Rd, Singapore

ساعات بازدید: دوشنبه تا یکشنبه: ۷:۱۵ بعد از ظهر تا ۱۲ صبح (نیمه شب) (آخرین فروش بلیت در ساعت ۲۳:۱۵)

هزینه ورودی: برای کودکان ۳ تا ۱۲ سال – ۳۰ دلار سنگاپور. بزرگسالان- ۴۵ دلار سنگاپور. سالمندان – ۱۸ دلار سنگاپور

ساحل پالاوان سنگاپور

اگر بازدید از ساحل پالاوان را از دست داده‌اید، انگار اصلا به سنگاپور نرفته‌اید! بنابراین کمی کرم ضد آفتاب بزنید، حوله و عینک خود را بردارید و به یکی از سواحل زیبای سنگاپور بروید. این ساحل که برای خانواده‌ها مناسب است با کمک یک پل معلق بر فراز آب‌های آبی به جنوبی‌ترین نقطه قاره آسیا پیوند خورده است.

وقتی در ساحل هستید، می‌توانید از دیدن امواج ملایمی که به ساحل برخورد می‌کنند لذت ببرید یا زیر سایبان‌های نخل استراحت کنید. تانکرهای نفتکش و کشتی‌های کانتینری را که در امتداد افق عبور می‌کنند تماشا کنید یا یک حمام آفتاب لذت بخش را تجربه کنید.

موقعیت مکانی: Palawan Beach, Singapore

باغ های گیاه شناسی بوتانیک از زیباترین جاذبه های گردشگری سنگاپور

باغ گیاه شناسی سنگاپور  واقع در جاده Orchard، تنها باغ گرمسیری ست که به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شده است. این فضای سبز ۸۲ هکتاری دارای بیش از ۱۰۰۰۰ گونه گیاه و درخت گلدار است. جاذبه‌های اصلی عبارتند از باغ ملی ارکیده و باغ کودکان جیکوب بالاس – اولین باغ در جهان که منحصراً به کودکان اختصاص داده شده است.

باغ‌های گیاه‌شناسی به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری سنگاپور همچنین دارای نمایشگاه جنگل‌های بارانی تعاملی Learning Forest، چندیم موزه، گیاهان دارویی، مجسمه‌های جذاب، فواره‌های زیبا، مرکز گیاه‌شناسی و بسیاری مکان‌های دیدنی دیگر است. یک دریاچه خیره کننده پرندگان و لاک پشت‌های استوایی را به خود جذب می کند، در حالی که پروانه‌ها را می‌بینید که بر روی گل‌های رنگارنگ نشسته‌اند. باغ گیاه شناسی سنگاپور همچنین محل اجرای نمایش‌ها و برنامه‌های آموزشی در Palm Valley است.

موقعیت مکانی: ۱ Cluny Rd, Singapore

ساعات بازدید: دوشنبه تا یکشنبه: ۵ صبح تا ۱۲ صبح

هزینه ورودی: رایگان (به جز باغ ملی ارکیده)

یونیورسال استودیو سنگاپور

یونیورسال استودیو سنگاپور با ۱۲ سواری هیجان انگیز و ۶ منطقه موضوعی مختلف، خود را به عنوان یکی از بهترین پارک‌های ماجراجویی در جهان معرفی کرده است. از بزرگسالان گرفته تا کودکان، می‌توانند از تفریحات پارک یونیورسال استفاده کنند. این پارک از مناطق با مضمون منحصربه‌فرد گرفته تا مناظر تماشایی خط افق شهر و دنیای مینی هالیوود را ارائه می‌دهد.

موقعیت مکانی: ۸ Sentosa Gateway, Singapore

ساعات بازدید: دوشنبه تا یکشنبه ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر

هزینه ورودی: شروع از SGD76 برای کودکان، SGD96 برای بزرگسالان.

اسکله کلارک از شادترین جاذبه های گردشگری سنگاپور

بهترین مکان برای داشتن لحظات شاد در تور سنگاپور، اسکله کلارک یک اسکله تاریخی در کنار رودخانه است که دارای مجموعه‌ای از بارها و غذاخوری‌ها می‌باشد. بنابراین اگر به دنبال یک ماجراجویی یا شکم گردی مهیج هستید، نیازی به جستجوی بیشتر ندارید. شما می‌توانید با غروب خورشید، به اسکله کلارک رفته و توسط ب.های هیجان انگیز غذاهای ستگاپوری مدهوش شوید.

علاوه بر این، می‌توانید در اسکله قایق سواری کنید و از بهترین مناظر سنگاپور لذت ببرید. اسکله کلارک و انعکاس آن بر روی آب رودخانه در شب وقتی که نور، ساختمان‌های رنگارنگ را روشن می‌کند صحنه‌ای رویایی خلق کرده و آن را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سنگاپور تبدیل می‌کند.

موقعیت مکانی: Clarke Quay, Riverside, Singapore

ساعات بازدید: دوشنبه تا یکشنبه: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

پارک کوه فابر

پارک کوه فابر دومین تپه مرتفع سنگاپور است و با تله‌کابین به سنتوسا وصل شده و به عنوان یکی از بزرگترین جاذبه‌ های گردشگری سنگاپور شناخته می‌شود. کوه فابر مکان مناسبی برای لذت بردن از سرگرمی و خوردن نهار در قله است.

شما می‌توانید در حالی که در مسیر رسیدن به کوه فابر هستید، در یکی از تله‌کابین‌ها غذا بخورید و همزمان از بالا به مناظر زیبای شهر نگاه کنید. پارک کوه فابر یک شب عاشقانه و دوست داشتنی را به شما و خانواده‌تان هدیه می‌دهد.

موقعیت مکانی: ۱۰۹ Faber road, Faber Peak, Singapore 099203, Singapore

ساعات بازدید: دوشنبه – پنجشنبه: ۸:۴۵ صبح – ۲۱:۳۰ جمعه – شنبه: ۸:۴۵ صبح – ۲ بامداد یکشنبه: ۸:۴۵ صبح تا ۹:۳۰ بعد از ظهر

باغ وحش سنگاپور

باغ وحش سنگاپور که به عنوان یکی از بهترین باغ وحش‌های شناخته می شود، در منطقه وسیعی به وسعت ۷۰ هکتار در ناحیه سلتار قرار گرفته شده است. این باغ که قبلاً به عنوان باغ جانورشناسی سنگاپور یا باغ وحش ماندای شناخته می‌شد، به دلیل نگهداری از بزرگترین کلنی اورانگوتان‌ها در جهان مشهور است. یکی دیگر از برجسته ترین نقاط باغ وحش، Rainforest Kidzworld به عنوان یک منطقه بازی تکنیکی برای بچه‌های کوچک می‌باشد.

باغ وحش سنگاپور با حدود ۳۱۵ گونه که ۱۶ درصد آنها در معرض خطر انقراض هستند، به ۱۱ منطقه تقسیم شده است. از جاذبه های گردشگری سنگاپور در باغ وحش می‌توان به جنگل شکننده (گنبدی زیستی که محیط‌های جنگلی بارانی را شبیه‌سازی می‌کند) و نمایشگاه دره بزرگ ریفت (محل زیست گونه‌های عجیب و غریب مانند بز کوهی نوبی، شغال‌های پشت سیاه، مانگوز نواری، پر از صخره‌ها و آبشار) اشاره کرد. ماکتی از روستاهای اتیوپی، منطقه‌ای که پروانه‌ها آزادانه در حال پرسه زدن هستند، روباه‌های پرنده مالایی، تنبل‌های دو انگشتی و هزاران گونه جداب دیگر از جاذبه های باغ وحش سنگاپور هستند.

موقعیت مکانی: ۸۰ Mandai Lake Rd, Singapore, 729826 

ساعات بازدید: دوشنبه تا یکشنبه: ۸:۳۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر

هزینه ورودی: ۲۸ دلار سنگاپور برای بزرگسالان، ۱۸ دلار سنگاپور برای کودکان ۳ تا ۱۳ سال، ۱۲ دلار سنگاپور برای سالمندان

جزیره سنتوسا سنگاپور

جزیره سنتوزا یک مقصد عالی در سنگاپور برای انواع سرگرمی، غذا و تفریحات آبی است. این جزیره میزبانی لایق برای تمام تفریحات و جاذبه‌های مهیج و سرگرم کننده سنگاپور می‌باشد. اگر می‌خواهید در دامان طبیعت لذت ببرید، به ساحل سیلوسو که در میان جزیره واقع شده است بروید، بدون شک در اولین نگاه عاشق طبیعت زیبا و خارق العاده آن خواهید شد.

موقعیت مکانی: South of Singapore CBD, a 12-minute cable car ride away from Vivo City.

محله هندی ها

در حالی که جاذبه های گردشگری سنگاپور بیشتر  فرهنگ مدرن، بناهای تاریخی و ساختمان‌های فوق مدرن، معماری‌های پیشرفته، پارک‌های سرسبز و بخش سنتی و فرهنگی شهر را در بر می‌گیرد اما باید بدانید که معرفی فرهنگ و تاریخ سنگاپور همه ماجرا نیست!  این محله ما را با یک فرهنگ جدید، جدای از تاریخ سنگاپور آشنا می‌کند. یک هند کوچک در این شهر وجود دارد که وقتی وارد آن شوید، شیفته شکوه و عظمت آن خواهید شد.

زمانی بازار کوچک محله با مردم هندی رونق گرفت که محصولات هندی به این بخش وارد شد، در در چند سال گذشته هندی‌های محله خدایان و الهه‌های هندو را می پرستیدند، غذاهای تند هندی می‌فروختند و فرهنگ خود را به نمایش می‌گذاشتند. با این حال با گذشت زمانمحله هندی‌ها تغییرات بسیاری کرده است. با این حال، خوبی این واقعیت است که همچنان مینی هند از بین نرفته و شما می‌توانید تجربه‌ای از زندگی هند را با قدم گذاشتن در جاده Serangoon بدست آورید. بدون تردید اینجا یکی از بهترین مکان‌های دیدنی سنگاپور است.

موقعیت مکانی: Mini India is situated in the Serangoon road and in the neighboring streets.

محله چینی ها

اگر به محله چینی‌ها نرفته باشید، سفر شما به سنگاپور ناتمام خواهند ماند. یکی از بهترین و دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری سنگاپور  محله چینی‌ها است. این محله در ابتدا محل سکونت چندین مهاجر چینی بود که در آن زمان به عنوان مستعمره بریتانیا شناخته می‌شد. محله چینی‌ ها مملو از فرهنگ های آسیایی و چینی، همراه با لذت های آشپزی مجلل و هنر است.

اولین و مهمترین معبد سنگاپور به نام معبد Thian Hock Keng در اینجا واقع شده که معماری سنتی چینی دارد. مرکز ماکسول رود هاوکر مملو از فرهنگ غذایی لذیذ است. در این مکان توریستی سنگاپور یک وعده غذایی مقرون به صرفه از نودل لاکسا یا حتی نان تست کایا را می‌توانید میل کنید.بدون شک در اینجا لحظات تکرارنشدنی را تجربه خواهید کرد.

موقعیت مکانی: ۱۵۸ Telok Ayer Street, Singapore

معبد دندان بودا از معروفترین جاذبه های گردشگری سنگاپور

فهرست طولانی‌ای از جاذبه های گردشگری سنگاپور در منطقه چینی‌ها وجود دارد که معبد و موزه یادگار دندان بودا یکی از معروفترین آن است. این معبد در سال ۲۰۰۷ ساخته شد و یک نمونه کلاسیک از معماری بودایی – چین است. گفته می‌شود که بقایای مقدس دندان بودا در این معبد نگهداری می‌شود.

این معماری نشان دهنده سلسله تانگ از بوداییان باستان است. مجموعه معبد چهار طبقه می‌باشد اما جاذبه واقعی در طبقه چهارم سالن نور مقدس قرار دارد. استوپای غول پیکری که یادگار دندان بودا در آن قرار گرفته ۳٫۵ تن وزن دارد و با ۳۲۰ کیلوگرم طلای خالص ساخته شده است.

موقعیت مکانی: ۲۸۸ South Bridge Rd, Singapore

ساعات بازدید: دوشنبه تا یکشنبه: ۷ صبح تا ۷ بعد از ظهر

معبد سری ماریامان از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری سنگاپور

اگر به کشف میراث فرهنگی سنگاپور علاقه‌مند هستید، معبد سری ماریامان را که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سنگاپور است از دست ندهید. این معبد که ادعا می‌شود قدیمی ترین معبد در کشور است، در دهه ۱۸۶۰ توسط مهاجرانی از جنوب هند ساخته شد. بازدید از معبد هندو معبد سری ماریامان که جزو بناهای تاریخی ملی به حساب می‌آید، برای علاقه‌مندان به تاریخ و همچنین معماری لذت‌بخش خواهد بود

آثار هنری دقیق در نمای رنگارنگ معبد  شش طبقه سازه‌ای حیرت انگیز را خلق کرده است. مجسمه ماریامان به همراه دو مجسمه راما و موروگان نمازخانه معبد را زینت می‌دهند. از آنجایی که معبد در محله چینی ها قرار دارد، می‌توانید بازدید از این معبد را به سایر جاذبه‌های این محله اضافه کنید.

موقعیت مکانی: ۲۴۴ South Bridge Road, Chinatown, Singapore

ساعات بازدید: دوشنبه تا یکشنبه: ۷ صبح تا ۹ شب

موزه مادام توسو

وارد دنیای جذاب مادام توسو سنگاپور شوید، جایی که می توانید نگاهی اجمالی به مجسمه‌های مومی واقعی بیندازید. اینجاذبه فقط یک موزه نیست بلکه یک ماجراجویی ست که در آن می‌توانید افراد مشهور بین المللی مورد علاقه خود را ازنزدیک ببینید، در کنار افسانه‌های تاریخی بایستید و حتی با بازیگر مورد علاقه خود یک سلفی بگیرید.

موزه مادام توسو با بیش از ۸۰ مجسمه مومی و نمایشگاه‌های تعاملی خیره کننده و واقعی از جاذبه های گردشگری سنگاپور است که نوید یک ماجراجویی سرگرم کننده و جذاب را برای بازدیدکنندگان در تمام سنین می‌دهد.

موقعیت مکانی: ۴۰ Imbiah Road, Sentosa Island, Singapore

ساعات بازدید: دوشنبه تا یکشنبه: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر. (آخرین ورود ساعت ۱۷)

سخن پایانی

از پارک‌های تفریحی عالی برای یک روز سرگرم‌کننده با خانواده گرفته تا مکان‌های کمتر شناخته شده و حتی شگفتی‌های معماری مدرن انواع جاذبه های گردشگری سنگاپور را شامل می‌شوند که آن را به یکی از برترین مقاصد تفریحی در سراسر جهان تبدیل کرده‌اند. چه در حال انتخاب پکیج ماه عسل خود باشید، چه در حال برنامه ریزی یک سفر پر هیجان با دوستان بدون شک تور سنگاپور یک انتخاب مناسب خواهد بود. در آخر برای رزرو تور سنگاپور می‌توانید با کارشناسان ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور سنگاپور از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور سنگاپور
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید