معرفی جاذبه‌ های گردشگری سائوپائولو - برزیل

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 12 نوامبر 2023
Loading...

سائوپائولو بزرگ‌ترین شهر و مرکز تجاری برزیل است که در جنوب شرقی این کشور قرارگرفته است. این شهر با پتانسیل‌های فراوان در صنعت توریسم، به یکی از مقاصد تورهای خارجی ستاره ونک تبدیل‌شده است. امکان ندارد به این شهر سفر کنید و آنجا را خلوت ببینید، شهر در همه ساعات پر از جنب‌وجوش است و در هر گوشه این شهر گردشگری را می‌بینید که در حال عکاسی از جاذبه گردشگری شهر است. جاذبه های گردشگری سائوپائولو هیچ حد و مرزی ندارند به همین دلیل در حوزه گردشگری توانسته بسیار موفق عمل کند. حضور نژادهای مختلف، فرهنگ‌های متنوع، همگی از جاذبه‌های توریستی این شهر هستند.

موزه هنر

در ابتدای معرفی جاذبه های گردشگری سائوپائولو می‌خواهیم با یکی از بهترین و معروفترین  موزه‌های آمریکای لاتین آشنا شویم. موزه هنر با ساختمان متمایز، چیدمان بسیار عالی و صدها اثر هنری قابل تامل، قطعاً یکی از بهترین مکان‌هایی ست که در سائوپائولو از آن بازدید خواهید کرد.

این موزه باشکوه که در دنیای بین‌المللی به دلیل داشتن مجموعه‌ای از هنر اروپایی شناخته شده است، در سال ۱۹۴۷ با آثار برزیلی، آفریقایی و آسیایی تأسیس شد. در گالری‌های بزرگ آن، نقاشی‌های افسانه‌ای از پیکاسو، مونه و ون گوگ در کنار هم به نمایش گذاشته شده است. از آنجایی که همه آنها روی شیشه در وسط زمین نصب شده اند، می‌‍توانید آنها را از هر زاویه ای بررسی کنید.

ساختمان شیشه‌ای غول پیکر موزه که توجه هر رهگذری را به سوی خود جذب می‌کند در هوا بین دو تکیه گاه بتنی قرمز روشن معلق است. بنای موزه یکی از شناخته شده‌ترین سازه های بروتالیست برزیل می‌باشد که توسط معمار لینا بو بردی طراحی شده است.

پارک ایبیراپوئرا از شادترین جاذبه های گردشگری سائوپائولو

پارک Ibirapuera به عنوان یک مکان تفریحی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری سائوپائولو است. زمین‌های سرسبز و زیبای آن که سرشار از آرامش هستند، مسیرهای زیادی برای پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری دارد. برخی از بهترین بناهای تاریخی و موزه‌های کلان شهر را نیز می‌توانید در اینجا پیدا کنید.

یکی از بزرگترین پارک‌های شهری در آمریکای لاتین، بخش بزرگی از ضلع جنوبی شهر را به خود اختصاص داده است. علاوه بر موزه Afro Brazil و Ibirapuera Auditorium، تعداد انگشت شماری موزه عالی دیگر نیز وجود دارد که بسیاری از آنها توسط اسکار نیمایر طراحی شده‌اند. از جمله مکان‌های مناسب پارک برای عکاسی می‌توان به ابلیسک عظیم و بنای یادبود Bandeiras اشاره کرد.

در پارک ایبیراپوئرا به غیر از دیدن تمام مجسمه‌ها، آثار هنری و غرفه ژاپن، مکان‌های طبیعت زیبای زیادی برای لذت بردن وجود دارد. بسیاری از مردم محلی نیز برای  پیک نیک به این پارک آمده  یا ورزش یوگا انجام داده و فوتبال بازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین فصل سفر به برزیل

 

آونیدا پائولیستا

خیابان نمادین Avenida Paulista از معروفترین جاذبه های گردشگری تور برزیل و شهر سائوپائولو است. این خیابان شلوغ تعداد بیشماری مغازه، رستوران، گالری، تئاتر و موزه  دارد.

این خیابان مستقیم و به ظاهر بی پایان که محله‌های متعددی را به هم متصل می کند، تقریباً سه کیلومتر طول دارد. پیاده‌روهای شلوغ آن مملو از کافه‌ها، بارها و مراکز خرید با مدارس خصوصی و مؤسسات مالی منحصربه‌فرد است. در هر زمانی از روز که با پائولیستا بروید با محیط بسیار پر جنب و جوش و همیشه در جریان مواجه خواهید شد.

با گشت و گذار در این خیابان می‌توانید به موسیقیهنرمندان خیابانی گوش دهید یا با دوستان و خانواده از خرید لذت ببرید. Avenida Paulista همچنین میزبان رویدادهای بسیار محبوبی است که هم مهمانی‌های شب سال نو و هم پراید را شامل می‌شود.

موزه فوتبالاز خاصترین جاذبه های گردشگری سائوپائولو

از آنجایی که نام هیچ کشور دیگری به اندازه برزیل با فوتبال مترادف نیست، اگر فرصت دارید فقط حتما از موزه فوتبال به عنوان یکی از خاصترین جاذبه های گردشگری سائوپائولو دیدن کنید. این ورزشگاه در استادیوم آرت دکو پاکائمبو قرار گرفته و گنجینه‌ای از پیراهن‌های کلاسیک، پرچم‌ها، عکس‌ها و جوایز کلاسیک را در خود جای داده است.

گالری‌های موزه که در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد، به تأثیر عظیم فوتبال بر تاریخ و فرهنگ این کشور نگاه می‌کنند. صفحه‌های غول‌پیکر،  پیروزی‌های معروف جام جهانی را پخش می‌کنند که بازیکنان افسانه‌ای مانند پله، گارینچا، رونالدو و رونالدینیو را پوشش می‌دهند. تمام تصاویر احساسی و مصاحبه‌های رادیویی آن کاملاً نشان می‌دهد که چرا فوتبال بخش مهمی از هویت برزیل است.

همچنین یک بازی تیراندازی سرگرم کننده برای تفریح و گشت و گذار در این استادیوم نمادین وجود دارد. برای طرفداران سرسخت این بازی زیبا، خروج از فروشگاه موزه بدون دست کم چند پیراهن قدیمی غیرممکن خواهد بود!

از آنجایی که این شهر خانه برخی از بزرگترین تیم‌های برزیل مانند کورینتیانس سائوپائولو و پالمیراس است مکانی عالی برای تماشای یک مسابقه فوتبال به شمار می‌رود. به لطف انبوه هواداران پرشور، بدون شک لحظات فراموش نشدنی را در موزه فوتبال برزیل سپری خواهید کرد.

کوچه بتمن (Batman Alley)

  Beco do Batmanیا کوچه بتمن یک نقطه جذاب و رنگارنگ است که بین خیابان Gonçalo Afonso و Medeiros de Albuquerque واقع شده است. از دهه ۱۹۸۰، هنرمندان رنگ اسپری کارهای نوآورانه خود را بر روی دیوارهای این کوچه منحصربه‌فرد به نمایش گذاشته اند.

البته آثار هنریبر روی دیوار کوچه بتمن به طور مداوم در حال تغییر هستند و نقاشی‌های دیواری خلاقانه عکس‌های رنگارنگ را ایجاد می‌کنند. حتی اکر خوش سانس باشید این احتمال وجود دارد که هنگام بازدید از این محله  یک یا دو هنرمند را در حال خاق آثار هنری بر روی دیوار ببینید.

اگر به هنرهای خیابانی اینچنینی علاقه دارید می‌توانید با نقاشی‌های دیواری و حتی خالقان این اثرها عکس یادگاری بگیرید. عکسبرداری از کوچه بتمن شامل ۱۰۰ عکس از شما است که نتایج آن در فتوشاپ انتخاب شده و در ۲۴ ساعت به صورت دیجیتالی برای شما ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: موارد ممنوع در برزیل | قوانین کشور برزیل

کلیسای سائو پائولو از زیباترین جاذبه های گردشگری سائوپائولو

مطمئناً یکی از زیباترین ساختمان‌های شهر، گنبد غول‌پیکر کلیسای جامع سائوپائولو و برج‌های دوقلو بلند آن هستند که به‌طور چشمگیری بر فراز میدان بزرگ و درختان نخل زیر آن قرار گرفته‌اند. در اینجا می‌توانید برخی از معماریهای زیبا به سبک گوتیک و همچنین یک سردابه جالب را ببینید

ساختمان کلیسا به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری سائوپائولو به آرامی در طی چهار دهه تکمیل و در نهایت در سال ۱۹۵۴ درست در قلب شهر تقدیس شد. در این کلیسا تنها یک سکونتگاه وجود دارد.

داخل ساختمان کلیسا بسیار تماشایی است و آثار هنری مذهبی و پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ عالی دیوارهای آن را تزئین کرده‌اند. دخمه جوی کلیسای جامع شامل مجسمه‌های مرمری و مقبره‌های چهره‌های تاثیرگذار برزیل از دیگر جاذبه های کلیسای جامع سائوپائولو هستند.

پارک استقلال و موزه پائولیستا

در منطقه ایپیرانگا سائوپائولو، رودخانه‌ای که در کنار آن استقلال برزیل توسط شاهزاده پدرو اعلام شد و پارک استقلال یادبود آن واقعه قرار دارد. موزه پائولیستا، که بیشتر به عنوان موزه ایپیرانگا شناخته می‌شود، مشرف به باغ‌های رسمی گل رز، توپیاری‌ها و فواره های الهام گرفته شده از باغ های ورسای است.

معمار ایتالیایی آن “Tommaso Gaudenzio Bezzi” طرحی ساختمان را با الگوبرداری از نئوکلاسیک ایتالیایی ایجاد کرده که یادآور کاخ‌های رنسانس اروپایی هستند. در داخل، مجموعه‌های بزرگی از لباس‌ها، هنرهای تزئینی، نقاشی‌ها و مبلمان دوره امپراتوری نگه داری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی سواحل برزیل

صومعه سائوبنتو

صومعه سائوبنتو و کلیسای آن در اواخر قرن شانزدهم تأسیس شدند اما قدمت کلیسای فعلی تنها بین سال های ۱۹۱۰-۲۲ است. شاید ساختمان کلیسا در ظاهر خشن و معمولی به نظر آید اما فضای داخلی آن به‌خوبی نقاشی شده و شامل مجسمه‌های قرن هفدهمی سنت بندیکت و سنت اسکولاستیکا است که توسط آگوستینیو د عیسی حک شده‌اند.

تعدادی دیگر از هنرمندان برجسته بندیکتین در تزئین صومعه مشارکت داشتند. همچنین برخی از شیشه‌های رنگارنگ چشمگیر، تصویری از مریم باکره در عبایی با مروارید و صلیب مربوط به سال ۱۷۷۷ از دیگر موارد قابل توجه در کلیسا هستند. در این کلیسا راهبان مراسم صبحگاهی را با سرودهای گریگوری همراهی می‌کنند. همچنبن در انتهای بازدید می‌توانید در مغازه صومعه توقف کرده تا کیک، نان و شکلات تهیه شده توسط برادران معرف را خریداری کنید.

کلیسای نوسا سنهورا دا لوز

در آونیدا تیرادنتس که در حاشیه پارک دا لوز قرار دارد صومعه و کلیسای نوسا سنهورا دا لوز به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری سائوپائولو و نمونه‌های معمولی از معماری سنتی شهر را می‌توان دید. این کلیسا در قرن ۱۸ و  تماما از خاک رس ساخته شده است

صومعه نوسا سنهورا دا لوز اکنون موزه هنرهای مقدس را در ساختمان دارد که مجموعه بزرگی از حدود ۱۱۰۰۰ مورد از جمله مجسمه ها، تصاویر، محراب ها و مبلمان قرن شانزدهم تا نوزدهم را در خود جای داده است. همچنین در Praça Tiradentes، Pinacoteca do Estado، گالری تصاویر دولتی، قدیمی‌ترین موزه در سائوپائولو قرار گرفته است. این مجموعه شامل حدود ۲۵۰۰ تصویر، طراحی و چاپ است که عمدتاً توسط هنرمندان برزیلی خلق شده‌اند.

سالا سائوپائولو

اگر بعد از همه موزه‌ها، مکان‌های تاریخی و جاذبه های گردشگری سائوپائولو می‌خواهید نمایشی ببینید، سالا سائوپائولو یکی از بهترین مکان‌ها برای رفتن است. این سالن خاص که به‌خاطر آکوستیک عالی‌اش مشهور است، برنامه‌ای پر از کنسرت‌های کلاسیک و اجراهای ارکستر کلاسیک را برگزار می‌کند.

سالن کنسرت اصلی و باشکوه بسیار شگفت انگیز اس. این ساختمان عظیم نئوکلاسیک که بین سال‌های ۱۹۲۶ و ۱۹۳۸ توسط بارون‌ها ساخته شد، در سال ۱۹۹۷ بازسازی شد تا میزبان ارکستر سمفونیک دولتی سائوپائولو باشد.

ستون‌های عظیمی که دیوارهای آن را پوشانده اند، بین بالکن‌های چوبی ظریف و نیم طبقه های مشرف به صحنه قرار گرفته‌اند. هر کجا که بنشینید، می‌توانید از شنیدن صدای موسیقی کنسرت لذت ببرید.

منطقه لیبرداد از جالبترین جاذبه های گردشگری سائوپائولو

یکی از جالبترین جاذبه های گردشگری سائوپائولو منطقه لیبرداد است که ظاهر، احساس و هویت کاملاً ژاپنی دارد. مغازه‌های تنگ و بی‌شماری علاوه بر همه سوشی‌ها و سوپرمارکت‌های تخصصی، لوازم الکترونیکی ارزان، کمیک‌های مانگا و سوغاتی می‌فروشند.

اعتقاد بر این است که لیبرداد خانه بزرگترین جامعه ژاپنی خارج از کشور ژاپن است، منشا این تجمع به حدود سال ۱۹۱۲ برمی گردد، زمانی که هزاران خانواده ژاپنی برای اجاره ارزان خانه و زندگی بهتر به اینجا نقل مکان کردند. اکنون تعداد زیادی چینی، تایوانی و کره ای نیز در این منطقه زندگی می‌کنند. در نتیجه، می‌توانید مغازه‌ها و رستوران‌هایی را پیدا کنید که غذاهای خوش طعم و محصولات سنتی هر سه کشور را می‌فروشند.

قدم زدن در زیر دروازه توری در امتداد خیابان‌های فانوس‌دار و دیدن تمام غذاخوری‌های زیبا و رنگارنگ بسیار سرگرم‌کننده است. در بازار خیابانی کوچکی نیز وجود دارد که می‌توانید از آنجا آثار هنری، صنایع دستی و محصولات غذایی دست‌ساز تهیه کنید.

تئاتر شهرداری سائوپائولو

معمار راموس د آزودو برای ساخت  تئاتر شهردای سائوپائولو از اپرای پاریس الگوبرداری کرد. این بنا تقریباً بلافاصله پس از تکمیل آن در سال ۱۹۱۱، به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌ های گردشگری سائوپائولو تبدیل شد. این روند رو به رشد تا سال ۱۹۲۲ ادامه پیدا کرد. در آن زمان تئاتر شهرداری به عنوان محل برگزاری یک رویداد برجسته هنری در برزیل انتخاب شد.

در این رویداد به نام هفته هنر مدرن هنرمندانی از جمله آهنگساز هیتور لوبوس،  ماریو د آندراده نمایشنامه نویس و ویکتور برچرت مجسمه ساز به دنیای هنر برزیل معرفی شدند.

این تئاتر که مرکز اصلی هنرهای نمایشی در آمریکای جنوبی است، میزبان اجراهایی از خوانندگان، رقصندگان، نوازندگان و هنرمندان مشهور بین‌المللی بوده است که شامل کارلا فراچی، رودولف نوریف، تیتا روفو، انریکو کاروسو، ماریا کالاس، آرتورو توسکانینی، هیتور می‌شود. ویلا-لوبوس و میخائیل باریشنیکوف می‌شوند. ارکستر سمفونیک سائوپائولو، کورال لیریکو (کر غنایی)، و باله شهر سائوپائولو در ساختمان تئاتر شهرداری قرار دارند.

سخن پایانی

از آنجایی که سائوپائولو بزرگترین کلان شهر در قاره آمریکا استپچند فرهنگی به وضوح در آن دیده می‌شود. ترکیب جذاب صدا و رنگ به محض پیاده شدن از هواپیما گردشگران تور برزیل و شهر سائوپائولو را جذب خود می‌کند. حضور مهاجران ژاپنی و ایتالیایی بیش از هر چیز دیگر در فرهنگ سائوپائولو تاثیر گذاشته و تلفیقی جذاب را ایجاد کرده است. بی شک این شهر با جاذبه های تاریخی، طبیعی و هنری فراوان ارزش دیدن را دارد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور برزیل از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور برزیل
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید