زمان شب‌های سفید روسیه

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 18 مه 2019
Loading...

برای سفر به اعجاب‌انگیزترین شهر دنیا آماده هستید؟ شهری که آفتاب بر آن حکم‌روایی می‌کند و روشنایی مطلق خواب را از چشمان ساکنانش ربوده، شاید فکر کنید چنین جای حیرت‌انگیزی را فقط و فقط در فیلم‌ها و کتاب‌های تخیلی می‌توان یافت، اما این مکان اسرارآمیز خیلی هم از شما دور نیست! سنت پترزبورگ، شهری زیبا و افسانه‌ای که با شب‌های سفید و همیشه روشن مرز خیال و واقیعت را به هم نزدیک کرده و سفری متفاوت را برایتان رقم می‌زند. می‌خواهید بدانید راز شب‌های سفید سنت پترزبورگ در چیست؟ با ما همراه باشید.

سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ بعد از مسکو بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر روسیه است. شهر پتر کبیر، شهر موزه‌ها و بناهای رنگارنگ، این شهر  زیباترین جاذبه‌های گردشگری روسیه را در خود دارد. سنت پترزبورگ مقصدی عالی برای گذراندن تعطیلات تابستانی در کنار خانواده و یا دوستان به شمار می‌رود. وجود مناظر طبیعی حیرت‌انگیز، موزه‌ها و کلیساهای دیدنی از دلایلی هستند که سنت پترزبورگ را زیبا و دوست‌داشتنی کرده‌اند. اما ورای تمام جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، این پدیده منحصربه‌فرد شب‌های سفید  در سنت‌پترزبورگ است که بیش از هر جاذبه‌ دیگری گردشگران را برای سفر به روسیه ترغیب می‌کند.

چرا شب‌های سفید؟

شب‌های سفید پدیده‌ای نادر و طبیعی است که هرساله در شهر سنت‌پترزبورگ روسیه اتفاق می‌افتد و سالانه گردشگران زیادی برای دیدن آن به این کشور سفر می‌کنند. اما این پدیده چیست و چرا به آن شب‌های سفید روسیه می‌گویند؟

علت اصلی پدید آمدن این اتفاق را باید در موقعیت مکانی شهر سنت پترزبورگ جستجو کرد. سنت پترزبورگ از شهرهای نزدیک به قطب شمال است و وسعت مدار ارزی در این شهر زمان طلوع و غروب خورشید را به‌قدری به هم نزدیک می‌کند که خورشید دیگر در افق نمی‌رود، بنابراین پس از غروب آفتاب شب‌ها به جای فرو رفتن در تاریکی حالتی گرگ و میش دارد. به همین دلیل این پدیده زیبا و جالب به نام شب‌های سفید روسیه معروف شده است.

شب‌های سفید روسیه، شب‌هایی رمانتیک هستند که در عین پر شور بودن، آرامش را برای گردشگران به ارمغان می‌آورند. چرا که عاشقان طبیعت و فرهنگ سنت پترزبورگ زمانی تمام نشدنی را برای دیدن جاذبه‌های این شهر در اختیار دارند.

گردشگران می‌توانند ساعاتی از طول شب را در هوای دلپذیر گرگ و میش زیر آسمان سفید رنگ قدم بزنند و یا در کنار رودخانه زیبای سنت پترزبورگ نشسته و از تماشای این پدیده استثنایی لذت ببرند. اما اگر به دنبال راهی هستید که شب‌های سفید خود را رویایی‌تر کنید، قایق‌سواری در میان رودخانه سنت پترزبورگ بهترین گزینه است. قایق‌های تفریحی به آرامی بر روی رودخانه سنت پترزبورگ حرکت کرده و شما می‌توانید در حالی که منظره شهر با هوای مه گرفته و چراغ‌‍‌های کم نور مقابلتان است، باز و بسته شدن پل‌های متحرک رودخانه را نیز تماشا کنید.

شهر سنت پترزبورگ در این روزهای زیبا مملو از گردشگر می‌شود، گردشگرانی که تمام مدت ۲۴ ساعت خواب ندارند و  با هیجانی وصف‌نشدنی در حال گشت‌وگذار و لذت بردن از دیدنی‌های این شهر هستند.

زمان شب‌های سفید روسیه

پدیده شب‌های سفید روسیه هر سال در تابستان و همزمان با گرمتر شدن هوا رخ می‌دهد. این پدیده در اکثر شهرهای روسیه قابل رویت است اما دیدن شب‌های سفید در شهر رویایی سنت‌پترزبورگ حال و هوایی دیگر دارد. در تاریخ ۲۱ خرداد تا ۱۱ تیر این پدیده به اوج زیبایی خود می‌رسد. بنابراین فرصت را از دست ندهید و با تور روسیه آژانس هواپیمایی ستاره ونک همراه شده و از تماشای زیبایی‌های شب‌های سفید روسیه لذت ببرید.

در هر کجای شهر سنت پترزبورگ که باشید شب‌های سفید قابل مشاهده است اما اگر می‌خواهید بدانید خود روس‌ها چگونه از فرصت استثنایی که به لطف طبیعت در سال فقط یکبار در اختیارشان قرار می‌گیرد استفاده می‌کنند به شما پیشنهاد می‌کنیم به اطراف کاخ پترهوف بروید، در خیابان‌های اطراف کاخ خبری از سکوت، تعطیلی و خواب نیست، در تمام مدت شبانه روز گروه‌های موسیقی در حال اجرای برنامه‌های شاد هستند و همچنین رستوران‌ها و کافه‌ها نیز باز بوده و خدمات خود را به مردم هیجان‌زده و پر شور ارائه می‌دهند.

شب‌‌های سفید پدیده طبیعی یا فستیوال؟

استقبال بینظیر گردشگران و ساکنان روسیه از شب‌های سفید، این پدیده زیبا را به یکی از بزرگترین فستیوال‌های روسیه تبدیل کرد. این فستیوال‌ها هر ساله همزمان با شب‌های سفید روسیه آغاز شده و تا پایان ماه جولای ادامه دارند. جالب است بدانید که با آغاز شدن شب‌های سفید و سرازیر شدن گردشگران به سنت‌پترزبورگ جمعیت ۲ میلیون نفری شهر  نیز چند برابر شده و خیابان‌ها مملو از گردشگرانی می‌شود که با اشتیاق تمام در حال لذت بردن ازطولانی‌ترین روزهای عمرشان هستند.

کنسرت‌های موسیقی، مراسم آتش‌بازی، نوروپردازی‌های زیبا، رقص‌های محلی و صدها برنامه شاد دیگر از جشن‌هایی هستند که در این ایام خاص در شهر سنت‌پترزبورگ برگزار می‌شوند. این فستیوال‌ها و کارناوال‌های شاد، محبوبیت شب‌های سفید روسیه را چند برابر کرده‌اند.

شب‌های سفید زیبا یا دردسرساز؟

شب‌های سفید در نوع خود پدیده‌ای خارق‌العاده، زیبا و خاص است. اما این شب‌های همیشه روشن آنقدری که گردشگران را بر سر ذوق می‌آورد ممکن است برای برخی ساکنان سنت‌پترزبورگ خوشایند نباشد. چرا که نبودن تاریکی در شب، کم‌بود خواب، بی‌حوصلگی و سردرد را برایشان به همراه دارد. با این حال با گذشت سال‌ها، ساکنان سنت‌پترزبورگ سعی کرده‌اند خود را با شرایط وفق دهند. برخی از آن‌ها با رسیدن فصل تابستان برای تاریک کردن خانه‌هایشان از پرده‌های زخیم استفاده می‌کنند. البته برخی دیگر نیز این پدیده را فرصتی مناسب دانسته، با گردشگران همراه شده و با کافه و رستوران‌گردی و شرکت در فستیوال‌ها و جشن‌ها نهایت استفاده را از این روزهای تمام‌نشدنی می‌برند.  

برای خرید بلیط هواپیما روسیه و یا رزرو تور شب‌های روسیه با همکاران بخش فروش در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید