معرفی جاذبه‌ های گردشگری رم - ایتالیا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 19 نوامبر 2023
Loading...

شهر رم پرجمعیت‌ترین، بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور ایتالیاست که کشور واتیکان را نیز در خود جای داده است. جاذبه های گردشگری رم سالیانه میلیون‌ها نفر از همه جای دنیا را به سوی خود جذب می‌کنند. برای داشتن سفری خوب و به‌یادماندنی باید درزمانی مناسب با تور رم سفر کرد که بهترین زمان هم ماه‌های آوریل تا ژوئن (فروردین تا خرداد) و اواسط سپتامبر تا اکتبر (شهریور تا مهر) است. در این بازه زمانی دمای هوا بسیار دل‌چسب و مناسب است. برای داشتن سفری خاطره‌انگیز به این شهر ایتالیا شما می‌توانید با ستاره ونک همراه باشید.

کولوسئوم

همانطور که برج ایفل نماد پاریس است، شبح آمفی تئاتر کلوسئوم نیز نماد بی چون و چرای ایتالیا و از معروفترین جاذبه های گردشگری رم می‌باشد. بزرگ‌ترین سازه‌ای که از دوران باستان روم باقی مانده است! کولوسئوم هنوز هم الهام بخش بسیاری از ورزشگاه‌های امروی می‌باشد. بدون شک طراحی استادیوم فوتبال امروزی و بیضی شکل بودن آم از کلوسئوم دنیای باستان سرچشمه می‌گیرد.

پروژه این ساختمان توسط وسپاسیان در سال ۷۲ بعد از میلاد آغاز شد و پس از اینکه پسرش تیتوس با افزودن طبقه چهارم آن را وسعت داد، در سال ۸۰ پس از میلاد با حضور سربازان در مراسمی باشکوه افتتاح شد. کولوسئوم برای نمایش‌های تئاتر، جشنواره‌ها، سیرک‌ها یا بازی‌ها به اندازه کافی بزرگ بود میزبان امپراتورها و مقامات عالی رتبه آن زمان باشد.

کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر یا «باسیلیکا دی سان پیترو در واتیکانو» مرکز معنوی کلیسای کاتولیک و محل اقامت پاپ است. این کلیسای عظیم که در ایالت مستقل شهر واتیکان و در مجاورت میدان سنت پیتر قرار دارد، بر روی جایی که گمان می‌رود قبر پیتر باشد ساخته شده است. کلیسای سنت پیتر شامل شاهکارهایی مانند بالداچین برنینی و «لا پیتا» اثر میکل آنژ است، اما می‌توانید از دخمه‌هایی با ۱۴۸ مقبره پاپ نیز دیدن کنید. برای بازدید از سنت پیتر از قبل برنامه ریزی کنید، در غیر این صورت احتمالاً برای مدت طولانی در صف خواهید ایستاد. کلیسای سنت پیتر از معروفترین جاذبه های گردشگری رم می‌باشد.

نکته مهم: جهت اطلاع از قیمت تور اروپا و سفر به ایتالیا می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

معبد پانتئون

پانتئون بهترین بنای تاریخی حفظ شده دوران باستان روم، به طور قابل توجهی برای ۲۰۰۰ سال دست نخورده باقی مانده و اکنون به یکی از خاصترین جاذبه های گردشگری رم تبدیل شده است. این در حالی ست که پاپ گریگوری سوم کاشی‌های برنزی طلاکاری شده سقف را برداشت و پاپ اوربان هشتم دستور داد سقف برنزی آن کنده و ذوب شود تا سایبان بر روی محراب در سنت پیتر و توپ‌های قلعه سنت آنجلو ریخته شود.

پانتئون پس از آسیب  ناشی از آتش سوزی در سال ۸۰ پس از میلاد بازسازی شد و آجرکاری به دست آمده نشان دهنده تسلط فنی فوق العاده بالای معماران رومی است. گنبد ۴۳ متری آن، عالی‌ترین دستاورد معماری داخلی رومی، بدون تکیه گاه‌های قابل مشاهده به حالت معلق آویزان شده است. دهانه مرکزی ۹ متری معبد تنها منبع نور ساختمان است.

اگرچه اولین امپراتوران مسیحی استفاده از این معبد بت پرست را برای عبادت منع می کردند، اما در سال ۶۰۹ پاپ بونیفاس چهارم آن را به مریم باکره و همه شهدای مسیحی تقدیم کرد و از آن زمان به بعد، به محل دفن پادشاهان ایتالیا تبدیل شد (ویکتور امانوئل دوم در معبد دوم است. طاقچه در سمت راست) و دیگر ایتالیایی‌های معروف، از جمله نقاش رافائل در این معبد دفن شده‌اند.

آب نمای تروی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری رم

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری رم این شاهکار قرن هفدهمی ست که در فیلم‌های هالیوودی نیز جاودانه شده تا جایی که تقریباً بازدید ازآن به بایدهای تور ایتالیا و سفر به رم تبدیل شده است. انداختن یک سکه در فواره تروی، سنتی است که قرار است بازگشت شما به رم را تضمین کند.

بزرگ‌ترین فواره رم، فونتانا دی تروی توسط قناتی تامین می‌شود که در اصل توسط آگریپا، حامی هنری بزرگ قرن اول پیش از میلاد، برای آوردن آب به حمام‌هایش ساخته شد. این فواره برای پاپ کلمنت دوازدهم بین سال‌های ۱۷۳۲ تا ۱۷۵۱ توسط نیکولو سالوی ساخته شد.

این تصویر، خدای دریا اقیانوسوس (نپتون) را با اسب ها، تریتون ها و صدف‌ها نشان می‌دهد. آب در اطراف مجسمه‌ها و سنگ‌های مصنوعی می چرخد و در یک حوض بزرگ که همیشه پر از سکه است جمع می‌شود.

به نظر شما تکلیف آن همه سکه که در فواره تروی انداخه شده چه می‌شود؟ سکه‌ها دو بار در سال با استفاده از برس‌های دسته بلند جمع آوری شده و به کاریتاس، موسسه خیریه کاتولیک رم اهدا می‌شود.

کلیسای سیستین از برجسته‌ترین جاذبه های گردشگری رم

برجسته‌ترین ماکن دیدنی در بین موزه های واتیکان، بازدید از کلیسای سیستین ( Capella Sistina) است. این نام از بنیانگذار کلیسا، پاپ سیکستوس چهارم گرفته شده. سقف چشمگیر این کلیسای سیستین قرن پانزدهمی در قرن شانزدهم توسط میکل آنژ نقاشی شد. این نقاشی داستان خلقت، سیل بزرگ و صحنه‌های دیگر را به تصویر می‌کشد. دیوارهای جانبی با نقاشی هایی از زندگی عیسی ساخته شده توسط گیرلاندایو، بوتیچلی، پروژینو، پینتوریچیو و دیگران به همان اندازه زیبا هستند. دیوار پشت آلتر نقاشی میکل آنژ از “آخرین داوری” را نشان می‌دهد. معروفیت کلیسای سیستین بیشتر به خاطر وجود محوطه‌ای ست که کاردینال‌ها در آن برای انتخاب پاپ جدید گرد هم می‌آیند. هنگامی که پاپ جدید انتخاب می‌شود، دود از دودکش کلیسا دو بار بیرون می‌آید. دود سفید به معنای انتخاب پاپ جدید است، در حالی که دود سیاه به این معنی است که کاردینال‌ها هنوز در مأموریت خود موفق نبوده‌اند.

موزه کاپتولین

دو کاخ در Piazza del Campidoglio، قدیمی‌ترین مجموعه هنری عمومی اروپا را در خود جای داده‌اند که در سال ۱۴۷۱ تأسیس شد. این موزه در ابتدا به مجسمه‌هایی از سراسر جهان باستان اختصاص داده شده است. این مجسمه‌ها ونوس کاپیتولین، برگرفته از نسخه اصلی قرن چهارم قبل از میلاد توسط پراکسیتلس، مجسمه سوارکاری رومی ۴٫۲۴ متری مارکوس اورلیوس، یک مجسمه رومی از گول در حال مرگ و گرگ کاپیتولین، اثر اتروسکی مربوط به قرن ششم قبل از میلاد را شامل می‌شوند.

مجسمه‌های «مدرن» بیشتر شامل سر مدوسا اثر مجسمه‌ساز باروک قرن هفدهم، جیان لورنزو برنینی هستند. اگرچه موزه کاپیتولین بیشتر به خاطر مجموعه برجسته مجسمه‌های کلاسیکش شناخته می‌شود، اما گالری عکس کاپیتولین آن، نقاشی‌هایی از تیتیان، ورونز، و روبنس را به همراه جان باپتیست کاراواجو به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: با جاذبه های گردشگری ورونا، شهر عشق ایتالیا آشنا شوید

تپه ی پالاتین

تپه پالاتین که به صورت استراتژیک در ارتفاع ۵۰ متری تیبر قرار دارد، شواهدی از اولین روزهای زندگی در رم را نشان می‌دهد: برش‌های سنگی که در مقابل معبد سیبل پیدا شده‌اند، فعالیت‌های انسانی را در قرن نهم قبل از میلاد نشان می‌دهد. بعدها این مکان توسط امپراطوران و خانواده‌های بزرگ اشرافی محلی برای ساخت کاخ های خود انتخاب و امروزه نیز به یکی از ارزشمندترین جاذبه های گردشگری رم تبدیل شده است.

باغ‌های فارنزه در قرن شانزدهم برای کاردینال الساندرو فارنزه، یک پارک تفریحی متشکل از تراس‌ها، آلاچیق‌ها، چمن‌زارها، تخت‌های گل، درختان و فواره‌هایی که به‌عنوان نوعی صحنه‌پردازی برای اجتماعات طراحی شده بود، در قرن شانزدهم بر روی تپه قرار گرفتند.

نقاط برجسته تپه پالاتین خانه لیویا (همسر آگوستوس)، کریپتوپورتیکوس، Domus Flavia، Domus Augustana و از همه مهمتر، حمام Septimius Severus است. تپه پالاتین مکانی دوست‌داشتنی برای گشت و گذار در شهر رم است که در آن پارکی با ویرانه‌های باشکوه و چشمگیر روم باستان ترکیب شده‌اند.

نکته مهم: جهت اطلاع از شرایط و دریافت ویزای توریستی شینگن با کارشناسان ما در واحد ویزا در ارتباط باشید.

گالری بورگزه

یکی از بزرگترین پارک‌های رم باغ‌های بورگزه، دارای جاذبه‌های متعددی ست که شامل دو موزه می‌شود که برجسته‌ترین آنها ویلا بورگزه است. این گالری که به‌عنوان یک ویلای مهمانی و برای نگهداری مجموعه‌های هنری بورگز ساخته شده، شامل نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، موزاییک‌ها و نقش برجسته‌ها، بیشتر از قرن ۱۵ تا ۱۸ است وآثاری از رافائل، تیتیان، کاراواجو، برنینی، دورر و روبنس در آننگه داری می‌شود.

در جای دیگر پارک، ویلا جولیا به عنوان اقامتگاه تابستانی پاپ ژولیوس سوم در قرن شانزدهم ساخته شد و موزه اتروسک را در خود جای داده است. تمام این مجموعه‌ها دلیلی شده تاگالری بورگزه در میان فهرست برترین جاذبه های گردشگری رم قرار گیرد.

این پارک یک باغ منظره به سبک انگلیسی با مسیرهای پیاده روی و حوض‌هایی که می‌توانید در آن قایق کرایه کنید دارد. برای گشت و گذار در پارک نیز می‌توانید دوچرخه یا سوری کرایه کنید. یک باغ وحش عالی به نام Bioparco di Roma، با محوطه‌های طبیعی و یک مسیر مینیاتوری وجود دارد که بخش‌های مختلف آن را به هم متصل می‌کند.

وجود چند جاذبه تفریحی برای کودکان از جمله زمین‌های بازی، اسب‌سواری آخر هفته و نمایش‌های عروسکی گاه به گاه، پارک را به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی رم برای خانواده‌ها تبدیل کرده است.

یکی از رازهای باغ بورگز، ماکت تئاتر گلوب شکسپیر است که در آن می‌توانید اجراهای اپرا یا نمایش های شکسپیر را تماشا کنید. نمایشنامه ها همیشه به زبان ایتالیایی هستند، اما اپراهای گاه به گاه به زبان انگلیسی اجرا می‌شوند.

محله‌ی قدیمی تراتستور شگفت‌انگیزترین جاذبه های گردشگری رم

در آن سوی رودخانه تیبر و خارج از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری رم تراستوره با مسیرهای قرون وسطایی و کوچه‌های باریک خود، جایی شبیه رم‌ قدیمی را تداعی می‌کند. در ساختمان‌های قدیمی آن تکه‌هایی از سنگ‌کاری رومی و گاه کتیبه‌هایی خواهید یافت که به شما یادآوری می‌کند که این محله یهودی‌نشین برای سه قرن بسیار مهم بوده و دروازه‌های آن در شب بسته و محافظت می‌شد.

تراتستور امروزه یک محله جذاب با دو کلیسای برجسته است که به ندرت در برنامه های گردشگری قرار می گیرند. در قرن سوم، قبل از اینکه جمعیت یهودی رم به این سمت رودخانه جذب شوند، سانتا ماریا در تراستوره یکی از اولین مکان‌هایی بود که مسیحیان می‌توانستند به جز در خفا عبادت کنند.

این منطقه شگفت انگیزچندین بار بازسازی شده، آخرین مورد در دوره باروک، فضای داخلی کلیسا با کف‌های مرمری طرح‌دار، سقف طاق‌دار طلایی و موزاییک‌های استثنایی قرون وسطایی تزئین شده است.

همچنین یادآوری می‌کنیم که Trastevere مکان خوبی برای یافتن رستوران‌هایی است که غذاهای اصیل رومی سرو می‌کنند و شلوغی کمتری نسبت به رستوران‌هایی که در مناطق توریستی پرطرفدار قرار گرفته‌اند دارند.

فروم رومی

قدم زدن در تالار گفتمان چندهزار ساله که اکنون در وسط یک شهر مدرن تپنده قرار گرفته، مانند بازگشت به دو هزار سال به قلب رم باستان است. اگرچه آنچه از این مرکز زندگی و حکومت رومی باقی مانده است تنها بخش کوچکی از شکوه اولیه آن را نشان می‌دهد اما ستون‌های ایستاده و افتاده، طاق‌های پیروزی و بقایای دیوارهای آن هنوز هم جز برترین جاذبه های گردشگری رم هستند و بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، به ویژه وقتی در نظر بگیرید مکانی که در آن ایستاده‌اید برای قرن‌ها، تاریخ انجمن تاریخ امپراتوری روم و جهان غرب بوده است.

زندگی سیاسی و مذهبی روم در اینجا به همراه دادگاه‌ها، بازارها و مکان‌های ملاقات متمرکز بود. پس از قرن هفتم، ساختمان‌ها ویران و کلیساها و قلعه ها در میان بقایای باستانی ساخته شدند.

نقاط برجسته فروم رومی معبد آنتونینوس پیوس، معبد کاستور و پولوکس، معبد زحل، طاق سپتیموس سوروس، کوریا، معبد وستا و طاق تیتوس هستند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ایتالیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ایتالیا

طاق کنستانتین

در کنار کولوسئوم، طاق کنستانتین قرار دارد، طاق پیروزی که توسط سنا برای قدردانی از امپراتور به عنوان “آزاد کننده شهر و آوردن صلح” پس از پیروزی او در نبرد پل میلوین در سال ۳۱۲ ساخته شده است. این طالق نیز در نوع خود منحصربه‌فرد بوده و تحسین مندان به معماری و تاریخ را برانگیخته است.

اگر قصد بازدید از مجموعه کلوسئوم و طاق کنستانتین را دارید و برای تجربه‌ای فراموش نشدنی، به خصوص در گرمای اواسط تابستان، در یک تور ویژه شبانه از کولوسئوم دیدن کنید. مجموعه نه تنها در آن زمان خنک‌تر است، بلکه بنای یادبود با فضای داخلی آن غرق در نور طلایی شده و بسیار جادویی خواهد شد.

سنترو استوریکو و پله‌های اسپانیایی

به نقشه توریستی رم نگاهی بیندازید، منطقه‌ای را خواهید دید که به قدری مکان‌های دیدنی در آن وجود دارد که خواندن نام خیابان‌ها را دشوار کرده است. این مرکز تاریخی رم مملو از بناهای قدیمی با کلیساهای پر از هنر، کاخ‌های باشکوه و میدان‌های پرجنب‌وجوش است که می‌توانید تمام تعطیلات خود را با قدم زدن در خیابان‌ها و خطوط باستانی آن بگذرانید.

بیشتر جاذبه های گردشگری رم مانند میدان ناوونا، فواره تروی و کلیسای سانتا ماریا ماگیوره یا کلیساهای کمتر شناخته شده مانند سانتا ماریا دل پوپولو در این منطقه قرار دارند.

اما ما در اینجا می‌خواهیم درباره پله های اسپانیایی صحبت کنیم. راه ذفتن بر روی این پله‌ها به کلیسای فرانسوی Trinità dei Monti منتهی می‌شوند. پله‌ها نام خود را از Piazza di Spagna گرفته‌اند، میدانی که در پایه‌شان قرار دارد و یکی از معمولی‌ترین میدان‌های رم است. این پله ها از دیرباز محل مورد علاقه گردشگران بوده است.

فواره قایق‌شکل در پای پله‌های اسپانیایی به نام بارکاچیا شناخته می‌شود و توسط پیترو برنینی، پدر معمار بزرگ باروک، جیان لورنزو برنینی ساخته شده است.

Via Condotti، منتهی به جنوب غربی Piazza di Spagna، شیک‌ترین خیابان خرید رم است، جایی که کافه گرکو به‌خاطر هنرمندان، نویسندگان و نوازندگانی که در آن رفت و آمد می‌کردند، مشهور  شده است.

ویا دل کورسو، خیابان خرید رم

ویا دل کورسو، خیابان اصلی رم است که یک خط مستقیم از Piazza the Piazza Venezia تا Piazza del Popolo ادامه دارد. ردیفی از مغازه‌ها و رستوران‌ها و چند قصر دارای موزه‌های هنری، از جمله کاخ باشکوه Palazzo Doria Pamphilj  در این خیابان باشکوه قرار گرفته‌اند.

در حالی که اکثر مغازه‌های خیابان دل کورسو را برندهای معروف جهانی تشکیل داده‌اند، برخی از بوتیک‌های محلی و کوچک را نیز در آن می‌توان دید.

بین Piazza del Popolo  در انتهای Via del Corso و Piazza di Spagna، به دنبال عتیقه‌فروشی‌ها و گالری‌های هنری در Via del Babuino باشید.

مجموعه دوریا فامجی از زیباترین جاذبه های گردشگری رم

بهترین مجموعه خصوصی هنری رم در گالری‌های باشکوه باروک، اتاق‌های دولتی و کلیسای کوچک Palazzo Doria Pamphilj به نمایش گذاشته می‌شود. این مجموعه‌ها که نمایانگر آثار استادان اروپایی از قرن پانزدهم تا هجدهم است، شامل نقاشی هایی از فیلیپو لیپی، بروگل بزرگ، کورژیو و رافائل، همراه با آثار مهم کاراواجو (آرامش در پرواز به مصر) و تیتیان (سالومه با سر یحیی باپتیست) می‌شود.

پرتره Innocent X اثر Velázquez یکی از نکات برجسته این مجموعه است. خود کاخ با سقف‌های نقاشی‌شده و تزئینات باروک تقریباً بیشتر از محتویاتش می‌درخشد. یک راهنمای صوتی خوب به زبان انگلیسی در اختیار گردشگران قرار داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی | معروفترین غذاهای اروپا

میدان ناونا از قدیمی‌ترین جاذبه های گردشگری رم

یکی از مشخص‌ترین میدان‌های باروک رم میدان ناوونا، هنوز طرح کلی استادیوم رومی را دارد که امپراتور دومیتیان در اینجا ساخته است. این محل در قرون وسطی برای فستیوال‌ها و مسابقات اسب دوانی استفاده می‌شد وبعدها “بورومینی” ناونا را به سبک باروک بازسازی و مجموعه ای باشکوه از کاخ ها و کلیسای Sant’Agnese را نیز در ضلع غربی آن طراحی کرد.

نما و گنبد ناونا شیوه‌ای را که معماری باروک سطوح محدب و مقعر، شیروانی‌ها، پنجره‌ها، ستون‌ها و پایه‌ها را به طرحی یکپارچه می‌بافد، برجسته می‌کند. در سرداب سنت آگنیس، معجزه سنت اگنس اثر الساندرو آلگاردی در سال ۱۶۵۳ و بقایای یک کف موزاییک رومی وجود دارد. سنت آگنیز الگویی برای کلیساهای باروک و روکوکو در ایتالیا و جاهای دیگر ارائه کرد.

اگرچه بورومینی میدان و نماهای اطراف آن را طراحی کرد اما رقیب اصلی او، برنینی بود که مرکز آن، فواره زیبای باروک، فونتانا دی فیومی را خلق کرد. این فواره روح‌بخش چهار رودخانه‌ای را نشان می‌دهد که در آن زمان تصور می‌شد بزرگ‌ترین رودخانه‌ها در هر یک از قاره‌ها شناخته می‌شوند.

دو فواره دیگر در میدان عبارتند از فونتانا دل مورو قرن شانزدهمی در مقابل کاخ پامفیلی که توسط جاکومو دلا پورتا ساخته شده است. امروزه، این میدان از معروفترین جاذبه‌های گردشگری رم به شمار رفته و مملو از رومی‌ها، گردشگران، هنرمندان خیابانی، نوازندگان، کیوسک‌های سوغات، کافه‌ها و در ماه دسامبر، یکی از بهترین بازارهای کریسمس رم است.

میدان دل پوپولو

Piazza del Popolo که به طور متقارن در راس مثلثی از خیابان‌ها قرار دارد شامل Via Corso، خیابان اصلی خرید رم است، در اوایل قرن ۱۹ به عنوان ورودی شمالی مرکز شهر طراحی شد. در مرکز آن، ابلیسک مصری به نام فلامینیو بر فراز فواره‌‍ای قرار دارد که در آن چهار شیر مرمری سفید آب را به چهار حوض گرد تراورتن می ریزند.

در دو طرف Via della Corso، کلیساهای دوقلو سانتا ماریا دی میراکولی و سانتا ماریا در مونتسانتو قرار دارند و در طرف مقابل میدان بزرگ، کلیسای آگوستینی سانتا ماریا دل پوپولو را می‌توان دید.

در داخل کلیسای دل پوپولو، نقاشی‌‌های دیواری Pinturicchio و دو مقبره آندره آ سانسوینو در گروه کر و دو کلیسای کوچک زیبا را خواهید دید. کلیسای کوچک چیگی توسط رافائل در سال ۱۵۱۵ طراحی شد و نمازخانه سزاری دو تابلوی مهم کاراواجو را در خود جای داده است.

موزه ملی قصر سنت آنجلو از معروفترین جاذبه های گردشگری رم

Castel Sant’Angelo که در سال ۱۳۵ پس از میلاد به عنوان مقبره امپراتور هادریان و خانواده‌اش ساخته شد، سازه‌ای عظیم به شکل طبل می‌باشد که مشرف به تیبر در نزدیکی واتیکان است. کاستل سنت آنجلو در طول هزاره‌های عمر خود به عنوان اقامتگاه پاپ، قلعه و اخیراً به عنوان موزه ملی مورد استفاده قرار گرفته است.

در سال ۲۷۱ پس از میلاد، امپراتور اورلیان از موقعیت آن برای محافظت از مسیرهای شمالی شهر استفاده کرد و آن را در سیستم جدید خود از دیوارهای اطراف شهر گنجاند. قلعه به عنوان یک سنگر، از شهر در برابر حملات بربرها محافظت می‌کرد و در قرون وسطی به یک قلعه قابل توجه تبدیل شده بود. در مواقع خطر، پاپ‌‌ها به اینجا از طریق یک راهرو مرتفع مرتفع به نام Passetto di Borgo فرار کردند و گرانبهاترین ثروت خود را در خزانه قلعه ذخیره کردند.

بازدیدکنندگان از طریق یک پل عابر پیاده مملو از مجسمه‌های فرشتگان (توسط برنینی) به قلعه می‌رسند و روی یک رمپ مارپیچ از پنج آن بالا می‌روند. در سطوح مختلف قلعه سلول‌های زندان، مجموعه‌ای بزرگ از سلاح‌ها، و آپارتمان‌های پاپی با تزئینات باشکوهی که با نقاشی‌های دیواری رنسانس پوشانده شده‌اند، قرار دارد. در بالای بنا یک تراس با چشم اندازهای خیره کننده از شهر وجود دارد.

کشور و کلیسای واتیکان

واتیکان با مساحتی کمتر از نیم کیلومتر مربع کوچکترین کشور مستقل جهان است که بیشتر آن توسط دیوارهای واتیکان محصور شده است.

کاخ و باغ‌های واتیکان، کلیسای سنت پیتر، و میدان سنت پیتر، منطقه‌ای که توسط پاپ، رئیس عالی کلیسای کاتولیک رومی اداره می‌شود، در داخل این کشور کوچک قرار دارد. این فضای فشرده، بین موزه‌هایش و خود کلیسای بزرگ، چیزهای زیادی برای دیدن ارائه می‌دهد.

در داخل کلیسای سنت پیتر، شاهکار میکل آنژ، پیتا، به همراه مجسمه ها و محراب های برنینی و دیگران قرار دارد.

نقطه برجسته بی چون و چرای موزه های واتیکان، کلیسای سیستین است که سقف نقاشی شده باشکوه آن مشهورترین اثر میکل آنژ است.

در کاخ واتیکان اتاق‌های رافائل قرار دارند. آپارتمان های بورجیا کتابخانه واتیکان و تعدادی موزه که شامل گالری تصاویر، موزه هنرهای سکولار، موزه اتروسک و غیره می‌شود از دیگر دیدنی‌های واتیکان و جاذبه های گردشگری رم هستند. مجموعه‌هایی که می‌توانید در این‌ها ببینید، از مربیان پاپ گرفته تا هنر قرن بیستم که مضامین مذهبی را منعکس می‌کند را پوشش می‌دهد.

صف‌های بلیط برای دیدنی های واتیکان فوق العاده طولانی است و باید چندین ساعت در صف منتظر بمانید. برای صرفه جویی در زمان، از قبل یک تور Skip the Line: Vatican Museums با سنت پیتر، کلیسای سیستین و ارتقاء گروه کوچک خریداری کنید. این تور سه ساعته به شما این امکان را می‌دهد که صف‌های طولانی را دور بزنید و با یک راهنمای مجرب مستقیماً وارد موزه‌ها شوید.

سخن پایانی

در شهری که مملو از نمادهای دوران باستان و ایمان مسیحی است، سخت است که بدانید ابتدا کجا بروید. مطمئناً در درجه اول این علاقه مندی‌ها هستند که اولویت‌ها را تعیین می‌کنند، اما در میان جاذبه های گردشگری رم مکان‌های خاصی وجود دارند که تقریباً نمادهای مهم ایتالیا و جاذبه‌های برتر جهان هستند، مانند کولوسئوم و پانتئون! در این مطلب با این دیدنی‌های منحصربه فرد آشنا شدیم. پس اگر قصد سفر به رم را دارید می‌توانید راحت‌تر برای گشت و گذار در این شهر زیبا برنامه ریزی کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ایتالیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ایتالیا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید