راهنمای ویزای توریستی انگلیس

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 10 نوامبر 2021
Loading...

شرط ورود به انگلیس برای ایرانیان داشتن ویزای این کشور است. مدرکی که جز معتبرترین ویزاهای دنیا بوده و البته به دست آوردنش کمی سخت و زمان‌بر است. راهنمای ویزای توریستی انگلیس درباره شرایط و مراحل دریافت ویزا توضیح داده و به شما می‌گوید که صدور ویزای انگلیس چقدر زمان برده و هزینه آن چقدر است. پس برای کسب اطلاعات کامل درباره ویزای انگلیس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ویزای انگلیس در کنار ویزا توریستی کانادا و ویزای آمریکا جز معتبرترین ویزاهای دنیا به شمار می‌رود. افرادی که موفق به دریافت ویزا می‌شوند علاوه بر انگلیس می‌توانند به ایرلند، ولز، اسکاتلند و چندین کشور دیگر نیز سفر کنند؛ اما ایرانیان برای دریافت ویزای توریستی  انگلیس به چه مدارکی نیاز دارند؟ چگونه می‌توان برای دریافت وقت سفارت انگلیس اقدام کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤالات مطلب راهنمای ویزای توریستی انگلیس را دنبال کنید.

انواع ویزای توریستی انگلیس

افرادی که برای گشت‌وگذار، دیدار با اقوام و یا سفر کوتاه مدت قصد سفر به انگلستان را دارند بایستی برای دریافت ویزای توریستی انگلیس اقدام کنند. داشتن ویزای توریستی انگلیس به افراد این امکان را می‌‌دهد که تا زمان پایان اعتبار ویزا بتوانند در انگلیس اقامت داشته باشند. یکی از شروط مهم و لازم برای دریافت ویزای توریستی انگلیس داشتن برنامه سفر است.

ویزای توریستی انگلیس چند روز است

یکی از موارد مهمی که در مطلب راهنمای ویزای توریستی انگلیس به آن می‌پردازیم مدت زمان صدور و اعتبار ویزای انگلیس است. ویزاهای توریستی انگلیس به‌طورمعمول به صورت ۶ ماهه صادر می‌شود. پروسه دریافت ویزا از زمان انگشت نگاری تا اعلام جواب از سوی سفارت حدود ۱۵ تا ۳۰ روز زمان می‌برد. البته مدت زمان صدور ویزا با توجه به شرایط ممکن است بیش از ۳۰ روز نیز زمان ببرد.

مقالات مرتبط

مدت زمان صدور ویزای انگلیس

قوانین و شرایط ویزای توریستی انگلیس

کامل بودن مدارک از شرایط لازم برای رسیدن به دریافت ویزای انگلیس است. چرا که این مدارک هستند که توسط افسر سفارت مورد بررسی قرار گرفته و نشان می‌دهند که شما شرایط دریافت ویزای انگلیس را دارید یا خیر؟ افراد با داشتن دعوت نامه، ارائه برنامه سفر، ارائه تمکن مالی، ارائه گردش حساب و ارائه مدارک شغلی معتبر بیشترین شانس را برای دریافت ویزای توریستی انگلیس دارند.

مقالات مرتبط

چه کسانی شرایط دریافت ویزای انگلیس را دارند؟

مدارک ویزای توریستی انگلستان

در ادامه مطلب راهنمای دریافت ویزای انگلیس مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا بررسی می‌کنیم. متقاضیان ویزا بایستی مدارک مورد نیاز را به صورت کامل و دقیق آماده کرده و در روز انگشت نگاری به افسر سفارت تحویل دهند. این مدارک موارد زیر را شامل می‌شود:

  • اصل پاسپورت فعلی با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ مسافرت به انگلستان و اصل پاسپورت‌های قبلی و کپی از صفحات پاسپورت‌ها
  • یک نسخه تکمیل شده فرم درخواست روادید به همراه برگه تأییدیه وقت سفارت که توسط این مرکز انجام‌پذیر است.
  • ۲ قطعه عکس ۳٫۵*۴٫۵
  • اصل و یا کپی دعوت‌نامه معتبر، در صورت نداشتن رزرو هتل در انگلستان
  • اصل و ترجمه رسمی سند ازدواج
  • اصل و ترجمه رسمی شناسنامه
  • اصل و ترجمه رسمی مدارک شغلی مربوطه از قبیل (گواهی اشتغال به کار که در آن مورد تاریخ درخواست مرخصی ذکرشده باشد و اینکه آیا این مرخصی ذکر شده باشد و یا اینکه مرخصی با حقوق می‌باشد یا خیر، جواز کسب، پروانه فعالیت، کارت بازرگانی، لیست بیمه ۶ ماه آخر، برگه مالیاتی پرداخت شده، کارت پرسنلی حکم کارگزینی، حکم بازنشستگی، کارت بازنشستگی، پروانه مطب، کارت مهندسی، کارت دانشجویی و …)
  • رزرو بلیط برای سفر به انگلستان
  • مدارک میزبان در انگلستان (دعوت‌نامه به همراه کپی پاسپورت و مدارک اقامتی دعوت کننده، پرینت حساب بانکی، مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار با ذکر درآمد، فیش حقوقی، سند ملکی محل اقامت در انگلستان یا اجاره‌نامه، آخرین برگه مالی پرداخت شده، قبوض پرداختی از قبیل آب، برق و گاز…)
  • اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری به لاتین برای ۳ ماه گذشته، سپرده‌های بانکی و …
  • برای مدیران و سهام‌داران اصل ریز پرینت حساب شرکت و شخصی به زبان لاتین برای ۶ ماه گذشته الزامیست.
  • اصل و ترجمه رسمی سند ملکی، (در صورت اجاره دادان اصل و ترجمه اجاره‌نامه)
  • ترجمه رسمی (دارالترجمه) برای تمامی مدارک فوق کافیست و نیازی به مهر دادگستری و تائید وزارت امور خارجه نیست.

مقالات مرتبط

مدارکی که هنگام انگشت‌نگاری برای ویزای انگلیس باید به همراه داشته باشید

مراحل اخذ ویزای ویزای توریستی انگلستان

  • تهیه مدارک مورد نیاز
  • پر کردن فرم سفارت به صورت آنلاین و از طریق وب سایت رسمی سفارت
  • واریزی وجه سفارت از طریق درگاه پرداخت اینترنتی وب سایت رسمی سفارت
  • رزرو وقت سفارت در مکان مورد نظر متقاضی (تهران، دبی، ابوظبی، استانبول، آنکارا و غیره)
  • حضور متقاضی در روز و ساعت تعیین شده به همراه تمامی مدارک در محل انگشت نگاری

مقالات مرتبط

مراحل درخواست ویزای انگلیس

فرم آنلاین ویزای انگلیس

فرم ویزای توریستی انگلیس به صورت آنلاین و از طریق وب سایت رسمی سفارت تکمیل می‌شود. این فرم بایستی کاملاً دقیق پر شده و اطلاعات مندرج در آن با مدارک شما تطبیق داشته باشد. هر گونه مغایرت در اطلاعات وارد شده و مدارک تحویلی رد شدن ویزا را در پی دارد. نوع ویزای درخواستی (ویزای توریستی جهت دیدار با اقوام، ویزای بیزینس یا انتخاب انواع دیگر ویزاها)، تعیین محل انگشت نگاری، اطلاعات شخصی، وضعیت شغلی، میزان درآمد، هدف از سفر، تمکن مالی، تاریخ سفر و سابقه سفر از اطلاعاتی هستند که در فرم ویزای توریستی انگلیس باید به آن‌ها پاسخ دهید.

مقالات مرتبط

فرم آنلاین ویزای انگلیس چه اطلاعاتی را شامل می‌شود؟

ویزای توریستی انگلیس تضمینی

ویزای تضمینی انگلیس عنوانی ست که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. در ادامه مطلب راهنمای ویزای توریستی انگلیس درباره این عنوان توضیح می‌دهیم. اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم چیزی به عنوان صدور ویزای تضمینی وجود ندارد چرا که فقط و فقط افسر سفارت است که درباره صدور ویزای متقاضیان تصمیم می‌گیرد. تمامی کارگزاران صدور ویزای انگلیس تنها درخواست کننده ویزا هستند و در نهایت می‌توانند به متقاضیان مشاوره دهند که ارائه کدام مدارک شانس دریافت ویزا را بیشتر خواهد کرد. لفظ ویزای تضمینی انگلیس در مواقعی به کار می‌رود که شخص متقاضی دارای دعوت‌نامه معتبر باشد. چرا که داشتن دعوت نامه امتیازی خاص برای متقاضیان محسوب می‌شود.

هزینه ویزای انگلیس

هزینه ویزای انگلیس چقدر است؟ سؤال بسیاری از متقاضیان می‌باشد که در ادامه مطلب راهنمای ویزای توریستی انگلیس به آن پاسخ می‌دهیم. در بازار داغ ویزا، قیمت‌های متفاوتی برای دریافت وقت سفارت انگلیس، پر کردن فرم، واریزی وجه و غیره اعلام می‌شود؛ بنابراین متقاضیان برای انتخاب کارگزار مطمئن با قیمت مناسب بایستی تحقیقات لازم را انجام و به سابقه کاری کارگزار دقت کنند. کارشناسان ما با داشتن صدها پرونده موفق در زمینه ویزای انگلیس مناسب‌ترین هزینه را اعلام کرده و از ابتدا تا انتهای راه در کنارتان خواهند بود. هزینه ویزای انگلیس در آژانس هواپیمایی ستاره ونک به شرح زیر است:

  •  هزینه ویزای ۶ ماهه ۳۰۰ دلار است.
  • هزینه ویزای ۲ ساله ۷۲۰ دلار است.
  • هزینه ویزای ۵ ساله ۱۱۲۰ دلار است.
  • هزینه ویزای ۱۰ ساله ۱۳۲۰ دلار است.

مقالات مرتبط

قیمت ویزای انگلیس چقدر است؟

هزینه ویزای انگلیس برای ایرانیان

شرایط و مدارک ویزای انگلیس برای تابعیت‌های مختلف متفاوت است به عنوان مثال شهروندان ترکیه مراحل متفاوتی را برای دریافت ویزای توریستی انگلیس پیش رو دارند. از این رو هزینه دریافت ویزای انگلیس برای ایرانیان نیز مخصوص شهروندان این کشور می‌باشد. هزینه دریافت انواع ویزا در پاراگراف قبل مشخص شد؛ اما نکته تکمیلی اینکه در صورتی که ایرانیان محل انگشت نگاری و وقت سفارت انگلیس را در کشوری ثالث (ترکیه، امارات، ارمنستان، مجارستان و غیره) انتخاب کنند. علاوه بر هزینه‌ تکمیل فرم، واریزی وجه و غیره بایستی هزینه سفر به کشور ثالث را که بلیط هواپیما، رزرو هتل و خورد و خوراک را شامل می‌شود به هزینه‌های خود اضافه کنند.

ویزای توریستی انگلیس با دعوتنامه

داشتن دعوت نامه نقش مهمی در مثبت بودن جواب ویزای انگلیس ایفا می‌کند. چرا که ارائه دعوت نامه معتبر نشان می‌دهد که به عنوان متقاضی ویزا شخصی را در انگلیس دارید که شما را تضمین کرده و حمایتتان می‌کند. دعوت نامه باید از طرف دوست، خانواده، همکار، دانشگاه و یا شرکت ارسال شود. در واقع دعوت نامه تضمینی برای حضور شما در انگلیس است. شخص دعوت کننده باید اقامت رسمی انگلیس را داشته، دارای شغل و حقوق ثابت باشد. پرداخت برگه‌های مالیاتی نیز از بایدهای شخص دعوت کننده است. در نهایت در صورت معتبر بودن دعوت نامه می‌توان شانس دریافت ویزای انگلیس را بالاتر برد.

ویزای توریستی انگلیس در شرایط کرونا

اوایل شیوع ویروس کرونا تمامی سفارت‌ها فعالیت خود را به حالت تعلیق درآوردند. از این رو وقت‌های سفارت لغو و امکان اقدام برای دریافت ویزای توریستی وجود نداشت. در چند ماه اخیر سفارت‌ها ازجمله سفارت انگلیس فعالیت‌های خود را از سر گرفتند. شرایط صدور ویزای توریستی انگلیس در دوره کرونا تغییر نکرده همچنان طبق روال قبل ادامه دارد. با این تفاوت که افراد برای ورود به خاک انگلیس باید هر دور دوز واکسن‌های مورد تأیید این کشور را دریافت کرده باشند. به غیر از داشتن کارت واکسن مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلیس تغییر نکرده و متقاضیان با داشتن شرایط لازم می‌توانند برای دریافت ویزا اقدام کنند.

ویزای انگلیس از ترکیه

طولانی شدن پروسه وقت دهی سفارت انگلیس در ایران دلیلی بر آن شده تا بیشتر متقاضیان از طریق یک کشور ثالث برای دریافت وقت انگشت نگاری اقدام کنند. دو شهر استانبول و آنکارا از مقاصد محبوب ایرانیان برای دریافت وقت انگلیس هستند. در ادامه مطلب راهنمای ویزای توریستی انگلیس بیشتر درباره دلیل این محبوبیت توضیح می‌دهیم. ایرانی‌ها برای سفر به ترکیه نیاز به دریافت ویزا ندارند، سفر به ترکیه و اقامت در هتل‌های آن سفری مقرون به صرفه است، وقت انگشت نگاری در ترکیه معمولاً زودتر از سفارت انگلیس در تهران مشخص می‌شود و مهم‌تر از همه اینکه ایرانیان متقاضی ویزای انگلیس می‌توانند پس از تحویل پاسپورت به سفارت، با گرفتن نامه خروج از سفارت ایران بدون پاسپورت از ترکیه خارج شوند.

مقالات مرتبط

دریافت ویزای انگلیس از ترکیه

ویزای انگلیس از دبی

دبی از دیگر مقاصد ایرانیان برای دریافت وقت سفارت انگلیس است. ایرانی‌ها می‌توانند برای دریافت وقت انگشت نگاری و تحویل مدارک از طریق سفارت انگلیس در دبی اقدام کنند. شرایط انگشت نگاری در دبی به این صورت است که متقاضی باید در روز و ساعت تعیین شده در دفتر سفارت حضور پیدا کند. از آنجا که پاسپورت متقاضی همراه با سایر مدارک به سفارت تحویل داده می‌شود، مسافر برای خروج از دبی می‌تواند یکی از سرویس‌های زیر را خریداری کند:

  • Passport pass back: مبلغی را باید نقداً در خود مرکز ویزا پرداخت کنید تا گذرنامه شما طی ۲۴ ساعت به شما بازگردانده شود و نتیجه ویزا ۱۵ تا ۲۵ روز بعد به شما اعلام می‌شود و شما می‌توانید پاسپورت خود را به سفارت ارسال کنید.
  • Super priority: این سرویس مخصوص افرادی می‌باشد که اقامت دبی یا ابوظبی دارند و هزینه آن ۶۰۰ پوند می‌باشد که نتیجه‌ی ویزا طی ۲۴ ساعت به شما اعلام می‌گردد، این مبلغ را می‌توانید به صورت آنلاین و یا نقداً پرداخت کنید.
  • Priority: با خرید این سرویس نتیجه ویزا طی ۸-۵ روز کاری ارسال شده و مبلغ ۲۱۲ پوند به صورت نقدی و یا آنلاین در مرکز ویزا دبی و ابوظبی پرداخت می‌شود و متقاضیانی که از ترکیه درخواست اخذ ویزا دارند می‌توانند ۲۱۲ پوند را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

مقالات مرتبط

دریافت ویزای انگلیس از دبی

اخذ ویزای انگلیس از تهران

در مطلب راهنمای ویزای توریستی انگلیس به دریافت وقت سفارت در تهران می‌رسیم. متقاضیان ویزای انگلیس از تهران نیز می‌توانند انگشت نگاری را انجام و مدارک را تحویل دهند. برای این کار لازم است که شخص در روز و ساعت مشخص شده در دفتر سفارت حضور پیدا کند. پروسه انگشت نگاری حدود ۲۰ دقیقه زمان برده و نتیجه درخواست طی ۱۵ تا ۳۰ روز آینده از طریق پست به مسافر اعلام می‌شود. در صورت تعیین وقت سفارت انگلیس در تهران دیگر نیازی نیست به کشور ثالث سفر کنید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید