راهنمای سفر به قطر: جاهای دیدنی + شرایط و هزینه‌ها

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 9 آوریل 2024
Loading...

درحال حاضر چشم جهان به قطر است. پس از کشف نفت، این کشور کوچک خلیج فارس به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل شد. راهنمای سفر به قطر به شما کمک می‌کند تا بیشتر مجذوب این شهر زیبا شوید. فراتر از میادین نفتی، این کشور دارای زیبایی‌های طبیعی هم است. درحالی که قطر به سمت آزادسازی حرکت می‌کند، میراث مذهبی و فرهنگی خود را نیز فراموش نکرده است. در این مقاله به ارائه اطلاعاتی در مورد جاهای دیدنی، شرایط و هزینه‌های سفر به قطر می‌پردازیم. درصورتی که قصد سفر به این شهر را دارید با ما همراه باشید.

شرایط کلی راهنمای سفر به قطر

در راهنمای سفر به قطر نکات و شرایطی وجود دارند که بهتر است قبل از این‌که برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید، اطلاعاتی از آن داشته باشید تا بهترین استفاده را از سفر خود ببرید. این شرایط شامل موارد زیر می‌شود:

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای قطر

  1. پاسپورت معتبر
  2. گواهی عدم سوء پیشینه
  3. بلیط رفت و برگشت
  4. یک قطعه عکس
  5. تمکن مالی و گردش ۳ ماهه حساب
  6. ارائه گواهی واکسیناسیون مورد تایید بهداشت قطر

برای مشاهده قیمت و خرید تور قطر از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور قطر

بررسی بهترین زمان برای سفر به قطر

اواسط ماه آذر تا اواسط ماه اسفند بهترین زمان برای بازدید از این کشور است. زمانی که بیشتر رویدادها و نمایشگاه‌ها برگزار می‌شوند و دمای هوا به اندازه کافی برای قدم زدن در خارج از خانه، دلپذیر است.

توجه داشته باشید که بازدید از قطر در ماه رمضان به این معنی است که برنامه‌های سفر شما باید انعطاف‌پذیرتر باشد. به این دلیل که جشن‌هایی مانند شلیک توپ غروب آفتاب روزانه، تزیینات زیبای فانوس اطراف شهر و افطار شبانه را آن‌جا تجربه می‌کنید.

توجه به واحد پول کشور قطر

در راهنمای سفر به قطر باید بدانید که واحد پول این کشور ریال است که آن را با نماد QAR نشان می‌دهند. می‌توانید ازطریق خودپرداز‌های هتل، مراکز خرید و سایر مکان‌های مشابه، ریال قطر را دریافت کنید. این شهر، نیم ساعت از نظر زمانی با ایران اختلاف دارد. بیشتر مردم این سرزمین، مسلمان هستند و حدود ۹۰ درصد آن‌ها سنی و مابقی شیعه هستند.

کنترل راه‌های سفر به قطر از ایران

سریع‌ترین راه سفر از ایران با هواپیما که حدود ۲ ساعت طول می‌کشد، می‌تواند شما را از تهران به دوحه قطر برساند. همچنین، می‌توانید ازطریق کشتی‌هایی که از بوشهر حرکت می‌کنند، اقدام کنید که حدود ۲۰ ساعت، زمان می‌برد تا شما را به قطر برسانند.

هرچند زمان طولانی را از شما می‌گیرد اما تجربه لذت بخشی را می‌توانید داشته باشید. درصورتی که بخواهید از راه زمینی اقدام کنید، باید از کشورهایی مانند عراق، کویت، بحرین و عربستان عبور کنید. هر کدام نیاز به ویزای توریستی دارند که مقرون به‌صرفه‌ترین راه برای سفر به قطر است.

اطلاعات از قوانین قطر

راهنمای سفر به قطر با دانستن اطلاعات از قوانین آن تکمیل‌تر می‌شود. قطر کشوری اسلامی است که قوانین خاص خود را در مورد پوشش مناسب دارد و رعایت این قوانین، الزامی است. همچنین این کشور جزو امن‌ترین کشورهای جهان است؛ به همین دلیل نیاز نیست نگران امنیت خود باشید.

بیشتر بخوانید

لیست کامل تفریحات دبی

۶ جای دیدنی قطر

با راهنمای سفر به قطر می‌شود فهمید که این سرزمین، کشور کوچک اما پربازدید است. مکان‌های زیادی از میراث فرهنگی غنی و شهرهای مدرن گرفته تا سواحل زیبا و مناظر بیابانی برای ارائه به مسافران دارد. چند مورد از بهترین جاهای دیدنی قطر که در این کشور باید بازدید کنید، عبارت‌اند از:

جزیره مروارید

جزیره‌ای که دارای اسکله‌های تفریحی با قایق‌ها به سبک مدیترانه‌ای، برج‌های مسکونی، ویلاها و هتل‌ها است. این جزیره به‌دلیل ظرافت شیک جاذبه‌ای، برای بازدیدکنندگان محبوب است.

سوق واقف

این بازار با ساختمان‌های گل آلودش، دوران گذشته را تداعی می‌کند و در عین حال مرکز فعالیت است. کوچه‌های پرپیچ و خم، سوق واقعی از زندگی سنتی خیابانی را به نمایش می‌گذارد. این بازار بازسازی شده عربی در قلب شهر واقع شده است و ساختمان‌های سنتی به سبک قطری در این مکان قرار دارد. لباس‌ها، ملیله‌ها، ادویه‌ها، صنایع دستی پیچیده و سوغاتی‌ها در این بازار به فروش می‌رسند. همچنین، خانه گالری‌های هنری، کافه‌ها و سالن‌های قلیان در سوق، واقف است.

موزه ملی قطر

موزه ملی، دارای ۲ کافه و یک رستوران است. باتوجه به راهنمای سفر به قطر از بازدید این مکان غافل نشوید. همچنین این موزه بی‌نظیر، ۱۱ گالری خیره‌کننده را در خود جای داده است.

باکس پارک رنگارنگ

باکس پارک قطر واقع در نزدیکی بندر دوحه، ۲۵ دقیقه پیاده‌روی از موزه ملی قطر دارد. همچنین، به عنوان فروشگاه کافه و فضاهای تجاری درحال فعالیت هستند. ورزش‌های آبی از جمله جت اسکی و غواصی، این مکان را محبوب‌تر کرده است. می‌توانید قایق سواری کنید و از مناظر زیبای پانوراما، لذت ببرید.

موزه هنرهای MIA از پارک اسلامی

این پارک، طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های خانوادگی از جمله رویدادهای ورزشی، نمایش فیلم و کارگاه‌های هنری را ارائه می‌دهد. این موزه یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنر اسلامی از جمله سرامیک، شیشه، نسخه‌های خطی و فلزکاری را در خود جای داده است.

دهکده فرهنگی کاتارا

دهکده فرهنگی کاتارا با ترکیب گالری‌ها، کارگاه‌های هنری، سالن‌های تئاتر و رستوران‌های استثنایی، مقصد فرهنگ و سرگرمی است. این مکان یک ساحل عمومی بزرگ، ورزش‌های آبی و اجاره تجهیزات را دارد.

بررسی هزینه‌های سفر به قطر

در راهنمای سفر به قطر هزینه‌ها ممکن است بر اساس سبک سفر، سرعت و سایر متغیرها، متفاوت باشد. برای بلیط رفت و برگشت پرواز به قطر باتوجه به فصل و خط هوایی، بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار، باید هزینه کرد. هزینه‌های اقامت، رستوران‌ها و سیستم حمل‌ونقل، هر کدام می‌تواند متفاوت باشد. در یک نگاه کلی این هزینه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

هزینه هتل‌ها

یکی از عوامل کلیدی که در راهنمای سفر به قطر باید به آن توجه کنید، هزینه اقامت است. قیمت هتل در این کشور زیبا باتوجه به موارد مختلف، مانند موقعیت مکانی، فصل و نوع اقامتی که به‌دنبال آن هستید، متفاوت است. به عنوان مثال وقتی صحبت از هتل‌های شهرهای بزرگ دوحه، الریان و الوکره می‌شود، انتظار داشته باشید که قیمت‌ها در سطح بالاتری قرار گیرند. در کل به‌خاطر داشته باشید که راحتی و امکانات، هزینه دارد.

هزینه غذا

هنگام برنامه‌ریزی سفر به قطر مهم است که هزینه غذا را در نظر بگیرید. قیمت‌ها، بسته به موارد مختلف نوع غذا، موقعیت رستوران و سطح رسمی یا تجملاتی آن، می‌تواند متفاوت باشد. غذاهای خیابانی یا فست فود و رستوران‌های محلی، موارد مناسب‌تری هستند. درحالی که برای رستوران‌های سطح بالا یا لوکس، باید هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنید.

هزینه پرواز به قطر

هزینه پرواز باتوجه به محل عزیمت شما، زمانی از سال که قصد سفر دارید و در دسترس بودن پروازها، متفاوت است. پروازها از شهرهای مختلف برچسب قیمتی متفاوتی دارند. مسافران با در نظر گرفتن بودجه خود می‌توانند، هزینه‌ها را برنامه‌ریزی کنند.

هزینه سوغاتی

هزینه سوغاتی در قطر از صنایع دستی سنتی گرفته تا زیورآلات مجلل، گزینه‌های زیادی را برای برآوردن سلیقه هر مسافری ارائه می‌دهد. همه چیز بستگی به این دارد که به‌دنبال چه هستید؟ کجا خرید می‌کنید و کیفیت کالایی که می‌خواهید در چه قیمتی باشد.

بیشتر بخوانید

معروف ترین سوغات دبی کدامند؟ (لیست بهترین سوغاتی های دبی)

هزینه حمل‌ونقل در قطر

یکی از موارد مهم در راهنمای سفر به قطر در نظر گرفتن هزینه حمل‌ونقل در این کشور است. درک این مسئله می‌تواند به شما در بودجه‌بندی موثر سفر، کمک کند. از آن‌جا که این کشور مترو ندارد، سیستم اتوبوس به خوبی توسعه یافته و راهی مقرون به‌صرفه است. ضمن این‌که می‌توانید از کارت‌های حمل‌ونقل مانند کارت هوشمند کاروا استفاده کنید. از این کارت‌ها برای سفرهای متعدد با اتوبوس و تاکسی استفاده می‌کنند.

هزینه ویزا در سفر به قطر

قبل از سفر، دانستن هزینه‌های اخذ ویزا ضروری است. محدوده قیمت درخواست ویزا بسته به کشور شهروندی شما و نوع درخواست گذرنامه، متفاوت است. عاقلانه است که برای به‌روزترین اطلاعات در مورد الزامات و هزینه‌های گذرنامه و ویزا با سفارت یا کنسولگری محل خود تماس بگیرید. ضمن این‌که برخی از کشورها ممکن است حتی برای درخواست ویزا یا سایر مدارک سفر، هزینه‌های اضافی را بخواهند.

هزینه بیمه برای سفر

هزینه بیمه با در نظر گرفتن سن شما، طول سفر، نوع پوشش مورد نیاز و ارائه دهنده بیمه‌ای که انتخاب می‌کنید، متغیر است. اگر به‌طور مکرر به قطر سفر می‌کنید، بهتر است یک بیمه نامه مسافرتی سالانه در نظر بگیرید. این خط‌‌مشی‌ها چندین سفر را در یک سال، پوشش می‌دهد. برای کسانی که به‌دنبال پوشش جامع‌تری هستند، یک بیمه نامه جامعه مسافرتی بهترین گزینه است. این مورد طیف وسیع‌تری از پوشش‌ها را از جمله هزینه‌های پزشکی، لغو یا قطع سفر و از دست دادن چمدان، ارائه می‌دهد.

آمار تعداد گردشگران برای سفر به قطر

به گزارش ایسنا به نقل از میدل ایست مانیتور با استناد به آمارهای منتشر شده توسط آژانس دولتی «توریسم قطر» این کشور در سال ۲۰۲۳ میزبان بیش از ۲ میلیون بازدیدکننده بوده است که حکایت از رشد ۱۵۷ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

تعداد بازدیدکنندگان

سال

۲٫۵۶ میلیون

۲۰۲۳

۲٫۰۹ میلیون

۲۰۲۲

۲۸۸۰۰۰ هزار

۲۰۲۱

۵۸۲۰۰۰ هزار

۲۰۲۰

تجربه شخصی سفر به قطر

هنگام برنامه‌ریزی و بررسی راهنمای سفر به قطر بودم که می‌توانم اعتراف کنم، چیز زیادی در مورد این کشور نمی‌دانستم. اما اکنون می‌توانم از تجربه خود به شما بگویم که اگر به‌دنبال پایتختی در خاورمیانه هستید که ترکیبی جذاب از شگفتی‌های مدرن و سنت‌های باستانی را ارائه دهد، قطر گزینه مناسبی است. چه درحال استراحت باشید و چه برای یک سفر کاری به این شهر بروید، بی‌شک جاذبه‌هایی را خواهید دید که شگفت زده خواهید شد.

سخن پایانی

باتوجه به اطلاعات ارائه شده در راهنمای سفر به قطر می‌دانید که این کشور به ‌شدت مترقی در تلاش است تا آنچه را که برخی از کشورها در طی قرن‌ها به دست آورده‌اند، طی چند دهه به انجام برساند. در سال‌های اخیر، گردشگران و مسافران زیادی به این کشور سفر کردند.

آنچه که در سفر توجه این افراد را به خود جلب کرده است، جاذبه‌های گردشگری این کشور بوده است. بنابراین اگر قصد اقامت در قطر را دارید با یک برنامه‌ریزی دقیق و داشتن اطلاعات قبلی، اقدام کنید. در این خصوص آژانس‌ها و تورهای مسافربری، گزینه ایده‌آل برای داشتن یک سفر لذت بخش هستند.

سوالات متداول

.

بهترین فصل در راهنمای سفر به قطر کدام است؟

از آن‌جا که این کشور آب‌وهوای گرمی دارد، بهترین زمان برای سفر، ماه‌های سرد زمستانی است.

آیا سفر به قطر ویزا می‌خواهد؟

ایرانیان برای ورود به قطر باید ویزا داشته باشند که مسافران می‌توانند از سفارت و کنسولگری شهر خود، اطلاعاتی را کسب کنند.

سفر به قطر چه هزینه‌هایی را شامل می‌شود؟

هنگام سفر باید هزینه‌هایی را برای بلیط، اقامت، غذا، تفریح و دیدن جاذبه‌های این شهر در نظر بگیرید و سپس برنامه‌ریزی کنید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید