راهنمای سفر به اسپانیا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 15 دسامبر 2021
Loading...

آیا می‌دانید برای دریافت ویزای اسپانیا چه مدارکی را باید ارائه دهید یا صدور ویزا چه مدت طول می‌کشد؟ بهترین زمان سفر به اسپانیا چه فصلی است؟ بی شک سفر به اسپانیا بدون داشتن این اطلاعات کمی پردغدغه خواهد بود. پس اگر اولین بار است که می‌خواهید به لسپانیا سفر کنید لازم است که قبل از هر اقدامی این کشور زیبا و آداب و رسوم آن ر ا بیشتر بشناسید. در مطلب راهنمای سفر به اسپانیا به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

زیبا، پرجنب‌وجوش و البته سحرانگیز، اسپا‌نیا مقصد ی‌ست که هیچ گردشگری را ناامید نمی‌کند. کشوری که از پس تمامی بحران‌ها و چالش‌های تاریخی برآمده وامروزه به جرات می‌توان گفت شادترین ساکنین جهان را دارد که بسیار صمیمانه گردشگران سرار جهان را به دیدن شگفتی‌های کشورشان دعوت می‌کنند. اگر شما نیز تور اسپانیا را برای تعطیلات بهاری و یا تابستانی خود انتخاب کرده‌اید بهتر است مطلب راهنمای سفر به اسپانیا را مطالعه کنید.

چگونه ویزای اسپانیا بگیریم؟

اسپا‌نیا از کشورهای عضو حوزه شینگن است و گردشکرانی که می‌خواهند به این کشور سفر کنند بایستی از طریق دفتر نماینده سفارت اسپانیا در ایران (BLS) برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنند.

اولین قدم در دریافت ویزای اسپانیا تهیه مدارک مورد نیاز برای سفارت است. در قدم دوم بایستی برای تحویل مدارک و انجام انگشت‌نگاری از سفارت وقت بگیرید. (بهتر است این کار را از طریق آژانس‌های هواپیمایی معتبر انجام دهید). سپس متقاضی بایستی در روز تعیین شده از طرف سفارت در دفتر BLS حضور پیدا کرده و در نهایت جواب ویزا در مدت ۱۴ الی ۳۰ روز کاری آماده می‌شود. مدارک لازم جهت دریافت ویزای اسپا‌نیا موارد زیر را شامل می‌شود:

  • اصل پاسپورت با ۶ ماه اعتبار از زمان خروج از کشور با امضا شخص مسافر.
  • دو قطعه عکس ۴*۳ رنگی، تمام‌رخ با زمینه سفید، حداکثر برای ۶ ماه اخیر (عکس با گذرنامه یکی نباشد)
  • اصل شناسنامه و ترجمه از کلیه صفحات آن-اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضا بانک فقط به زبان انگلیسی (با مانده‌حساب بالای ۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال)
  • اصل و ترجمه سند مالکیت به نام مسافر (چنانچه خانواده باشند سند مالکیت به نام سرپرست خانواده کافی است)
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی

 –پزشکان : پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی

وکلا پروانه وکالت

مشاغل دولتی : حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان

بازنشسته‌ها:  حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی

مشاغل غیردولتی گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان

در صورت خویش‌فرما بودن:  جواز کسب/آخرین آگهی تغییرات

معلمان، اساتید و اعضا هیئت‌علمی:  اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان

دانش آموزان و دانشجویان:  اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل

  • جهت دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه برنامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت‌نامه از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.
  • برای فرزندان زیر ۱۸ سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می‌کنند رضایت‌نامه محضری الزامی است و نیاز به ترجمه اسپانیایی و تائید دادگستری دارد.
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم‌های خانه‌دار.
  • تمامی مدارک باید به زبان اسپانیایی و به صورت رسمی ترجمه شود.

درباره ویزای اسپا‌نیا بیشتر بخوانید: چطور ویزای اسپا‌نیا بگیریم؟

اطلاعات ضروری که قبل از سفر به اسپا‌نیا باید بدانید

حادثه خبر نمی‌کند حتی در سفر! پس اطلاع از شماره‌های ضروری هر مقصد مانند تماس با اورژانس، پلیس و غیره می‌تواند اطمینان خاط را در گشت و گذار روزانه برای شما داشته باشد. در ادامه با اطلاعات ضروری سفر به اسپا‌نیا آشنا می‌شویم:

طول پرواز: حدودا ۶ ساعت و ۳۰ دقیقه

اختلاف ساعت: ۲:۳۰ –

واحد پول: یورو

زبان رسمی: اسپانیایی

پیش شماره: ۳۴+

شماره تماس با پلیس: ۱۰۲

شماره تماس با اورژانس: ۱۱۲

پایتخت اسپا‌نیا کجاست؟

شهر مادرید به عنوان پایتخت کشور اسپا‌نیا شناخته می‌شود. شهری که با داشتن قصر سلطنتی، موزه دل پرادو، میدان پلازا مایور و ده‌ها جاذبه دیگر از قطب‌های اصلی گردشگری این کشور به شمار می‌رود. در کنار مادرید شهرهای بارسلونا، والنسیا، گرانادا، سویل، جزایر قناری و ایبیزا از دیگر شرهای مهم و بزرگ اسپا‌نیا هستند.

درباره مادرید بیشتر بخوانید: سفر به مادرید اسپانیا

آداب و رسوم اسپانیایی‌ها

اسپا‌نیا را به سرزمین ماتادورها و فلامنکو می‌شناسند. کشوری که سالانه میزبان شادترین فستیوال‌های محلی و جهانی است. با اینکه اسپانیا در طول تاریخ بارها مورد هجوم اقوام مختلف قرار گرفته و حتی به تصرف درآمده است اما مردم آن تسلیم نشده و امروزه این فرهنگ غنی اسپانیایی است که همچنان بر این کشور حکومت می‌کند. انواع فستیوال‌ها، رقص اعتراضی فلامنکو و حتی غذاهای محلی اسپا‌نیا که شهرت جهانی پیدا کرده‌اند همه وهمه عشق اسپانیایی‌‌ها به کشورشان را بازگو می‌کند.

درباره آداب و رسوم اسپانیا بیشتر بخوانید: دانستنی های اسپانیا

بهترین زمان سفر به اسپا‌نیا

اسپا‌نیا مانند بسیاری از کشورها دارای آب‌وهوای گرم و معتدل در نیمه اول سال و سرد و بارانی در نیمه دوم سال است و از آنجا که این کشور علاوه بر جاذبه‌های تاریخی سواحل بسیار زیبا و رویایی دارد تابستان را به طور قطع می‌توان بهترین زمان سفر به اسپا‌نیا برای لذت بردن از سواحل و تفریحات ساحلی دانست. اما نباید این موضوع را فراموش کرد که به دلیل استقبال گردشگران در تابستان از شهرهای بارسلون، مادرید و سواحل قیمت تورهای اسپا‌نیا از همیشه گرانتر است. بنابراین با در نظر گرفتن ۲ فاکتور قیمت و آب‌وهوا فصل بهار و اوایل پاییز بهترین زمان برای سفر به اسپا‌نیا هستند.

هزینه‌های سفر به اسپانیا

هزینه‌های سفر به اسپا‌نیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان‌‌تر است. برای توضیح بیشتر هزینه‌ها را به سه بخش غذا، حمل و نقل و تفریحات تقسیم‌بندی می‌کنیم. هزینه‌های غذا با توجه به انتخاب شما بین ۷ تا ۴۰ یورو است. هزینه یک وعده غذا در فست فود ۷تا ۱۳ یورو و هرینه صرف غذا در رستوران‌های شیک از ۲۷ یورو شروع می‌شود.

برای حمل و نقل نیز می‌توانید از مترو استفاده کنید. بلیط‌های مترو بسته به مسیر بین ۱ تا ۳ یورو هستند. هزینه تاکسی هم با تاکسی متر محاسبه شده و البته به دلیل گران بودن کمتر مورد اتستقبال قرار می‌گیرند.

ورودی موزه‌ها بین ۲ تا ۱۴ یورو است و بلیط برخی از تفریحات آبی به ۴۵ یورو هم می‌رسد.

درباره هزینه های سفر به اسپانیا بیشتر بخوانید: هرآنچه که باید درباره قیمت تور اسپانیا بدانید

حمل ونقل شهری در بارسلون و مادرید

کشور اسپانیا یکی از پیشرفته‌ترین سیستم حمل و نقل در اروپا را دارد. از این رو نگرانی گردشگران بابت گشت‌های شهری را به طور کامل برطرف کرده است. مترو، اتوبوس و تاکسی سیستم حمل‌ونقل عمومی در ۲ شهر بارسلون و مادرید را تشکیل می‌دهند. ایستگاه‌های مترو تمامی نقاط شهر و البته اماکن گردشگری را پوشش می‌دهند و ارزان‌ترین و بهترین راه برای گشت‌وگذار به شمار می‌روند.

البته اگر هزینه برایتان اهمیتی ندارد می‌توانید از تاکسی استفاده کنید. تاکسی‌ها گران‌‌ترین وسیله‌های حمل و نقل هستند، هزینه‌های آن‌ها با تاکسی‌متر محاسبه می‌شود و در همه جای شهر با رنگ‌های سفید و زرد دیده می‌شوند. (بلیط تهران بارسلونا)

غذاهایی که در سفر به اسپانیا باید امتحان کنید

تست غذا در اسپانیا از لذت‌بخش‌ترین تفریحات است. این کشور را می‌توان بهشت خوش‌طعم‌ترین و متنوع‌ترین غذاهای دریایی دانست. رستوران‌های اسپانیا ذوق و هنرشان را با مواد غذایی ترکیب کرده و خارق‌العاده‌ترین غذاها را به گردشگران ارائه می‌دهند. در ادامه با نام خوشمزه‌ترین غذاهای این کشور آشنا می‌شویم.

  • تاپاس
  • پیستو مانچه گو
  • کرماکاتالانا
  • باکالائو

درباره رستوران‌های اسپانیا بیشتر بخوانید: خوش ‌مزه‌ترین رستوران‌های اسپانیا را بشناسید

در سفر به اسپانیا از چه جاذبه‌هایی بازدید کنیم؟

در سفر به اسپانیا می‌توانید خارق‌العاده‌ترین معماری‌های دنیا را ببینید در سواحل بکر و رویایی قدم بزنید، از دیدن رقص‌های فلامنکو با موسیقی اسپانیایی لذت ببرید، شکوه‌ قصرهای سلطنتی را نظاره‌گر باشید و با خاطراتی فراموش‌نشدنی به خانه برگردید. (بلیط تهران مادرید)

جاذبه‌های گردشگری مادرید

  • موزه دل پرادو
  • کاخ سلطنتی
  • میدان اصلی مادرید

جاذبه‌های گردشگری بارسلون

  • کلیسای ساگرادا فامیلیا
  • موزه کازاباتیو
  • ورزشگاه نیوکمپ
  • ساحل بارسلون

درباره جاذبه‌های گردشگری اسپانیا بیشتر بخوانید: جاذبه‌های گردشگری اسپانی

جاذبه های گردشگری والنسیا

شهر ساحلی والنسیا در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته و به دلیل موقعیت مکانی خود آب و هوایی عالی در بیشتر فصول دارد. این شهر به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در تور اسپانیا سالانه میزبان صدها گردشگر از سراسر دنیا می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری والنسیا مطلب والنسیا کجاست؟ را مطالعه کنید.

پارک گوئل (Guell Park) بارسلونا

پارک گوئل از معروفترین جاذبه‌های گردشگری شهر بارسلون است که شاهکاری دیگر از آنتونی گائودی را به نمایش می‌گذارد. این پارک منحصربه فرد دارای سازه‌های با شکوهی ست که مانند دیگر آثار گائودی در ساخت آن‌ها حتی یک خط راست هم دیده نمی‌شود. در مطلب پارک گوئل (Guell Park) کجاست بیشتر با این جاذبه خارق‌العاده آشنا می‌شویم.

معروفترین کلیساهای اسپانیا

شهر بارسلونا زیباترین و معروفترین کلیساهای اسپانیا را در خود دارد. کلیساهایی که با معماری‌های خارق‌العاده و قدمتی چند صد ساله هم بر زیبایی شهر تاثیر مستقیم گذاشته و هم بر ارزش تاریخی اسپانیا افزوده‌اند. در مطلب معروفترین کلیساهای بارسلونا با این بناهای زیبا بیشتر آشنا می‌شویم.

موزه های مادرید

شهر مادرید با داشتن موزه‌های ارزشمند و آثار نفیس توانسته نظر گردشگران اسپانیا را به سوی خود جلب کند. با بازدید از موزه های مادرید می‌توانید به تاریخ دور و دراز اسپانیا سفر کرده و اقامتی عالی و خاطره‌انگیز را در این شهر تجربه کنید. در مطلب بهترین موزه های مادرید با حال و هوای این مکان‌های تاریخی بیشتر آشنا می‌شویم.

چند نکته کاربردی درباره اسپانیا

دانستن این که در سفر به اسپانیا چه ارزی همراه داشته باشیم یا صدور ویزای اسپانیا چه مدت زمان می‌برد از بایدهای سفر به این کشور است که در ادامه با نکات کاربردی سفر به اسپانیا آشنا می‌شویم:

  • زمان صدور ویزای اسپا‌نیا ۱۴ الی ۳۰ روز کاری زمان می‌برد.
  • در سفر به این کشور یورو همراه داشته باشید.
  • پریزهای برق به صورت دو شاخه هستند.
  • جهت رانندگی از سمت راست است.
  • برای نوشیدن آب فقط از آب معدنی استفاده کنید.
  • قبل از رفتن به اماکن تاریخی ساعت بازدید را چک کنید.

درباره حقایق و نکات جالب اسپانیا بیشتر بخوانید: اسپانیا و حقایق جالب و خواندنی

هتل های معروف بارسلون

بارسلون از معروف‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیاست که با داشتن جاذبه‌های تاریخی و تفریحات ساحلی گردشگران از سراسر جهان را به سوی خود می‌کشاند. این شهر جذاب هتل‌های لوکسی را نیز برای میهمانان خود در نظر گرفته است که هر یک با به روزترین امکانات هتلی تجهیز شده‌اند. در ادامه با هتل های معروف بارسلون آشنا می‌شویم:

  • هتل مجستیک بارسلونا جی ال (Majestic Hotel & Spa Barcelona GL)
  • هتل آرتس بارسلونا (Hotel Arts Barcelona)
  • هتل سوفیا بارسلونا (Sofia Barcelon)
  • هتل آلما بارسلونال ال جی (Alma Barcelona GL)
  • هتل باگواس بارسلونا (Hotel Bagués)
  • هتل دی ا پلاکا ریال جی.ال (Hotel DO Plaça Reial G.L)
  • هتل سراس (Hotel The Serras)
  • هتل دبیلو بارسلونا (W BARCELONA, SPAIN)
  • هتل پولمن بارسلونا اسکپیر (Pullman Barcelona Skipper)

درباره هتل های بارسلون بیشتر بخوانید: هتل های معروف بارسلون را بشناسید

آب و هوای اسپانیا

کشور اسپا‌نیا از نظر آب و هوایی شبیه به ایران است. به این صورت که در بهتر هوا معتدل بوده اما گاهی بارش باران گردشگران را سورپرایز می‌کند، با فرا رسیدن تابستان دمای هوا افزایش پیدا کرده و خبری هم از بارش باران نیست بنابراین به راحتی می‌توان از تفریحات ساحلی لذت برد. پاییزهای اسپا‌نیا هوایی عالی داشته ام در برخی ار روزها با سرما و بارش باران مواجه خواهیم شد. در زمستان نیز برف بیشتر مناطق اسپا‌نیا به جز سواحل ابیبیزا و سویل را در بر می‌گیرد.

دیدنی های مادرید؛ پایتخت اسپانیا

مادرید به عنوان پایتخت اسپانیا بناهای تاریخی، طبیعت سرسبز و حتی فاخرترین موزه‌عای اروپا را در خود دارد. در نگاه اول مادرید شهری مدرن و امروز به نظر می‌رسد اما این شهر با داشتن ظاهری مدرن بافت قدیمی خود را حفظ کرده و با قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های تاریخی آن می‌توان تاریخ پر فراز و نشیب اسپانیا را مرور کرد. در مطلب دیدنی های مادرید بیشتر درباره پایتخت ماتادورها می‌خوانیم.

جهت دریافت ویزای شینگن و رزرو تور اروپا با همکاران واحد تور در آژانس هواپیمایی ستاره ونک در تماس باشید.

مطالب مرتبط

راهنمای سفر به تنریف، اسپانیا

معرفی شگفت‌انگیزترین سواحل اسپانیا

 

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید