دبی مال کجاست؟ | بزرگترین شاپینگ مال دبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 4 مارس 2023
Loading...

کسب عنوان بهترین مرکز خرید دنیا در سال ۲۰۱۰، پر بازدیدترین مرکز خرید و سرگرمی جهان و خانه برترین برندهای روز عناوینی هستند که دبی مال به داشتن آن‌ها افتخار می‌کند. این ساختمان عظیم و شیک نه فقط یک مرکز خرید بلکه به عنوان مرکزی برای تجمع انواع تفریحات نیز شناخته می‌شود. بی دلیل نیست که توانسته سالانه بیش از ۸۰ میلیون بازدید کننده را به سوی خود جلب کند؛ اما اینکه دبی مال کجاست؟ سؤالی ست که در ادامه به آن پاسخ می‌دهیم.

هر آنچه باید درباره دبی مال بدانید

اگر مسافر تور دبی هستید، دبی مال یکی از جاذبه‌هایی ست که با انواع تفریحات و امکانات لوکس شما را سورپرایز می‌کند. ما در ادامه به معرفی کامل این مرکز پرداخته‌ایم.

دبی مال کجاست؟

دبی مال کجاست؟ این اولین و مهمترین سؤالی ست که به آن پاسخ خواهیم داد. مرکز خرید دبی مال در بخش داون تاون و در کنار برج خلیفه قرار گرفته است. محله داون تاون از لوکسترین مناطق دبی بوده و که معروف‌ترین جاذبه‌های شهر را در خود گرد هم آورده است. در مسیر رفتن به سوی دبی مال می‌توانید از آب نمای معروف دبی و سوق البهار نیز دیدن کنید. آدرس دقیق دبی مال: امارات متحده عربی، دبی، مرکز شهر دبی، خیابان فایننشال سنتر، مجاور برج خلیفه.

نحوه دسترسی به دبی مال

با توجه به موقعیت مکانی دبی مال مسافران می‌توانند برای دسترسی به این مرکز خرید از مترو، تاکسی و اتوبوس استفاده کنند. مسیرهای دسترسی به مرکز خرید دبی مال:

  • مترو: نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این مرکز خرید ایستگاه مترو دبی مال-برج خلیفه نام دارد که در چند قدمی آن قرار گرفته است.
  • اتوبوس: در صورتی که قصد استفاده از اتوبوس را دارید، خطوط ۲۷ و ۲۹ به‌طور اختصاصی مسافران را به دبی مال می‌رسانند. این خطوط هر ۱۵ دقیقه یک بار سرویس دهی دارند.
  • تاکسی آنلاین: برای دسترسی به مرکز خرید دبی مال می‌توانید از تاکسی یا تاکسی‌های اینترنتی مانند اوبر (Uber) و کریم (Careem) استفاده کنید.

معرفی دبی مال

دبی مال را می‌توان از مراکز خرید قدیمی این شهر دانست که در سال ۲۰۰۸ افتتاح و در مدت کمی توانست به یکی از بزرگترین مراکز خرید در دنیا تبدیل شود. وسعت دبی مال را برابر با ۵۰ زمین فوتبال می‌دانند. در این مرکز خرید بیش از ۱۴۰۰ فروشگاه، ۱۶۰ فروشگاه مواد غذایی، چندین رستوران، بیش از ۱۰ کافه، آکواریوم، باغ وحش، سالن سینما، اتاق وحشت و سالن اسکیت وجود دارد؛ بنابراین دبی مال نه فقط یک مرکز خرید بلکه محلی ست که می‌توان لوکس‌ترین تفریحات دبی را در آن تجربه کرد.

خرید در دبی مال

حال که به سؤال دبی مال کجاست؟ پاسخ دادیم. در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که در این مرکز خرید لوکس چه می‎گذرد؟ خرید در دبی مال بهترین و به یادماندنی‌ترین خرید در تمام زندگیتان خواهد بود. چرا که فروشگاه‌های این مجموعه لوکس تمام شدنی نیستند و مهم‌تر از همه تمام برندهای معروف دنیا را در دبی مال می‌توان دید. از لباس گرفته تا عینک آفتابی، کیف، کفش، اکسسوری و غیره همه و همه را در این مرکز با بهترین کیفیت پیدا می‌شود.

خیابان فشن؛ قلب فشن خاورمیانه

لقب پایتخت مد و فشن در خاورمیانه عنوانی ست که دبی مال به واسطه قیمت فشن از آن خود کرده است. «Fashion Avenue» خیابانی ست که بیش از ۱۵۰ فروشگاه پوشاک، ساعت، طلا و جواهر را از برترین برندهای دنیا در خود جای داده است. از این رو دور از انتظار نیست که این خیابان به پاتوق لوکس پسندان دبی تبدیل شده است.

سوق؛ بازار طلای دبی

همانطور که می‌دانید سوق در زبان عربی به معنی بازار است. از همین رو بخش سوق دبی مال نیز به پوشاک سنتی غربی و البته طلا اختصاص پیدا کرده است. سوق در طبقه همکف مجموعه قرار گرفته و در علاوه بر لباس عربی و طلا می‌توانید از مغازه‌های سنتی آن برای خرید سوغاتی استفاده کنید.

دهکده دبی مال

در مطلب دبی مال کجاست؟ به بخش دهکده یا ویلیج مجموعه می‌رسیم. این بخش فضایی کاملاً متفاوت با سایر قسمت‌های مجموعه دارد. معماری دهکده یا ویلیج به گونه‌ای طراحی شده که مغازه‌های در فضایی رو باز قرار گرفته‌اند. اجناس موجود در این فروشگاه‌ها قیمت‌های مناسب‌تر داشته و در کنار خرید عالی می‌توانید از امکانات کافه و رستوران نیز استفاده کنید.

جاذبه‌های دبی مال

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم دبی مال فقط در مراکز خرید خلاصه نمی‌شود بلکه با گشت و گذار در این مجموعه می‌توان معروف‌ترین جاذبه‌های دبی را نیز دید. این جاذبه‌ها موارد زیر را شامل می‌شود:

  • آبشار ۲۴ متری دبی
  • آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی
  • پارک دنیای مجازی
  • دبی دینو
  • هیستیریا (دنیای ماجراجویی)
  • سینما ریل
  • پیست اسکی روی یخ

کافه و رستوران‌های دبی مال

طبقه دوم دبی مال و راهرو کنار برج خلیفه به بخش خوشمزه‌های دبی مال اختصاص پیدا کرده است. در این مرکز خرید بیش از ۲۰۰ کافه و رستوران وجود دارد که هر گردشگر با هر ذائقه غذایی را راضی نگاه می‌دارند. شما می‌توانید یکی از رستوران‌های آمریکایی، چینی، خانگی، فست فود، فرانسوی، ایتالیایی، خاورمیانه‌ای حتی غذای ویژه کودکان را به سلیقه خود برای صرف غذا انتخاب کنید

نکات بازدید از دبی مال؛ چرا از دبی مال خرید کنیم؟

دبی مال نه فقط یکی از بهترین مراکز خرید دبی بلکه از بزرگترین مجموعه‌های تفریحی و سرگرمی دنیا نیز به شمار می‌رود. اگر قصد بازدید از این مرکز خرید را دارید به نکات زیر دقت کنید:

  • هنگام بازدید از دبی مال از لباس پوشش مناسب استفاده کنید.
  • ورود حیوانات خانگی به دبی مال ممنوع است.
  • در دبی مال نمی‌توانید سیگار بکشید.
  • استفاده از اسکیت برد در دبی مال ممنوع است.

سخن آخر

دوبی مال به عنوان بزرگترین شاپینگ مال جهان فرصت خوبی برای خرید و بازدید است. برای رفتن به امارات و دین از دوبی مال نیاز است از قبل برای سفر خود برنامه ریزی کنید. در این برنامه ریزی اخذ ویزای توریستی دوبی را از یاد نبرید. 

سوالات متداول

چرا دبی مال اینقدر معروف است؟

دبی مال را به عنوان بزرگترین مال خاورمیانه نمی‌توان با هیچ جای دیگر مقایسه کرد. وجود بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه ار معتبرترین برندهای دنیا، ۲۰۰ رستوران و کافه و انواع سرگرمی‌ها این مجموعه را معروف و محبوب کرده است.

دبی مال بزرگترین مرکز خرید جهان است؟

دبی مال بزرگترین مرکز خرید در دنیا ست که در همسایگی برج خلیفه به عنوان یکی از بلندترین برج های دنیا قرار گرفته است.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید