جشنواره‌ برف در ژاپن - ساپورو یوکی ماتسوری (Sapporo Snow Festival)

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 3 مارس 2024
Loading...

جشنواره برف ساپورو (さっぽろ雪まつり، ساپورو یوکی ماتسوری) این یکی از محبوب‌ترین فستیوال‌های زمستانی ژاپن است. این جشنواره در سال ۱۹۵۰ زمانی که چند دانش آموزان دبیرستانی هنگام بارش برف مجسمه‌های برفی بسیار زیبایی را در پارک اودوری ساختند، استارت خورد. از آن زمان ساختن مجسمه‌های برفی و یخی در فصل زمستان به یک رویداد تجاری بزرگ در ژاپن تبدیل شده است!

این فستیوال با آدم برفی‌های تماشایی توانسته توجه تعداد زیادی از بازدیدکنندگان از سراسر دنیار را به خود جلب کند. جشنواره در درماه فوریه به مدت یک هفته در ساپورو پایتخت هوکایدو و سه سایت اودوری، سوسوکینو و تسو دام برگزار می‌شود. برای رزور تور ژاپن میتوانید با کارشناسان ما با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۸۸۰۰۰۰ تماس بگیرید.

جشنواره برف ساپورو در اودوری (Odori)

سایت Odori به طول ۱٫۵ کیلومتر در پارک Odori در مرکز ساپورو قرار دارد. مجسمه‌های برفی بزرگ معروف جشنواره که برخی از آنها بیش از ۲۵ متر عرض و ۱۵ متر ارتفاع دارند، در اینجا به نمایش گذاشته شده است. این مجسمه‌های خارق العاده با تاریک شدن هوا تا ساعت ۲۲:۰۰ روشن می‌شوند. علاوه بر حدود دوازده مجسمه بزرگ برفی، سایت Odori بیش از صد مجسمه برفی کوچکتر را به نمایش گذاشته و میزبان چندین کنسرت و رویداد است که بسیاری از آنها از مجسمه‌ها به عنوان صحنه اجرای خود استفاده می کنند.

از طریق برج تلویزیونی ساپورو در انتهای شرقی سایت می‌توان از مناظره خیره کننده اودوری لذت برد. ساعات کاری برج در در طول جشنواره از ۸:۳۰ تا ۲۲:۳۰ افزایش پیدا می‌کند. هزینه ورود به رصدخانه ۱۰۰۰ ین است. بلیط ۱۵۰۰ ین امکان بازدید یک روزه و یک شب را فراهم می‌کند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ژاپن

جشنواره ساپورو در سوسوکینو (Susukino)

سایت Susukino که در بزرگترین منطقه تفریحی ساپورو قرار دارد و به نام همان منطقه نامگذاری شده است، حدود صد مجسمه یخی را به نمایش می‌گذارد. سوسوکینو در نزدیکی یک ایستگاه مترو در جنوب پارک Odori واقع شده است. مجسمه‌های یخی هر روز با تاریک شدن هوا تا ساعت ۲۳:۰۰ (و در روز پایانی جشنواره تا ساعت ۲۲:۰۰) روشن می‌شوند.

جشنواره برف ساپورو در تسو دام (Tsu Dome)

سایت Tsu Dome که تقریبا در حاشیه شهر قرار دارد، یک سایت خانوادگی با سرسره‌های برفی متنوع، رفتینگ برفی و مجسمه‌های برفی می‌باشد. در داخل محوطه، زمین بازی و چند غرفه غذا وجود دارد. سایت Tsu Dome همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۶:۰۰ باز است.

زمستان در ساپورو (نوامبر تا مارس)

با شروع سرما، اولین بارش برف سال در ماه نوامبر آغاز می‌شود. از اواخر دسامبر، مقدار بارش برف افزایش پیدا کرده و ساپورو به یک سرزمین عجایب زمستانی تبدیل می‌شود. دیدن خیابان‌های پوشیده از برف سفید تا ماه مارس ادامه دارد.

ساپورو در زمستان با با انواع فعالیت‌های زمستانی از جمله اسکی، اسنوبورد، اسکی و همچنین رویدادهایی مانند جشنواره برف ساپورو که در سراسر جهان شهرت دارد تجربه‌ای باور نکردنی را به گردشگران هدیه می‌دهد.

بیشتر بخوانید

تاناباتا (Tanabata) – جشن ستارگان در ژاپن

راه‌های رسیدن به محل‌های برگزاری جشنواره ساپورو

سایت‌های اودوری و سوسوکینو در مرکز ساپورو قرار دارند اما سایت  تسو دام در خارج از مرکز شهر قرار گرفته است. این سایت ۱۵ دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه Sakaemachi در امتداد خط مترو توهو (۱۰ دقیقه، ۲۵۰ ین از ایستگاه ساپورو یا ۱۵ دقیقه، ۲۹۰ ین از ایستگاه ساپورو) در دسترس است. همچنین اتوبوس‌های شاتل بین ایستگاه ساکاماچی و سایت تسو با قیمت یک طرفه ۱۰۰ ین فعال هستند. این سایت پارکینگ اختصاصی ندارد.

اطلاعات مهم دما و بارش برف در زمان جشنواره برف ساپورو

تعداد کمی از شهرهای جهان هستند که وسعتی به اندازه ساپورو دارند و با حدود ۱۹۵۰۰۰۰ نفر جمعیت، زمستانی این چنین زیبا و برفی را تجربه می‌کنند. همچنین از آنجایی که زمستان حدود یک سوم سال را تشکیل می دهد، منجر به شکل گیری آداب و رسوم و عادات منحصر به فردی در ساپورو شده است که ممکن است برای بازدیدکنندگانی که از  خارج از ژاپن به این کشور سفر کرده‌اند جالب و البته غیرعادی به نظر برسد.

  • بارش برف سالانه: ۵۹۷ سانتی متر
  • روزهای زمستانی (حداقل دمای زیر ۰ درجه سانتیگراد / ۳۲ درجه فارنهایت): ۱۲۴٫۸
  • روزهای اواسط زمستان (حداکثر دما زیر ۰ درجه سانتیگراد / ۳۲ درجه فارنهایت): ۴۵

پیشنهادهایی برای پوشیدن لباس در جشنواره برف ساپورو

هر چند که دمای هوا در ساپورو پایین و هوا سرد است اما فضای داخل ساختمان‌ها مانند هتل‌ها، مراکز خرید و غیره و وسایل حمل و نقل عمومی به خوبی گرم می‌شوند. برای اینکه بتوانید از گشت و گذار در ساپورو لذت ببرید پیشنهاد می‌کنیم از لباس‌هایی استفاده کنید که هنگام ورود به فضاهای بسته آن را به راحتی درآورید.

از نظر کفش، چکمه‌های برفی یا کفش‌هایی با آج‌های عمیق توصیه می‌شود، چرا که در طول روز شاهد بارس برف هستیم و با فرا رسیدن شب با یخ زدن زمین و سطح  صاف و لغزنده مواجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید

معروف‌ترین فستیوال‌ کیوتو در ماه ژوئیه – گیون ماتسوری (Gion Matsuri)

پیشنهادهایی برای خورد و خوراک در ساپورو

زمستان زمانی ست که محصولات هوکایدو، با مواد مغذی و طعمی که از ماه‌های تابستان حفظ شده، خودشان را نمایان می‌کنند. هوای سرد نیز بهانه‌ای عالی برای گرم شدن با غذاهای فوق العاده است. خرچنگ‌های صید شده در سواحل دریای ژاپن و گوشت‌های شکار مانند گوزن ازو که فقط در فصل زمستان قابل شکارند، از غذاهایی هستند که باید در ساپورو امتحان کنید.

تفریحات زمستانه در ساپورو

در فصل زمستان طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها برای لذت بردن وجود دارد، چشمه‌های آب گرم که خاصیت درمانی هم دارند، تعداد زیادی پیست اسکی که با ماشین یا اتوبوس تنها ۲۰ تا ۶۰ دقیقه از مرکز شهر فاصله دارند و مهمتر از همه اینها جشنواره برف ساپورو!

بیشتر بخوانید

هتل یخی ژاپن کجاست ؟ | تصاویر + امکانات و هزینه ها

راهنمای انتخاب هتل در ساپورو

ساپورو به‌عنوان یکی از پنج شهر بزرگ ژاپن، هتل‌های فراوانی را برای اقامت به گردشگران ارائه می‌کند، این اقامتگاه‌ها از هتل‌های ارزان‌قیمت با قیمت متوسط تا هتل‌های لوکس را شامل می‌شوند. اما توجه داشته باشید که با توجه به وسعت و مشخصات شهر، هتل های ۵ ستاره نسبتا کمیاب هستند. اکثریت قریب به اتفاق هتل های ساپورو در امتداد یک مسیر سه کیلومتری در مرکز شهر قرار دارند که از ایستگاه ساپورو تا منطقه تفریحی سوسوکینو امتداد دارد و منطقه اطراف پارک اودوری را نیز در بر می گیرد.

لیست برخی از هتل های ساپورو

  • Guesthouse OYADO SAPPORO با امتیاز ۹٫۴ از وبسایت بوکینگ
  • The Base Sapporo Susukino با امتیاز ۹٫۴ از وبسایت بوکینگ
  • Ocho Guest House با امتیاز ۹٫۴ از وبسایت بوکینگ
  • VILLA KOSHIDO kotoni با امتیاز ۹٫۳ از وبسایت بوکینگ
  • Shabby House با امتیاز ۹٫۳ از وبسایت بوکینگ
  • Sapporo Guest House 庵 Anne با امتیاز ۹٫۲ از وبسایت بوکینگ
  • BEACH AND FIELD INN با امتیاز ۹٫۱ از وبسایت بوکینگ
  • Pirka Sapporo با امتیاز ۹ از وبسایت بوکینگ

سخن پایانی

بازی بچگانه چند دانش آموز دبیرستانی با نمایش شش مجسمه برفی در سال ۱۹۵۰ به جشنواره برفی ساپورو تبدیل شد! بزرگترین رویداد زمستانی که هر ساله بیش از دو میلیون بازدیدکننده از ژاپن و سایر کشورها را به خود جذب می‌کند. در طول این رویداد، بازدیدکنندگان می‌توانند نگاهی اجمالی به ساخت مراحل مجسمه‌های برفی و یخی داشته باشند. در سایت Tsudomu، جاذبه هایی مانند سرسره غول پیکر و مراسم محلی را خواهید دید که لذت شرکت در جشنواره را بیشتر می‌کند. در سایت Susukino، مسابقه مجسمه‌های یخی و مجسمه های یخی نورانی را خواهید دید. حتما از هر سایت دیدن کنید چرا که هر یک جاذبه های منحصر به فرد خود را دارند.

سوالات متداول

.

چرا جشنواره برف ساپورو اینقدر معروف است؟

تاریخ جشنواره برف ساپورو به عنوان یک رویداد یک روزه در سال ۱۹۵۰ آغاز شد، زمانی که شش دانش آموز دبیرستانی محلی شش مجسمه برفی در پارک اودوری ساختند. سپس در سال ۱۹۵۵، نیروهای دفاع شخصی ژاپن از پایگاه ماکومانای به بازی ساخت مجسمه های برفی ملحق شدند و اولین مجسمه‌های برفی عظیم را ساختند. امروزه جشنواره برف به خاطر آنها مشهور شده است.

در جشنواره برف ساپورو چه اتفاقاتی می‌افتد؟

جشنواره در ۳ سایت اصلی در شهر ساپورو برگزار می‌شود. در این مکان‌ها مجسمه‌های برف و یخی غول پیکر و زیبا ساخته و به نمایش گذاشته می‌شوند. سرسره بر روی برف و ارائه غذاهای خیابانی گرم و لذیذ از دیگر مواردی ست که در جشنواره می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

آیا جشنواره ساپورو ارزشش دیدن و شرکت کردن را دارد؟

اگر در طول زمستان در ژاپن هستید، جشنواره برفی ساپورو یا یوکی ماتسوری را حتما باید ببینید و بدون شک شرکت در این جشنواره ارزش برنامه ریزی را دارد. هر سال درماه ماه فوریه، ساپورو، در شمالی ترین استان کشور هوکایدو میزبان این فستیوال جذاب و متفاوت می‌باشد.

جشنواره برفی در چه تاریخی برگزار و چند روز ادامه دارد؟

این جشنواره در اوایل فوریه هر سال برگزار می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد. جشنواره برف بعدی در ساپورو قرار است از روز۱۱ فوریه ۲۰۲۵ به مدت یک هفته برگزار شود. (روز پایانی جشن مصادف می‌شود با روز ملی بنیاد، که یک تعطیلات عمومی مهم در ژاپن است).

چه غذاهایی در جشنواره برفی ساپورو ارائه می‌شود؟

همه غذاهای معمول جشنواره‌های ژاپنی از جمله سیخ‌های مرغ یاکیتوری، پنکیک اوکونومیاکی و توپ‌های اختاپوس تاکویاکی در فستیوال ساپورو ارائه می‌شوند، اما از آنجایی که این شهر به خاطر غذاهای دریایی‌اش معروف شده است، پس تست غذاهای ویژه زمستانی از جمله خرچنگ هات پات را به هیچ عنوان دست ندهید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید