معرفی جاذبه های گردشگری جزیره کوکونات

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 5 نوامبر 2023
Loading...

تایلند از آن دسته مقاصدی ست که به هر نقطه از آن سفر کنید شگفت زده خواهید شد. مناظر طبیعی خارق‌العاده و تفریحات آبی از ویژگی‌های جدا نشدنی جزایر این کشور هستند. در این مطلب می‌خواهیم با جاذبه های گردشگری جزیره کوکونات مقصد کمتر شناخته شده اما بکر تایلند آشنا شویم. این جزیره در نزدیکی پوکت قرار گرفته و اگرچه زیبایی‌هایش در مجاورت شلوغی معروفیت پوکت گمشده اما گویی که جزیره کوکونات میلیون‌ها کیلومتر با دنیای واقعی فاصله دارد و حسی شبیه به اقامت در بهشت را القا می‌کند. با درختان نارگیل سرسبز سر به فلک کشیده که این جزیره را به نام خود سند زده‌اند، به راحتی می توان در آرامش جزیره کوکونات گم شد. ماهیگیری، غواصی، سواحل بکر و پرندگان رنگارنگ از جاذبه های جزیره کوکونات هستند.

معرفی جزیره کوکونات

جزیره کوکونات که جزیره ایست نسبتاٌ کوچک، واقع در ضلع شرقی جزیره پوکت، یکی دیگر از مقاصد تور پوکت ستاره ونک است. قسمت شمالی این جزیره ساحلی و مناسب برای تفریحات دریایی و قسمت جنوبی آن جنگلی و دارای محیطی آرام است. اقامت در هتل های موجود در محیط بکر و دنج جزیره، برای گردشگراننهایت آرامش و لذت را به همراه دارد. سواحل شنی و بسیار آرامش بخش آن بسیار دیدنی است. سفر با تور کوکونات بیشتر برای ریلکس کردن مناسب می باشد. در ضمن این جزیره دارای رستوران هایی بر روی آب است که شما هنگام صرف غذا می توانید نهایت لذت را از محیط اطراف ببرید. این جزیره بدلیل داشتن تالاب های فراوان و مناسب برای ماهیگیری به جزیره ماهیگیران نیز معروف است.

با توجه به اینکه جزیره کوکونات در نزدیکی جزیره پوکت قرار دارد از نظر آب و هوایی نیز بسیار به پوکت شبیه است و این به این معنی است که بهترین زمان سفر به جزیره کوکونات همانند جزیره پوکت، ماه های خشک و خنک یعنی بین ماه های نوامبر تا اوایل آوریل (آبان تا  اوایل فروردین) است.

بیشتر بخوانید: کاوش در سرگرمی‌های پر جنب‌وجوش جزیره پوکت

سواحل، از جاذبه های گردشگری جزیره کوکونات

جزیره کوکونات ابعاد کوچک ۲.۵ کیلومتر در ۱.۵ کیلومتر دارد و به دلیل کمتر توسعه پیدا کردنش همچنان دست نخورده باقی مانده است. سواحل این جزیره نیز با پیروی از فضای کلی بسیار زیبا، آرام و بکر هستند. در این سواحل هیچ خبری از هیاهوی سواحل پوکت و پاتایا نیست بلکه می‌توانید در فضایی نسبتا خصوصی ریلکس کرده، حمام آفتاب بگیرید یا شنا در آب‌های شیشه‌ای را تجربه کنید.

گردشگران برای رسیدن به اسکله اصلی جزیره باید یک مسیر ۵ دقیقه‌ای از پوکت را با قایق طی کنند. جزیره کوکونات مستطیلی شکل بوده و رستوران‌های شناور، جنگل‌های مانگرو و اسلکه ماهیگیری را در سواحل آن می‌توان دید.

غواصی

داشتن آب‌های شفاف و کریستالی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کوکونات هستند. بنابراین سایت‌های غواصی را در این جزیره می‌توان دید و آن‌ها را در لیست جاذبه های گردشگری جزیره کوکونات قرار داد. شما می‌توانید در ایمنی کامل و همراه با یک غواص حرفه‌ای به اعماق آب سفر کرده و زندگی جذاب خاص‌ترین موجودات دنیا را از نزدیک ببینید.

بیشتر بخوانید: ۷ ترفند کاهش هزینه های سفر به پوکت

ماهیگیری

جزیره کوکونات دارای اسکله‌های مخصوص ماهیگیری می‌باشد. در این اسکله‌ها افراد علاقه‌مند می‌توانند به ماهیگیری مشغول شوند. ضمن اینکه بعضی از ساکنان جزیره از این راه کسب درآمد می‌کنند.

سخن پایانی

در این مطلب با جاذبه های گردشگری جزیره کوکونات آشنا شدیم. این جزیره در مجاورت پوکت قرار گرفته و تنها یک دهکده ماهیگیری کوچک در آن وجود دارد. ساکنان کوکونات چندین نسل است که با ماهیگیری و کاشت نارگیل زندگی خود را می‌گذرانند. هر سال در دو ماه جولای و آگوست، تاجران از بانکوک برای خرید نارگیل به این جزیره می آیند و می‌توان گفت که این کار به یک سنت برای تاجران نارگیل تبدیل شده است. از این رو افرادی که از بیرون به این جزیره کمتر شناخته شده نکاه می‌کنند نام کوکونات یا نارگیل را به آن داده‌اند. شما هم اگر به دنبال مقصدی بکر در تور تایلند هستید اقامت در هتل‌های آرام جزیره کوکونات می‌تواند تعطیلاتی متفاوت را برایتان رقم زند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور تایلند از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور تایلند
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید