جاذبه‌‌های دیدنی اوساکا + تصاویر

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 22 ژانویه 2024
Loading...

اوساکا، امروزه بدون شک یکی از مدرن‌ترین شهرهای ژاپن که دارای یک خط افق‌ آینده‌نگر به‌همراه نمونه‌های بیشماری از معماری مدرن است. جاذبه‌های دیدنی اوساکا و جایگاه جهانی آن توسط موسسات فرهنگی تثبیت شده است. این جاذبه‌ها شامل بسیاری از موزه‌ها، گالری‌های هنری فوق‌العاده، مکان‌های سرگرمی، تفریحی، تئاتر و موسیقی است.  دیدنی‌های این شهر به‌قدری زیاد است که کاوش همه آن‌ها در مدت‌زمان کوتاه، ممکن نیست. این مکان‌ها شما را به تاریخ و فرهنگ شهر می‌برد و شگفت‌زده می‌کند. بنابراین اگر قصد سفر به اوساکا را دارید، برای داشتن اطلاعاتی از جاذبه‌های این شهر می‌توانید با ما همراه باشید.

اطلاعاتی از اوساکا در ژاپن

شرایط آب‌وهوایی مناسب، تفریحات، غذاهای خیابانی خوب و جاذبه‌های دیدنی اوساکا این شهر را به‌نام کرده است. این مکان پرجنب‌وجوش، مملو از غذاهای منحصر به‌فرد و تجربه‌های فرهنگی است که جزو مدرن‌ترین شهرهای ژاپن به‌ شمار می‌رود. این شهر از نظر قابلیت زندگی، رتبه بالایی را کسب کرده است که کیفیت آن زبانزد است.

اوساکا به‌دلیل موقعیت مکانی مناسب و راه‌های ارتباطی که با نهرها و کانال‌های آبی دارد، هزاران پل روی آن ساخته شده است. به همین دلیل این شهر را ونیز شرقی هم می‌گویند که جزو پرجاذبه‌ترین شهرهای تور ژاپن است.

رقابت اوساکا با دیگر شهرها

بنا به گفته نخست وزیر ژاپن اوساکا در اوج دوران شکوفایی اقتصادی میزبان نمایشگاهی بود که به‌عنوان دومین منطقه پرجمعیت ژاپن شناخته شد. رکورد بازدید ۶۴ میلیون نفر از این شهر بی‌سابقه بود که نزدیک به ۱۶ درصد از تولید ناخالص ملی ژاپن در اوساکا تولید می‌شود. طبق آمار در سال ۲۰۲۰ پربازدیدترین استان‌ها در ژاپن به شرح زیر بوده‌اند:

استان در ژاپندرصد بازدید
استان توکیو۴۷٫۵ درصد
استان چیبا۳۷٫۵ درصد
استان اوساکا۳۳٫۴ درصد
استان کیوتو۲۱٫۵ درصد
استان هوکایدو۱۱٫۲ درصد
استان آیچی۸٫۲ درصد

از سال ۲۰۲۰ به بعد آمار اوساکا افزایش یافته است و بازدیدکنندگان بیشتری را توانست جذب کند. بخشی از افزایش گردشگران جهانی به‌دلیل وجود نمایشگاه‌های جذاب و مکان‌ها با سابقه تاریخی است. جذب توریست توانسته از طرف این شهر اقتصاد ژاپن را بهبود بخشد.

بهترین جاذبه‌های دیدنی اوساکا

جاذبه‌های دیدنی اوساکا برای بسیاری از مسافران چشم‌گیر و خیره‌کننده است. این شهر جهانی و چندبعدی با مجموعه‌ای از پیشنهادات برای لذت و تفریح است. این مکان‌ها نه تنها تجربه فرح‌بخشی را به شما می‌دهند، بلکه بینشی از گذشته و تاریخ شهر را هم ارائه می‌دهند.

در این‌جا لیستی از دیدنی‌های شهر اوساکا آمده است که تجربه‌ای منحصر به‌فرد و فوق‌العاده از تعطیلات را برای شما به ارمغان می‌آورد. از بهترین جاذبه‌های دیدنی اوساکا می‌توان موارد زیر را نام برد:

قلعه اوساکا

این قلعه قرن شانزدهمی یکی از مشهورترین جاهای دیدنی است. موزه‌ای در قلعه قرار دارد که تاریخ و اهمیت آن را به نمایش می‌گذارد. در این قلعه رویدادهای فرهنگی مانند مراسم چای و تظاهرات شمشیر سامورایی وجود دارند.

پارک و باغ وحش تنوجی اوساکا

بزرگ‌ترین فضای سبز اوساکا پارک و باغ وحش تنوجی است. مجسمه‌های سرگرم‌کنند، حوض‌ها و پل‌های بسیار لذت‌بخش، این مکان را بسیار دیدنی کرده است. گونه‌های مختلفی از حیوانات به‌شکلی نگهداری می‌شوند که به‌نظر می‌رسد در ساوانای آفریقا پرسه می‌زنند. این مکان ارزش بازدید کردن از استخر اسب آبی و خانه خزندگان را هم دارد.

آکواریوم کایوکان

یکی دیگر از جذابه‌های دیدنی اوساکا آکواریوم کایوکان است که به‌نظر می‌رسد از بلوک‌های غول‌پیکر لگو ساخته شده است. ۲۷ مخزن دارد که زیستگاه دریایی را مورد توجه قرار می‌دهد. انواع موجودات دریایی مانند ماهی‌های رنگارنگ، کوسه، نهنگ و شیطان دریا را به نمایش می‌گذارد. برای تجربه‌ای به یاد ماندنی یک بازدید در شب را درنظر بگیرید که مناظری از اقیانوس آرام را در زیر آب نمایان می‌کند.

بیشتر بخوانید

بهترین هتل های اوساکا

چرخ‌وفلک تمپوزن و دهکده بندر

از جاذبه‌های دیدنی اوساکا بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک در آسیا است که ۱۷ دقیقه طول می‌کشد تا کامل شود. بیش از ۱۱۲ متر ارتفاع دارد که بهترین مناظر را از اوساکا به ‌ویژه دهکده بندر را ارائه می‌دهد. جویندگان هیجان می‌توانند یکی از اتومبیل‌های ویژه «پایین بین» را برای دیدن منظره‌ای باورنکردنی انتخاب کنند. حتما از دیگر جاذبه‌های دهکده هاربر که کشتی کروز سانتا ماریا است، دیدن کنید.

ساختمان آسمان اومدا

این شهر علاوه‌بر نشان دادن گالری‌های هنری خود، نمونه عالی‌ از معماری مدرن را به رخ می‌کشد. شناخته ‌شده‌ترین آن‌ها ساختمان آسمان اومدا است که به‌ شکل حیرت‌انگیزی ساخته شده است. این ساختمان متشکل از ۲ بنای اداری مختلف است که با استفاده از پل‌ها و بالابرها به یکدیگر متصل شده است. جالب است بدانید که ارتفاع این ساختمان به ۱۷۰ متر می‌رسد. بنابراین چشم‌اندازهایی که می‌توان از ساختمان اومدا دید وصف‌ناپذیر است.

استودیو یونیورسال

از دیگر جاذبه‌های دیدنی اوسکا استودیو یونیورسال است که یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های شهر است. این مکان هر ساله حدود ۱۰ میلیون بازدیدکننده دارد. منطقه یونیورسال مناسب برای خانواده‌هایی است که با بچه‌های کوچک‌تر سفر می‌کنند. سرگرمی‌ها و شخصیت‌های منحصربه‌فرد با مضمون ژاپنی در سواری‌ها یافت می‌شود. همچنین، برای علاقمندان به سری فیلم‌های هری پاتر و کتاب، مقصد جذابی محسوب می‌شود.

تجربه فردی از رفتن به اوساکا ژاپن

زمانی که در شیکوکو زندگی می‌کردم هرچند هفته یک بار سری به اوساکا می‌زدم و می‌توانستم بسیاری از مناظر معروف را ببینم. چیزهای زیادی برای لذت بردن وجود دارد که دیدن همه آن‌ها در یک روز غیرممکن است. اما به شما بگویم که با یک برنامه مناسب می‌توانید بهترین سفر را داشته باشید.

یک مسیر سنتی باریک سنگ‌فرش شده در کنار خیابان دوتونبری وجود دارد که پر از رستوران‌های کوچک است. شاید به جرات می‌توانم بگویم تمام غذاهای این رستوران‌ها را تست کردم. با پیاده‌روی در این خیابان‌ها با تفریحات و سرگرمی‌های ارائه شده در این منطقه روز خود را به پایان می‌رساندم. به‌طور کلی این سفر یکی از بهترین تجارب زندگی شخصی من بود. پیشنهاد می‌کنم در سفر به ژاپن بازدید از اوساکا را در اولویت قرار دهید.

معابد دیدنی اوساکا

وقتی صحبت از شهر اوساکا می‌شود زیارتگاه‌ها و معابدی در این شهر وجود دارند که باید بگوییم ارزش دیدن را دارند. باتوجه به مکان‌های دیدنی اوساکا، این شهر نقش مهمی در تاریخ ژاپن ایفا کند. مردم برای دعا و روشنگری به معبدها می‌روند که هر کدام داستان‌های جالبی دارند. به همین دلیل گردشگران به آن‌جا می‌روند و معابد را بازدید می‌کنند. معروف‌ترین معابد دیدنی اوساکا شامل موارد زیر می‌شوند:

معبد شیتنوجی اوساکا

از جاذبه‌های دیدنی اوساکا معبد شیتونجی است که یک بتکده ۵ طبقه، همراه با مجسمه‌ها و نقاشی‌های زیبا و غرفه طلایی را به نمایش می‌گذارد. از شناخته شده‌ترین معابد است که ریشه‌ آن به سال ۵۹ پس از میلاد برمی‌گردد. این معبد در طول قرن‌ها، بارها بازسازی شده است. معبد شیتنوجی از قدیمی‌ترین مکان‌های دیدنی اوساکا است و به‌طور رسمی، اداره می‌شود. از ساختمان‌های قابل توجه این مجموعه می‌توان داروخانه، بیمارستان، محوطه‌های آموزشی و باغی بسیار زیبا را نام برد.

بیشتر بخوانید

قلعه های معروف ژاپن را بشناسید

معبد تنمانگو اوساکا و جشنواره تنجین

در این معبدها، جشنواره‌ای با بیش از ۱۰۰۰ سال سابقه با نمایش آتش‌بازی و رژه انجام می‌شود. شامل راهپیمایی‌های رنگارنگی که هم در خشکی و هم در آب برگزار می‌شوند. این مکان فرصتی برای گردشگران فراهم می‌کند تا آداب و رسوم محلی آن‌ها را نظاره‌گر شوند. همچنین، بسیاری از لباس‌های سنتی را می‌بینند و از مهمان‌نوازی فوق‌العاده آن‌ها لذت می‌برند. خرید سوغاتی و نمونه‌ غذاهای عالی از فروشندگان که در غرفه‌های خود چیده‌اند از موارد جذاب دیگر این مکان است.

معبد نامبا یاساکا

معبد نامبا یاساکا از جاذبه‌های دیدنی اوساکا است که یکی از بهترین مکان‌ها برای گرفتن عکس‌های جذاب و هیجان‌انگیز است. به‌خاطر صحنه شیر شکل خود، ظاهر عجیبی دارد که گردشگران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. مجسمه‌ای است که ارتفاع ۱۲ متر و عرض آن ۱۱ متر است. این معبد دارای فرهنگ عامیانه است که به آیین طناب‌کشی تبدیل می‌شود و همچنین، معبد نامبا یک مکان دلپذیر در فصل بهار است.

معبد هوزنجی اوساکا

این معبد از نظر ابعاد نسبت به دیگر مکان‌ها کوچک‌تر است اما جذابیت و زیبایی آن بی‌نظیر است. هوزنجی به‌خصوص در غروب که فانوس‌ها روشن می‌شوند، فضای بسیار آرام دارد. مجسمه‌ای پوشیده از خزه دارد؛ به این دلیل که جمعیت زیادی به‌عنوان دعا روی آن آب می‌ریختند. درآخر این‌که این مکان با استقبال خوبی روبه‌رو شده است و افراد را تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید

شهر های ژاپن | آشنایی کامل

بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی اوساکا

بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی اوساکا از آوریل تا اکتبر است. در این موقع، آب‌وهوا معتدل و مطبوع است که وقت خوبی برای بازدید و تفریح است. اوساکا در این فصل شکوفه‌های گیلاس را جشن می‌گیرند و دلیل مضاعف به جذابیت این شهر می‌دهد. هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به اوساکا مهم است که فصول مختلف و شرایط آب‌وهوایی را در نظر بگیرید. این شهر به‌خاطر جشنواره‌های شناخته شده‌اش در ماه‌های تابستان، بهترین زمان را برای تجربه بازدید فراهم کرده است. این مراسم شامل موسیقی سنتی ژاپنی، رقص و دیگر اجراها است.

اوساکا یکی از مقاصد اصلی توریستی ژاپن محسوب می‌شود که می‌توان به‌راحتی به این شهر سفر کرد. بهتر است به هنگام سفر به اوساکا از قبل اطلاعاتی مهم و طلایی از این شهر زیبا و جذاب بدانید. در این صورت می‌توانید سفر خوب و راحتی را تجربه کنید. بنابراین قبل از سفر شرایط و ویژگی‌های این شهر را مطالعه کنید.

سخن پایانی

در شهر اوساکا فرقی نمی‌کند اهل خرید، غذا یا علاقمند به فرهنگ باشید، مقصد عالی برای تفریح و کاوش است. جاذبه‌های دیدنی اوساکا باعث شده است که این شهر از مقاصد محبوب گردشگری جهانی به شمار رود. قلعه‌های تاریخی، پارک، سرگرمی‌ها، باغ‌ها، معابد و مناطق شهربازی همگی جزو مکان‌های دیدنی این شهر هستند. این سفر تجربه‌ای به دنیای تاریخ و فرهنگ ژاپن به شما ارائه می‌دهد. البته، پیشنهاد این است که برای سفر به اوساکا ژاپن، بهترین زمان را در نظر بگیرید. همچنین، محل اقامت مناسب را باتوجه به در نظر گرفتن هزینه‌ها، انتخاب کنید.

سوالات متداول

جاذبه‌های دیدنی اوساکا را نام ببرید

از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر می‌توان قلعه اوساکا، آکواریوم کایوکان، چرخ‌وفلک تمپوزن، باغ وحش تنوجی را نام برد. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری دیگر وجود دارند که شامل معابد و مکان‌های تفریحی می‌شوند.

برای بازدید از شهر اوساکا چه زمانی بهتر است سفر کنیم؟

بهترین زمان برای سفر به این شهر بهار و پاییز است. باید به این نکته توجه کرد که فعالیت‌ها و برنامه‌های دیدنی این شهر باتوجه به فصل‌های مختلف متفاوت است.

مکان‌های مذهبی شهر اوساکا را نام ببرید

معبد شینتوجی، معبد تنمانگو، معبد نامبا یاساکا از مکان‌های مذهبی شهر اوساکا است. هر کدام باتوجه به گذشته خود داستان‌های جذابی دارند که بسیاری از گردشگران را تحت‌تاثیر قرار داده است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ژاپن
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید