معرفی جاذبه‌ های گردشگری تنریف - اسپانیا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 11 نوامبر 2023
Loading...

تنریف بزرگ‌ترین جزیره از جزایر قناری است که با سواحل شنی و طبیعتی زیبا به مقصدی مناسب برای گردشگران و تور اسپانیا تبدیل‌شده است. اکثر جاذبه‌ های گردشگری تنریف در بخش جنوبی آن واقع‌شده، شما می‌توانید از گشت و گذار در مراکز خرید و امکانات تفریحی در این قسمت از جزیره لذت ببرید. قرار گرفتن در نزدیکی خط استوا باعث شکل‌گیری آب‌وهوای معتدل با روزهای گرم در تمام طول سال در این منطقه شده است. تنریف، منطقه‌ای است که موزه‌ها، مراكز خرید و بلوارهای تاریخی آن برای گردشگران جذابیت بسیاری دارد. در سفر خود به تنریف، بهتر است از برترین جاذبه‌های گردشگری آن‌ که در زیر فهرستی از آن‌ها به شما ارائه می‌گردد، دیدن کنید.

کوه آتشفشانی TEIDE

پارک ملی Teide یکی از جالب‌ترین جاذبه های گردشگری تنریف است. این پارک  به همراه کوه آتشفشانی معروف خود از سال ۲۰۰۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار و متعلق به شبکه Natura 2000 است که ارزشمندترین مناطق طبیعی اتحادیه اروپا را به رسمیت می‌شناسد.

بسیاری کوه تیده را جواهر این پارک می‌دانند، این کوه آتشفشانی خیره کننده دارد و عنوان بلندترین قله را در اسپانیا و اروپا به خود اختصاص داده است. شما می‌توانید تا ارتفاع نزدیک به ۱۲۱۹۰ فوتی کوه بالا رفته و یا مناظر خیره کننده آن را از دور تماشا کنید.

اگر برای کوهنوردی آماده نیستید برای اینکه عظمت کوه تیده را از نزدیک لمس کنید تله کابین را به شما پیشنهاد می‌‌دهیم. به این ترتیب می‌توانید هنگام بالا رفتن با تله کابین از دیدن گیاهان منحصربه‌فرد ازجمله تاجیناست روجو یا بنفشه تید که تنها در ارتفاعات بالاتر از ۸۲۰۰ فوت رشد می‌کنند لذت ببرید.

سواحل جذاب و دیدنی بنیخو

رفتن به ساحل یکی از محبوب ترین فعالیت‌های تنریف است چرا که در این جزیره سواحل بسیار زیبایی برای انتخاب وجود دارد. ساحل Benijo یکی از بهترین‌ها ساحل‌ها با شن‌های آتشفشانی سیاه و چشم‌اندازهای باورنکردنی از Roques de Anaga است. کل ساحل توسط Pista el Draguillo، یک مسیر پیاده روی جنگلی که در امتداد ساحل قرار دارد، احاطه شده است.

ساحل Benijo همچنین یک مکان عالی و پرطرفدار برای گرفتن حمام آفتا به شمار می‌رود. اگر هم به دنبال تفریحات مهیج هستید می‌توانید به سواحل دیگر جزیره بروید. به عنوان مثال، ساحل لاس ترزیتاس یکی از سواحل جذاب شمالی تنریف می‌باشد. اگر در جنوب هستید، ساحل ال مدانو با آب‌های آرام که مخصوص موج سواری و سایر ورزش‌های آبی است را پیشنهاد می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تنریف، اسپانیا

پارک ملی تنریف

هنگامی که شاعر فرانسوی آندره برتون در سال ۱۹۳۵ به قله کوه تیده صعود کرد، تنریف را به عنوان «جزیره سورئالیستی» توصیف کرد. جای تعجب ندارد که اشکال عجیب و غریبی که توسط گدازه ایجاد شده‌اند پدر سوررئالیسم را مجذوب خود کنند. پارک ملی تنریف امروزه به لطف همین اشکال زیبا و کوه آتشفشانی خود در میان لیست جاذبه های گردشگری تنریف قرار گرفته است.

به گفته گردشگران اینجا یکی از آن گوشه‌های جهان است که به نظر می‌رسد درک هماهنگی با طبیعت  را که انسانها آرزوی آن را دارند ممکن کرده است.

صخره های لوس گیگانتس از خاصترین جاذبه های گردشگری تنریف

شما نمی‌توانید بدون بازدید از صخره های لوس گیگانتس گشت و گذار در تنریف را به پایان برسانید. این صخره‌های آتشفشانی عظیم درارتفاع ۱۹۷۰ فوتی بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و برای بومیان گوانچ که آنها را دیوارهای جهنم می نامیدند مقدس شمرده می‌شدند.

صخره‌ها بخشی از پارک روستایی تنو هستند و احتمالاً ویژگی اصلی این چشم انداز باورنکردنی به شمار می‌روند. چندین مسیر کوچک از صخره‌ها به خط ساحلی شنی منتهی می‌شود، بنابراین می‌توانید با پیاده روی یا کایاک سواری در اطراف منطقه، چشم‌اندازهای متفاوتی از لوس گیگانتس، تنریف داشته باشید.

علاوه بر این، اعماق دریا در زیرصخره‌های  لوس گیگانتس به به اندازه مناظر اطراف آن دیدنی می‌باشد و غواصان و ماهیگیران زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر نمی‌خواهید غواصی کنید، می‌توانید یک تور تماشای نهنگ تنریف داشته باشید. بدون شک این تور یکی از خاصترین جاذبه های گردشگری تنریف برای بازدیدکنندگان خواهد بود.

بدون شک، این صخره ها یکی از چشمگیرترین جاذبه های تنریف هستند و منطقه اطراف آن بسیار زیبا است. شما همچنین می توانید آپارتمان های دوست داشتنی را در لس گیگانتس پیدا کنید، بنابراین ارزش شب را در اینجا سپری کنید.

روستای پوئرتو دلا کروز

Puerto de la Cruz یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تنریف است که به دلیل داشتن ساختمان‌های قدیمی و استعدادهای هنری معروف شده. در طول سالیان متمادی، این روستا سنت‌های دریانوردی خود را حفظ کرده و در عین حال خود را با پیشرفت‌های مدرن امروزی نیز همراه کرده است.

برای آشنایی بیشتر با تاریخچه روستای پوئرتو دلا کروز می‌توانید با تورهای یکر.زه که به زبان اسپانیایی هستند همراه شوید. این تور شما را به جالب‌ترین مکان‌های پورتو د لا کروز، مانند قلعه سان فیلیپ، باغ گیاه‌شناسی، بندر و پلایا ژاردین می‌برد. همچنین بازدید از نمای لاپاز و استخر طبیعی Plaza del Charco را هم پیشنهاد می‌دهیم.

اگر از علاقه مندان ورزش‌های آبی هستید، به ساحل مارتیانز بروید و به موج سواران آنجا بپیوندید. حتی اگر اولین بار است که موج‌سواری می‌کنید می‌توانید از مربی‌هایی که در ساحل هستند کمک بگیرید. همچنین، اگر قصد دارید از دیگر جاذبه‌های محبوب تنریف در قسمت شمالی جزیره دیدن کنید، می‌توانید در هتل‌های شیک پورتو د لا کروز اقامت کنید.

پارک روستایی آناگا از زیباترین جاربه های گردشگری تنریف

بازدید از پارک روستایی آناگا، یکی از بهترین کارهایی ست که در تنریف می‌توانید انجام دهید. این پارک با سه ذخیره‌گاه طبیعی (پیجارال، ایجوانا، و روکز د آناگا) به عنوان یک ذخیره‌گاه بیوسفر اعلام شده است که آن را به مکانی نمادین در شمال تنریف تبدیل می‌کند.

آناگا همچنین یک مکان فوق العاده برای بازدید خانوادگی است زیرا در آن مسیرهای پیاده روی متعددی وجود دارد که برای همه مناسب هستند. این مسیرها از میان جنگل‌های لور معروف آناگا می‌پیچند که به نظر می‌رسد متعلق به یک افسانه هستند. در واقع، این پارک به عنوان “جنگل مسحور” هم شناخته می‌شود و همین مسئله آناگا را به یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری تنریف تبدیل کرده است.

تماشای دلفین ها و نهنگ ها در تنریف

بر کسی پوشیده نیست که تماشای نهنگ و دلفین یکی از بهترین جاذبه های گردشگری تنریف می‌باشد. این موجودات دوست داشتنی گردشگران جزیره را شیفته خود کرده‌اند.

بهترین راه دیدن نهنگ و دلفین‌های تنریف انتخاب یک تور گردشگری ست. این توراز  پورتو کولون حرکت می‌کند و شما سوار بر یک کاتاماران به مناطق جذاب دریا دسترسی پیدا خوهاید کرد. البته این تمام ماجرا نیس چرا که قایق شما دارای کف شیشه ای است، بنابراین می‌توانید در طول سفر دریایی از بستر دریا دیدن کرده و حسابی شگفت زده شوید.

البته، مشاهده نهنگ‌ها و دلفین ها در طبیعت همیشه غیرقابل پیش بینی است، زیرا که ردیابی حرکات آنها و تعیین زمان ظاهر شدن آنها غیرممکن است. با این حال، راهنمایان تور تنریف گردی بسیار با تجربه هستند و شما بیشترین شانس را برای دیدن این موجودات زیبا دارید.

بیشتر بخوانید: معرفی شگفت‌انگیزترین سواحل اسپانیا

سواحل عالی در تنریف

دیگر سواحل زیبا و پرطرفدار در تنریف عبارتند از ساحل Benijo، در شهر کوچک تاگانانا، که ظاهر متفاوت قلب شما را تسخیر می کند، Playa del Duque در Costa Adeje ساحلی آرام که می‌توان بدون دور شدن از استراحتگاه‌های توریستی به آن رسید و ساحل Los Gigantes در سانتیاگو دل تید، که نزدیک به صخره‌های باشکوه لوس گیگانتس قرار دارد. اگر از لوس گیگانتس دیدن می‌کنید، توصیه می‌کنیم بخشی از روز خود را در ساحل سپری کنید.

از سواحل مناسب برای موج سواری می‌توان به Playa La Tejita، La Fajana یا Rambla de Castro.  وسواحل دست نخورده و تقریباً متروک بولولو با ماسه های تیره رنگش اشاره کرد.

 لاس ترزیتاس

ساحل لاس ترزیتاس که تنها ۷ کیلومتری با سانتا کروز د تنریف فاصل دارد، مورد علاقه ساکنان پایتخت جزیره است. این ساحل به طول یک کیلومتر در شهر سن آندرس قرار گرفته. لاس ترزیتاس یک ساحل دست ساز است که در دهه ۱۹۷۰ ساخته شده است. ماسه ریز و سفید وارد شده از صحرای بر روی قسمت صلحل اصلی ریخته شده‌اند.

این ساحل به دلیل آب‌های آرام خود در میان خانواده‌ها محبوب شده است. علاوه بر این، بسیار نزدیک به لاس ترزیتاس، رستوران‌های فوق‌العاده‌ای پیدا خواهید کرد که می‌توانید در آن‌ها غذاهای محلی را امتحان کنید.

لاگونا از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری تنریف

بهترین راه برای سفر به  لاگونا، استفاده از تراموا است که از سانتا کروز حرکت می‌کند. این دو شهر به هم نزدیک و مکمل یکدیگر هستند. لاگونا یک شهر دانشگاهی با فضای اشرافی و استعماری است. عمارت‌های بزرگی که در کنار خانه‌های ساده تر با درها و پنجره های بسیار رنگارنگ قرار دارند ارزش این را دارد که در خیابان‌های اصلی شهر قدم بزنید و از دیدن سن آگوستین، اوبیسپو ری ردوندو و تجاری ترین خیابان به نام هرادورس لذت ببرید.

در محله تاریخی لاگونا، که در سال ۱۹۹۹ توسط یونسکو به عنوان دارایی فرهنگی و میراث جهانی اعلام شد، به نظر می‌رسد زمان واقعاً متوقف شده است. همانطور که در شهر قدم می‌زنید، می‌توانید ویژگی‌های معماری جزیره قناری را از نزدیک ببینید. با نگاه کردن به این بناهای باشکوه، از جمله کاسا د لا آلهوندیگا، کازا د لوس کاپیتانس ژنرال، کازا دل کورگیدور، کاسا اوسونا و کازا گرانرو احساس می کنید که به قرن پانزدهم و شانزدهم بازگردانده شده اید. بی دلیل نیست که لاگونا را از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری تنریف می‎‌دانند.

سانتا کروز از معروفترین جاذبه های گردشگری تنریف

به عنوان پایتخت جزیره از سال ۱۸۳۳، سانتا کروز د تنریف یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تنریف است. بازدید از بسیاری از جاذبه‌های برتر و دیدنی‌ها در سانتا کروز د تنریف می‌توان در تورهای یک روزه که به صورت رایگان برگزار می‌شوند شرکت کنید.

در اینجا می‌توانید در خیابان‌های باریک مرکز شهر تاریخی قدم بزنید و در امتداد La Rambla پیاده روی کنید. فراموش نکنید که از بازار پرجنب‌وجوش بانوی آفریقا و سالن نمایش نمادین آدان مارتین، و همچنین پالمتوم به عنوان  بزرگترین مجموعه درختان نخل در اروپا دیدن کنید.

این مکان زیبا در تنریف همچنین میزبان برخی از بهترین موزه‌های جزیره، از جمله موزه طبیعت و باستان‌شناسی ( MUNA)  و موزه هنرهای زیبای شهرداری است. اگر در طول کارناوال (اواخر فوریه یا اوایل مارس) تور اسپانیا را برای سفر به تنریف انتخاب کرده‌اید، این فرصت را خواهید داشت تا در  جشن‌های سانتا کروز د تنریف به عنوان جشنواره بین‌المللی که بسیار موزد توجه توریست‌ها قرار گرفته شرکت کنید.

ال دراگو میلناریو [درخت اژدهای هزاره] از معروفترین جاذبه های گردشگری تنریف

یکی دیگر از جالبترین جاذبه های گردشگری تنریف دیدن قدیمی‌ترین درخت اژدها در جزایر قناری است. Drago Milenario در Icod de los Vinos قرار گرفته و ۵۹ فوت قد دارد در حالی که قطر پایه آن ۶۵ فوت است. شما می‌توانید این درخت معروف را از میدان سن مارکوس در مرکز شهر ببینید و برای مشاهده آن از نزدیک، به یک بلیط برای رفتن به پارک دل دراگو نیاز دارید.

این درخت ۸۰۰ ساله در سال ۱۹۱۷ به عنوان یک بنای یادبود ملی اعلام شد و همچنان یکی از برترین جاذبه های تنریف است. در حالی که درختان اژدهای دیگری در این جزیره وجود دارد، هیچ کدام به اندازه دراگو میلناریو قدیمی یا معروف نیستند.

بازدید از بارانکو ماساکا

بازدید از Barranco de Masca یکی دیگر از فعالیت‌های عالی در فضای باز در تنریف است، زیرا این مکان یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی در اسپانیا را دارد.

مسیر از خانه مزرعه Masca شروع می شود، سپس از دیوار‌های صخره‌ای دره Masca پایین آمده و در نهایت به ساحل Masca خواهید رسید، جایی که می‌توانید از منظره خارق‌العاده روستایی Teno  لذت ببرید. برای این پیاده روی جذاب بهتر است آمادگی بدنی کافی را داشته و از کفش مناسب استفاده کنید.

همچنین، به یاد داشته باشید که اگر می خواهید به Barranco de Masca دسترسی داشته باشید، باید از قبل هماهنگی‌های لازم را انجام داده باشید. چرا که برای حفاظت از گیاهان و جانوران این محیط طبیعی، روزانه فقط تعداد معینی از مردم می توانند به این منطقه دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: ۲۰ تا از جذاب‌ترین مکان های تفریحی اسپانیا

استخرهای شنای طبیعی در تنریف

استخرهای طبیعی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری تنریف هستند. در اینجا ما چند مورد از بهترین استخر‌ها را معرفی کرده‌ایم که در صدر این لیست ال کالتون در شهر گاراچیکو است. استخرهای شنای طبیعی اینجا پس از فوران آتشفشان Trevejo در سال ۱۷۰۶ شکل گرفتند.

همچنین برای حمام کردن، استخرهای شنای طبیعی Paseo La Jaquita در Guía de Isora را می‌توانید انتخاب کنید که منشأ آتشفشانی دارند و چشم‌اندازی از La Gomera را در اختیار میهمانان قرار می‌دهند. San Cristóbal de La Laguna، محبوب‌ترین استخرهای شنای طبیعی در Punta Hidalgo هستند.

سخن پایانی

تنریف به عنوان جزیره جذاب در اقیانوس اطلس، دارای مناظر و آب و هوای متنوعی است. کوه تید، با ارتفاع ۳۷۱۸ متر، غول عظیم طبیعت است که بر جزیره مسلط است. آتشفشان معروف قلب این جزیره پر از تضادها ست. زیبایی طبیعی جزیره تنریف مسافران را شگفت زده می‌کند. این جزیره دارای سواحل سنگ های آتشفشانی، شن های سیاه و امواج قوی است، اما سواحل ملایم تری با ماسه های طلایی نیز دارد. شهرهایی مانند سانتا کروز د تنریف، پورتو د لا کروز و سان کریستوبال د لا لاگونا جالبترین جاذبه های گردشگری تنریف را در خود دارند. بدون شک از بازدید در تنریف بسیار لدت خواهید برد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید