بهترین مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 30 مارس 2023
Loading...

مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار بیشتر از هر فصل دیگری خودنمایی می‌کنند. بهار فصلی است که با باز شدن شکوفه‌های رنگارنگ، سبز شدن برگ درختان و هم‌آوازی پرندگان خوش‌صدا طبیعت تولدی دوباره را نوید می‌دهد. سرمای زمستان کنار می‌رود و باران هوا را تازه می‌کند. باغ ها و مراتع دامانی از گل می‌پوشند و با عطر دلنشین خود، بذر امید در دل می‌کارند. شاید فصل تابستان شلوغ ترین فصل سال برای مسافرت به ترکیه باشد اما مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار رنگ و بوی دیگری دارند. اگر هنوز برای تعطیلات نوروز خود برنامه ریزی نکرده اید به خاطر داشته سفر به ترکیه از ایران در تعطیلات نوروز بسیار ساده‌تر و ارزان تر از فصل تابستان است. دیدنی های ترکیه در فصل بهار بیشمار است و رضایت هر فردی را جلب خواهد کرد.

شاید در ابتدا سفر به ترکیه در ماه رمضان کمی مشکل به نظر برسد اما چون ترکیه یکی از مراکز توریستی مهم در جهان است نه تنها محدودیت خاصی برای مسافران ایجاد نمی‌کند بلکه مراسم افطار و جشن‌های مختلف خصوصا عید فطر به صورت گسترده و با شور و هیجان بسیار برگذار می‌شود که خود می‌تواند به جذابیت این سفر بیافزاید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

زیبایی‌ فصل بهار در ترکیه

اگر قصد دارید مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار را بر اساس زیبایی‌های طبیعی آنجا انتخاب کنید؛ باید بگویم که تصمیم بسیاری درستی گرفته اید. ترکیه دارای طیف متنوعی از مناظر طبیعی است و بهار زمان بسیار مناسبی برای کشف آنهاست. در اینجا برخی مقاصد گردشگری در تور ترکیه در فصل بهار بر اساس زیبایی‌های طبیعی را به شما معرفی می‌کنیم.

صخره ها و غارهای کاپادوکیا

با توضیحاتی که در مورد بافت طبیعی کاپادوکیا داده شد لازم به ذکر نیست که تماشای این منطقه از طریق بالن تا چه میزان می‌تواند فره بخش باشد. در بالن می‌توانید تمام منطقه تاریخی، طبیعی کاپادوکیا را زیر پای خود ببینید. البته خود بالن سواری نیز بدون شک یکی از خاص‌ترین تجربه‌های شما در دیدار از مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار خواهد بود.

فتحیه

آب‌های فیروزه‌ای و خط ساحلی ناهموار فتحیه آن را به یکی از مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار  برای دوستداران طبیعت بدل کرده است. مسیرهای سرسبز کوه‌های توروس لذت پیاده روی جنگلی را برای شما به ارمغان می‌آورند. پس از پیاده روی بهاری می‌توانید یک قایق تفریحی اجاره کنید و یکی از رویایی‌ترین لحظات زندگی خود را تجربه کنید

دریاچه وان

بزرگترین دریاچه ترکیه، دریاچه وان، در شرق ترکیه واقع شده است. سفر به ترکیه از ایران مناظر حیات وحش خیره کننده‌ای  را  در بدو ورود در مقابل شما قرار می‌دهد. حتی در بهار نیزکوه‌های اطراف پوشیده از برف است و پرندگان مهاجر در کنار ساحل دریاچه به چشم می‌خورند. اگر در سفر به ترکیه به لذت بردن از طبیعت اهمیت می‌دهید دریاچه وان را در لیست مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار خود قرار دهید.

پیاده روی در کوه نمرود

کوه نمرود از بلندی‌های جنوب شرقی ترکیه است، پیاده روی در ویرانه های باستانی اعجاب آور و مناظر دامنه‌های سرسبز و زیبای کوهوپایه‌ها کوه نمرود و پر کردن سینه از هوای پاک و تازه کوهستانی این منطقه هر طبیعت گردی را به سوی خود فرا می‌خواند. پس اگر احل ترکیه گردی هستید و به دنبال مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار برای طبیعت دوستان می‌گردید، این پیاده روی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

تنگه پارک ساکلیکنت

شگفتی طبیعی دیگری از مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار براساس زیبایی‌هایی طبیعی تنگه پارک ساکلیکنت (Saklikent Canyon ) است. می‌توانید در این پارک طبیعی پیاده روی کنید در ضمن در مسیر رودخانه داخل تنگه امکان رفتینگ برای مسافران فراهم است. اگر در فصل بهار به این تنگه سفر کنید دمای هوا برای استفاده از آب رودخانه و رفتینگ بسیار مناسب است همچنین ازدحام روزهای تابستان نیز گریبان گیر شما نخواهد بود. اگر در مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار برای خود دنبال گشت و گذار در هوای آزاد هستید پارک ساکلیکنت و تنگه معروف آن را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید…

سفر به ۵ شهر ساحلی رویایی در ترکیه

تولیدات فصل بهار در ترکیه

کشور ترکیه جزو ۲۰ تولید کننده بزرگ جهان است و طیف گسترده ای از محصولات را در سال تولید کرده و به بازارهای داخلی و بین‌المللی عرضه می‌دارد. این تولیدات در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و صنایع دستی است. این تولیدات در طول سال صورت می‌پذیرد اما برخی منحصرا در فصل بهار برگزار می‌شود یا در فصل بهار رونق و تنوع بیشتری دارد.

مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار برای خرید میوه و محصولات مرتبط با آن

ترکیه کشوری با آب و هوا و توپوگرافی متنوع است که امکان تولید انواع میوه ها را فراهم می کند. بسته به شرایط آب و هوایی و خاک مرکباتی مانند پرتقال، لیمو و ماندارین معمولاً در مناطق مدیترانه‌ای رشد می‌کنند، در حالی که میوه‌هایی مانند سیب، زردآلو و گیلاس در منطقه اطراف دریای سیاه تولید می‌شوند. اگر مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار را بر اساس خوردنی‌های مورده علاقه‌تان انتخاب می کنید مطالعه این دو لیست به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. اول به سراغ میوه‌ها می‌رویم و بعد غذاهای متنوع ترکی را بررسی خواهیم کرد.

۱.  شهر آنتالیا (Antalya): تولید انواع میوه‌های استوایی مانند آناناس، مانگو، کنار، پاپایا و نارگیل

۲. شهر بوردور (Burdur): تولید انواع گیاهان دارویی و گل‌های زینتی مانند گل رز، گل بنفشه، مریم گلی و آویشن

۳. شهر دنیزلی (Denizli): تولید گیاهان دارویی مانند زعفران، نعناع، گل گاوزبان و شنبلیله

۴. شهر یالوا (Yalova): تولید میوه‌های خشک مانند زردآلو، گیلاس، بادام و فندق

۵. شهر قونیه (Konya): تولید گیاهان دارویی و میوه‌های آجیلی مانند گردو، بادام و فندق

مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار برای خرید غذا و خوراکی

ترکیه مانند بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی دارای غذاهای بسیار متنوعی است. هر شهری در ترکیه غذای مخصوص به خود را دارد و حتی غذاهای مشترک بین شهرها با در هر شهر به شیوه خاص خود پخته و سرو می‌شود. معرفی تمام غذاهای ترکی مثل نوشتن یک کتاب آشپزی است بنابراین در این لیست بیشتر سعی می‌کنیم تا غذاهای سنتی مخصوص هر شهر و یا شناخته شده ترین غذای سنتی هر شهر را به شما معرفی کنیم. اما باید دانست که به غیر از غذاهای سنتی فست‌فودهای متنوع و حتی معتبر دنیا در تمام شهرهای ترکیه شعبه دارند  همچنین غذاهای محلی یک شهر ممکن است در دیگر شهرهای ترکیه نیز به فروش برسد.

۱. استانبول: بورک، کباب، بالیک و باقلوا از خوراکی‌های مشهور شهر استانبول است.

۲. آنتالیا: کوفته و بادمجان محشی غذاهای سنتی آنتالیا هستند و مرغ سوخاری و دونر کباب غذاهای مدرن این شهر.

۳. ازمیر: ازمیر به دو غذای کالاماری (ماهی چنگر مرغوب)، کاسترو (سوپ پسته ای)، شناخته می‌شود البته کوفته ازمیر نیز در بین کوفته دیگر شهرها شهرت بیشتری دارد.

۴. بورسا: اسکندر کباب، گوزلمه، گوجه ترشی از خوراکی‌های بسیار لذیذ بورسا است

۵. طرابزون: این شهر مرکز غذاهای دریایی ترکیه است. ماهی قزل آلا و آنچوی این منطقه طرفداران بسیاری دارد.

۶. قونیه: قوشلاماچ، فرن کباب و پشمک از خوردنی‌های سنتی این شهر مذهبی است.

لازم به ذکر است که این فقط چند مثال از غذاهای محلی شهرها هستند و هر شهر تعداد زیادی غذا و خوراکی مخصوص به خود را دارد.

مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار برای خرید صنایع دستی

بازارهای صنایع دستی در سرتاسر ترکیه پراکنده شده‌اند و انواع و اقسام صنایع دستی مانند ابریشم، چرم دوزی، جواهر سازی، سفالگری، ساخت مجسمه‌ و وسایل دکوری، فرش و قلاب بافی را به فروش می‌گذارند اما هر شهر به دلیل محدودیت‌های جغرافیایی، اقتصادی و فرهنگی خود، نوعی صنایع دستی خاص و منحصر به فرد دارد.

۱.  شهر قونیه:  قالی بافی از صنایع دستی پررونق است و قالی‌های با کیفیت آن به سراسر دنیا صادر می‌شود.

۲. شهر غازی عینتاب، خانه تولید کنندگان مشهور ابریشم است.

۳.  شهر ازمیر به دلیل تولید مجسمه‌های طلا، نقره و برنجی که به کار گرفته می‌شوند، شهرت دارد.

۴. شهرهای استانبول، آنتالیا و بورسا که بازارهای بزرگ صنایع دستی را در خود جای داده‌اند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ترکیه از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ترکیه

جشنوار‌‌ه‌های بهاری در ترکیه

با آغاز فصل بهار به غیر از طبیعت ترکیه بازار توریسم آن نیز جان تازه‌ای می‌گیرد. همین امر باعث شده تا جشن ها و جشنواره‌های متعددی در سراسر این کشور برگزار شود که بازدید از یک تجربه کامل جدید از ترکیه و حتی رسوم سنتی است که ما هم در ایران آنها را جشن می‌گیریم. بنابراین اگر دوست دارید برنامه‌ریزی مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار را بر اساس جشنواره‌های مختلفی که در این کشور برگزار می‌شود تنظیم کنید با ما همراه شوید.

سراسر ترکیه |جشنواره نوروز

نوروز در ترکیه جایگاه ویژه ای دارد و یکی از اعیاد مردم ترکیه به حساب می‌آید. برای استقبال از این رو خاص، مردم هر شهر مقدماتی را برای برگزاری مراسم نوروز فراهم می‌کنند. در ترکیه تاریخ ۲۲ و ۲۳ مارس هر سال را نوروز سلطان یا سلطان نوروز نامگذاری کرده‌اند. مردم هر خطه از ترکیه، بر اساس آداب و رسوم خودشان برای استقبال نوروز اقدام می‌کنند.

مردم ساکن دیاربکر، شانلی اورفه، ماراش و مرسین؛ اهالی مناطق شرقی ترکیه مثل آگری، ایغدیر، قارص و اردهان، برای نوروز اهمیت زیادی قائل هستند مردم این  منطقه‌ها با دعوت و پذیرایی از عزیزانشان در کنار هم آتش روشن می‌کنند و نوروز را پاس می‌دارند اما در شهرهای بزرگ مثل استانبول، آنکارا، ازمیر، آدانا در این روز با تخفیف و کمپین‌های مختلف، مردم را به خرید و بازدید از رویدادهای مختلف فرهنگی تشویق می‌کنند. بازار کنسرت‌ها و مراسم‌های رقص سنتی گرم‌تر از سابق است و مردم در خیابان‌های پرتردد شیرینی می‌پزند و به عنوان شادباش بین عابرین قسمت می‌کنند.

استانبول | جشنواره بین المللی لاله

فرا رسیدن بهار و شکوفه دادن لاله ها را در پارک ها و باغ های استانبول جشن می گیرد.

در طول جشنواره، میلیون‌ها گل لاله در رنگ‌های مختلف در پارک‌ها، میادین و مکان‌های عمومی در سراسر شهر کاشته می‌شوند. بازدیدکنندگان می توانند از زیبایی لاله ها لذت ببرند و همچنین در رویدادهای فرهنگی مختلف از جمله نمایشگاه‌های هنری و موسیقی محلی شرکت کنند.

این جشنواره برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ برگزار شد و از آن زمان به یکی از محبوب ترین رویدادهای شهر استانبول تبدیل شده است که گردشگران و مردم محلی را به خود جذب می‌کند. علاوه بر نمایش زیبایی های طبیعی استانبول، هدف این جشنواره ترویج میراث فرهنگی غنی این شهر و تجلیل از موقعیت آن به عنوان یک شهر جهانی است. این اطلاعات به شما کمک می کند برای رزرو و خرید تور استانبول بهترین تصمیم را بگیرید. 

آنتالیا | جشنواره بین‌المللی مجسمه‌های شنی

در این جشنواره که از سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز شده است از آوریل تا می در آنتالیا ترکیه برگزار می‌شود و هنرمندان بسیاری از سراسر دنیا گردهم جمع شده و مجسمه‌های شنی حیرت انگیزی در سواحل شنی آنتالیا درست می‌کنند. مجسمه‌های شنی که برخی از آنها دارای ارزش هنری بسیار زیاد و یا حاوی پیامی اجتماعی و سیاسی هستند. شاید هیجان انگیزترین قسمت این جشنواره این باشد که مردم در کنار یکدیگر از ماده ساده‌ای مانند شن پیچیده ترین اشکال را می‌سازند و در کنار یکدیگر اوقات خوشی را سپری می‌کنند. در میان این مجسمه‌های ماسه ای تعداد زیادی از مجسمه‌های بازیگران معروف یا شخصیت‌های کارتونی و بازی‌ها نیز دیده می‌شوند.

در کنار مجسمه سازی از شن، موسیقی زنده، رقص و کارگاه آموزش مجسمه‌های شنی نیز برگزار می‌شود که می‌تواند برای تمام افراد یک خانواده جذاب باشد.

ازمیر | جشنواره بین‌المللی عروسکی

این جشنواره‌ به انواع نمایش‌های عروسکی اختصاص دارد و معمولاً در ماه می در ازمیر ترکیه برگزار می‌شود. این جشنواره هنرمندان و شرکت‌های عروسکی را از سراسر جهان گرد هم جمع می‌کند. در خلال این جشنواره اجراهای عروسکی و کارگاه‌های ساخت عروسک و عروسک گردانی نیز برگزار می‌شود.

بازدیدکنندگان می‌توانند از نمایش‌های عروسکی مختلف مانند نمایش عروسکی دستی سنتی گرفته تا اجراهای تجربی و آوانگارد لذت ببرند. این جشنواره علاوه بر اجراها و کارگاه های آموزشی، شامل نمایشگاه، نمایش فیلم و سایر رویدادهای فرهنگی مرتبط با نمایش عروسکی است. این جشنواره فرصت بی نظیری را برای مخاطبان فراهم می کند تا هنر نمایش عروسکی را تجربه کنند و با اهمیت فرهنگی آن آشنا شوند. همچنین یکی از مفرح‌ترین فعالیت‌ها در هنگام سفر به مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار برای کودکان است.

این جشنواره از سال ۲۰۰۰ میلادی هر سال برگزار شده است و مهم ترین جشنواره نمایش عروسکی در ترکیه و جهان است.

سراسر ترکیه | عید فطر

 عید فطر یا Ramazan Bayrami  یکی از مهم ترین اعیاد مذهبی در ترکیه است که با پایان ماه مبارک رمضان این جشن‌ها آغاز می‌شوند. تاریخ عید فطر هر سال بر اساس تقویم قمری متفاوت است، امسال ماه مبارک رمضان در بهار قرار دارد و یکی از جشن‌هایی که در مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار برگزار می‌شود این عید بزرگ مسلمانان است.

این روز تعطیل رسمی و زمان جشن و با هم بودن است و بسیاری از ترک ها از این فرصت برای دیدار با خانواده و دوستان، دادن و گرفتن هدیه و لذت بردن از غذایی خاص این عید استفاده می‌کنند. شیرینی‌های سنتی مانند باقلوا و لوکوم نیز بخش مهمی از جشن‌ عید فطر در ترکیه است از این رو این عید را جشن شکر نیز می‌نامند.

در تعطیلات عید فطر، بسیاری از کسب و کارها و ادارات دولتی برای چند روز تعطیل هستند و به دلیل تعداد زیاد مردمی که برای دیدار اقوام به سایر نقاط کشور سفر می کنند، حمل و نقل شهری ممکن است اندکی پرازدحام تر از روزهای دیگر باشد. خیابان‌ها و فضاهای عمومی اغلب با چراغ‌ها و تزئینات رنگارنگ تزئین می‌شوند و بسیاری از شهرها رویدادهای ویژه‌ای مانند کنسرت‌ها و نمایش‌های آتش بازی را به مناسبت این مناسبت این روز فرخنده برگزار می‌کنند.

بیشتر بخوانید …

۱۰ حقیقت جالب درباره کوش آداسی ترکیه

مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار برای دوست داران مد

فصل بهار در صنعت مد یکی از فصول پر اهمیت است زیرا درای آب و هوایی است که نیازمند به انواع مختلفی از لباس است. روزهای بهاری می‌توانند آفتابی باشند یا بارانی، می‌توانند خیلی سرد باشند و یا با تابش خورشید گرم. از این رو برندهای مختلف لباس و اکسسوری با شروع بهار نسل جدیدی از محصولات خود را ارائه می‌دهند اگر مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار را برای خرید لباس و لوازم جانبی برمی‌گزینید به خاطر داشته باشید چندین فستیوال خرید خاص در ترکیه وجود دارد که پاسخگوی سلایق مختلف در صنعت مد است.

نمایشگاه جواهرات استانبول

این رویداد دو سالانه در استانبول در ماه های مارس و اکتبر برگزار می‌شود و یکی از بزرگترین نمایشگاه های جواهرات در جهان است. در این نمایشگاه غرفه داران از سراسر جهان آخرین نمونه‌ و طرح‌های جواهرات خود را به نمایش می گذارند.

 نمایشگاه چرم استانبول

این جشنواره هرسال در ماه مارس در استانبول برگزار می‌شود و یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های تجاری چرم در منطقه است. در این نمایشگاه طیف وسیعی از محصولات چرمی از جمله کفش، کیف، ژاکت و غیره به فروش گذاشته شده است.

 هفته فشن استانبول

یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های مد در ترکیه است که هر ساله در ماه مارس یا آوریل برگزار می‌شود. این نمایشگاه، به عنوان یک فرصت برای طراحان مد و برندهای معتبر جهانی برای ارائه طرح‌های جدید و ایده‌آل برای فصل بهار شناخته شده است.

 فشن عروسی ایف در ازمیر

این نمایشگاه توسط یکی از برندهای معتبر لباس در ترکیه برای علاقه‌مندان به مد عروس هر ساله در شهر ازمیر برگزار می‌شود و شامل طراحان محلی و بین‌المللی است. طراحان در این نمایشگاه به ارائه طرح های برای لباس‌های عروس، لباس‌های شب و لباس‌های مجلسی می‌پردازند.

 هفته فشن بورسا

این نمایشگاه یکی از بزرگترین رویدادهای مد در آسیای شرقی است. در این نمایشگاه، طراحان زیادی از تمامی کشورهایی که در صنعت مد مشغول به کار هستند، شرکت می‌کنند و طرح هایی برای فصل بهار و تابستان را به نمایش می‌گذارند.

هفته فشن آنتالیا

که بزرگترین هفته مد در منطقه جنوب غربی ترکیه است که در فصل بهار اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید …

با روی کمتر شناخته شده ترکیه؛ آشنا شوید

سفر ارزان در بهار

سفر به  مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار به طور بالقوه می تواند هزینه های سفر شما را در مقایسه با فصل اوج تابستان کاهش دهد. نرخ قیمت بلیط هواپیما، قیمت اقامتگاه و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و تفریحی در گوشه کنار ترکیه به نسبت تابستان به نسبت کمتر است. همچنین ممکن است به خاطر اینکه ازدحام جمعیت در همه جای ترکیه زیاد نیست گزینه‌هایی که می‌توایند برای سفر خود انتخاب کنید می‌تواند اقتصادی تر از زمانی باشد که به دلیل هجوم جمعیت تنها چند گزینه برای تفریح کردن باقی می‌ماند. دمای مناسب هوا در  مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار به شما اجازه می‌دهد تا هر جا که خواستید استراحت کنید، غذاها، میوها‌ها و سبزیجات بیشتر و ارزانتری برای خرید بیابید.

از یاد نبرید که جشنواره‌ها و رویدادهای زیادی که در  مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار برگزار می‌شود باعث می‌شود تا در بسیاری از خریدهای عمده و روزمره خود چند درصد تخفیف دریافت کنید. شاید سفر به  مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار ارزان‌تر از زمستان نباشد اما با اینکه کیفیت و حق انتخاب در سفر شما به اندازه سفر در تابستان بالاست اما هزینه کمتری پرداخت می‌کنید.

مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار | جزایر پرنس را از دست ندهید

جزایر پرنس، مجموعه ای از ۹ جزیره دریایی کوچک در دریای مرمره بوده که به خاطر زیبایی و آرامش فراوان، از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار محسوب می‌شود. این جزایر با فاصله نزدیک به شهر استانبول، برای بسیاری از مسافران این جزایر نقطه امن و آرامش‌ در کنار شلوغی استانبول است. هر یک از این جزایر دارای زیبایی و ویژگی‌های خاص خود هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جزیره بیوک آدا (Büyükada)

از میان جزایر پرنس، جزیره بویوک آدا بزرگترین و معروف ترین آنها است. در زبان ترکی «بیوک» به معنای بزرگ و «آدا» به معنای جزیره است، از این رو این جزیره را بیوک آدا نامگذاری نمودند. این جزیره که لقب هایی همچون نگین جزایر پرنس استانبول و نگین سبز دریای مرمره را از آن خود کرده است، پر رفت و آمدترین و توریست پذیرترین جزیره نیز به شمار می رود.

تماشای نمای خیابان‌ها با ویلاهای جالب با سبک معماری قرن نوزدهم، پیاده روی در مسیر مخصوص جنگل‌های سرسبز و انبوه کاج و استنشاق هوای تازه جنگل، استراحت و آبتنی در سواحل درخشان و تمیز و به ویژه بازدید از صومعه ارتدکس یونانی که اثری تاریخی و ارزشمند است از دیگر جاذبه های جزیره بیوک آدا هستند.

جزیره هیبلی آدا (Heybeliada)

بعد از بیوک آدا دومین جزیره از نظر وسعت جزیره هیبلی آدا است. این جزیره نیز در منطقه آدالار واقع شده و جزو جزایر پرنس استانبول به شمار می رود. در هیبلی آدا نیز جاذبه های گردشگری مختلفی همچون مدرسه تاریخی نیروی دریایی، کلیساهای تاریخی نظیر کلیسای صخره ای آیا یورگی، قبر ادوارد باتون سفیر انگلیس، سواحل جذاب، خانه موزه اینونو، عمارت عباس پاشا، رستوران ها و کافه های متنوع و … وجود دارد. این جزیره از جمعیت کمتری نسبت به بیوک آدا برخوردار بوده اما در فصل تابستان و با ورود گردشگران جمعیت آن بیشتر می شود.

جزیره بورگاز آدا (Burgaz Island)

سومین جزیره از مجموعه جزایر پرنس در استانبول جزیره بورگاز آدا نام دارد. این جزیره نیز همانند سایر جزایر از مناظر تماشایی، جاذبه های مختلف و آرامشی فوق العاده برخوردار است. بیشتر ساکنین این جزیره یونانی هستند که البته در سال های اخیر برخی از آنها برای زندگی استانبول را انتخاب نمودند.

تپه باراک به آن بام بورگاز آدا هم می گویند و محل زندگی ادیب بزرگ ترکیه سعید فائق است که در حال حاضر به موزه تبدیل شده و از معروفترین جاهای دیدنی این جزیره به شمار می رود. قدم زدن در ساحل بورگاز آدا نیز می تواند لذت سفر شما به ترکیه و جزایر پرنس استانبول را دوچندان نماید و خاطره خوشی برایتان به یادگار بگذارد.

جزیره کینالی آدا (Kinaliada Island)

کینالی آدا چهارمین جزیره از مجموعه جزیره های پرنس در استانبول ترکیه است. اگر قصد خرید از مراکز تجاری و بازارهای مختلف را دارید می توانید به سراغ این جزیره بروید. شما می توانید علاوه بر بازارگردی از دیگر جاذبه های کینالی نیز بازدید نمایید. آثار تاریخی به جای مانده از امپراتوری های روم و عثمانی و همچنین سواحل جذاب از مهمترین مکان های محبوب گردشگران این جزیره ی پرنس استانبول محسوب می گردند.

جزیره سیوری آدا (Sivriada)

جزایر سیوری آدا از جمله جزیره‌های استانبول واقع در دریای مرمره بوده و مساحتی حدود نیم کیلومتر مربع دارد. سیوری آدا که با نام هایسیز آدا به معنی جزیره بی فایده نیز شناخته می‌شود ، کوچک‌ترین جزیره از مجمع الجزایر پرنس است. چنانچه تمایل داشتید می توانید برای گذراندن اوقات فراغت و پیک نیک خانوادگی با قایق به این جزیره بروید. سیوری آدا در عصر بیزانس، مرکز عبادت بوده و برای زندانی کردن و بازداشت افراد شاخص نیز استفاده می شد. بازدید از جزیره سیوری آدا، در برنامه تور استانبول معمولا جای دارد.

بورسا؛ قلب امپراتوری عثمانی

بورسا در فصل بهار به یکی از جذاب‌ترین شهرهای ترکیه تبدیل می‌شود. در این فصل، شهر با رونق و شادابی خاصی پوشیده می‌شود و باغ‌های زیبایی که در سراسر شهر پراکنده شده‌اند به همراه گل‌های فراوان در معابر باعث می‌شوند که بورسا یکی از مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار باشد. لازم به ذکر است که بورسا در فصل بهار نه تنها برای گردشگری، بلکه برای تجارت گل و گیاه نیز معروف است و از همین رو، بازار گل و گیاه در فصل بهار در بورسا بسیار رونق دارد.

از دیگر جاهای دیدنی بورسا می‌توان به مسجد جامع بورسا، موزه آتاتورک و آبشار سیتابات اشاره کرد. همچنین در فصل بهار جشنواره بین المللی بورسا نیز برگزار می‌شود که یک رویداد سالانه است و معمولا در ماه های ژوئن و جولای در بورسا ترکیه برگزار می شود. این جشنواره جشنی از هنر و فرهنگ است و طیف گسترده ای از اجراها و فعالیت ها را در مکان های مختلف در سراسر شهر برگزار می کند.

در طول جشنواره، بازدیدکنندگان می توانند از طیف متنوعی از فعالیت های فرهنگی، از جمله کنسرت های موسیقی، اجرای رقص، نمایش های تئاتر، نمایش سینما و نمایشگاه های هنری لذت ببرند. در این جشنواره هنرمندان داخلی و بین‌المللی به تبادل فرهنگی و ترویج تنوع هنری می‌پردازند.

بیشتر بخوانید …

راهنمای سفری ارزان به شهر وان، ترکیه

بهترین شهر ترکیه برای سفر در بهار – استانبول در بهار، شهر رویایی

مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار آنقدر جذابیت‌های مختلف دارد که انتخاب بهترین شهر برای سفر به ترکیه در بهار را بسیار دشوار می‌کند. سلایق مختلف، جشنواره‌های متعدد و آب و هواهای گوناگون باعث ‌می‌شود هر کدام از این شهرها در یکی از موارد از دیگری پیشی بگیرند اما اگر بخواهیم بهترین شهر ترکیه برای سفر را انتخاب کنیم تنها یک مورد است که از بقیه لیاقت بیشتری برای رسیدن به این مقام پیدا کند. درست حدس زدید استانبول. خیلی از مردم دنیا ترکیه را تنها با شهر استانبول می‌شناسند که چندان تصور غلطی نیست. این شهر با تنوع و گوناگونی گسترده‌ای که در طبیعت و فرهنگ خود دارد نظر تمام مسافرانی که به آنجا سفر می‌کنند را به خود جلب می‌کند و نمونه کوچکی از کل ترکیه است. در این شهر می‌توانید از حمام ترکی لذت ببرید یا وقت خود را در کافه‌های شبانه آن سپری کنید. غذاهای مورد علاقه ترکی خود را نوش جان کنید و از معاشرت با دوستان در فضاهای باز و خنک استانبول بیشترین بهره را برید. از بازارهای بزرگ خرید کنید و یا در کوچه باغ‌های دنج  آن گم شوید. همگی این زیبایی‌ها در کنار هم در شهر استانبول جای خوش کرده‌اند.

سخن آخر

ترکیه کشوری چهار فصل است که سفر به آنجا برای هر کسی می‌تواند خاطره‌های بسیار زیبایی خلق کند. اما سفر ترکیه در فصل بهار تجربه ایست که کمتر به دست می‌آید. تجربه ای سرشار از نور و رنگ و بوهای خوش که در ذهن هر کسی تا مدت‌ها باقی خواهد ماند. اگر قصد سفر در ایام نوروز را داید از مقاصد گردشگری ترکیه در فصل بهار غافل نشوید. انتخاب شهرهای این کشور به عنوان  مقصد گردشگری سفر به بخش هایی به اروپاست ولی نیاز به ویزای توریستی شینگن ندارد. 

برای مشاهده قیمت و خرید تور ترکیه از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ترکیه
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید