بهترین فصل سفر به برزیل

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 18 سپتامبر 2023
Loading...

برزیل به قدری زیباست که گویی مادر طبیعت سخاوتمندانه هر آنچه که داشته در دل این سرزمین به نمایش گذاشته است. حتی فصل‌های برزیل نیز با طبیعت این کشور همگام شده و هر یک با ویژگی‌های خاص خود گوشه‌ای از طبیعت زیبای برزیل را به نمایش می‌گذارند. برای آشنایی با بهترین فصل سفر به برزیل و آب و هوای این کشور مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

سفر به برزیل برای دوستداران ماجراجویی سفری پرخاطره خواهد بود. چرا که این کشور از سافاری‌های جذاب تا لذت قایق‌سواری در میان جنگل‌های آمازون را به میهمانان خود هدیه می‌دهد؛ اما پیش از هر چیز لازم است بدانیم که برای لذت بردن از لحظه به لحظه در تور برزیل کدام فصل را برای سفر به این کشور انتخاب کنیم؟ در ادامه مطلب بهترین فصل سفر به برزیل به این سؤال پاسخ می‌دهیم.

مقصدی توریستی-تفریحی به نام برزیل

 برزیل، کشوری با زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده، میراث فرهنگی غنی و مهمان‌نوازی گرم، مسافران را در تمام طول سال از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کند.

از خیابان‌های پر از پای‌کوبی و رقص سامبا ریودوژانیرو تا اعماق جنگل‌های آمازون، برزیل مجموعه‌ای خیره‌کننده از تجربیات را به رخ می‌کشد.

بااین‌حال، برای لذت بردن از بهترین‌های این کشور مسحورکننده، ضروری است که بهترین فصل سفر به برزیل را برای بازدید خود برنامه‌ریزی کنید.

بیشتر بخوانید: کویر‌های برزیل ، تجربه شنا در کویر

سفر به برزیل در فصل بهار

بهارهای برزیل از ماه سپتامبر شروع شده و تا نوامبر ادامه دارد. این فصل بهترین زمان برای پیاده‌روی در جنگل‌های آمازون و طبیعت سحرانگیز برزیل است. پس می‌توانید علاوه بر بازدید از شهرهای ریودوژانیرو و سائوپائولو، اقامت در ایگواسو را نیز به برنامه سفر خود اضافه کرده و حسابی خوش بگذرانید. با سفر به برزیل در این فصل می‌توانید بدون دغدغه بارش باران و در بهترین شرایط آب و هوایی از سافاری جنگل و دیدن نادرترین حیوانات دنیا لذت ببرید. اگر هم شانس با شما یار باشد امکان این را دارید که در یکی از فستیوال‌های مهیج ارکیده ها در بهار (سپتامبر)، روز استقلال (۷ سپتامبر)، جشنواره فیلم ریو (نوامبر)، فرمول ۱ جایزه بزرگ برزیل (نوامبر) حضور پیدا کنید.

بهترین زمان سفر به برزیل از نظر بودجه

اگر قصد سفر به برزیل را دارید و به دنبال مناسب‌ترین گزینه‌ها از لحاظ بودجه هستید؛ انتخاب بهترین فصل سفر به برزیل می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر هزینه‌های شما تأثیر بگذارد. برزیل در طول فصول بهار (سپتامبر تا نوامبر) و پاییز (از آوریل تا ژوئن) ، به مسافرانی که از بودجه آگاه هستند، خدمات مناسبی ارائه می‌دهد.

در این ماه‌ها، هوای مطبوع با کاهش قیمت اقامت و بلیت هواپیما تکمیل می‌شود. تعداد گردشگران کمتر همچنین به این معنی است که شانس بیشتری برای تضمین معاملات مقرون‌به‌صرفه خواهید داشت.

پس‌اندازی که از آن لذت خواهید برد، می‌تواند به سمت کاوش بیشتر جاذبه‌های مسحورکننده برزیل هدایت شود.  بنابراین، از فصل‌های اقتصادی مناسب استفاده کنید و ماجراجویی برزیل خود را همین امروز رزرو کنید!

بیشتر بخوانید: واحد پول برزیل، مقایسه با سایر ارزها

سفر به برزیل در فصل تابستان

هوای ۳۰ درجه سانتی‌گراد همه چیز را برای لذت بردن از تفریحات آبی در فصل تابستان محیا می‌کند. از این رو بسیاری تابستان را بهترین فصل سفر به برزیل می‌دانند. نکته جالب اینکه این کشور هر ساله با ورود به ماه دسامبر میزبان بیش از ۲ میلیون گردشگر از نقاط مختلف دنیا می‌باشد. تابستان‎های برزیل تا ماه فوریه ادامه داشته و شگفت‌انگیزترین رویدادها را شامل می‌شود. اگر این فصل را برای سفر انتخاب کرده‌اید به دلیل مرطوب بودن هوا و تابش آفتاب همراه داشتن چتر آفتابی را فراموش نکنید. فستیوال رتیلون در ۳۱ دسامبر و کارناوال ریو در فوریه از معروف‌ترین فستیوال‌های تابستان‌های ریو هستند.

خلوت‌ترین زمان سفر به برزیل

 برای کسانی که خواهان آرامش‌اند و به دنبال فرار از مکان‌های توریستی شلوغ هستند، بهترین زمان سفر به برزیل در طول فصل‌های غیر تویریستی این کشور خواهد بود.

این دوره که از ماه می تا سپتامبر است، به شما این فرصت را می‌دهد که برزیل را با جمعیت کمتری تجربه کنید.

مکان‌های دیدنی نمادین مانند مجسمه مسیح رستگار و آبشار باشکوه ایگوازو را بدون شلوغی کاوش کنید تا ارتباط صمیمانه‌تری با این مکان‌های منحصربه‌فرد برقرار کنید.

 بهترین زمان سفر به آمازون

اگر قلب ماجراجویی شما در جنگل بارانی مرموز آمازون نهفته است، نیاز است که در طول ماه‌های مشخصی به این کشور سفر کنید. بهترین فصل سفر به برزیل برای تماشای آمازون در تمام شکوهش، فصول خشک است که معمولاً از ژوئن تا نوامبر را در بر می‌گیرد.

در این دوره، رودخانه‌ها عقب‌نشینی می‌کنند و مسیرهای قابل دسترسی برای اکتشاف ایجاد می‌کنند و حیات‌وحش در اطراف منابع آب جمع می‌شود و شانس شما را برای مشاهده موجودات گریزان مانند جگوارها و دلفین‌های صورتی رودخانه جذاب افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: موارد ممنوع در برزیل | قوانین کشور برزیل

سفر به برزیل در فصل پاییز

روزهای گرم و شب‌های کمی مرطوب ویژگی اصلی پاییزهای برزیل هستند. جالب است بدانید که پاییز فصل برداشت قهوه و کاکائو در برزیل است بنابراین می‌توانید در کنار لذت بردن از طبیعت زیبای برزیل قهوه تازه خوش عطر برزیلی را نیز به عنوان سوغات خریداری کنید. پاییز برزیل ماه‌های مارچ تا می را شامل شده و دمای این فصل حدود ۲۶ درجه سانتی گراد می‌باشد. آب و هوای عالی و برگزاری فستیوال‌های معروف از جمله نمایش قایق ریو و جمعه خوب در ماه آپریل باعث شده تا بسیاری پاییز را بهترین فصل سفر به برزیل بدانند. قیمت تورهای برزیل در این فصل کمی ارزان‌تر از فصل بهار و تابستان است.

 بهترین زمان سفر به سواحل شمالی و شرقی برزیل

مناطق شمال شرقی و شمالی برزیل به خاطر سواحل خیره‌کننده و آب‌وهوای استوایی شهرت دارند.

برای استفاده حداکثری از تعطیلات ساحلی خود و به‌حداقل‌رساندن خطر باران، بهترین زمان سفر به برزیل در فصل خشک است که معمولاً از سپتامبر تا مارس طول می‌کشد.

در این ماه‌ها، می‌توانید آفتاب بگیرید، ورزش‌های آبی مهیج را انجام دهید و خط ساحلی را تاحدی‌که دلتان بخواهد کاوش کنید.

بهترین زمان سفر به جنوب برزیل

 برای کسانی که به مقصدهای ساحلی جنوبی مانند فلوریانوپلیس و ریو گراند دو سول چشم دوخته‌اند، آب‌وهوا از الگوی متفاوتی پیروی می‌کند. برای لذت بردن از سواحل خیره‌کننده و فعالیت‌های بی‌شمار در فضای باز، بهترین زمان سفر به برزیل بین نوامبر و مارس است. در این ماه‌ها هوا گرم است، بارندگی کم است و شرایط برای استراحت در کنار ساحل، ورزش‌های آبی و کاوش بسیار مناسب است. در آغوش گرم سواحل جنوبی برزیل شیرجه بزنید و هم اکنون ماجراجویی ساحلی خود را رزرو کنید!

بیشتر بخوانید: معرفی سواحل برزیل

سفر به برزیل در فصل زمستان

برزیل با زمستان‌های کاملاً متفاوت به استقبال گردشگران می‌رود. در این فصل نه تنها هوا اصلاً رد نیست بلکه با ۲۴ درجه سانتی گراد در معتدل‌ترین حالت خود قرار دارد. وزش باده نیز دریا را مواج‌تر کرده و طرفداران موج سواری را نیز به سواحل برزیل می‌کشاند. همچنین در این فصل از رطوبت هوا کاسته شده و شما می‌توانید در صحنه‌ای کاملاً استثنایی مجسمه عظیم‌الجثه مسیح مقدس را شفاف و بدون مه ببینید. جشن‌های جشنواره بن فایر در ماه ژوئن و آرت دپورتاس آبرتاس در ماه جولای از معروف‌ترین فستیوال‌های برزیل در پاییز هستند که گردشگران نیز اجازه حضور در آن‌ها را دارند.

جشن‌ها و رویدادهای محلی در فصل‌های مختلف

برزیل به خاطر جشن‌های پر جنب‌و‌جوشش مشهور است و برنامه‌ریزی بهترین فصل سفر به برزیل می‌تواند شما را در فرهنگ محلی غرق کند. در اینجا، ما هشت مورد از محبوب‌ترین رویدادها و جشن‌های منطقه‌ای در سراسر کشور را که بر اساس فصل طبقه‌بندی شده‌اند، برجسته می‌کنیم:

۱٫     تابستان (از دسامبر تا فوریه)

  • کارناوال در ریودوژانیرو: عجیب‌ترین جشن کارناوال جهان با رژه‌های خیره‌کننده و ریتم‌های پر جنب‌و‌جوش سامبا.
  • شب سال نو در کوپاکابانا: یک مهمانی ساحلی عظیم برای استقبال از سال نو با آتش‌بازی‌های نفس‌گیر و موسیقی زنده.

۲٫      پاییز (مارس تا مه)

  • روز تیرادنتس (۲۱ آوریل): در این روز، قهرمان استقلال برزیل را در شهر جذاب تیرادنتس جشن می‌گیرند.
  • Festival de Parintins(اواخر ژوئن): در این فستیوال شاهد جشنواره فولکلور دیدنی آمازون با لباس‌های رنگارنگ و موسیقی گیرا خواهید بود.

۱٫      زمستان (ژوئن تا اوت)

  • Festa Junina: در جشنواره‌های سنتی ژوئن در سراسر برزیل شرکت کنید، همراه با رقص، موسیقی و غذاهای منطقه‌ای لذیذ.
  • روز استقلال (۷ سپتامبر) : در هفتم سپتامبر به رژه‌ها و جشن‌های میهن‌پرستانه در سراسر کشور بپیوندید.

 بهار (سپتامبر تا نوامبر)

  • Oktoberfest در Blumenau: نسخه برزیلی از جشنواره مشهور آبجو آلمان را با آبجو، موسیقی و شادی فراوان در برزیل تجربه کنید.
  • Dia de Nossa Senhora Aparecida(اکتبر): به زائران در کلیسای آپارسیدا بپیوندید تا قدیس حامی برزیل را گرامی بدارید.

بیشتر بخوانید: کارناوال برزیل + آشنایی با جشن‌ها

آب و هوای برزیل

برزیل به دلیل موقعیت مکانی عالی که دارد دارای آب و هوایی عالی در چهار فصل سال می‌باشد. نکته جالب اینکه این کشور در نیمکره جنوبی قرار گرفته گردش فصل‌های آن دقیقاً برعکس کشورهایی ست که در نیمکره شمالی قرار گرفته‌اند به این صورت که از سپتامبر تا نوامبر بهار، از دسامبر تا فوریه تابستان، از مارچ تا می پاییز و از جون تا آگست زمستان را شامل می‌شود. در مجموع هر یک از فصول را که برای سفر انتخاب کنید می‌توانید، از گردش در طبیعت، قایق سواری، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و همچنین تفریحات ساحلی لذت ببرید؛ بنابراین تمامی فصل‌های سال را می‌توان بهترین فصل سفر به برزیل دانست.

بهترین فصل سفر به برزیل؛ لذت بردن از تفریحات ساحلی

چه عاشق طبیعت باشید، چه بناهای تاریخی و چه طرفدار تفریحات ساحلی کشور سفر به برزیل برایتان هیجان انگیز و لذت بخش خواهد بود چرا که این کشور مجموعه‌ای ناب‌ترین تفریحات را در دل خود دارد. بی دلیل نیست که تور برزیل عنوان یکی از لوکس‌ترین تورهای گردشگری ستاره ونک را به خود اختصاص داده است. تورهای برزیل ما بلیط رفت و برگشت هواپیما، اقامت در هتل با صبحانه، بیمه مسافرتی و ترانسفر فرودگاهی و بین شهری را شامل می‌شود. شما می‌توانید برای رزرو تور برزیل با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

بهترین زمان سفر در مقایسه با فصل‌ها

 برای کمک به فرایند تصمیم‌گیری بهترین زمان سفر به برزیل، اجازه دهید مزایا و جشن‌های هر فصل را در جدول زیر مقایسه کنیم:

فصل

مزایا

جشن‌ها و رویدادها

تابستان

ایده‌آل برای عاشقان ساحل و کارناوال‌های پر جنب‌وجوش

کارناوال در ریو، جشن سال نو، جشن‌های عید پاک

پاییز

هوای معتدل و جمعیت کمتر

روز تیرادنتس، فستیوال پارینتینز

زمستان

قیمت‌های پایین‌تر

فستا جونینا، روز استقلال

بهار

آب‌وهوای مطبوع

Oktoberfest، Dia de Aparecida

سخن پایانی

 در پایان، برزیل یک تجربه سفر جذاب را در طول سال ارائه می‌دهد. با هماهنگ‌کردن بازدید خود با ترجیحات و اولویت‌های خود، می‌توانید افسون این ملت فریبنده را به حداکثر برسانید.

خواه مجذوب فرصت‌های مقرون‌به‌صرفه باشید، آرامش مسیرهای کمتر پیموده‌شده، یا کالویدوسکوپ جشن‌های مشهور برزیل باشید، کلید سفر فراموش‌نشدنی شما در انتخاب بهترین فصل سفر به برزیل نهفته است. با مطالب ارائه شده در این راهنما، ما اطمینان داریم که شما به‌خوبی مجهز هستید تا تصمیمی آگاهانه در مورد زمان شروع ماجراجویی برزیلی خود بگیرید. چه میعادگاهی با آمازون باشد، چه استراحتی در کنار ساحل یا غوطه‌ورشدن در قلب جشن‌های فرهنگی برزیل، انتخاب بهترین زمان سفر به برزیل با شماست.

سوالات متداول

بهترین زمان سفر به برزیل برای تجربه‌ای مقرون‌به‌صرفه چه زمانی است؟

بهترین زمان برای مسافرانی که از بودجه خود آگاه هستند، در فصول بهار (سپتامبر تا نوامبر) و پاییز (آوریل تا ژوئن) است. قیمت‌های اقامت و بلیت هواپیما کمتر است و جمعیت توریستی کم‌تری نیز حضور دارند.

خلوت‌ترین زمان برای بازدید از برزیل چه زمانی است؟

خلوت‌ترین زمان از ماه می تا سپتامبر است. گردشگران کمتری حضور خواهند داشت و تجربه‌ای صمیمی‌تر و آرام‌تر را تجربه خواهید کرد.

بهترین زمان سفر به برزیل برای بازدید از جنگل‌های آمازون در برزیل چه زمانی است؟

بهترین زمان برای کاوش در آمازون در فصل خشک، از ژوئن تا نوامبر است. این زمانی است که حیات‌وحش فعال‌تر است و آب‌وهوا برای ماجراجویی در جنگل مساعد است.

چه زمانی باید برای تعطیلات ساحلی از سواحل شمالی و شرقی برزیل دیدن کنم؟

برای سپری کردن تعطیلات در سواحل شمالی و شرقی، بهترین فصل سفر به برزیل از سپتامبر تا مارس است.

بهترین فصل سفر به برزیل برای گشت‌و‌گذار در سواحل جنوبی برزیل چه زمانی است؟

زمان ایده‌آل برای گشت‌وگذار در سواحل جنوبی از نوامبر تا مارس است که هوا گرم است، بارندگی کم است و شرایط برای فعالیت‌های ساحلی عالی است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور برزیل از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور برزیل
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید