بهترین ایرلاین‌های دنیا کدامند؟

نوشته شده توسط : سارا اشرف نژاد در پنج‌شنبه 15 فوریه 2024
Loading...

با این‌که طبق آمار سفر با خطوط هوایی ایمن‌ترین نوع حمل و نقل در جهان می‌باشد؛ اما همچنان یکی از دلایل اصلی نگرانی مسافران همین مورد است. بسیاری از افراد با جستجوی سوابق ایرلاین، ایمنی شرکت را ارزیابی می‌کنند. اما به‌جز سوابق ایمنی شرکت عوامل مهم دیگری نیز وجود دارند؛ مثل: یک تیم مدیریتی متشکل از متخصصان با تجربه در صنعت هواپیمایی، فرهنگ ایمنی قوی (یعنی امنیت مسافران مقدم بر هر چیز دیگری از جمله سود و خدمات مشتری باشد) و در آخر رعایت جدی قوانین .

در این مطلب قصد داریم تا بهترین ایرلاین‌های دنیا را به شما معرفی کنیم.

بهترین ایرلاین‌های دنیا

۱٫ هواپیمایی سنگاپور

موفقیت خطوط هوایی سنگاپور ناشی از تعهد آن‌ها به خدمات مشتریان است. از طرفی در تمام پروازهایشان غذاهای لذیذی را ارائه می‌دهند که توسط گروهی از سرآشپزهای مشهور بین‌المللی پخته شده‌اند و همه مسافران می‌توانند از پیشرفته‌ترین سیستم پخش شرکت هواپیمایی که انتخاب گسترده‌ای از فیلم و موسیقی را ارائه می‌دهد، لذت ببرند.

۲٫ هواپیمایی قطر

این شرکت به کشور قطر تعلق دارد و تمرکز آن بر روی: راحتی، غذاهای خوب، جدیدترین سرگرمی‌های صوتی و تصویری در پرواز می‌باشد و مهم‌ترین نکته در مورد هواپیماهای این شرکت این است که کم‌تر از ۵ سال سن دارند. ایرلاین قطر با بیش از ۲۰۰ هواپیما به ۱۵۰ مقصد تجاری و تفریحی کلیدی در سراسر جهان خدمت رسانی می‌کند. از جمله مناطقی که به آن‌ها پرواز دارد، استرالیا، آسیا، اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی هستند.

۳٫ ANA All Nippon Airways

ANA در سال ۱۹۵۲ با دو هلیکوپتر تأسیس و با ۸۲ مسیر بین المللی و ۱۱۸ مسیر داخلی به بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ژاپن و همچنین یکی از مهم‌ترین خطوط هوایی در آسیا تبدیل شد. این ایرلاین مسافران را قادر می‌سازد به توکیو سفر کرده و از طریق فرودگاه‌های ناریتا و هاندا در کلان‌شهر توکیو، به مقاصد مختلف در سراسر ژاپن متصل شوند.

۴٫هواپیمایی عمارات

در حال حاضر شرکت هواپیمایی امارات شامل ۲۶۲ هواپیما است و ۱۵۲ مقصد را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. یکی از نکاتی که بهتر است به آن اشاره شود این است که در سال ۲۰۲۰ امارات بزرگترین شرکت هواپیمایی بین المللی در جهان بود!

۵٫خطوط هوایی ژاپن

خطوط هوایی ژاپن در سال ۱۹۵۱ تاسیس و بیش از ۲۳۰ هواپیما دارند. این شرکت با داشتن چهار مرکز اصلی در توکیو، اوزاکا، ناگویا و اوکیناوا به ۹۵ مقصد خدمات رسانی می‌کند. ایرلاین ژاپن متعهد است که بالاترین سطح ایمنی پرواز و کیفیت عالی را در هر جنبه از خدمات به مهمانان خود ارائه می‌دهد.

۶٫ترکیش ایرلاین

ترکیش ایرلاینز یک شرکت هواپیمایی متشکل از ۳۰۰ هواپیما (مسافری و باری) است که به بیش از ۳۰۰ مقصد در جهان پرواز می‌کند. این شرکت با افتخار پرچم ترکیه را در سرتاسر کره زمین حمل و درهایی جدید از جهان را بر روی مسافرانش باز می‌کند. ترکیش معتقد است که بیش از هر ایرلاین دیگری به کشورهای مختلف پرواز دارد.

۷٫ ایرفرانس

ایرفرانس روزانه ۱۵۰۰ پرواز در فرانسه، اروپا و سراسر جهان انجام می‌دهد. از سال ۲۰۰۴، ایرفرانس و KLM، یکی از گروه‌های اروپایی پیشرو در بخش حمل و نقل هوایی را تشکیل داده‌اند. گروه Air France-KLM دسترسی مشتریان خود را به شبکه‌ای متشکل از ۳۱۲ مقصد در ۱۱۶ کشور را در بر می‌گیرد.

۸٫ Cathay Pacific

این گروه مستقر در هنگ کنگ، خدمات مسافربری و باری را به بیش از ۲۰۰ مقصد در آسیا، آمریکای شمالی، استرالیا، اروپا و آفریقا با استفاده از ناوگانی متشکل از ۲۰۰ هواپیما ارائه می‌دهد.

۹٫ EVA Air

در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد و آسیا و سرزمین اصلی چین را به اروپا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه متصل کرد. EVA که فعالیتش از مرکز خود در فرودگاه بین المللی تایوان است، بیش از ۶۰ مقصد تجاری و توریستی اصلی را به هم مرتبط می‌کند. 

۱۰٫ Korean Air

مقر خطوط هوایی کره در سئول و مرکز اصلی آن فرودگاه اینچئون است. این ایرلاین به ۱۲۵ مقصد در ۴۴ کشور، با ناوگانی متشکل از ۱۶۹ هواپیما خدمات رسانی می‌کند.

بهترین ایرلاین‌های آسیایی

۱٫خطوط هوایی سنگاپور

خطوط هوایی سنگاپور نه تنها به عنوان بهترین ایرلاین آسیا بلکه در سال ۲۰۲۳ به عنوان بهترین خط هوایی در جهان نیز شناخته شد. این شرکت در مواردی مثل پرواز فرست کلاس، درجه یک‌ترین صندلی در جهان، کابین راحت و جادار و ارائه بهترین امکانات رفاهی حرف زیادی برای گفتن دارد. هواپیماهای این ایرلاین حامل پرچم جمهوری سنگاپور هستند و مرکز شرکت در فرودگاه چانگی سنگاپور واقع شده است. 

۲٫ ANA (All Nippon Airways)

این ایرلاین یک انتخاب خوب برای کسانی است که به دنبال بهترین خط هوایی آسیا هستند. مسیرهای ANA که به خوبی انتخاب شده‌اند در مقاصدی مثل پکن، بانکوک و سیدنی توقف دارند و گزینه‌های زیادی را برای سفر به آسیا در اختیار مسافران قرار می‌دهند. این شرکت علاوه بر صندلی‌های لوکس و فرست کلاس، گزینه‌های اقتصادی مقرون به صرفه نیز به مسافران ارائه می‌دهد. .

۳٫Cathay Pacific

Cathay Pacific حامل پرچم هنگ کنگ است و به بیش از ۲۰۰ مقصد پرواز می‌کند. این شرکت هواپیمایی بر اساس گزارش Skytrax در سال ۲۰۲۳ به عنوان بهترین ارائه دهنده سرگرمی‌های درون پروازی اعلام شد. همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، این شرکت رتبه هشتم را در بین بهترین خط هوایی جهان دارد و علاوه بر این دارای جایزه بهترین کارکنان و تمیزترین خط هوایی است.

۴٫Korean Air

Korean Air یکی از ۲۰ شرکت هواپیمایی برتر جهان است که مرکز آن در فرودگاه بین المللی اینچئون است و با بیش از ۲۰۰۰۰ کارمند به ۱۲۰ شهر در ۴۳ کشور خدمات می‌دهد. طبق گزارش Skytrax، این ایرلاین در رتبه دهم بهترین خط هوایی جهان و رتبه نهم تمیزترین خطوط هوایی را دارد؛ به‌طور مداوم نیز  سال به سال رتبه بالاتری کسب می‌کند.

۵٫ Garuda Indonesia

گارودا اندونزی حامل پرچم اندونزی و دومین شرکت هواپیمایی بزرگ این کشور است که به بسیاری از مقاصد در سراسر آسیا، اروپا و استرالیا پرواز انجام می‌دهد. این شرکت تنها هواپیمایی اندونزی است که به حریم هوایی اروپا پرواز می‌کند و از جمله جوایزی که دریافت کرده‌ شامل تجربه مشتری، بهترین خدمه کابین برای ۵ سال متوالی و قرار گرفتن در لیست ۱۰ ایرلاین برتر است. 

۶٫ EVA Air

EVA Airways یکی از دو شرکت بزرگ هواپیمایی تایوان است و خدمات مسافربری و حمل بار اختصاصی را به بیش از ۴۰ مقصد بین‌المللی در آسیا، استرالیا، اروپا و آمریکای شمالی ارائه می‌دهد. هواپیماهای این ایرلاین به دلیل فضای سرگرم کننده و شادشان، دارای رنگ‌های درخشان هستند.

۷٫ خطوط هوایی ژاپن

این شرکت در سال ۱۹۵۱ تأسیس و به اولین خط هوایی بین المللی ژاپن تبدیل شد؛ اکنون بیش از ۳۴۹ فرودگاه را در ۵۴ کشور و منطقه به هم متصل می‌کند و به مهمان‌نوازی‌ کارمندان کابینش مشهور است وحتی به‌خاطر آن جایزه نیز دریافت کرده است. طبق گزارش Skytrax، خطوط هوایی ژاپن در رتبه پنجم بهترین خطوط هوایی جهان قرار گرفته و همچنین مقام اول را برای بهترین پروازهای اکونومی دارند.  این ایرلاین در سراسر آسیا محبوب است و مرتباً به رتبه‌هایی بالایی دست می‌یابد.

۸٫ خطوط هوایی هاینان

Hainan Airlines یک شرکت هواپیمایی است که مقر آن در هایکو هاینان چین می‌باشد. این شرکت دوازده بار به عنوان بهترین ایرلاین کشور چین انتخاب شده و همچنین جایزه بهترین کارکنان را نیز ازSkytrax دریافت کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۳ تاسیس و دارای هفت پایگاه در چین با مسیرهای سراسر جهان می‌باشد و ۵۰۰ مسیر پروازی در داخل و خارج دارد.

۹٫ بانکوک ایرویز

Bangkok Airways یک شرکت هواپیمایی منطقه‌ای مستقر در پایتخت تایلند است که به مقاصدی در تایلند، کامبوج، هنگ کنگ، لائوس، مالدیو، میانمار، سنگاپور و ویتنام خدمات می‌دهد و به‌طور مداوم نیز در صدر رتبه بندی جهانی به عنوان بهترین خط هوایی منطقه ای قرار می‌گیرد.

۱۰٫ویستارا

Vistaraدر سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز و به سرعت خود را به عنوان یک شرکت هواپیمایی برتر در منطقه معرفی کرد. این شرکت ۵۵ سال پیش در ابتدا با پروازهای باری تأسیس شد و اکنون به عنوان یکی از بهترین خطوط هوایی تایلند از نظر خدمات ظاهر شده است. 

بهترین ایرلاین‌های اروپایی

  1. ترکیش
  2. فرانسه
  3. سوئیس
  4. بریتیش
  5. لوفتانزا

 

بیشتر بخوانید:

به چه وسایلی در فرودگاه ایراد می گیرند؟

 

بهترین ایرلاین‌ها در خاورمیانه

  1. هواپیمایی قطر Qatar Airways
  2. امارات Emirates
  3. اتحاد  Etihad Airways
  4. خطوط هوایی عربستان سعودی Saudi Arabian Airlines
  5. عمان ایر Oman Air
  6. گلف ایر Gulf Air
  7. کویت Kuwait Airways
  8. فلیناس Flynas
  9. فلای دوبی flyDubai
  10. ایرعربیا Air Arabia

بهترین ایرلاین های اقیانوسیه

اقیانوسیه قاره ای است متشکل از ۱۴ کشور به نام های استرالیا ،پاپوآ گینه نو، نیوزیلند، فیجی، کیریباتی، جزایر مارشال، میکرونزی، نائورو، پالائو، جزایر سلیمان، ساموآ، تونگا، تووالو و وانواتو. 

لیست مشخصی از بهترین ایرلاین‌های اقیانوسیه توسط یک سازمان وجود ندارد بنابراین در اینجا فقط به معرفی همه آن‌ها خواهیم پرداخت تا تصمیم گیری و انتخاب با شما باشد:

  • Jetstar Airways
  • Rex Airlines
  • Virgin Australia
  • Qantas (and QantasLink)
  • Fiji Airways (and Fiji Link)
  • Air New Zealand
  • Air Niugini
  • Qantas
  • Air Tahiti nui
  • Hawaiian airlines
  • Malaysia airline

بهترین ایرلاین‌های آمریکایی

  • JetBlue Airways
  • Delta Air Lines
  • United Airlines
  • Alaska Airlines
  • Air Canada
  • American Airlines

نکاتی برای انتخاب بهترین ایرلاین‌ برای سفر

  • قیمت

طبق نظرسنجی انجام شده ۳۷٪ مسافران معتقدند که مهمترین عامل در انتخاب یک شرکت هواپیمایی قیمت پرواز است. اگر بودجه‌ی زیادی ندارید، خطوط هوایی ارزان ‌قیمتی مانند Easyjet یا Ryanair مناسب شماست.

 

  • میزان بار مجاز

به‌خاطر داشته باشید که در خطوط هوایی ارزان معمولا میزان بار مجاز بسیار کم است؛ بنابراین احتمالا سفر با یک شرکت هواپیمایی گران‌تر، راحت‌تر و بیش‌تر شامل بار اضافی رایگان باشد.

 

  • فضای داخل هواپیما

خطوط هوایی مقرون به صرفه فضای کمتری در داخل هواپیما دارند و برای پروازهای کوتاه مدت مناسب هستند، اما اگر پروازی طولانی مدت در پیش دارید، بهتر است که یک شرکت هواپیمایی درجه یک را انتخاب کنید.

 

  • امنیت پرواز

اگر درطول سفرهای هوایی خود دچار استرس و اضطراب می‌شوید حتما قبلا از رزرو بلیط در این مورد تحقیق کنید. خطوط هوایی معتبر معمولا برنده جوایز هستند و می‌توانید در سایت airlinequality.com رتبه آن‌ها و در airsafe.com سوابق سقوط هواپیما و سایر حوادث ایمنی را ببینید.

 

  • امکانات داخل هواپیما

اکثر خطوط هوایی نوعی سرگرمی در طول پرواز ارائه می‌دهند، اما اگر با کودکان خردسال سفر می‌کنید، ممکن است این موضوع اهمیت بیشتری برای شما داشته باشد. Virgin Atlantic از جمله خطوط هوایی است که سرگرمی‌های بسیار خوبی در حین پرواز برای بچه‌ها دارد.

 

  • نوع صندلی‌ها

اگر پروازی با مسافت طولانی و بدون توقف دارید، یک شرکت هواپیمایی را انتخاب کنید که صندلی‌های جادار و راحت و همچنین فضای پای مناسبی داشته باشد. پروازهای بیزینس کلاس هواپیمایی امارات دارای تلویزیون‌هایی با ۱۸۰۰ کانال و صندلی‌هایی است که به تخت‌های راحت تبدیل می‌شوند.

سوالات متداول

بهترین ایرلاین جهان کدام است؟

در حال حاضر خطوط هوایی سنگاپور رتبه یک را دارند.

ایمن‌ترین هواپیما کدامند؟

ایمن‌ترین مدل هواپیما از خانواده Embraer ERJ 130، ۱۴۰ و ۱۴۵ است. این خانواده هرگز دچار سانحه مرگبار نشده و در کل سابقه ایمنی بسیار خوبی دارد.

ثروتمندترین شرکت هواپیمایی کدام است؟

خطوط هوایی دلتا از نظر درآمد، دارایی، ارزش بازار و ارزش برند در رتبه اول قرار دارد.

کدام شرکت بیشترین هواپیما را دارد؟

در سال ۲۰۲۲، امریکن ایرلاینز بزرگترین اپراتور پروازهای تجاری در جهان شد . طبق آخرین گزارشات آمریکن ایرلاین دارای ناوگانی متشکل از ۹۱۱ هواپیما از بوئینگ تا ایرباس است.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا اشرف نژاد
از همان ابتدای شروع به تحصیل، علی رغم تمام تبلیغات محیطی منفی بر علیه رشته انسانی، شیفته ادبیات و زنگ انشا بودم. به تدریج که به همراه کتاب‌های رمانم بزرگ‌ و بزرگ‌تر شدم، برای یافتن پاسخ سوالات بنیادی‌ام وارد رشته ادیان و عرفان شدم و این نقطه‌ی آشنایی من با فلسفه و هستی شناسی بود که دختری عاشق نوشتن و کشف جهان از من ساخت! اکنون من مسافری قصه گو در کوچه پس کوچه‌های ایران و جهان هستم که با نوشته‌هایم شمارا همراه خود به سفر می‌برم..
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید